حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

اطلاعیه کادر فنی تیم فوتبال حصاروئیه (۱)

 برگرفته از وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه

با سلام بدینوسیله به اطلاع می رساند که مربیان تیم فوتبال حصاروئیه قصد دارند تمرینات تیم را جهت حضوری مقتدرانه و مدعی در جام نوروز۸۸ با جدیت شروع نمایند در این راستا از کلیه فوتبالیست های جوان حصاروئیه دعوت بعمل می آید تا در اولین جلسه تمرینات تیم که در زمین ورزشی حصاروئیه روز پنجشنبه مورخه ۲۶/دیماه/۸۷ساعت ۱۳ برگزار می گردد شرکت نمایند . 

 

ضمنا نفرات نهایی و ترکیب اصلی تیم با نظر کادر فنی بر اساس آمادگی وقابلیتهای فنی بازیکنان خواهد بود و شرکت در تمرینات بمنزله انتخاب بازیکن نیست . بازیکنانی که به هر دلیل نمی توانند در تمرین روز پنجشنبه شرکت کنند از طریق تماس با مربیان ضمن اعلام آمادگی دلیل عدم خود را اظهار نمایند.۰۹۱۳۳۹۳۱۴۷۰اله دینی و۰۹۱۳۲۹۳۳۲۱۱ فاطمی مقدم. بدیهی است که عدم اعلام آمادگی و شرکت نکردن در تمرینات باعث حذف از تیم خواهد بود. اسامی بازیکنانی که تا کنون اعلام آمادگی کرده اند :  

 -۱ ایمان قائینی ۲- فرهاد الله دینی -۳فرشاد الله دینی -۴ خسرو قربانی -۵عظیم قائینی ۶- محمد الله دینی -۷ محمود قائینی -۸حسن الله دینی - ۹رحیم لله دینی - ۱۰حسن واحدی -۱۱مجید ابراهیمی  

 

از کلیه بازیکنان تیم فوتبال حصاروئیه شرکت کننده در مسابقات جام نوروز ۸۸ خواهشمندیم که مدارک ذیل را در اسرع وقت جهت ایجاد سوابق ورزشی و اقدام برای بیمه ورزشی بازیکنان تحویل کادر فنی تیم نمایند .  

 

کپی شناسنامه و دو قطعه عکس 

 

 

                                                                       با تشکر کادر فنی تیم فوتبال حصاروئیه

جلسه ی هماهنگی با نمایندگان تیمها

برگرفته از وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه 

جلسه ی هماهنگی با نمایندگان تیمها امروز پنجشنبه ۱۹دیماه ۱۳۸۷ در ساعت ۹:۳۰ آغاز شد . در ابتدا جلسه  آقای فرهاد الله دینی ضمن معرفی کامل خود به عنوام مدیر جام نوروز ۸۸  به بیان اهداف خود و نحوه برگزاری جام در سال جدید پرداختند و با اشاره به گزارشی که مدیر پیشین جام آقای تورج قایینی در اختیار ایشان قرار داده بود به بررسی نحوه ی شرکت تیمها در جام گذشته پرداختند و از بعضی بی نظمیها و نا هماهنگیهای آنها اظهار نا خرسندی کرده و متذکر شدند که در جام پیش رو طبق آیین نامه  با تیمهای خاطی برخورد خواهد شد .

در ادامه نمایندگان تیمها، با پذیرفتن شرایط، قول مساعد دادند تا ضمن همکاری کامل با هیئت اجرایی جام نوروزی در برگزاری منظم آن نهایت تلاش را از خود نشان دهند .

ترکیب احتمالی تیمهای حاضر در جام نوروزی ۸۸ به شرح زیر می باشد

حصاروئیه – برفه – ساراب – محمد آباد- ده موسی – موروئیه - صباح - عبدل آباد یا حیدرآباد

 توضیح :

۱- به علت اینکه تیمهای مهرآباد و استبرق توانایی تشکیل یک تیم مستقل را نداشتند تصمیم بر این شد که تیم صباح از ترکیب بازیکنان این دو روستا تشکیل شود و حضور بازیکنان از دیگر روستا ها در این تیم ممنوع است .

۲-  از آنجایی که  تیمهای عبدل آباد و حیدر آباد برای شرکت در جام امسال ابراز علاقه کرده اند تصمیم بر این شد که بعد از بررسی شرایط دو تیم ٬هیئت اجرایی جام بزودی تیم هشتم را از بین این دو تیم انتخاب کند .

در پایان قرار شد که در جلسه ی بعدی در ۲ اسفند ماه که با حضور سرپرستان تیمها برگزار خواهد شد ضمن امضاء قراردادها  اسامی نهایی بازیکنان نیز جهت ثبت نام در جام ارائه گردد . جلسه در ساعت ۱۱ به پایان رسید.

                                                هیئت اجرایی جام نوروزی حصاروئیه

جلسه ی هماهنگی و تبیین وظایف

 برگرفته از وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه

بدینوسیله به اطلاع اعضاء هیئت برگزاری جام نوروز 88  می رساند که جلسه ی هماهنگی و تبیین وظایف در روز چهارشنبه 18 دیماه 1387  در محل جماعتخانه حصاروئیه برگزار می گردد از تمامی اعضاء خواهشمندیم ضمن شرکت در جلسه نام افراد پیشنهادی ، برای زیر گروه خود را نیز ارائه دهند .

همچنین اولین جلسه ی هماهنگی با شرکت نمایندگان تیمهایی که  در جام نوروز 87 حضور داشتند در روز پنجشنبه 19 دیماه 1387  در محل جماعتخانه حصاروئیه برگزار خواهد شد، در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر درباره ی نحوه ی برگزاری جام، هیئت اجرایی ضمن تبیین شرایط حضور تیمها به بررسی شرایط آنها خواهد پرداخت و در آینده ای نزدیک اسامی نهایی تیمهای شرکت کننده در جام نوروز 88 را اعلام خواهد کرد .

ضمنا صمیمانه از تمامی دوستان علاقه مند خواهشمندیم در چند روز آینده پیشنهادات  خود را به عنوان دستور جلسه  در بخش نظرات ارائه کنند تا در روز چهارشنبه، هیئت اجرایی جام در مورد آنها به بحث و گفتگو بپردازد.

                                                                 با سپاس فراوان

                                                        هیئت برگزاری جام نوروز 88

گرگی که خر می خورد!!!!

 

زمستان امسال اتفاقی عجیب در برخی روستای شهربابک افتاد که در سی سال اخیر بسیار نادر بود و آن اینکه گرگهای منطقه به شکار خرها دست زده اند.تاکنون چندین خر در روستاهای ساراب ٬حصاروئیه٬ یوسف آباد و برفه طعمه گرگهای گرسنه بیابان شده اند که باعث تعجب اهالی روستاها شده است. 

 آنچه که مهم است این است که بزرگتر ها و ریش سفیدان ده می گویند در سی سال اخیر این اتفاق هرگز رخ نداده و بر همین اساس شایعتی مطرح شده بر این اساس که این گرگها توسط افرادی از جاهای دیگر (عده ای هم عنوان می کنند از باغ وحش)به این مناطق آورده شده اند و البته عده ای هم گرسنگی گرگها را به لحاظ خالی بودن بیابانها از شکاری مناسب برای آنها عنوان می کنند چرا که زمستان امسال اکثر دامداران گوسفندان خود را به روستاهایشان برده اند و دیگر زمستان را همچون گذشته در بیابان و سر آغل هایشان سپری نمی کنند. 

 

 شما در این زمینه چه اطلاعاتی دارید؟؟ ما را هم در جریان بگذارید.

قرمه پزون

              

 

           

             

 

 

              

 

                 

                          

بیانیه مدیر اجرایی جام نوروز۸۸

برگرفته از وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه

 به نام خداوند بخشنده مهربان

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت کلیه دوستانی که همیشه قلبشان به یاد وطن می تپد، هرکجا که باشند چه داخل و چه خارج از ایران، همه ی آنهایی که همیشه با یاد و خاطرات دوران گذشته ی زندگی خود در روستای حصاروئیه ایام را سپری می کنند و از هر تلاش و کوششی در زنده و سرافراز نگه داشتن نام آن دریغ ندارند. 

به حول و قوه ی الهی در مورخه ی۲۹/۸/۸۷جلسه ای در خصوص نحوه برگزاری و مدیریت جام نوروز۱۳۸۸با حضور جمعی از جوانان روستا در جماعتخانه حصاروئیه برگزار گردید که پس از بحث و تبادل نظر با اخذ آرا، افتخار مدیریت جام نوروز سال جدیدی که در پیش رو داریم نصیب بنده حقیر شد تا شاید بتوانم با تلاش فراوان، دین کوچک خود را به این روستا ادا نمایم ، لذا به همین مناسبت بر خود واجب دیدم بیانیه ای به شرح ذیل صادر و به اطلاع عموم برسانم. 

 

همانطور که مستحضرید در سالهای گذشته در ایام نوروز هر سال، با حضور تیمهای برخی از روستاهای شهرستان شهربابک و با هدف تحکیم دوستیها و برادریها در میان جوانان و البته ورزش به عنوان رقابتی سالم، مسابقات فوتبال در زمین ورزشی روستای حصاروئیه برگزار گردیده است، امسال نیز به رسم سالهای پیشین جوانان روستای حصاروئیه تصمیم گرفته اند تا با برگزاری جامی دیگر در نوروز ۸۸برگی دیگر بر خاطرات بیاد ماندنی خود و روستایشان بیفزایند و به عنوان میزبانی شایسته در تقویت دوستیها میان جوانان روستاهای همجوار نقش آفرین باشند. 

بر آنیم تا به یاری خدا و همکاری و مساعدت همه ی شما عزیزان در نوروز پیش رو، و در ادامه ی جامهای گذشته خصوصا جام نوروز۸۷که با مدیریت آقای مهندس تورج قایینی و همکاری مسئولین، جوانان و اهالی روستا به نحوی شایسته برگزار گردید، جام نوروز۸۸را نیز با بهره گیری از تجربیات، نظرات و پیشنهادات یکایک شما دوستان و همشهریان و با همکاری دیگر اعضای هیئت اجرایی جام نوروزی که به زودی معرفی خواهند شد، با نظم و ترتیبی خاص و بهتر از پیش برگزار کنیم.

لذا از کلیه کسانی که نظر و پیشنهاد سازنده ای در خصوص نحوه ی برگزاری جام دارند خواهشمندیم تا از طریق وبلاگ «جام نوروزی حصاروئیه»و دیگر روشهایی که بزودی اعلام خواهد شد ما را در انجام این امر خطیر یاری رسانند.

                                                                           با تشکر

                                                                      فرهاد الله دینی

                                                          مدیر اجرایی جام نوروز۸۸ 

 

ما هم برای آقای الله دینی و همه جوانان عزیز حصاروئیه که در این راه قدم بر می دارند  آرزوی موفقیت نموده و منتظرات نظرات سبز شما عزیزان می باشیم. 

پیگیری یک خبر

 

در خصوص پیگیری رفع مشکلات پارک بازی روستای حصاروئیه و سر و سامان دادن به وضعیت آن در گفتگوئی  که هفته پیش با آقای سیروس نجفی ٬دهیار محترم روستای حصاروئیه صورت گرفت ایشان قول مساعد دادند که با رایزنی های صورت گرفته با مسئولین ذی ربط تا پایان سال جاری کار جدول کشی و شن ریزی سطح پارک انجام خواهد شد و مشکل ناهمواری و نا امنی آن به لحاظ آسیب دیدن کودکان و خردسالان از زمین خوردن در پارک بزودی رفع خواهد شد. 

با تشکر از جوابگویی ایشان و به امید رفع همه مشکلات روستائیان عزیز و زحمتکش.

نقدی بر یک نظر

 در نظرات وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه باربد یکی از همراهان همیشگی وبلاگ حصاروئیه محبوب قلبها نقدی دارد بر یک اشتباه تایپی در آن وبلاگ و همین برای ایشان دستمایه ای می شود تا عنوان کند ریشه فامیل الله دینی بصورت علاالدین بوده و به مرور زمان و توسط کارگزاران اداره ثبت احوال بدین صورت درآمده هر چند که چنین نبوده و از همان ابتدا به صورت الله دینی بوده تنها امروزه در بعضی شناسنامه ها بصورت اله دینی نوشته شده متن نظر ایشان بدین صورت است و در پایان آن آقای جشید الله دینی بر نادرستی این ادعا سندی دارند که خواندن آن خالی از لطف نیست.  

در سال ها یی تیشه زدند بر ریشه!  اما ریشه می ماند و می روید دوباره !
اله دینی دگرگونی زیر را در تاریخ روستای شما ها داشته بدین گونه:
علاالدین > علاالدینی > اله دینی > الله دینی > و امروز شما نوشتید اله الدینی !؟
علاالدین نام فردی از روستای حصارو و یا پیرامون بوده است که در نزدیکی  حصارو  چاهی می کند و مردم از آب آن برای نوشیدن برمی داشتند. نخستین هنگام که در شهربابک شناسنامه می داده اند ، به یکی از نخستین افراد اهالی که می خواهند شناسنامه بدهند ، می  پرسند  چه فامیلی برای خود می خواهی داشته باشی؟
اما بیسوادی ناخواسته مرد روستایی بانی این می شود که کارگزاران اداره سجل احوال ( : آنروزها ) پرسند از کجا می آیی و فرد روستایی می گوید از ده علاالدین!
و کارگزاران سجل احوال نام خانوادگی وی را اله دبنی و یا  الله دینی می نهند. 

 

و اما جوابیه ایشان

با سلام
 از حسن توجه باربد عزیز ممنونم . با تمام ارادتی که خدمت آقای باربد عزیز که پارسی گویی زبده و دارای روحیه ادبی بالایی می باشد  دارم ذکر چند نکته را بر خود لازم می دانم و آن اینکه طبق تحقیقی که از پدر بزرگوارم (مرتضی) انجام دادم به عرض می رسانم که نام خانوادگی الله دینی از همان روز اول الله دینی بوده و هیچ سیر تکاملی را به خود ندیده .  

 در سالهای حدود ۱۳۰۵ تا ۱۳۱۳ شخصی به نام شیخ فضل ا.. . نماینده اداره ثبت احوال ( سجل احوال )  یزد در منطقه شهر بابک بوده و با یک اسب ( به رنگ سفید ) به روستاهای اطراف می رفته و شناسنامه ها را در محل با حضور ریش سفید هر خانواده به آنها تنظیم و تحویل می داده و بزرگ خاندان این خانواده در آن زمان مرحوم خدارحم فرزند حیدر( پدر صفر خدارحم و حیدر خدارحم )بوده و نام خانوادگی الله دینی ( منسوب به دین خداوند و به معنی رونده راه و رسم خداوند ) را برای خانواده خود بر می گزیند و دیگران  : مرحوم اسد ا.. باقر نام خانوادگی قا یینیان و مرحوم محمد علی فر زند محمد حسین  نام خانوادگی الله دینیان و مرحوم حیدر فرزند محمد فرزند نجف بخاطر جدش نام خانوادگی نجفی را بر می گزیند و نام خانوادگی قایینی منسوب به سه برادر بوده که در آن روزگاران جهت آموزش کشت زعفران از شهرستان قاین به شهر بابک آورده شدند و یکی از این سه برادر در حصاروییه ساکن بوده و دیگری در شهر بابک . 

 

 و دوم اینکه  اگر چاهی به این نام ( علا الدین ) وجود داشته و آن طور که باربد نوشته اند در آن زمان آباد بوده نمی بایست به  فراموشی سپرده شده باشد و یا  الان وجود نداشته باشد همان طور که چاه قندو از  حدود ۲۰۰ سال قبل  طبق تاریخ مستند حفر شده و  یا چاه میر زا علی و چاه قبرستونی و چاه کنده و چاه گله و .... که همه در حومه حصارو قرار دارند و قد مت بعضی از آنها بیش از دویست  سال هم می رسد با همان نام اولیه و به فراموشی سپرده نشده اند. 

 

 و سوم اینکه شاید از نظر ما امروزی ها قدیمیها بی سواد بو ده اند ولی یقین دارم که درایت و خرد قدیمیها به مراتب از علوم قیل و قال امروزی که ما  نه به جهد خودمان بدانها دست پیدا کرده ایم بلکه بخاطر سیل علم و دانشی است که در سراسر گیتی فراگیر شده ، بیشتر بوده  اگر عمری باقی باشد در آینده عجایب حصارو و ترینهای حصارو ییه را از طریق همین وب سایت به حضور علا قه مندان تقدیم خواهم کرد . بهر حال اگر آقای باربد سندی دال بر اثبات گفته خویش ارائه دهد  اینجانب بسیار خوشحال می شوم و استقبال هم خواهم کرد تا ان شاء ا .. در آینده هم مورد استفاده قرار گیرد .