حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

گرگی که خر می خورد!!!!

 

زمستان امسال اتفاقی عجیب در برخی روستای شهربابک افتاد که در سی سال اخیر بسیار نادر بود و آن اینکه گرگهای منطقه به شکار خرها دست زده اند.تاکنون چندین خر در روستاهای ساراب ٬حصاروئیه٬ یوسف آباد و برفه طعمه گرگهای گرسنه بیابان شده اند که باعث تعجب اهالی روستاها شده است. 

 آنچه که مهم است این است که بزرگتر ها و ریش سفیدان ده می گویند در سی سال اخیر این اتفاق هرگز رخ نداده و بر همین اساس شایعتی مطرح شده بر این اساس که این گرگها توسط افرادی از جاهای دیگر (عده ای هم عنوان می کنند از باغ وحش)به این مناطق آورده شده اند و البته عده ای هم گرسنگی گرگها را به لحاظ خالی بودن بیابانها از شکاری مناسب برای آنها عنوان می کنند چرا که زمستان امسال اکثر دامداران گوسفندان خود را به روستاهایشان برده اند و دیگر زمستان را همچون گذشته در بیابان و سر آغل هایشان سپری نمی کنند. 

 

 شما در این زمینه چه اطلاعاتی دارید؟؟ ما را هم در جریان بگذارید.

نظرات 15 + ارسال نظر
میهمان دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:38

متاسفانه منبع موثقی که بتوان اینجا ذکر کرد ندارم. اما دهیار محترم حصاروئیه نیز حرف های من را تائید خواهند کرد.

میهمان پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:16

طبق خبرهایی که بنده شنیدم اداره حفاظت از محیط زیست برای جلوگیری از انقراض نسل گرگ ها تعداد ۱۲ گرگ را پرورش داده و در بیابان رها کرده. این گرگ ها چون نزد انسان رشد کرده اند از انسان ها نمیترسند. احتمالا بعید نیست

دوست عزیز لطفا اگر منبع موثقی دارید ذکر کنید شنیدن کی بود مانند دیدن

غریبه دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 22:03

این که چیز عجیبی نیست من شاهدم که ۳۰ سال است که گرگها خرها رامی خورند البته انهم در روز روشن .

آشنا دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:43

تا حالا حتما شنیدید میگن فلانی آدم خرشانسیه ولی آیا شنیدید خر هم خرشانس باشه .تو روستای ما دو هفته پیش گرگها شب اطراف ده به یک خرحمله ور میشند تا دنیاشو به آخر برسونند ولی این آقاخره از بس که زرنگ بوده و خرشانس با تلاش فراوان از دست این خونخوار ها فرار میکنه اما در همین حین یک تکه از ران پایش توسط گرگها کنده (جدا) میشه و خر محترم به هر سختی بدبختی خودش رو به ده میرسونه و خوشبختانه این خرشانس در حال حاضر در قید حیات هستند ولی یک زخم عمیق در ماتحت خود دارند .ای کاش دسترسی داشتم و یک عکس براتون میگرفتم و ارسال میکردم .

گرگ نمکی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1387 ساعت 20:30

به بعضی از آدما گوشت خر بسته بندی می دن کسی نفهمیده حالا ما به زحمت خودمون لنگ یه خر و گرفتیم ببین چکار می کنین شما .

ایرانی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:08

گرگها برای به دست آوردن غذا به جوامع انسانی نزدیک می شوند !!و فقط از شدت گرسنگی زیاد به دام یا انسان حمله می کنند.گرگها محکوم هستند که زیستگاه خود را با دامهای عشایر و روستاییان شریک کنند.و اگر سرپیچی کنند کشته می شوند!

بارون دوست شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:19

روز جها شنبه گذشته اش بارون درست کردند ویه کم بارون روز جمعه امد اگر اشها یه کم بیشتر و پر چربتر می بود حتما بارون بیشتری هم میامد

خر سوار شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 05:21

قدیما وقتی حیوانات را نفرین میکردن می گفتن گرگی شده !!!!!!!!!اما هر چی خر کمتر باشه دنیا ارومتر هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بچه دل حصارو ومهاجر شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:43

سلام و خسته نباشید
گرگها هم گناه ندارند، انها هم گرسنه هستند.

جوناور۲ شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 00:47

جوناورا امسال خیلی فشار آوردن حتی به خرا ا هم رحم نمی کننند

گرگ شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 00:44

توی این رکود اقتصادی دنیا ما گرگها بالاخره حق وسهمی داریم و زندگی هم به ما هم سخت شده . زیاد سخت نگیرید ار این موضوع را رسانه ای نکنید مجبوریم بیاییم کامپیوترو اینترنت هم بخوریم

خر گرگ خورده شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 00:40

خدا تموم کنه این گرگارو توی ده هم دست از سرون ورنمیدارن

همشهری جمعه 13 دی‌ماه سال 1387 ساعت 20:06 http://zadehrahmani.blogfa.com

می دانید وقتی که گرگ گرسنه باشد حتی به موجود وحشتناکی مثل انسان هم حمله می کند تا برسد به چارپایی مثل خر.این بیشتر به دلیل گرسنگی گرگ هاست زیرا بیابانها و کوهستانها از وحوش خالی و گوسفندان نیز در جاهای در و پیکردار نگهداری می شوند.

همشهری جمعه 13 دی‌ماه سال 1387 ساعت 16:44

دوست عزیزم تصویر خیلی قشنگه . وبلاگ قشنگی داری. ما که با سر زدن به این وب هم شاد میشویم و هم ناراحت بخاطر خر ها ی بیچاره...!

آشنا جمعه 13 دی‌ماه سال 1387 ساعت 16:33

بله این هم نتیجه نابودی محیط زیست و برهم خوردن چرخه حیات جانداران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد