مرگ نخستین فاتح بام جهان

«ادموند» نه «فقط «اورست» را زیر پا گذاشت بلکه تمامی زندگی اش با عزم و تواضع بود 
 
سر ادموند هیلاری در 19 ژوئیه سال 1919 در کشور نیوزیلند و در منطقه تواکائو در  جنوب شهر اکلند به دنیا آمد. در سن 16 سالگی  در طول مسافرتی که  از طرف مدرسه  به روآپهو داشت اولین جرقه علاقه به کوهنوردی در او پدیدار شد.
بعدها همزمان با  پرورش زنبور عسل به کوهنوردی در نیوزلند، کوه های آلپ و سرانجام کوه های هیمالیا پرداخت و به 11 قله مختلف با ارتفاع بالای 20,000 پا در هیمالیا صعود کرد. در همین ایام بود که هیلاری آماده روبرو شدن با مرتفع ترین قله جهان شد.
ادموند هیلاری و تنزيك نورگارى راهنمای نپالی اشادموند هیلاری در سال 1951 به گروه اعزامی فتح اورست پیوست. در سال 1952 نیز دوباره به این گروه ملحق شد. این تلاش ها باعث جلب توجه سر جان هانت به هیلاری شد. سر جان هانت رهبر گروه اعزامی بود که توسط کمسیون باشگاه آلپ بریتانیای کبیر و گروه جغرافیای سلطنتی جهت فتح اورست در سال 1953 حمایت میشد.
گروه اعزامی در ماه می به قله جنوبی رسیدند اما کلیه گروه به جز دو نفر به علت فرسودگی ناشی از ارتفاع مجبور به بازگشت شدند. بدین ترتیب هیلاری و تنزینگ نورگای که یک کوهنورد بومی نپالی بود و در 5 سفر قبلی به اورست نیز شرکت کرده بود تنها اعضای باقی مانده جهت صعود به اورست شدند.
در ساعت 11:30 صبح 29 می 1953 ادموند هیلاری و تنزيك نورگارى بلندترین نقطه روی زمین با ارتفاع 29,028 پا بالای سطح دریا ( 8884 متری ) را فتح کردند.
همزمان خبر فتح قله اورست در شب تاج گذاری ملکه الیزابت دوم به اطلاع مردم انگلستان رسید. ادموند هیلاری همراه سایر کوهنوردان به انگلستان بازگشته و مقام نجیب زاده را از جانب ملکه دریافت کرد. «هیلاری» از آن زمان به بعد زندگی اش را وقف کمک به راهنمایان شرپا (ناحیه کومبوی نپال) کرد. او در جنگ جهانی دوم خلبان نیروی هوایی و دهه 1980 سفیر زلاندنو در هند بود.
سر ادموند هیلاری تنها شخصیت نیوزیلندی در قید حیات بود که چهره اش بر روی اسکناس های نیوزیلند چاپ شده است. از او به عنوان قهرمان ملی در بسیاری از  مراسم تقدیر می شود. بسیاری از خیابانها، مدارس و کالج و سازمان ها در نیوزلند و کشورهای دیگر به نام وی نامگذاری شده اند. پنجاهمین سالگرد اولین فتح موفقیت آمیز قله اورست، دولت نپال در جشن روز گولدن جوبلی در شهر کتمندو ( سال 2003 )مقام شهروند افتخاری را به ادموند هیلاری اعطا کردد. ادموند هیلاری اولین شهروند خارجی مفتخر به دریافت این مقام در نپال می باشد.

سلامتی «سِر ادموند» از آوریل 2007 رو به وخامت بود، یعنی از وقتی که در «نپال» زمین خورد.
ادموند هيلاري اولين فاتح قله اورست در سال ‪ ۱۹۵۳‬ميلادي ، روز گذشته در سن ‪ ۸۸‬سالگي در كشورش ، زلاند نو درگذشت.

کیویران

تمجید قهرمانان پینگ پنگ جهان از سیمین رضایی

سیمین رضایی

در گزارشي در فدراسيون جهاني پينگ پنگ دو تن از قهرمانان جهان به تمجديد از عملكرد سيمين رضايي داور بين المللي ايران پرداختند. 
   
 
به نقل از يان مارشال، مدير سايت جهاني پينگ پنگ، ما لين و لي‌شيا، قهرمانان جهان در مسابقات معتبر پوروتور به تمجيد از عملكرد سيمين رضايي پرداختند.
خبرنگار نظر اين دو بازيكن را در خصوص عملكرد سيمين رضايي جويا شد كه هر دو به طور يكسان عملكرد او را مثبت ارزيابي كردند و دليلشان اين بود كه وي، تنها داور زن اين مسابقات مهم جهاني، وظيفه خود را در سمت داور بين المللي ITTF به بهترين نحوه به انجام رسانده است.
مدير سايت فدراسيون جهاني در ادامه آورده است: سيمين رضايي قصد دارد در مسابقات تيمي جهان كه اسفندماه در چين برگزار مي شود، حضور يابد. او اين بار نه به عنوان داور بلكه از سوي شاهرخ شهنازي، رئيس فدراسيون پينگ پنگ ايران، به عنوان نماينده بانوان جهت شركت در اجلاس عمومي ساليانه فدراسيون جهاني معرفي شده است.
چندي پيش نيز طي حكمي سيمين رضايي، به عنوان رابط ايران در كنفدراسيون آسيا و فدراسيون جهاني منصوب شد تا كارهاي بانوان ايران را در اين دو ارگان مهم آسيايي و جهاني پيگيري كند.
رضايي شهريور ماه سال جاري نيز به عنوان نماينده ايران در اجلاس زنان آسيا در شهر يانگ ژو چين شركت داشت.

 
فارس

دو برادر، دو گلدسته

بعضی گفته اند که این دو جوان عبدالله و عبدالرحمن غفاری بوده اند و برخی گفته اند این دو جوان جاهد بوده اند با نام های سیف بن حارث بن سریع و مالک بن عبدالله سریع.
به هر حال فرقی نمی کند؛ آن چه مهم است ادبی است که میان دو جوان کربلایی، دو جوان عاشورایی و مولایشان - و مولایمان - حسین (ع) جاری گشته.

از قرائن چنین برمی آید که زمان ظهر عاشورا است، در گیرودار جنگ و دفاع.

دو پسر عمو در مقابل حسین (ع) زمین ادب می بوسند و عرضه می دارند:

- السلام علیک یا ابا عبدالله! ما آمده ایم که در محضر تو عزیز شربت شهادت بنوشیم. عشق و آرزویمان این است که دفاع کنیم از تو نازنین و کشته شویم پیش پای تو آقا!

امام حسین (ع) - عالم به فدایش - بر آنها دیده مهر می گشاید، سلامشان را به گرمی پاسخ می دهد و می فرماید:

- "مرحبا بکما! ادنوا منی!" خوش آمدید عزیزان من! آفرین بر شما! پیش بیایید، نزدیکتر و آن دو را - چون باغبان، دو گل را - در آغوش می گیرد و می بوسد و می بوید.

... و ناگهان حباب بغض این دو در آغوش حسین (ع) می ترکد و دوشانه حسین (ع) از اشک چهار چشم تر می شود و آنچه می آید اشک نیست که باران بی امان بهاری است.

انگار راه کلام بسته شده است و جای آن را هم سیلاب اشک گرفته است.

حسین (ع) در شگفت می شود از این باران نابهنگام و دست لطف بر سر و روی و چشم آنان می کشد و می فرماید:

- برادرزاده های من! جگرگوشه های من! چرا گریه می کنید؟ به خدا قسم ساعتی دیگر چشمانتان روشن می شود و غرق در دلخوشی های ماندگار می شوید؟ گریه چرا؟

این کلام راه اشک را سد نمی کند که زبانه های آتش آن را دامن می زند؛ آن چنانکه شانه های دو مرد از هق هق گریه می لرزد، لرزش دو ماذنه، دو گلدسته.

و از لابلای پرده اشک، این کلام از عمق جانشان هویدا می شود:

- جانمان به فدایت! بر خودمان نمی کنیم؛ ما کیستیم در مقابل تو که لایق گریستن باشیم؟ هزار جان ما فدای یک نگاه مهربان تو! گریه مان برای توست. دشمن تو را احاطه کرده است و ما یک جان بیشتر نداریم برای فدا کردن. و با یک جان چطور می شود جلوی این همه دشمن را گرفت؟! وقتی که رفتیم تو تنهاتر می شوی و دشمن به تو محیط تر. آن وقت دیگر نیستیم که جلوی دشمن را بگیریم و راه دشمن را سد کنیم. گریه مان به خاطر بضاعت اندکمان است، به خاطر این همه ناتوانی است . گریه مان به خاطر غربت و تنهایی توست...

امام حسین (ع) این دو جوان را تنگ تر و گرم تر در آغوش می فشرد و اشکش را با اشک این دو جوان می آمیزد و می فرماید: عزیزان من! برادرزاده ها! تنها پاداش خدا می تواند پاسخگوی این همه همدلی و همراهی و همدردی شما باشد. خدا بهترین جزای متقین را نصیب شما گرداند که این قدر شیدا و مهربانید.
 
    مهر

ذکر روز شنبه

ذکر روز شنبه

هم استقلالی ها به من رأی می دهند و هم پرسپولیسی ها

دکتر علی فتح الله زاده خویی : برای کمک به جوانان و توسعه ورزش وارد عرصه شده‌ام

دکتر علی فتح‌الله زاده خویی مدیرعامل باشگاه استقلال پس از ثبت نام در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ( جمعه شب ) گفت که به صورت مستقل و برای کمک به جوانان و توسعه ورزش در این دوره از انتخابات شرکت کرده است.
علی فتح الله زاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال مبنی بر این که از سوی کدام جریان و گروه در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده است، گفت: بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شده ام و نمی خواهم خیلی سیاسی باشم.

وی افزود: احساس می کنم ورزش در جایگاهی قرار دارد که می تواند جوانان ما را از آلودگی ها دور کند و به همین دلیل برای کمک به جوانان وارد عرصه شده ام.

فتح الله زاده اعلام کرد که تاکنون وارد مذاکره با هیچ حزب و جریانی نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در این انتخابات رای می آورید یا خیر گفت: این امر بستگی به نظر مردم دارد چون آن ها بهترین قاضی هستند.

مدیر عامل باشگاه استقلال  در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می کنید پرسپولیسی ها هم به شما رأی می دهند، تصریح کرد: هم استقلالی ها ، هم پاسی ها و سایر تیم ها به بنده رأی می دهند و نشان داده اند که در مواقع تخصصی پای کار می آیند.

وی در ارزیابی خود از عملکرد مجلس هفتم نیز گفت: مجلس هفتم مجلسی کاری بود و تعداد مصوبات آن حائز اهمیت بود.

فتح الله زاده در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال نیز گفت: این انتخابات در یک جمع دموکراتیک برگزار شد و حتی نمایندگان AFC نیز آن را تأیید کردند.

وی خاطر نشان کرد: در انتخابات فدراسیون فوتبال رقابت بسیار سنگین بود و در برخی حوزه ها انتخابات به دور دوم کشیده شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان اظهار امیدواری کرد که با انتخاب کفاشیان به ریاست فدراسیون فوتبال وضعیت فوتبال کشور متحول شود.
 

مهر

قتل یک دختر دانشجوی دانشگاه آزاد میبد

دختر دانشجوی دانشگاه آزاد میبد توسط یکی از دانشجویان پسر این دانشگاه به قتل رسید.

خانم م – ک دانشجوی دانشگاه آزاد میبد از 20 روز پیش مفقود شد، بلافاصله تلاش برای جستجوی وی آغاز شد اما به هیچ نتیجه ای نرسید تا این که شب گذشته جنازه دختری در حوالی جاده تفت – یزد که خفه شده بود در گودال کوچکی دفن شده بود، توسط عابرین کشف شد.

بعد از بررسی به عمل آمده جنازه کشف شده با دانشجوی مفقود شده دانشگاه میبد تطابق داشت. تحقیقات پلیس در این خصوص در حال جریان است.

تابناک

ولیمه بدون حاجی!

برخی خانواده‌های حجاج ایرانی که هنوز به ایران بازنگشته اند، بدون حضور حاجی خود، مجبور به برگزاری مراسم ولیمه شدند.

حجاج ایرانی که به دلیل شرایط بد جوی نتوانستند به موقع به کشور باز گردند، به مراسم ولیمه خود نرسیدند و خانواده آن ها بخاطر رزرو سالن و تدارک وسایل و پخش کارت‌های پذیرایی، مجبور به برگزاری آن بدون حضور حاجی شدند.

گفتنی است طبق اطلاعیه مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت، بقیه حجاج تا روز شنبه 22 دی‌ماه به کشور باز خواهند گشت.

حج

فتح الله زاده نماینده مدیران عامل باشگاه ها

دکتر علی فتح الله زاده خویی

علی فتح‌الله‌زاده خویی مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال تهران به عنوان نماينده مديران عامل باشگاه هاي فوتبال در هيئت رييسه فدراسيون فوتبال انتخاب شد.

دکتر فتح الله زاده با كسب ‪ ۴۰‬رأي از سيد مهرداد هاشمي با ‪ ۲۲‬راي پيشي گرفت.

سه رأي سفيد و دو رأي نيز در اين رأي‌گيري مخدوش اعلام شد.

ایرنا

ماهی کور بینا شد

images/20080108/fish.jpgدانشمندان در اقدامی بی سابقه بینایی را به گونه ای از ماهی های نابینای ژنتیکی بازگرداندند.
دانشمندان آمریکایی در این پروژه به ایجاد تغییراتی اساسی در فرآیند نیم میلیون ساله تکاملی ماهی blind cave fish دست زده اند.
به گفته آنها این ماهی دنباله نسلی از ماهی های قدیمی است که بالغ بر یک میلیون سال پیش در نقاط تاریک و به دور از نور دریاها زندگی می کردند. عمده گونه های این ماهی حداقل در نیمی از این مدت طولانی توانایی دیدن را نداشته اند.
پروفسور ریچارد بروفسکی از زیست شناسان سرشناس دانشگاه نیویورک و مولف اصلی این مطالعه گفت : اما با ترکیب مجدد ژن های صحیح با استفاده از تکنیک هیبرید شدگی، می توان بینایی را به صورت نسبی بازگرداند.
وی افزود : در این فرآیند نه تنها بینایی تا حدود زیادی باز می گردد بلکه تمامی ارتباطات مغزی مورد نیاز برای پردازش اطلاعات نیز احیا می شوند.
بر اساس گزارش سی.بی.سی نیوز ، دانشمندان معتقدند از نتایج این دستاورد می توان برای بازگرداندن قدرت بینایی به نابینایان انسانی استفاده کرد.

            جام جم آنلاين

خواب نیمروزی، حافظه را تقویت می‌کند

چنانچه بخواهيد اطلاعات اين نوشتار را به ياد آوريد، «چرت» بزنيد.

به نقل از «لايو‌ساينس»، تحقيقات جديد رفتاري توسط محقق «آوي كرني» از دانشگاه حيفا در اسرائيل، نشان مي‌دهد كه خواب بعدازظهر به کارکرد حافظه بلندمدت كمك مي‌كند.
اين مطالعات همچنين نشان مي‌دهد كه نود دقيقه خواب در روز، بسيار به حافظه كمك مي‌كند.

كارني مي‌گويد: ما هنوز اطلاعات دقيقي از پردازش مغز هنگام خواب نمي‌دانيم، اما نتيجه اين تحقيقات، نشان مي‌دهد، احتمال دارد خواب نيمروزي، سرعت حافظه را تقويت كند و ادامه داد: ممكن است در آينده، اين كار را به طور مصنوعي انجام دهيم.
حافظه بلندمدت، خاطراتي را كه سال‌ها با ما بوده‌اند، برمي‌گرداند.

او همچنين تحقيقات خود را در دو گروه كامل كرد؛ يك گروه كه يك ساعت در روز مي‌خوابند و گروهي كه اصلا چرت نمي‌زنند. بنابراين، افرادي كه به هنگام عصر چرت مي‌زنند، كارايي‌شان در اول شب به طور چشمگيري نسبت به ديگران بهتر است.
كارني گفت: اين در حالي است كه ميزان خواب اين دو گروه يكسان بوده، منتها گروهي كه عصر خوابيده‌اند، خيلي بهتر از گروهي هستند كه بيدار مانده‌اند.

كارني همچنين مي‌گويد: خواب در روز، مي‌تواند زمان را كوتاه كند و حافظه را از دخالت و فراموشي در امان دارد و به اين ترتيب مي‌توان گفت كه به جاي شش تا هشت ساعت خوابيدن مستمر، مغز مي‌تواند در طول نود دقيقه چرت زدن، حافظه را تقويت كند.

    تابناک

ازدواج آهو و الاغ!

آهو خيلي خوشگل بود. يک روز يک پري سراغش اومد و بهش گفت: آهو جون! دوست داري شوهرت چه جور موجودي باشه؟
آهو گفت: يه مرد خونسرد و خشن و زحمتکش.
پري آرزوي آهو رو برآورده کرد و آهو با يک الاغ ازدواج کرد.
شش ماه بعد آهو و الاغ براي طلاق سراغ حاکم جنگل رفتند.
حاکم پرسيد : علت طلاق؟
آهو گفت: توافق اخلاقي نداريم، اين خيلي خره.

حاکم پرسيد:ديگه چي؟
آهو گفت: شوخي سرش نميشه، تا براش عشوه ميام جفتک مي اندازه.

حاکم پرسيد:ديگه چي؟
آهو گفت: آبروم پيش همه رفته ، همه ميگن شوهرم حماله.

حاکم پرسيد:ديگه چي؟
آهو گفت: مشکل مسکن دارم ، خونه ام عين طويله است.

حاکم پرسيد:ديگه چي؟
آهو گفت: اعصابم را خورد کرده ، هر چي ازش مي پرسم مثل خر بهم نگاه مي کنه.

حاکم پرسيد:ديگه چي؟
آهو گفت: تا بهش يه چيز مي گم صداش رو بلند مي کنه و عرعر مي کنه.

حاکم پرسيد:ديگه چي؟
آهو گفت: از من خوشش نمي آد، همه اش ميگه لاغر مردني، تو مثل مانکن ها مي موني.

حاکم رو به الاغ کرد و گفت: آيا همسرت راست ميگه؟
الاغ گفت: آره.

حاکم گفت: چرا اين کارها رو مي کني ؟
الاغ گفت: واسه اين که من خرم.
حاکم فکري کرد و گفت: خب خره ديگه چي کارش ميشه کرد.

نتيجه گيري اخلاقي: در انتخاب همسر دقت کنيد.
نتيجه گيري عاشقانه : مواظب باشيد وقتي عاشق موجودي مي شويد عشق چشم هايتان را کور نکند.

   خبرچین

درد زايمان، قطار مترو را به آمبولانس تبديل كرد

images/20080108/aaa.jpg

درد زايمان زني از ميان مسافران گلشهر، قطار مترو را به آمبولانس تبديل كرد.
محمديان مدير روابط عمومي شركت بهره‌برداري متروي تهران در اين رابطه گفت : حوالي ساعت 10 صبح خانمي كه در ماه نهم بارداريش قرار داشت در ايستگاه وردآورد دچار درد زايمان شد.
وي افزود: با هماهنگي مسئولان مترو، قطار از ايستگاه مذكور تا ايستگاه صادقيه به صورت سريع السير حركت كرد تا مسافر مذكور هر چه سريعتر به بيمارستان منتقل شود.
به گفته مدير روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران، زن مذكور بعد از انتقال به آمبولانس حاضر در ايستگاه صادقيه به بيمارستان رسول اكرم اعزام شد و بلافاصله زايمان كرد.
مادر و دختر هم اكنون در شرايط مطلوب به سر مي‌برند.

     جام جم آنلاین

برکناری قلعه نویی اشتباه محض بود

مهدی پاشازادهمدافع سابق تیم استقلال با انتقاد از نحوه عملکرد مسئولین فدراسیون فوتبال گفت: بعد از برکناری دادکان، در فدراسیون فوتبال فقط شاهد لجبازی و ابراز سلایق شخصی هستیم و به اعتقاد من مسئولین فدراسیون با عمکردشان 70 میلیون تماشاگر را نادیده گرفتند.
 
مهدی پاشازاده افزود: متأسفانه هر روز شاهد اختلاف روز افزونی بین کمیته انتقالی و مسئولین سازمان تربیت بدنی هستیم و به اعتقاد من با انتخاب آرتور جورج هم به جایی نخواهیم رسید.
وی ادامه داد: با وضعیتی که در تیم ملی وجود دارد اگر کاپلو هم به تیم ملحق شود راه به جایی نخواهیم برد.
پاشازاده در ادامه گفت: متأسفانه ما به جای پیشرفت در فوتبال و مطرح شدن در سطح دنیا، هر روز افت بیشتری نسبت به قبل داریم و باور کنید که سطح فوتبال کشورمان رو به سوی هم سطح شدن با کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان است.
وی در ادامه با اشاره به برکناری قلعه نویی از سمت سرمربیگری تیم ملی گفت: یکی از اشتباهات محض کمیته انتقالی و مسوولین فدراسیون این بود که رأی به برکناری امیر قلعه نویی دادند و همان طور که شاهد هستیم این برکناری به جای منفعت فقط به ضرر تیم ملی و حیثیت فوتبال کشورمان تمام شد.
پاشازاده در ادامه اضافه کرد: قلعه نویی می توانست با توجه به تجربه و شناختی که از بازیکنان و فوتبال کشورمان داشت، تیم ملی را دوباره به جایگاه اصلی اش برگرداند ولی نتایج بازی های جام ملت های آسیا را بهانه کرده و تصور کردیم که با برکناری قلعه نویی همه چیز دوباره درست می شود ولی اشتباه کردیم.
مدافع سابق تیم استقلال تهران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر واقعا خواستار پیشرفت فوتبال کشورمان هستیم باید یک مربی درجه یک را برای تیم ملی جوانان و امید بیاوریم تا آینده درخشانی را برای فوتبال شاهد باشیم.

                 ایسکانیوز

سلول درمانی با میدان مغناطیسی

گروهی از دانشمندان آمریکایی با استفاده از میدان های مغناطیسی یک روش جدید در عرصه سلول درمانی را ارائه کردند.
محققان بیمارستان کودکان در فیلادلفیا که نتایج تحقیقات خود را در مجله "شرح مباحثات آکادمی ملی علوم آمریکا" منتشر کرده اند، برای اولین بار امکان استفاده از میدان های مغناطیسی و ذرات کوچک آهن را برای انتقال سلول های سالم به نقاط هدف سلول درمانی در داخل رگ های خونی حیوانات زنده نشان دادند.

نتایج این تحقیقات می تواند راهی جدید به سوی ارائه روش های نوین در درمان آسیب های وارده به بافت ها و اندام های  انسان بگشاید.

این دانشمندان موفق شدند نانوذراتی از جنس اسید پلی اکتیک اشباع شده از اکسید آهن به قطر حدود 290 نانومتر را روی سلولهای آندوتلیال مستقر کنند.

سلول های آندوتلیال به طور طبیعی دیواره های داخلی رگ های خونی را می پوشانند و اسید پلی اکتیک، نوعی پلیمر تجدیدپذیر زیستی است.

سپس این محققان با استفاده از یک میدان مغناطیسی خارجی، سلول ها را به سمت این ذرات فولادی هدایت کردند و به صورت قالب های کوچک وارد رگ های شاهرگی موش های آزمایشگاهی کردند.

این میدان مغناطیسی مناطق محلی را ایجاد کرد که در آن ها شدت نیروی مغناطیسی به حدی زیاد بود که می توانست نانوذرات و ذرات اکسید آهن را مغناطیسی کند و به این ترتیب جذب میان این ذرات و سلولهای هدف را افزایش دهد.

علاوه بر این، سلول های آندوتلیال از نظر ژنتیکی برای تولید یک رنگ ویژه فلورسانت که می توانستند از طریق یک سیستم تصویرسازی حتی روی حیوانات زنده نیز حرکت این ذرات را نشان دهند.
 
    مهرنیوز

میثم بائو به راه آهن پیوست

میثم بائو

میثم بائو هافبک تیم فوتبال الشعب امارات پس از جدایی از این تیم باعقد قراردادی شش ماهه به تیم راه آهن پیوست.
میثم بائو که بعد از جدایی از تیم الشعب صحبت هایی مبنی بر پیوستن وی به تیم مس کرمان مطرح بود با عقد قراردادی شش ماهه با مسئولان تیم راه آهن به این شایعات خاتمه داد.
وی روز دوشنبه با حاضر شدن در هیئت فوتبال استان تهران قرارداد خود را به ثبت رساند و بر اساس مقررات پس از 2 هفته از زمان ثبت قرارداد وی می تواند این تیم را در رقابتهای لیگ برتر و جام حذفی همراهی کند.

    ایسکانیوز