حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

خانه تکانی

سال ۱۳۸۷ نیز با تمام خوبیها و بدیهایش آخرین روزهای عمر خود را سپری می کند و رو به پایان است امیدواریم سالی خوب و پر خیر و برکت برای همه شما عزیزان بوده باشد و با شور و شوقی ویژه به استقبال سال نو  بروید. اما همینکه به ماه اسفند می رسیم تلاش و تکاپوی مردم بیشتر می شود. یکی از رسوم بسیار پسندیده ایرانیان رسم خانه تکانی است که هرساله در اسفند ماه شروع می شود و تا قبل از شروع سال جدید پایان می پذیرد به طوری که مراسم سال جدید را  در فضائی نو و به دور از گرد و غبار و هر نوع آلودگی بجا می آورند. مردم  روستای حصاروئیه نیز این روزها در تدارک امر خانه تکانی هستند. شستن فرشها٬ تمیز کردن اتاقها و گردگیری لوازم منزل از جمله کارهاییست که اهل منزل درگیر آن هستند.چقدر خوب و پسندیده است که در انجام این امورات بزرگترها و مخصوصا سالخورده ها را یاری کنیم هرچند که نباید فراموش کنیم که مهمتر از همه خانه تکانی دل می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زنگار کینه و نفاق را از دل بزداییم و کدورتها را کنار بگذاریم و با دلی پاک و قلبی صاف به استقبال سال نو برویم و ان شاءالله که سالی پرخیر و برکت داشته باشیم و شاهد موفقیت ها و سربلندی جوانان عزیزانمان در سراسر حهان پهناور باشیم

اندکی باران و طوفانی شدید

دیشب و دیروز بارش نزولات آسمانی در قالب باران حال و هوایی دیگر به شهرستان شهربابک داد هرچند که میزان این بارش بسیار اندک و در حدود ۶ میلیمتر بود اما باز هم خداوند را شاکریم به خاطر لطف و مهربانیش و عاجزانه خواستار فرو ریختن باران الهی بر سر مردمان ساده و بی آلایش شهربابک هستیم تا بار دیگر همچون سالهای گذشته دچار خشکسالیهای زیانبار نشوند هرچند که تا کنون و با این میزان بارش تا حدودی امید ها از سالی سرسبز و پر آب به یاس تبدیل شده اما باز هم نمی توان از رحمت پروردگار نامید شد به امید روزهای بارانی و سالی همراه با سرسبزی و نشاط قابل ذکر است هم اکنون در منطقه شهربابک و روستاهای اطراف هوا بسیار طوفانی و همراه با گرد و غبار شدید می باشد. 

برگزاری جلسه قرعه کشی تیمها

با سلام ،صبح امروز در مکان جماعتخانه روستای حصاروئیه جلسه هماهنگی سرپرستان تیمهای شرکت کننده در جام نوروزی حصاروئیه با حضور رئیس محترم تربیت بدنی شهرستان شهربابک، جناب آقای پاریزی، آقای سفلایی نماینده گروه داوران جام نوروزی،اعضای محترم شورای روستا(آقایان سید عنایت فاطمی مقدم و عباس الله دینی) و دهیار محترم آقای سیروس نجفی، برگزار شد. این جلسه ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط آقای عباس الله دینی شروع شد و سپس آقای فرهاد الله دینی مدیر جام نوروزی به بیان اهداف و برنامه های این مسابقات پرداخت و مسئولین  امور مختلف برگزاری جام را معرفی نمودند. سپس آقای پاریزی ضمن آرزوی موفقیت برای بهتر برگزار شدن این جام نسبت به سال گذشته و توسعه و پیشرفت آن در سالهای آینده به بیان نکاتی چند در این زمینه پرداختند.آقای تورج قائینی مدیر اسبق جام نوروزی سال گذشته نیز به اهمیت برگزاری این جام در زمینه های دوستی ، اتحاد و آشنایی جوانان روستاهای شهربابک پرداختند. آقای سید ابولقاسم فاطمی مقدم نیز به قرائت آیین نامه برگزاری مسابقات جام نوروزی 88 پرداختند و کلیه بندهای آیین نامه به سرپرستان تیمها  توضیح داده شد و موارد ابهام آمیز آن به بحث و گفتگو گذاشته شد.تنها بند بحث برانگیز این آیین نامه، حضور بازیکنان ساکن یا اهل یک روستا در تیم  همان روستا بود که با مخالفت آقای مهدیار قدیری سرپرست تیم برفه مواجه شد اما مخالفت ایشان مورد قبول واقع نشد.همچنین تیمها موظف شدند تا ۱۵اسفند ماه لیست نهایی اسامی بازیکنان خود را تحویل دهند سپس پذیرایی مختصری از حاضرین به عمل آمد و مراسم قرعه کشی تیمها صورت گرفت، بدین ترتیب که تیم برفه و تیم حصاروییه،به ترتیب تیمهای قهرمان سال گذشته و میزبان مسابقات بعنوان سر گروه انتخاب و سایر تیمها در دو گروه  به قید قرعه قرار گرفتند. همچنین قرار شد که هر تیم شرکت کننده در این مسابقات با کاشت انواع سبزه نوروزی حداقل در صد ظرف، با شعار هوای پاک در مراسم افتتاحیه این مسابقات شرکت کنند.قابل ذکر  است در این جلسه علاوه سرپرستان و همراهان آنها مهمانان ویژه ای همچون آقایان مرتضی الله دینی، عباس اسماعیلیان ، و دکتر اسماعیل اسماعیلیان حضور داشتند.   

 

گروه الف

گروه ب

برفه

 حصاروییه

 ساراب

 مهرآبادـ استبرق

 محمدآباد

موروئیه

 ده موسی

 گهرت