حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

باران های بهاری

بارش بارانهای بهاری دیروز و دیشب حال و هوای دیگری در منطقه شهربابک و دشت و بیابانهای اطراف داشت.رگبار ،رعد و برق و وزش باد همراه با بارانهای بهاری که در بعضی جاها با طغیان سیلابها همراه بود نوید بهاری سر سبز را برای کشاورزان و دامداران داد تا بعد از سالها خشکسالی لبخند شادی بر لبان آنها نقش ببندد و شکر گزار الهی باشند. این روزها  دامداران به قولی بره پی رفته اند و هر کس گوشه کناری همرا گوسفندان خود دشتها و کوهها را به امید اندک علف و گیاهی می پیماید. 

 

اینک پس از بارانهای دیر هنگام اما خوب زمستان حالا بارشهای بهاری  نه تنها امید آنها رابه یاس تبدیل نکرد بلکه آنها را شاد و سر حال کرد تا با سالی خوب و سر سبز مزد زحمت های زمستانی خود را بگیرند. هر چند گله داران دیروز و دیشب در زیر بارش تند بارانهای بهاری خیس و سرمازده شدند اما  مطمئنا در دل و  وجودشان شادی و هیجانی موج میزد که راحتی بعد از باران ها ارزشی صد چندان به این یکی دو شب سرما و باران خوردن دارد. حالا دیگر اگر بره ای را هم گرگ بدرد و یا بخورد مسلما ناراحتی اش کمتر خواهد بود چرا که با ریزش باران رحمت الهی مسلما با فروش بقیه جبران خواهد شد. به سالی سرشار شادی و سلامتی برای همه.

نوروز ۹۰ در یک نگاه

با سلام  

ضمن عرض تبریک سال نو به همه شما عزیزان  

نوروز ۹۰ را به همه شما عزیزان تبریک عرض می نمایم و گوشه ای از اخبار و اتفاقات نوروز ۹۰ را به اطلاع شما عزیزان می رسانم. 

 

آنچه امسال بسیار متفاوت تر از سالهای گذشته بود اینکه خبری از مسابقات فوتبال که هر ساله تحت عنوان جام نوروزی حصاروئیه برگزار می شد نبود و متاسفانه رشته برگزاری چندیدن و چند ساله این مسابقات گسسته شد. امید واریم که در سالهای آینده باز این مسابقات از سر گرفته شودو باز هم شاهد آنهمه شور و هیجان در روستا باشیم باشیم البته یادمان نرود برگزاری این مسابقات مستلزم هزینه های زیاد و همچنین صرف وقت می باشد 

 

اما نوروز امسال مسابقات فوتسال نوروزی داخل سالن در شهر شهربابک تحت عنوان جام یادبود امیر علی عطااللهی٬ فرزند ولی و با حضور ۱۰ تیم در دو گروه پنج تیمی برگزار شد که تیم استبرق به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت و تیم های شریک آباد٬مهرآباد الف و اشکور الف در رده های بعدی قرار گرفتند. ۵ تیم کرمان٬ حصاروئیه٬ شریک آباد٬ بندرعباس٬ اشکور الف در گروه اول و ۵ تیم استبرق٬ مهرآباد الف٬ مهرآباد ب٬ اشکور ب و شهربابک در گروه دوم این مسابقات حضور داشتند. تیم حصاروئیه با دو برد و دو باخت در مرحله گروهی حذف شد.  

 

ایام نوروز ۹۰ همراه با اتفاقات تلخ و ناگواری هم همراه بود که فوت آقای عطاالله قائینی حصاروئیه فرزند محمد حسن بر اثر سکته قلبی در هشتم فروردین یکی از این حوادث تلخ بود. اما تلخ ترین حادثه  فوت آقای حمید شکوهی فرزند عبدل به همراه خانواده اش در یک صحنه تصادف در محور مشهد به راور بود که همه اهالی حصاروئیه را شوک زده کرد.روحشان شاد یادشان گرامی باد.  

 

سیزده بدر هم امسال بخاطر اتفاقاتی که رخ داد چنگی به دل نزد و کسی رغبتی برای رفتن به طبیعت را نداشت هر چند اندک افرادی کوه و بیابان را برای گذراندن آخرین روز تعطیلات انتخاب کردند تا با روحیه ای تازه تر کار و تلاش خود ودرس و دانشگاه را آغاز کنند. 

انتظار کشاورزان و دامداران برای باران در ایام نوروز نه تنها به پایان نرسید٬ بلکه وزش باد و طوفان های شدید همراه با گرد و خاک مشکلاتی را برای مردم بهمراه داشت. اما دو سه روز گذشته بالاخره چند ساعتی باران دل آنها را شاد کرد و تا حد زیادی می توان گفت به خشکسالیهای پیاپی چند سال اخیر خاتمه داد.امیدواریم باز هم شاهد بارش باران های بهاری باشیم.

نوروز شادباش

             ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی

از این باد ارمدد خواهی چراغ دل برافروزی


اینک بهار بستر سپید زمین خسته را در می نوردد و روپوش برف را از سر و روی آن کنار می زند. افسردگان خواب زده را صلا می دهد و دم مسیحایی خویش را بر جان مرده آنان می دمد.هنگام آن است که پنجره دل های افسرده خویش را به سمت بهار بگشاییم.

عید نوروز عید طبیعت است. آغاز بهار موسم اعتدال طبیعت و لطافت هوا و تعدیل شب و روز و رهایی از قساوت زمستان و سردی و سیاهی شب های دیر پاست. عیدی همراه با سرود پرندگان و تکبیر جنگل و تسبیح باد و ریزش ابر و فریاد رعد و رویش صحراست عید بر همه ایرانیان شادباش.