حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

رنگارنگ

        

  

        

 

          

                                      photo by Mr. Tajaddin Allahdini

 

روز پاک در حصاروئیه

  

photo by Farzad Radfar

جوانان حصاروئیه در دوازده فروردین حماسه آفریند. جوانان در حرکتی جدید و شایسته با همکاری یکدیگر مشغول به جمع آوری زباله های اطراف روستا شدند. تلاش های سید احسان فاطمی مقدم در هماهنگی و گردآوری جمعی از جوانان روستا سرانجام نتیجه داد و روز ۱۲ فروردین جوانان حصاروئیه با همت بلند خود در جمع آوری زباله های اطراف روستا تلاشی ستودنی داشتند و بسیاری از آشغالها و زبالهای ریخته شده در اطراف ده را جمع آوری کردند. عده زیادی عاری از هرگونه شان و مقام خود در این حرکت خیر خواهانه و فقط بخاطر حصاروئیه در این کار عامه پسند شرکت کردند. جمعی از شرکت کنندگان :خانم ها، ناهید قائینی ، طوبی فاطمی مقدم ،اقدس فاطمی مقدم، شیما فاطمی مقدم........آقایان، اسکندر نصرالدینی، سید علی و کیارش فاطمی مقدم ٬سید احسان فاطمی مقدم، سید نیما فاطمی مقدم، بهنام اله دینی،فرزاد رادفر

 

 آما آنچه مهم است این است که مردم زباله ها را در کوچه و بیابان رها نکنند و محیط اطراف خود را آلوده نسازند.که علاوه بر کثیفی محیط اطراف زندگی می تواند عواقب ناگوار بهداشتی نیز به همراه داشته باشد. امیدواریم که همه یاد بگیریم که طبیعت اطراف زندگی ما جای ریختن زباله نیست و بایستی زباله ها را جمع آوری کرد و آنها را سوزاند.امیدواریم دهیاری روستا نیز در زمینه جمع آوری زباله و آشغال های روستا قدم مثبتی بر دارد و از مسئولان شهرداری کمک بطلبد تا روستایی تمیز داشته باشیم که البته کمک خود مردم در این زمینه بسیار موثر است. 

 

         

Photos by Farzad Radfar

سیزده بدر با طعم باران

دیروز و دیشب بارش باران حال و هوای دیگری به منطقه شهربابک و روستاهای دیگر بخشید. بارش باران که از اوایل صبح سیزده شروع شد تا ساعت یازده ظهر ادامه داشت و همه را در خانه هایشان زمین گیر کرد. اهالی که بار و بندیل خود را برای رفتن به سیزده آماده کرده بودند منتظر بودند تا بارن اندکی مجال دهد که راهی کوه و بیابان شوند. اما سرانجام نزدیک ظهر باران بند آمد و مردم راهی دشت و دمن شدند. گروهی نهار را در خانه خوردند و گروهی هم نهار را به دشت و بیابان بردند.  
 
هرچند هوای سرد و همراه با بارش باران مانع از داشتن سیزده ای دلچسب شد، اما ته دل همگان راضی بود و خشنود،چرا که نوید بهاری سرسبز را می داد. در بعد از ظهر و دیشب نیز بارش شدید باران ادامه داشت و باعث پر آب شدن چاله چوله های بیابان شد. بطوری که گروهی در عصر سیزده در کوه و بیابان باران گیر شدند. طبیعت کوههای حصاروئیه، هفت کوه ، دوسر و چاه قندو از جمله جاهایی بودند که میزبان اهالی حصاروئیه در روز سیزده بودند.

پیاده روی خانواده سوم فروردین 93

  

 

         

  

       

حصاروئیه در هفته ای که گذشت

با عرض سلام و تبریک سال نو خدمت همه بازدیدکنندگان عزیز 

 

۲۹ فروردین ساعت 07:۲۰:۲۷ همزمان با تحویل سال ۱۳۹۳ اهالی روستای حصاروئیه نیز گرد هم آمده بودند تا در لحظه تحویل سال نو در کنار هم باشند و برای سالی خوب همراه با سلامتی و موفقیت برای یکدیگر دعا کنند.بعد از انجام مراسم ویژه تحویل سال اهالی عید را به یکدیگر تبریک گفتند و برای هم آرزوی موفقیت و سلامتی کردند.


 

جمعه اولین روز فروردین۱۳۹۳ از شلوغ ترین روزهای دید و بازید اهالی حصاروئیه از یکدیگر بود. معمولا در اولین روز سال مردم بیشتر به دیدن کسانی می روند که در سال گذشته عزیزی را از دست داده اند. همچنین بزرگان فامیل و سالخوردگان از جمله کسانی بودند که همچون سال های گذشته میزبان جوانتر ها بودند.


 

همچنین صبح جمعه خانم عذرا الله دینی از اهالی محترم روستای حصاروئیه دچار زمین خوردگی شد و از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد که با کمک اورژانس شهربابک به بیمارستان منتقل شد و پس از معاینات لازم مشخص شد که دچار دررفتگی استخوان کتف شده اند که توسط پزشک کشیک استخوان در رفته جا انداخته شد و بیمار به سلامت به خانه باز گشت. جا دارد از حضور سریع و به موقع اورژانس تشکر کنیم. 

 


اهالی روستا بر طبق سنت دیرین و روال سالهای گذشته اولین شنبه سال را همچون روز سیزده به دامن کوه و طبیعت رفتند. از آنجایی که شنبه اولین روزکاری هفته می باشد ، مردم با حضور در طبیعت و  گشت و گذار با روحیه ای دو چندان مابقی روز های هفته را سپری می کنند و حالا این سنت دیرین در بین مردم حصاروئیه نیز وجود دارد.



یکشنبه سوم فروردین نیز طبق روال سالهای اخیر همایش پیاده روی خانواده از پشت مدرسه قدیم حصاروئیه تا دامنه کوه حصاروئیه به همت جمعی از جوانان روستا برگزار شد که اکثر خانواده ها در این همایش شرکت کردند.لازم به ذکر است که این پیاده روی راس ساعت 8:30 دقیقه آغاز شد و پس ازحدود 40 دقیقه پیاده روی شرکت کنندگان به دامنه کوه حصاروئیه رسیدند که ابتدا مهمان خانواده سعید قائینی به صرف آش بودند و سپس نصیر علیخانی ،احسان فاطمی مقدم و محس نصرالدینی به همراه سید هدایت فاطمی مقدم برنامه های شاد و مفرحی را اجرا کردند.در پایان نیز به 7 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز نفیسی از جمله دو دستگاه دوچرخه و پنج عدد سکه طلا اعطا شد.در اینجا لازم است که از تلاشهای آقایان مسعود قائینی، سید علی فاطمی مقدم و سید احسان فاطمی مقدم تشکر ویژه نمایم.


برندگان دوچرخه: 1- معصومه قائینی  2- افسر کریمیان

برندگان سکه طلا: 1- رحیم قائینی 2- رادین الله دینی 3- شعبان قائینی 4- آمنه قائینی 5- معصومه کریمی



همچنین متاسفانه عده ای از خدا بی خبر شبانه به آغل گوسفندان یکی از اهالی جدید حصاروئیه از (آشنایان صفر حیدری) که مدتی است در خانه سابق درویش قائینی ساکن می باشند ، حمله می کنند و از روی عمد تعداد 5 راس گوسفند بی زبان به طرز فجیعی سر می برند و همان جا رها می کنند. تلاش های صاحب گوسفندان برای پیدا کردن این مجرمان تا کنون بی نتیجه مانده است.چنین اتفاقی تا کنون در حصاروئیه بی سابقه بوده است.