حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

آسفالت کوچه ها

 سرانجام پس از چند ماه انتظار بالاخره مسئولین عزیز شهرمان٬ شهربابک تصمیم گرفتند تا کوچه های روستای حصاروئیه را که مدتهاست خاکریزی و قیرپاشی شده است  آسفالت نمایند و هم اکنون به وعده خود وفا نمودند و این امر تحققق یافت از همکاری دلسوزانه این عزیزان بسیار سپاسگزار و ممنونیم که هرچند دیر٬ اما سرانجام وعده خود را عملی نمودند و خدمتی کوچک به مردمان روستانشین این خطه از دیارمان انجام دادند. به هر حال امیدواریم که سایر قسمتهای ناچیزی هم که باقی مانده نیز آسفالت شود بخصوص مسیر منتهی به قبرستان روستا که بسیار مهم می باشد هر چند که اهالی روستا انتظار داشتند که در همین مرحله این قسمت آسفالت شود٬ اما این اتفاق نیفتاد. به امید فردایی بهتر و آبادتر.

عکس شماره یک   عکس شماره دو  عکس شماره سه

منتظر نظرات سبز شما هستیم. 

تیم اخلاق

هیات برگزاری مسابقات فوتبال جام نوروز روستای حصاروئیه شهرستان شهربابک پس از یک هفته باز هم از حضور کلیه دوستان و عزیزانی که در برگزاری مسابقات فوتبال در روستای حصاروئیه نقش ایفا کردند تشکر و قدردانی کرد. همچنین تاکید کرد که ان شاءالله سال آینده نیز مسابقات به همین گرمی و منظمی برگزار خواهد شد. در ضمن دو تیم شرکت کننده از روستای برفه نیز به عنوان با اخلاق ترین تیمها برگزیده شدند که بسیار متشکریم از دوستان عزیزمان در روستای برفه جهت نظم خاصی که به این بازیها بخشیدند و همچنین دوستان عزیزمان در روستای محمدآباد که امسال نخستین تجربه حضورشان در این مسابقات بود. از آنجایی تنها هدف از انجام این بازیها صلح٬دوستی و برادری در بین جوانان روستاهای اطراف است امیدواریم که حضور این تیمها در مسابقات آتی فوتبال روستای حصاروئیه منظم و پر رنگ شود.

سیزده بدر

امسال سیزدهم فروردین٬ ماه روز طبیعت با شکوهتر از هر سال دیگر گرامی داشته شد اهالی روستای حصاروئیه به همراه دوستان و آشنایان خود روز طبیعت را در دامان طبیعت به سر بردند.سیزده امسال همراه با بارش باران و هوایی مطبوع و دل انگیز همراه بود به گونه ای که هیچ کس دوست نمی داشت خورشید غروب کند و روز به انتها برسد. بارش باران در فروردین ماه امسال طبیعت را سرسبز و زیبا کرد و سیزدهم فروردین دوستداران طبیعت لذتی دو چندان بردند. صخره های کوههای هفت کوه و پیرقوچان با آنکه صعب العبور بود بالاخره پیموده شد. و این به منزله این است آنگونه که این صخره ها پیموده می شوند و قله ها فتح می گردند٬ مشکلات و سختی های زندگی نیز به همین راحتی از پیش پا برداشته می شوند و اندکی صبر و تحمل راههای دشوار را سهل و آسان می نماید. متاسفانه عکسهای مربوط به سیزده بدر با سهل انگاری عده ای از دوستان از بین رفت.

عکسهای جام نوروز

۱-  تیم حصاروئیه     ۲- مراسم توزیع جام   ۳- تیم حصاروئیه    ۴- توزیع جوایـز   ۵- داوران    

  ۶- تیم الف برفه    ۷- عکس     ۸- عکس۱      ۹- عکس۲       ۱۰- عکس۳ 

        ۱۱- بدون شرح        ۱۲- عکس۴        ۱۳- عکس۵         ۱۴- عکس۶     

    ۱۵- جامهای اهدایی به تیمها   ۱۶- تیم ب برفه   ۱۷- عکس۷

               ۱۸- عکس۸        ۱۹- عکس۹

حصاروئیه قهرمان مسابقات جام نوروز ۸۶

به نام خدا

باز هم با عرض پوزش از شما بازدید کنندگان عزیز وبلاگ حصاروئیه محبوب قلبها

مدتی بود که بنده به علت عدم دسترسی به اینترنت نتوانستم اخبار روستای حصاروئیه را به صورت روزانه در اختیار شما عزیزان قرار دهم. اما در ادامه مسابقات جام نوروز، روستای حصاروئیه در تاریخ  ۱۲/۱/۸۶ مقابل تیم محمد آباد قرار گرفت که در یک بازی برتر موفق شد با نتیجه ۱-۳ این تیم را شکست دهد. حسن الله دینی هافبک نفوذی سمت راست تیم  با به ثمر رساندن ۲ گل تیم حصاروئیه نقش مهمی در پیروزی تیم حصاروئیه داشت. اما پس از این بازی نشستی بین مربیان و مسئولان تیمهای شرکت کننده  انجام شد که با توافق طرفین قرار شد برای تعیین تیم قهرمان دو تیمی که بیشترین امتیاز را دارند با انجام یک بازی تحت عنوان فینال بازیها قهرمان را تعیین کنند که سرانجام زمان انجام این بازی به ۱۵/۱/۸۶ موکول شد تا تیم برتر این بازیها یعنی برفه الف و تیم حصاروئیه مقابل هم بازی کنند.این بازی راس ساعت ۱۵ به قضاوت سید محسن فاطمی مقدم برگزار شد. در فینال بازیها تیم حصاروئیه موفق شد در یک بازی برتر با نتیجه ۲-۴ تیم حریف را شکست دهد و برای دومین سال پیاپی قهرمان مسابقات جام نوروز روستای حصاروئیه شود. ضمنا سید جواد فاطمی مقدم با به ثمر رساندن ۳ گل از ۴ گل تیم توانست hattrick کند و عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص دهد. گل دیگر تیم را سید امین فاطمی مقدم با یک ضربه کاشته از میانه های زمین به زیبائی وارد دروازه تیم برفه نمود. در پایان این بازیها به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی به بازیکنان تیمها اهدا و از حضور کلیه تیمهای شرکت کننده و عزیزانی که در برگزاری این جام نقش داشتند تشکر و قدر دانی شد.

اخبار نوروز

به نام خدا

با سلام خدمت خوانندگان عزیز وبلاگ حصاروئیه محبوب قلبها

با عرض پوزش از شما عزیزان از اینکه به علت عدم دسترسی به اینترنت نتوانستم وبلاگ را بروز کنم عذر خواهی نموده. اما در ادامه مسابقات جام نوروز روستای حصاروئیه برگزار می شود مورخ 86/1/7 تیم فوتبال الف برفه مقابل تیم روستای محمد آباد قرار گرفت در یک بازی پر گل تیم الف برفه موفق شد با نتیجه 2-4 تیم محمد آباد را شکست دهد و به کسب مقام قهرمانی امیدوار باشد. این بازی که صبح هفتمین روز سال جدید راس ساعت 9 برگزار شد را آقای تورج قائینی سوت زدند که قضاوت قابل قبولی را انجام دادند.


بارش باران که در هشتمین روز سال 1386 از حدود 10 صبح شروع به باریدن کرد و تا سحر گاه نهمین روز سال جدید ادامه داشت موجب خوشحالی اهالی شهرستان شهربابک و بویژه روستائیان و کشاورزان گردید. کشاورزان و دامداران روستای حصاروئیه نیز بارش باران ، رحمت پروردگار را جشن گرفتند و به شکر گزاری خداوند پرداختند. بارش باران نوید بهاری سرسبز و با طراوت داد تا کشاورزان و دامداران امیدوار به ادامه فعالیت هایشان باشند.اینک پس از گذشت چندین سال خشک سالی کشاورزان و دامداران امیدوارند که خسارتهای این چند سال اخیر جبران شود.


در ادامه مسابقات فوتبال جام نوروز روستای حصاروئیه در تاریخ ۸/1/8۶ یک مسابقه انجام شد که طی آن دو تیم حصاروئیه و ب برفه به مصاف یکدیگر رفتند که متاسفانه تیم حصاروئیه بازی را با نتیجه 3-1 به حریف واگذار کرد. عدم هماهنگی بین بازیکنان تیم و نبود چند تن از مهره های اصلی تیم همچون سید علی فاطمی مقدم، سید امین فاطمی مقدم و فرشید الله دینی از دلایل شکست تیم حصاروئیه بود.تیم حصاروئیه نیمه نخست را با شکست یک - صفر به پایان برد و نیمه دوم را در شرایطی آغاز کرد که بارش باران به شدت شروع به باریدن کرد و بازی در هوایی دلپذیر انجام شد تیم برفه بر حملات خود در نیمه دوم افزود و با استفاده از ضعف خط دفاعی تیم حصاروئیه توانست دو گل دیگر نیز به ثمر برساند. تلاشهای تیم حصاروئیه تنها در آخرین دقیقه بازی منجر به تنها گل تیم حصاروئیه شد تا شکست اندکی سبکتر شود.در بعد از ظهر ۹/1/۸۶ نیز تیمهای ب برفه و تیم محمد آباد مقابل هم قرار گرفتند که نتیجه ای جز تساوی یک یک نداشت.


و اما امروز ۱۱/۱/۸۶ دو تیم برفه ای مقابل هم قرار گرفتند که در یک بازی پر گل تیم الف برفه موفق شد تا با نتیجه 2-6 تیم ب برفه را شکست دهد و با 7 امتیاز در صدر جدول رقابتها قراربگیرد.با این نتیجه تیم حصاروئیه امید زیادی به نزدیک شدن به صدرجدول دارد و دربازی فردا مقابل تیم محمدآباد بایستی حداقل با ۲ گل این تیم راشکست دهد. ضمنا عکسهای مربوط به بازیها از ۱۷ فروردین به بعد در وبلاگ قرار می گیرد.

شنبه گردی

سلام

امروز نخستین شنبه سال است. دامان طبیعت میزبان عده کثیری از علاقه مندان به کوه و دشت و صحرا بود. دوستداران طبیعت امروز را به همراه خانواده هایشان به کوه و کمر زدند تا نخستین شنبه سال را در دامان طبیعت باشند.امروز کوههای حصاروئیه٬هفت کوه٬پیرقوچان٬ دوسر و منطقه زیبا و سرسبز سرده میزبان طبیعت دوستان روستای حصاروئیه بود. اینان آمده بودند تا شنبه که سر آغاز هفته و شروع کار و فعالیت می باشد را بیرون باشند و برای شنبه های آتی انرژی فراوانی ذخیره کنند و سالی پر شور و نشاط داشته باشند. کسانی هم که وسیله ای برای حمل و نقل افراد نداشتند به باغ و صحرا رفتند و عده ای هم که پای رفتن داشتند تپه های نزدیک همچون تل سیاه را مهمان شدند. خلاصه امروز کسی خانه نبود هر کس به طریقی طبیعت را نوازش کرد.

مسابقات فوتبال

به نام خدا

حصاروئیه ۲                ۲ برفه

همانطور که قول داده بودیم تا اطلاعات و اخبار مسابقات فوتبال جام نوروز روستای حصاروئیه را به اطلاع علاقه مندان برسانیم٬ امروز در خدمت شما عزیزان هستیم.امروز نخستین روز این بازیها بود که با برگزاری یک دیدار بین تیمهای برفه و حصاروئیه پایان پذیرفت که حاصلی جز تساوی برای این دو تیم نداشت. تیم فوتبال برفه نیمه نخست را هجومی آغاز کرد به طوری که توانستند به گل اول بازی دست پیدا کنند اما این برتری طولی نیانجامید و ستاره کوچولوی تیم حصاروئیه ایمان قائینی با یک شوت از راه دور دروازه برفه را گشود تا دو تیم با نتیجه تساوی یک یک نیمه نخست را به پایان ببرند. تیم برفه که به تساوی هم قانع نبود بر حملات خود در نیمه دوم افزود تا اینکه به گل برتری دست یافت و باز هم از حریف سابق خود پیش افتاد اما تلاش بازیکنان تیم حصاروئیه بی نتیجه نماند و حملات طوفانی آنها به ثمر نشست. خطایی که بازیکنان برفه بر روی بازیکنان تیم حصاروئیه پشت محوطه جریمه انجام دادند را سید علی فاطمی مقدم کاپیتان تیم حصاروئیه آنچنان استادانه در کنچ دروازه برفه جای داد تا دیگر هیچ تیمی جرا ت خطا کردن پشت محوطه جریمه به سرش نزند. در ادامه دو تیم هر چه تلاش کردند راه به جایی نبردند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید. در ضمن گلهای تیم برفه را آقایان عباسی و فرخی به ثمر رساندند. قابل ذکر است که امروز سید داوود فاطمی مقدم دروازه بان اسبق تیم فوتبال حصاروئیه که سالهاست در آن سوی مرزهای آبی زندگی می کند و هم اکنون جهت دیدار از خانواده اش در حصاروئیه به سر می برد بار دیگر درون دروازه تیم حصاروئیه قرار گرفت و خاطرات دوران نوجوانی اش را تکرار کرد. و ی در دوران بازیگریش یکی از مهره های اصلی تیم به شمار می آمد که نقش بسزایی در پیروزیهای تیم حصاروئیه داشت. 

دید و بازدید

سرانجام سال ۱۳۸۶ از راه رسید و الان که این مطلب را براتون می نویسم دو روز هم از سال ۸۶ گذشت. اما تو این دو روز روستای حصاروئیه مثل سایر جاهای ایران حال و هوای دیگه ای داشت. از توی هر کوچه و پس کوچه ای که رد می شدی خانواده ها رو می دیدی که دست همدیگه رو گرفتن خوشحال و خندان برای سر زدن به فامیل و آشنایان خود بی تابی می کنند. بچه ها با یه شوق خاصی قدم بر می داشتند. اولین جایی رو هم که برا عید دیدنی انتخاب کرده بودن خونه مامان بزرگ و پدر بزرگشون بود که ما به اونا بی بی و بوو می گیم.بچه ها همش دنبال این بودند که یکی بهشون عیدی بده. آخه این از اخلاق بچه ها تو نوروز. تو این دو روز جوونترا به بزرگترا سر میزدند و حال و احوال اونا رو می پرسیدند. واقعا که چه رسم خوبیه. این یک وظیفه است برای ما کوچک ترها تا به بزرگترها سر بزنیم. خلاصه این دو روز اول عید پر از دید و بازدید بود. یه عده هم براشون از این ور اون ور مهمون اومده و سرگرم رسیدگی به مهموناشونن بودند. نکته قابل توجهی که تو این دو روز به چشم می خورد دید و بازدید از کسانی بود که تو سال ۸۵ عزیزی رو از دست داده بود. این سنت دیرینه ما ایرانیه هست تا در اولین روزای عید این عزیزانو دیدن کنیم. که رسم بسیار پسندیده ای است. امیدواریم که تو سال ۸۶ چنین اتفاقات ناگواری نداشته باشیم. ان شاء الله که سال ۸۶، سالی سرشار از موفقیت و پیروزی برای همتون باشه.

تحویل سال نو

به نام خدا

می اندر مجلس آصف به نوروز جلالی نوش                             

که بخشد جرعة جامش جهان را ساز نوروزی

ز  کوی  یار   می آید  نسیم   باد  نوروزی                   

از این باد ار مدد خواهی  چراغ  دل بیفروزی

                                                                     حافظ

سلام، سلامی به گرمی آفتاب تابان و درخشندگی خورشید درخشان بر قلب شما عزیزان

امروز باز هم لطف خداوند شامل حال بندگانش شد، خورشید همیشه تابان را فرصت داد تا بار دیگر پرتوهای طلایی رنگش را از پشت کوههای مشرق زمین بر جهانیان هدیه کند و با طلوعش برگی دیگر  از تاریخ را ورق بزند. اما اینبار برگی که ورق خورد بر پرونده سال 1385 مهر مختومه زد و سال 1386 را بر کرسی قدرت نشاند و نوروز را به ایرانیان هدیه کرد. نوروز با تمام زیبائیهایش بر یکایک ایرانیان و به ویژه بر مردم شجاع و سختکوش روستای حصاروئیه مبارکباد.

اینبار هم روستا نشینان حصاروئیه مراسم تحویل سال را به رسم سنت دیرین خود به جا آوردند. اهالی روستا در مکانی مقدس(جماعتخانه) گرد هم جمع شدند همگان جامعه نو بر تن کرده بودند و معطر و  آنچنان که غبار صورت را شسته بودند گوئی گرد و غبار دل را نیز زدوده بودند. منتظر بودند ثانیه ها به انتها برسد تا لحظه تحویل سال نو را مشغول عبادت با پروردگارشان باشند.آیاتی چند از کلام الله مجید نیز تلاوت شد٬ سرانجام انتظار به سر رسید و دلها در سینه می تپید. زمان تحویل سال نو  را به راز و نیاز با یگانه معبود خود پرداختند و برای شفاعت نزد پروردگار متعالشان، یگانه منجی عالم بشریت را میانجی و اینگونه وی را مورد خطاب قرار دادند. یا اما زمان انت سلام، منک سلام و الیک یرجع سلام، حینا، ربنا باالسلام و ادخلنا دار السلام تبارکت ربنا و تعالیت یا ذوالجلال والاکرام.اللهم منک مددی و علیک معتمدی ایاک نعبد و ایاک نستعین اهدنا صراط المسقیم. خدایا اینان مومنان و ساده دلانی هستند که خالصانه روی به درگاه تو آورده اند و در نمازها و دعاهایشان اینگونه تو را سپاس می دارند باشد که تو یاریگرشان باشی٬ آنان را مورد رحمت خاص خودت قرار دهی و گره از مشکلاتشان بگشایی. مراسم سنتی تحویل سال نو به پایان می رسد٬ چهره ها خندان و بشاش و غرق در شادی همه سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند و روبوسی می کنند بعضی ها به کوچکترها عیدی می دهند و عده ای هم شیرینی و آجیل به همدیگر تعارف می کنند. یاد رفتگان گرامی داشته می شود و از درگاه خداوند برایشان طلب خیر و مغفرت می شود. برای بقای عمر بازماندگان هم دعا می شود. کسی نیست که در این مکان مقدس هم ولایتی های خود را ندیده باشد و سال نو را تبریک نگفته باشد. همه یکدیگر را می یابند و سال جدید را به یکدیگر تبریک می گویند و برای هم آرزوی خوشبختی و  سالی خوش و سرشار از موفقیت می کنند.

اینها اتفاقاتی است که هرساله در زمان تحویل سال نو در روستای حصاروئیه رخ می دهد. باز هم می بینیم که هنوز مهر و محبت در میان روستائیان ریشه عمیق تری دارد.

امیدوارم که سال 86 سال بسیار خوبی برای همه عزیزان هم وطنمان و بویژه مردم عزیز روستای حصاروئیه باشد.