حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

فروردین 94

با سلام و با عرض پوزش ازینکه خیلی دیر خدمت شما بازدیدکنندگان عزیز رسیدم

با عرض تبریک سال نو گذری بر آنچه داریم که در فروردین 94 رخ داد.


اولین روزهای سال نو را اهالی به دید و بازدید اقوام و آشنایان گذراندند که طبق سنت هر ساله انجام  می شود و خانواده هایی که عزیزی از دست داده باشند در اولویت قرار دارند.


سوم فروردین همایش بزرگ پیاده روی خانواده برگزار شد که چند سالی است رواج یافته و مورد استقبال عموم اهالی حصاروئیه قرار گرفته است. امسال نیز همچون سال های گذشته این همایش با استقبال گسترده اهالی همراه بود.دوشنبه در هوایی ابری و همراه با اندک دانه های باران، فضایی مطبوع و دلپذیر را بوجود آورده بود و استشمام این هوای پاک قدم ها را برای رسیدن به دامنه کوه حصاروئیه استوار تر می کرد.حضور پیر ها و جوان ها در کنار کودکان و نوجوانان صحنه هایی به یاد ماندنی را به نمایش می گذاشت.

این همایش که همراه با جوایز ارزنده ای همچون دو دستگاه دوچرخه و هشت عدد توپ والیبال و فوتبال همراه بود به همت آقایان مسعود قائینی و سید احسان فاطمی مقدم برگزار شد. همچنین شرکت کنندگان در این همایش به صرف آش میهمان خانواده آقای ظاهر نجفی بودند


هچنین یک دوره مسابقات فوتبال داخل سالن در شهربابک برگزار شد که تیم روستای حصاروئیه نیز در مسابقات شرکت و نتایج بسیار مطلوبی در مرحله گروهی کسب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اما ایجاد یکسری اختلافات و کشمشها بر سر داوری این بازی ها،ادامه برگزاری این رقابتها را مختل کرد.


سیزدهم فروردین روز طبیعت هم فرصتی برای رفتن به کوه و صحرا و بیابان بود بطوری که تقریبا همه اهالی روستا به دامان طبیعت رفتند تا همچون سنت همیشگی نوروز این روز را در طبیعت سپری کنند.


اما شب چهاردهم فروردین، ماشاءالله قائینی در دامان طبیعت جشنی براه انداخت و جمع کثیری از مردان و جوانان حصاروئیه نیز در جشن شرکت کردند. مدتهاست صحبت از مراتع دامداری زیر هفت کوه و چاه گله است که گویی عده ای خارج از این روستا قصد تملک بر آن را دارند و انگار فراموش کرده اند که قرن هاست که آبا و اجداد همین اهالی حصاروئیه در این منطقه دامداری می کرده اند. حالا آقای ماشاءالله قائینی با کمک اهالی حصاروئیه و همچنین با رای دادگاه این موضوع را به اثبات رساند که مراتع دامداری هفت کوه و چاه گله متعلق به حصاروئیه و اهالی اش می باشد.این مراسم نیز به همین منظور با همت و تلاش آقای قائینی و جمع کثیری از جوانان حصاروئیه برگزار شد و شبی به یاد ماندنی را درخاطره ها با نام واقعه سیزده فروردین به یادگار گذاشت.