جام نوروزی حصاروئیه

وبلاگ اطلاع رسانی کمیته برگزاری جام نوروزی حصاروئیه

جام نوروزی حصاروئیه

وبلاگ اطلاع رسانی کمیته برگزاری جام نوروزی حصاروئیه

خبر

 امروز 25 اردیبهشت ماه 1388 یک بازی دوستانه بین تیمهای مهر آباد و حصاروئیه در زمین روستای مهر آباد برگزار گردید که با نتیجه 1 بر 1 به پایان رسید . 

 شایان ذکر است که  مربیان روستا های مهر آباد و حصاروئیه تصمیم دارند تا در هفته ها و ماههای آینده نیز بازیهای دوستانه ی بیشتری  برگزار نمایند . 

 همچنین  برخی خبرها حاکیست که جوانان روستای مهر آباد در نظر دارند تا یک دوره مسابقات فوتبال روستایی در تابستان امسال برگزار کنند .

ناگهان چقدر زود دیر می شود!

 

حرفهای ما هنوز ناتمام تا نگاه میکنی؛

وقت رفتن است باز هم همان حکایت همیشگی

پیش از آن که باخبر شوی لحظه عزیمت تو ناگزیر می شود

آی و ….

ای دریغ و حسرت همیشگی!

ناگهان  چقدر زود      

دیر می شود!

حتما همه کسانیکه گذری در روستای حصاروئیه داشتند یا میهمان زمین ورزشی حصاروئیه بوده اند نام فتح الله قائینی برایشان آشناست ،او که  با سختی ومرارت  فراوان .و درفقدان پدر با زحمت  و رنج بی پایان  مادری سختکوش دوران  نوجوانی و جوانی را پشت سر نهاد و با همت و تلاش شبانه روزی خویش خانه ای بنا نهاد تا کانون آرامش وآسایش او و خانواده اش باشد ، اما افسوس که در پی حادثه غمناک و مصیبت بار تصادف خود و همسر مهربانش داعیه اجل را لبیک گفتند و روح ملکوتی آنان به آسمان پرواز کرد و این کانون گرم به سردی گرائید این ضایعه تاسف بار همه اهالی روستای حصاروئیه را در ماتمی سنگین فرو برد که رنج این مصیبت به زودی از یاد و خاطره کسی بیرون نخواهد رفت .

خاطرات گرانبهایی در ذهن جوانان و اهالی حصاروئیه از معاونت و یاری این عزیز از دست رفته در امور ورزشی روستا  به یادگار مانده ، از اولین روزهای بنا نهادن زمین ورزشی این روستا در سالهای دور، از کمکهای بی دریغش برای انتقال بازیکنان تیم به روستاهای دیگر( در زمانی که کمتر کسی خودرویی داشت) و  البته میهمان نوازی هر ساله ی او و خانواده اش در ایام نوروز که پذیرای عده کثیری از مردم سراسر شهرستان شهربابک و سایر استانها  برای برپایی جام نوروزی حصاروئیه بود ( که تا  چند روز به شروع جام نوروزی 88 نیز ادامه داشت) و  بسیاری خدمات دیگر به روستای زادگاهش ، همه و همه مرحوم فتح الله قائینی را به یکی از بیاد ماندنی ترین چهره های روستای حصاروئیه در همه ی عرصه ها بخصوص عرصه ی ورزش تبدیل کرده است .

و چه نا باورانه در اولین روزهای سال نو جامعه ورزشی حصاروئیه همچون سایرین داغدار و عزادار گردید، لذا ضمن تسلیت و تعزیت به همه ورزشکاران و ورزش دوستان که در جامهای آینده از پذیرایی این عزیزان بی بهره خواهند بود به فرزندان آنها نیز تسلیت گفته و برایشان صبر مسئلت مینمائیم . اما میدانیم که یاد ونام آنها در دل و دیده ها ماندگار است و انشاء الله خدای مهربان تسلی بخش بازماندگان و هم کیشانشان باد و جنت برین گوارای روح بلندشان .

فینال

پس از یک باران شدید در هوایی نسبتا سرد که کمی باد هم در سطح زمین می وزید بازی فینال طبق برنامه در ساعت 9:30 صبح روز  یازدهم فروردین آغاز شد .  

 در این بازی دو تیم منتخب مهر آباد - استبرق و موروئیه در مقابل هم قرار گرفتند و در یک بازی سخت و نفس گیر در نیمه ی  اول به تساوی 1-1 رسیدند در نیمه ی دوم تیم منتخب با بهره گیری از بازیکنان با تجربه که حضور درخشانی در لیگ شهرستان دارند توانست نتیجه را 3 بر 1 به سود خود تغییر دهد و به عنوان تیم اول جام نوروزی حصاروئیه در سال 1388 شناخته شود .   

 

 


 بلافاصله پس از پایان بازی مراسم اختتامیه با حضور برخی مسئولین شهرستان(بخشدار ، معاون فرماندار و رئیس تربیت بدنی شهرستان)و جمع کثیری از اهالی روستا ها برگزار گردید. 

 در این مراسم پس از قدردانی از گروه داوری و انتظامات که نقش مهمی در برقراری نظم در میدان و خارج از آن داشتند به بازیکنان تیم دوم ( موروئیه) یک هدیه به همراه مدال نقره و به بازیکنان تیم منتخب یک هدیه به همراه مدال طلا و جام قهرمانی اهدا شد . 

 همچنین به تشخیص هیئت برگزاری جام نوروزی تیم برفه به دلیل  بازی جوانمردانه  بازیکنان و کادر مربیگری و همکاری همه جانبه ی هوادارانش شایسته ی دریافت جام اخلاق این بازیها شناخته شد .   

 عکسهای مربوط به این مراسم در ادامه

  

ادامه مطلب ...

نیمه نهایی

با عرض پوزش، به دلیل بعضی مشکلات فنی در چند روز گذشته امکان دیدن آخرین اخبار برای برخی از بازدیدکنندگان امکان نداشت که با رفع مشکل از امروز آخرین اخبار جام دوباره بر روی سایت گذاشته می شود. 


 

در روز 9 فروردین بازیهای حساس نیمه نهایی برگزار گردید . در  باز یاول تیم موروئیه در برابر تیم محمد آباد قرار گرفت . در دقایق ابتدایی بازی تیم موروئیه توانست با استفاده از ضعف دروازه بان تیم مقابل به یک گل برسد .چرا که در آخرین بازی دور اول دروازه بان اصلی تیم محمد آباد به دلیل خروج از محوطه ی جریمه کارت قرمز گرفت و اجازه ی حضور در بازی نیمه نهایی را نداشت.  

 در ادامه تیم محمد آباد که تنها تیم صعود کننده با 9 امتیاز بود 2 گل دیگر دریافت کرد و تنها توانست بازدن 2 گل بازی را 3 بر 2 به تیم موروئیه واگذار کرد. و به این ترتیب تیم موروئیه توانست به فینال راه یابد . 


 

در بازی دوم  که یکی از حساس ترین بازیهای جام امسال محسوب می شد تیمهای برفه و منتخب مهرآباد - استبرق به دیدار هم رفتند این بازی که تکرار فینال سال گذشته محسوب می شد در ساعت10:30 آغاز شد . 

بر خلاف تلاشهای زیاد بازیکنان تیم برفه در پایان تیم منتخب که از نظر داشتن مهره یکی از قویترین تیمهای جام بود توانست این تیم  را با نتیجه ی 3 بر 0  شکست دهد و به فینال راه یابد.

بازی پیشکسوتان

 امروز طبق برنامه بازی پیشکسوتان برگزار گردید  در این بازی  تیم منتخب پیشکسوتان شهربابک مقابل تیم منتخب پیشکسوتان روستاها قرار گرفت.  

 

 

 در تیم  منتخب  شهربابک این  بازیکنان به میدان آمدند . آقایان  حاجی زین الدینی ( دروازه بان و کاپیتان) - صولت قائینی( رئیس هیئت فوتبال شهرستان شهربابک) - حمید نورالهی- محمود پور ناصری - ظاهر عطاالهی(حیدر)- ظاهر عطاالهی (غلامعلی) -  علی پورفتحیان - تقی سجادی - محمدرضا فروتن - روح الله اسدی - مهدی سجادی - محمد آقاخانی - غلامعلی عطاالهی - حامد محبیان .  

 در سوی دیگر میدان و در تیم منتخب روستا ها آقایان صفر برفه ای ( کاپیتان)- منصور فاطمی - اسکندر الله دینیان -  عباس اسماعیلیان - محمود الله دینی ( علی ) - سیروس نجفی - دانیال قایینی - منوچهر نجفی - تورج قایینی ( دروازه بان ) - مسعود قایینی - حسن فرخی - احسان قایینی - حسن پورکریمی - محمد الله دینی ( اسفند )  به میدان رفتند .  

  

 در پایان دو نیمه ی ۳۰ دقیقه ای تیم منتخب شهربابک توانست با نتیجه ی ۲ - ۰ پیروز میدان باشد . 

مصاحبه با یک مربی موفق

 کسب موفقیت در ضمینه های مختلف از خصوصیات این جوان شهرستان شهربابک است او که بر هر مشکل و کمبودی غلبه کرده و اهالی روستای برفه او را به عنوان جوانی می شناسند که توانسته از بسیاری جهات برای روستای خود مفید باشد.
 پس از یک باز ی  داغ و پیروزی تیم برفه فرصت را غنیمت دانستیم تا در کنار زمین فوتبال  چند سوال از این جوان موفق که به عنوان سرپرست و مربی تیم برفه مشغول به فعالیت است بپرسیم . 

 شما را به خواندن  این گفتگوی دوستانه دعوت می کنیم  . 

ادامه مطلب ...

گزارش روز ششم

در بازی اول روز ششم جام تیمهای محمد آباد و ساراب رودر روی هم قرار گرفتند .  

 تیم محمد آباد که از قبل صعودش مسجل شده بود با تکیه بر قدرت بدنی بازیکنانش  توانست با نتیجه ی ۱- ۰  تیم ساراب را شکست دهد .  بدین ترتیب ساراب نیز از  مسابقات حذف شد . 


در باز ی دوم امروز تیمهای برفه و ده موسی مقابل هم قرار گرفتند برنده ی این بازی پر اهمیت می توانست مجوز حضور در دور دوم بازیها را کسب کند  واین در حالی بود که نتی جه ی مساوی نیز موجب صعود تیم برفه می شد . 

بازیکنان دو تیم تا دقیقه ی ۹۰  محکم و پر تلاش ظاهر شدند اما این تیم برفه بود که توانست نتیجه را به نفع خود تغییر دهد و با برد ۱-۰ تیم ده موسی را از دور مسابقات خارج سازد و به عنوان تیم دوم گروه A  صعود کند . 

 حادثه ی مهم این بازی مصدومیت شدید بازیکن ده موسی در احظات پایانی بازی بود که در سریعترین زمان ممکن بازیکن مصدوم به بیمارستان شهربابک اعزام شد و تا لحظه ی خبر خوشبختانه حال این بازیکن خوب گزارش شده است . 

گزارش روز پنجم

در پنجمین روز از مسابقات جام نوروزی حصاروئیه در اولین دیدار دو تیم منتخب  مهرآباد -استبرق و موروئیه به دیدار هم رفتند
در نیمه ی اول بازیکنان موروئیه توانستند با دو گل زیبا  از حریف پیشی بگیرند اما در نیمه ی دوم این تیم منتخب بود که توانست با یک بازی حساب شده و تعویضهای به موقع با دو گل بازی را به تساوی بکشد .
با این تساوی تیم منتخب با 7 امتیاز به عنوان تیم اول از گروه B و تیم موروئیه با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم  این گروه به دور بعد مسابقات راه یافتند .

 


  در بازی دوم  حصاروئیه رو در روی گهرت قرار گرفت از آنجایی که نتیجه ی این بازی نمی توانست در سرنوشت دو تیم تاثیری داشته باشد شاهد یک بازی آرام و بدون حاشیه بودیم در نیمه ی اول بازی تیم حصاروئیه صاحب یک ضربه ی پنالتی شد که ایمان قایینی توانست اولین گل را به ثمر به رساند در ادامه  گهرت بازی را به تساوی کشاند .
 در نیمه ی دوم تیم حصاروئیه که کم کم  شکل نهایی خود را پیدا کرده بود و بازیکنان بسیار روانتر و با هدف تر بازی می کردند توانست توسط خسرو قربانی به گل  دوم و پیروزی بخش خود دست یابد و با 3 امتیاز در مکان سوم گروه قرار گیرد .

گزارش روز چهارم

امروز ۵ فروردین ماه بعد از آب پاشی زمین با تانکر و خط کشی مجدد زمین بازی دو تیم برفه و محمد آباد آغاز شد . 

 دو تیم با ارائه ی یک بازی منطقی و قابل قبول فرصتهای بسیاری را ایجاد کردن اما نیمه ی اول با نتیجه ی ۰-۰ پایان یافت . تا اواخر نیمه ی دوم این نتیجه باقی ماند تا اینکه در دقایق پایانی مهاجم تیم محمد آباد توانست این تیم را به گل برساند و در ناباوری تمام تیم برفه مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه ی ۱-۰ بازی را به محمد آباد واگذا کرد.  


 بازی دوم امروز بین تیمهای ساراب و ده موسی برگزار گردید که به دلیل باد و طوفان شدید از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود . با این حال دو تیم نتوانستند از فرصتهای خود به خوبی استفاده کنند و در پایان به نتیجه ی ۰-۰ رضایت دادند . 

اواخر این بازی همرا ه با باد و طوفان و گردو خاک زیادی همراه بود . 

 

طوفان شدید امروز تا لحظه ی ارسال گزارش  به صورت بی سابقه ای ادامه دارد .

مسابقه ی عکس

همانطور که در روز افتتاحیه اعلام شد  کمیته فرهنگی جام در نظر دارد تا به بهترین عکس دیجیتالی که از سوی تماشاچیان در طول بزگزاری مسابقات با موضوعات ورزش - انتقاد - پیشنهاد - طنز و غیره گرفته شود جایزه ای اهدا کند. 

مهلت تحویل عکسها تا پایان روز 10 فروردین می باشد و عکسهای ارسالی با نام خود عکاس در همین وبلاگ به نمایش گذاشته خواهد شد .