حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

یک روز تعطیل در سرده

   

 

     

 

       


    

 3last pictures from nasir allahdini


جام نوروزی ۸۸ و اما و اگر های آن از زبان مدیر مالی آن

با سلام به همه ورزشکاران و دوستداران ورزش . همه کسانی که در دوسال گذشته در برگزاری جام نوروزی حصاروییه به هر نحوی سهیم بوده چه از نظر کمکهای نقدی و یا معنوی در قالب حمایت . تشویق . حضور در کنار زمین و . . . . و کسانی که اخبار برگزاری جام را به نحوی دنبال کرده اند همگی به روشنی می دانند که برگزاری این جام در این فاصله زمانی کوتاه و با این نظم و برنامه های ویژه فقط با تلاش و کوشش جمعی از جوانان روستای حصاروییه و البته حمایتهای مالی بدون هیچ گونه چشم داشت جمعی از همین جوانان که در شهر ها و کشور های مختلف پراکنده اند میسر نخواهد بود و البته اسامی افرادی که در سال گذشته با اهداء کمکهای نقدی ما را در برگزاری هر چه با شکوه تر جام یاری رساند ه اند در همین مقال خواهد آمد  و البته نباید نقش افرادی را که با کمکهایی دیگر این رویداد فرهنگی ورزشی را یاری رسانده اند  دست کم گرفت ولی یک نکته آزار  دهنده اینکه با توجه به کمکهای بی دریغ و ایثار گرانه نقدی خیلی از شما عزیزان   هستند افرادی که نه تنها دست یاری ندارند بلکه با گوشه و کنایه و یا نشر اکاذیب  هر از چند گاهی موجبات دلسردی و خرد شدن غرور جوانان این جمع را فراهم آوردند ولی هیچ گاه موفق نخواهند شد   .به هر حال  به قول معروف (( یک دست صدا ندارد و یا با یک گل بهار نمیشود )) . اگر چه گفتنی های بسیار وجود دارد ولی چون اولا شما همه ناگفته ها را بهتر از اینجانب می دانید و ثانیا از حوصله این متن خارج است ولی با توجه به مسئو لیتی که در سال گذشته داشتم بر خود لازم دیدم نکاتی را به استحضار همه دوستان بر سانم و لا اقل از این طریق همه شما را در جریان بعضی از مسائل قرار دهم .  امیدوارم که آقای الله دینی بدون هیچ گونه سانسور و یا حذفی آنها را در وب قرار دهد .
1- همه می دانیم که در سال 87 علاوه بر زحمات و کمکهای شما عزیزان فشار برگزاری جام روی دوش آقای تورج قاینی بود و در سال 88 آقای ابو القاسم فاطمی مقدم و مسعود قایینی نوروز بیشترین وقت را برای برگزاری جام گذاشتند . البته نباید از زحمات آقای سیروس نجفی و پیگیریهای ایشان در جهت یاری رساندن به مسئولین جام غافل بود و همچنین آقای فرهاد الله دینی .
2- با توجه به شناختی که از حامیان اصلی و پرو پا قرص این رویداد فرهنگی ورزشی که در راس آنها آقای حسن فاطمی قرار دارد  و با توجه به دوری ایشان از وطن حمایتهای بسیار زیاد وپیگیریهایی که دارد و حمایتهایی در اینجا ( جوانان حصارو )  آنهایی که فکر تعطیل شدن جام را دارند مطمئنا بیراهه می روند .
3- جام نوروزی حصاروییه با تمام کاستی هایی که دارداگر چه عمرنوین و تازه کوتاهی دارد ولی دارای پشتوانه تجربه بیست و چندساله است و همین باعث شده تا به گواه داوران اداره تربیت بدنی شهرستان منظم ترین جام شهرستان باشد و این میسر نبوده مگر با حمایتهای بی دریغ عزیزانی که هم از وقت و هم از جیب خود  خرج کرده اند تا برگ زرینی را بر افتخارات حصاروییه بیفزایند .
4- هزینه های برگزاری جام در دو سال گذشته تقریبا با توجه به مدت آن زیاد بوده ولی اگر با دیده دیگری که همانا اعتلای فرهنگ مهر و دوستی و پر کردن اوقات فراغت جوانان و آموزش و تبلیغ غلبه بر عادتهای ناروایی چون استعمال دخانیات و . . . بنگریم  این پولها حد اقل سرمایه گذاری است برای انجام امور  فوق که بسیار ناچیز است که امید وارم  در آینده ای نه چندان دور همه افراد جهت این امور عام المنفعه و البته خیر پیش قدم باشند .
5- یکی از رسوم کهن و دیرینه ما ایرانیها دید و بازدید در عید نوروز است و این رویداد علاوه بر مسایل فرهنگی ورزشی  این واقعیت را نیز در بر می گیرد که بسیاری از همین دید و بازدید ها در کنار زمین ورزشی انجام و شعف انگیز تر نیز هست .
6- با تمام مزایایی که برای برگزاری جام نوروزی قائل و معتقدم ولی ذکر این نکته را مهم  میدانم که هزینه برگزاری در سال 88 حدود دو میلیون و چند صد هزار تومان گردید ولی مبلغ اهدایی شما عزیزان و کمک بخشداری تکافوی آنها را نکرده و متاسفانه هنوز شرمنده چند نفری هستیم . پس پیشنهاد می کنم که امسال قبل از برگزاری جام باید به فکر تامین منابع مالی بود و یا اینکه جام را با صرفه و رعایت بیشتری برگزار کرد . فقط یک خواهش از آقای الله دینی دارم اینکه نظرات با نام مستعار  در این بحث چاپ نشود چون قضیه خیلی جدی است ( نمی دونم بدهکار هستی یا می خواهی بشوی ) . 

اسامی افرادی که در نوروز  88  کمکهای نقدی داشته اند :
آقایان : سید منصور . سید حسن و سید داود فاطمی مقدم -ناصر قایینی - منوچهر اسماعیلی و سعید رضایی  2 - آقای سید حسین فاطمی مقدم  3- آقای اسکندر الله دینیان ( زاهدان ) 4- آقایان دکتر فرامرز الله دینی  و محمود الله دینی ( تهران )  5- آقای خسین الله دینی ( سیرجان ) 6- آقای شعبان قایینی ( بندر عباس ) 7- آقایان : اسماعیل اسماعیلیان . دانیال قایینی -سید محسن فاطمی مقدم و اینجانب ( شهربابک ) 8- آقای ابوالقاسم فاطمی مقدم ( کرمان )  8- بخشداری محترم شهرستان  شهربابک 9- تیم های شرکت کننده
اگر نام کسی از قلم افتاده با عرض پوزش اعلام نماید تا  نام وی درج شود.  

بارش باران


عکس:بهار۸۸ 

بارش باران از دیروز عصر درشهرستان شهربابک آغاز شده  و تا امروز غروب ادامه داشت ریزش باران  این رحمت الهی موجب خوشحالی تمامی اهالی شهرستان شهربابک و بویژه روستائیان گردید. امیدواریم که باز هم شاهد ریزش نزولات آسمانی در سال جاری باشیم تا ان شاءالله بهاری سبز داشته باشیم.

ورود پرندگان مهاجر به روستا

 

مدتی است تعدادی پرنده مهاجر به روستای حصاروئیه کوچ کرده اند. البته جالب اینجاست که با سرد شدن هوا این قضیه اتفاق افتاده هرچند که معمولا با سرد شدن هوا پرندگان به جاهای گرمسیر کوچ می کنند. مهاجرت این پرندگان ناشناس(البته بنده آنها را نمی شناسم) در این موقع از سال باعث تعجب اهالی روستا شده است البته بنده هر چه تلاش کردم نتوانستم از نزدیک از آنها عکسی تهیه کنم شاید شما عزیزان آنها رابشناسید.شما در مورد کوچ پرندگان چه می دانید ؟ شاید شما اطلاعات بیشتری داشته باشید. 

 حتما نظرات خود را با ما  در میان بگذارید.

نخستین باران پاییزی

 

ماهها انتظار٬ هر روز چشم به آسمان دوخته اند باد از کدام طرف می وزد؟ هر شب ساعت ۹ منتظر اخبار هواشناسی و کارشناس وضع هوا. اوه یک توده کم فشار بر روی عربستان تشکیل شده لبخند بر لبان همه نقش می بندد دو سه روز می گذرد گرد خاک همه جا را فرا می گیرد بطوری که چشم چشم را نمی بیند. باز هم نا امیدی چیره می شود و جمله "خدایا چه عمر درازی کردیم" تکرار می شود  "اینجا دیگر کجاست؟ اخر دنیا برف و بارانش جای دیگر می آید و سوز سرمایش اینجا". 

 

دو سه روزی است که ابرها ما را به سخره گرفته اند می آیند و می روند  و دلها را به تپش وا می دارند "خدایا بزن یه پایه بارون٬ اگر تا پایان ماه قوس باران نیاید تخم علف زیر خاک نمی رود و علفها کمر(به ضم ک و م )می شوند". غروب می شود و افق سرخ رنگ، "باز هم که ابر ها سوختند. شب ماه به دور خود آغل می بندد شاید فردا و یا پس فردا باران بیاید". فردای آن روز اندک نم بارانی تنها آسفالت کوچه ها را مرطوب می کند. 

 

باز هم که غروب می شود٬ "نه، از دلش نمی یاید و یا اینکه ابرش هست اما امرش نیست"  از دیگر عبارتهایی است که بر زبان جاری می شود. شب می شود و بعد از کار روزانه مردان و زنان خسته به استراحت می پردازند ساعت ۳ نیمه شب تق تق صدای باران بر روی شیشه نورگیر خانه همه را بیدار میکند مرد خانه بلند می شود در را باز میکند و میگوید "حالا خوب گرفته" و باز به رختخواب بر می گردد و فردای آن روز می بیند که چند ساعتی باران باریده اینها اتفاقاتی است که آب و هوای شهربابک را در پاییز و زمستان تغییر می دهد. اما سرانجام دیشب باران بارید آنهم دو سه ساعتی، خدا را شکر. 

حصاروئیه از دریچه دوربین ماهواره

    

 

 

با تشکر از بهنام الله دینی

برای نوروز امسال چه برنامه ای دارید؟؟؟؟

     

 

  

جام نوروزی روستای حصاروئیه در دو سال گذشته با تشریفاتی خاص و متفاوت تر از گذشته و به لطف خدا و همکاری همه دوستان و جوانان روستا و با همکاری جوانان روستاهای دیگر به خوبی و خوشی برگزار شد . هرچند که همواره برگزاری چنین بازیهایی با ایده های نو و جدید همواره نارضایتی عده ای معدود را نیز به همراه دارد. اما تا نوروز ۸۹ زمان زیادی باقی نمانده و هنوز اخبار دقیقی از برگزاری جام نوروزی ۸۹ در دست نیست اما از گوشه کنارها حرفهای متفاوتی به گوش می رسد مثلا شنیده شده جام نوروزی امسال با توجه به هزینه های بالای آن و کم لطفی دوستان درسالهای گذشته نسبت به کمک های مالی برگزار نخواهد شد از گوشه ای دیگر هم خبر رسیده که با قوت تمام این مسابقات همچون سالهای گذشته برگزار خواهد شد و آخرین خبر هم اینکه تنها برای حفظ این سنت قدیمی به همان روش گذشته و تنها با حضور ۴ تیم این بازیها برگزار خواهد شد. اما حالا که حرکتی نوین در این دو سال اجرا شده به نظر نمی رسد که برگزار نکردن این جام کاری درست باشد بلکه بایستی با همکاری و وحدت و یکدلی جوانان کمر همت را بست تا باز هم برگ زرین دیگری را به افتخارات روستایمان اضافه کنیم تا آنهایی را که به قول معروف پشت دیوار نشسته و منتظر ناکامی ما هستند را مایوس کنیم و نشان دهیم که باز هم ما میتوانیم. 

 

منتظر نظرات سبز شما برای زمین سبز فوتبال در نوروز ۸۹ هستیم.