حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

یلدا فرخنده باد

 

شب یلدا، درازترین شب سال و یکی از بزرگترین جشن های ایرانیان است. ایرانیان همواره شیفته شادی و جشن بوده اند و این جشن ها را با روشنایی و نور می آراستند. آیین و جشن شب یلدا  یا شب چله بزرگ، تا به امروز در تمامی سرزمین کهن ایران و در بین همه قشرها و خانواده ها برگزار می شود. یلدا را همچنین می توان جشن و گردهمایی خانوادگی دانست. در شب یلدا خویشاوندان نزدیک معمولا در خانه بزرگ خانواده گرد هم می آیند و با هم به گپ و گفت می نشینند خاطرات شیرین گذشته مرور می شود ٬ شادی و شعف موج می زند و برای آینده برنامه ریزی می شود. در سرمای آغازین زمستان، دور کرسی نشستن و تا نیمه شب میوه و آجیل و غذا خوردن و به فال حافظ گوش کردن از ویژگی های شب یلدا است.

انتخاب رییس جدید کمیته برگزاری جام

برگرفته از وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه 

 جمعه 29 آذر 1387 اولین جلسه ی رسمی کمیته برگزاری جام  نوروزی 88 با شرکت چند تن از جوانان و مسئولین روستا طبق قرار قبلی د رمحل جماعت خانه تشکیل شد.  

افرادی که در این جلسه حضور داشتند :

آقایان  سید عنایت الله فاطمی مقدم (رئیس شورای)، سیروس نجفی (دهیار)، تاج الدین الله دینی، عباس الله دینی، ، فرهاد الله دینی، علی الله دینی، اسماعیل الله دینی، جمشید الله دینی، بهنام الله دینی، تورج قایینی ، علی قربانی، دکترعلی فاطمی مقدم، 

سید محسن فاطمی مقدم ، سید ابوالقاسم فاطمی مقدم ، سید حامد فاطمی مقدم.

 

جلسه در ساعت 9:30 شروع شد که  پس از گفتگویی کوتاه با آقای نجفی دهیار روستا در مورد بعضی مسائل عمرانی،  بحث در مورد جام نوروزی آغاز شد . از آنجا که دستور جلسه، انتخاب رییس جدید برای کمیته برگزاری جام بود در طول جلسه  درباره ی این  موضوع ، افراد شایسته ، مشکلات پیش رو و ... بحث و تبادل نظر شد که در پایان با انجام رای گیری ، آقای فرهاد الله دینی، به عنوان رییس جدید کمیته انتخاب شدند . 

  

در پایان تمامی افراد حاضر متعهد شدند که در تمام مدت چه پیش از شروع جام و چه در طول مدت برگزاری آن در حد توان  به کمیته برگزاری ( که بزودی از طرف آقای فرهاد الله دینی، معرفی خواهند شد)  کمک کنند خصوصا آقای تورج قایینی که تجربیات ارزنده ای از برگزاری جام گذشته کسب کرده اند آمادگی خود را برای هرگونه کمک، راهنمایی و مشاوره برای این کمیته اعلام نمودند. 

تولد وبلاگی دیگر

این روزها با وجود ابزار قدرتمندی همچون اینترنت دیگر کسی نگران دست نیافتن به اخبار و اطلاعات روز دنیا نیست تا همچون گذشته روزها و ماهها در انتظار پیکی باشد تا از واقعه یا رویدادی اطلاع حاصل کند بلکه تنها کسری از ثانیه لازم است تا مطلبی یا خبری آپلود شود و در سویی دیگر از جهان هستی در همان کسر از ثانیه قابل دریافت باشد.  

کمیته برگزاری مسابقات جام نوروزی حصاروئیه نیز با همفکری و مشورت اعضاء و پیشکسوتان ورزش روستا به منظور اطلاع رسانی٬ اخبار و اطلاعیه های مربوط به مسابقات فوتبال نوروزی حصاروئیه وبلاگی تحت عنوان وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه با آدرس http://jnh.blogsky.com راه اندازی کرده اند که صرفا به اخبار و رویدادهای جام نوروزی روستای حصاروئیه می پردازد تا در این فضای مجازی دوستان و علاقه مندان از سراسر نقاط جهان ایده ها ٬ نظرات٬ انتقادات و پیشنهادات خود را در فضایی سالم در خصوص این مسابقات و نحوه برگزاری و مدیریت آن مطرح نموده تا هرساله بتوانیم ایامی شاد و مفرح برای برای جوانان روستا و روستاهای اطراف داشته باشیم. 

برای این عزیزان آرزوی موفقیت وشادکامی نموده. 

 

منتظر نظرات سبز شما هستیم.

جام نوروزی حصاروئیه

 بدینوسیله به استحضار میرساند  جهت هماهنگی و بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه  برگزاری جام نوروزی حصاروئیه در نوروز 88  و همچنین انتخاب مدیر و اعضای کمیته برگزاری مسابقات  جلسه ای در روزجمعه  مورخ 29/9/87  راس ساعت 9 صبح  در روستای حصاروئیه تشکیل میگردد  لذا از شما عزیزان دعوت میشود برای  هم اندیشی و  برنامه ریزی برای خلق حماسه ای  دیگر  در این جلسه حضور به هم رسانید  مسلم است ورزش همانگونه که  موجب تندرستی جسم انسان میگردد سلامتی روح و روان را به دنبال خواهد داشت  پس بیایید در روزهایی که زمین هم بواسطه شروع بهار طبیعت ،زنده وشادمان خواهد گشت ما هم از طریق ورزش موجبات اتحاد و همدلی و همچنین شادمانی و دلخوشی همشهریان عزیزمان را فراهم آوریم . 

جناب آقایان سیروس نجفی  دهیار محترم  وآقایان عباس الله دینی و عنایت الله فاطمی مقدم و ماشاءالله قائینی اعضای محترم شورای حصاروئیه و همچنین آقایان سید علی فاطمی مقدم – عباس اسماعیلیان – مسعود قائینی (نوروز)- سید محسن فاطمی مقدم – منوچهر نجفی - سید ابوالقاسم فاطمی مقدم – جلال الله دینی- جمشید الله دینی – مهرداد الله دینی – حسین الله دینی – ایمان فاطمی مقدم – احسان فاطمی مقدم – امین فاطمی مقدم – علی الله دینی(حبیب الله ) – علیرضا حامدی – عنایت قربانی –علی قربانی – روح الله قربانی – اصغر قربانی – سید جواد فاطمی مقدم -غلامرضا قائینی – فتح الله قائینی – فرهاد الله دینی (عباس) – علی قائینی (محمد نوروز)- ایمان قائینی (عوض)- احمد قائینی(رضا)- منوچهر الله دینی – معز الله دینی – فرهاد قائینی – فرامرز قائینی-تورج قائینی- اسماعیل الله دینی و تاج الدین الله دینی . علی الله دینی (عباس حیدر )-  از شما عزیزان برای حضور در این جلسه دعوت می شود تا با نظرات و راهنماییهای خود برگ زرین دیگری را برای روستای حصار.ئیه ثبت نماییم.

کمیته ورزشی روستای حصاروئیه

جام نوروزی حصلروئیه چه خواهد شد؟

بر گزاری مسابقات فوتبال جام نوروزی حصاروئیه در اوایل سال جاری٬ هشتاد هفت برگ زرینی در تاریخ روستای قلمداد شد و در مجموع همت٬ تلاش و توانایی جوانان رشید و دلاور روستای حصاروئیه و از سویی دیگر همراهی و همکاری اهالی محترم روستا را به رخ همگان کشید تا جوان روستایی نشان دهد که اگر بخواهد می تواند و هیچ چیز از عزم و اراده او برای رسیدن به اهداف بلندش نخواهد کاست. آنچه که شما عزیزان در نوروز امسال مشاهده کردید و به آن افتخار کردید نتیجه ماهها تلاش و مساعدت عده زیادی از دوستان و همولایتی های عزیزمان بود که به شکر خدا به سلامت به بار نشست. دوستان زیادی بخصوص آقایان تورج قائینی ٬ سیروس نجفی ٬سید محسن فاطمی مقدم٬ جلال الله دینی٬غلامرضا قائینی٬ وبسیاری دیگر که از عزیزانی که زحمات  فراوانی کشیدند. آنچه بر همه روشن این بوده است که مدیریت برگزاری این مسابقات بعهده آقای تورج قائینی بوده که در این راه زحمات زیادی متحمل شده اند هرچند ایشان مسلما بدون همراهی سایرین به این موفقیت دست نمی یافتند. اما آنچه امروز وی را از برگزاری و روند رو به جلو این مسابقات منصرف کرده ظاهرا برخی نامهربانی ها و ناملایمات بعضی دوستان بوده که او رنجیده خاطر نموده تا امسال به فکر برگزاری جام نوروزی حصاروئیه نباشد. اما امیدواریم با درج این مطلب ابهامات و کدورت های سال گذشته رفع شود و باز هم با همفکری و مساعدت همه عزیزان بتوانیم بهتر از سال گذشته این مسابقات را برگزار کنیم .حال منتظرات نظرات و صحبتهای آقای قائینی و سایر دوستان گله مند و موافقین و مخالفین هستیم تا ابهامات این چنینی رفع گردد   

صحرا لاش شد

این روزها با شروع فصل سرما و پایان محصولات کشاورزی در صحرا و مزارع و از آنجایی که دیگر رشد گیاهانی همچون یونجه متوقف می شود و جمع آوری آن دیگر به صرفه نیست معمولا دامداران٬ گوسفندان خود را راهی صحرا می کنند تا هم با از بین رفتن ته مانده محصول جلوگیری کنند و هم بتوانند چند صباحی خوراک دامهای خود را تامین کنند. 

 زمینهای اسبسی و جویی این روزها پذیرای گوسفندانی است که دلشان برای علف سبز  و برگ درختان و علف زمینها کباب است. بیابانهای خشک و خالی از گیاه و علف این زبون بسته ها را چنان وحشی کرده تا در زمینهای پر از علف برای عقب نماندن از رقبا جولان دهند و از این سر به اون سر بدوند. ای ایام معروف است به لاش شدن صحرا و هر دامداری فقط می تواند گوسفندانش را در زمینهای خودش به چرا ببرد و یا اگر بخواهد از زمین دیگری استفاده کند باید رضایت وی جلب کند یا اجاره کند وگر نه......!!!!  

همه ما چشم انتظار باران رحمت بی پایان خداوند هستیم تا ببارد و امید های همه مردم عزیزمان بخصوص دامداران و کشاورزان را زنده نگه دارد.

سرما به پیش

این روزها با شروع فصل سرما رفته رفته بخاری ها روشن شده و حال و هوای زمستانی بر منطقه حاکم شده لباس گرم و کلاه و کاپشان و غیره. البته شاید بگید که سرما خیلی وقته شروع شده و تا حالا مگه تو خواب بودی؟ اما باید اینو بگم که این سوسولا هستند که به این هوای عالی میگن سرد. گله داران و گوسفند دارا هم در تدارک درست کردن جا و مکانی گرم و راحت برای گوسفند هایشان می باشند هرچند که عده ای طاقت همین سرمای اندک را هم ندارند و مدتی است که گله شان آغلی شده. خلاصه تا آخر همین ماه همه گله ها آغلی میشن و چوپونا تو آغل گرم حال می کنند. البته یاد قدیما به خیر زمستون و سرماش صفای دیگه ای داشت بارون و برف و اون با هم بودنها حال و هوای دیگه ای داشت تازه اون موقع ها شرکت ذوب مسی هم نبود که زندگی مردم رو تباه کنه حالا دوره زمونه فرق کرده شاید تنفس هوای آلوده به ذرات مس به قول این قرتیها کلاس داره. حالا که خشکسالی و این قوز بالا قوز شرکت مس خاتون آبادو میگم همه شریک گله ها رو از پاشونده و هرکسی برا خودش یه اربابی شده و با سختی زندگیش می سازه. ان شاء الله که دلاتون گرم و با صفا باشه زمستونتون سرد و خونه هاتون گرم.