با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان....  لیست انتشار باران از این پس با نام لیست انتشار

بازدید فرماندار شهربابک از منطقه دهج و خبر

روز گذشته امینی زاده فرماندار شهرستان شهربابک با حضور در بخشداری دهج از آن اداره بازدید کرد و سپس با حضور شمسی نژاد بخشدار و اعضای شورا و سایر مسئولین شهر دهج از مجتمع های پرورش شتر مرغ و مرغداری بازدید و مشکلات آنها را بررسی کردند.

در ادامه این بازدید امینی زاده با حضور در مسجد جامع شهر دهج با مردم دیدار و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی نمود.

فرماندار شهربابک همچنین از کلید خوردن پروژه انتقال آب و گاز شهر دهج در سال 93 خبر داد.

وی درخصوص پیگیری و رفع مشکلات منطقه از سوی مسئولین استانی و شهرستانی قول مساعد داد.

فرماندار شهربابک اولویت اول برای پیشرفت و عمران و آبادانی شهر را امنیت دانست و افزود: مسئولین محلی باید در جهت به تحقق رساندن این امر بیش از پیش بکوشند.

در پایان فرماندار شهربابک با حضور در جمع مردم روستای خبر و آفکوئیه مشکلات آنها را از نزدیک بررسی و نسبت به رفع آنها دستورات لازم را صادر نمود.

مدیرتامین مسکن کمیته امداد کرمان: ۳۰واحدمسکونی مددجویی در شهربابک به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر تامین مسکن وامور مهندسی ساختمان کمیته امداد کرمان گفت: به زودی ۳۰واحدمسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان شهربابک به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی دوست محمدی اظهار کرد: این واحدها از محل کمک‌های مجتمع مس میدوک در حال ساخت هستند که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرتامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: برای ساخت هرکدام از این واحدها، مبلغ 20میلیون تومان از سوی مجتمع مس میدوک شهرستان شهربابک پرداخت شده است.

دوست محمدی افزود: این واحدها با90درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح هستند که به زودی به صاحبانشان تحویل داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت هر کدام از این واحدها 10میلیون تومان از محل منابع امدادی و تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

با ارائه بیش از ۱۰۰ اثر/ نمایشگاه تابلو فرش در شهربابک گشایش یافت

نخستین نمایشگاه تابلوفرش شهربابک با ارائه بیش از 100 اثر در طرح‌های مختلف با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثار 20 هنرمند شهربابکی در قالب تابلو فرش به نمایش گذاشته شده است.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی فرش دستباف شهربابک در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: هنر فرش بافی به ویژه تابلو فرش از 3 سال پیش با استقبال مردم مواجه شده است.

محمدرضا انصاریان با اشاره به نقش این صنعت در درآمد عده‌ای از خانوارها در شهرستان، بیان کرد: کلاس‌های آموزشی برای این امر در محل شرکت تعاونی فرش دستباف شهربابک برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقمندان به این هنر می‎توانند با حضور در شرکت فرش ثبت‌نام و آموزش‌های لازم را ببینند.

مدیر عامل شرکت فرش دستباف شهربابک خاطرنشان کرد : در حال حاضر تعداد افراد فعال در این زمینه بیش از 300 نفر هستند.

این نمایشگاه نیز با همکاری شرکت تعاونی فرش دستباف شهربابک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک برگزار شد.

این نمایشگاه از امروز دایر و تا 10 اسفند ماه جاری برای بازدید عموم دایر است.

با حکم وزیر ارشاد/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان منصوب شد

با حکم وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان منصوب شد.

در حکم علی جنتی خطاب به حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی آمده است: نظر به سوابق علمی و فرهنگی و تجربیات ارزنده جناب عالی، به سبب این حکم به سمت "مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان" منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان کرمان، در جهت رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.

حجت‌الاسلام محمودآبادی در دوره اصلاحات به عنوان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مشغول به فعالیت بوده است.

وی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که در دوران جنگ تحمیلی از طریق لشکر 41 ثارالله به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

حجت الاسلام محمودآبادی در سال 1347 در یک خانواده مذهبی در شهر سیرجان متولد شد که در دوران دفاع مقدس با عضویت در گردان  408 غواص  لشکر 41 ثارالله به دفاع از کشور پرداخت.

وی در یکی از عملیات‌ها به درجه جانبازی نائل آمد و پس از پایان جنگ در عرصه‌های فرهنگی و هنری استان‌های مختلف کشور به فعالیت مشغول شد.

معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، قائم مقامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان و معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دوره اصلاحات، از سوابق کاری محمودآبادی به شمار می‌آید.

با شرکت ۱۰۰ ورزشکار/ شهربابک قهرمان مسابقات والیبال نشسته کرمان شد

مسابقات قهرمانی  والیبال جانبازان و معلولان استان کرمان به میزبانی هئیت والیبال جانبازان و معلولان شهرستان زرند در سالن ورزشی امام علی (ع) روح‌آباد این شهرستان برگزار شد.

رئیس هئیت ورزشی جانبازان و معلولان شهرستان زرند اظهار کرد: در این رقابت‎ها 100 ورزشکار در قالب  6 تیم از شهرستان‌های  کرمان، راور، رفسنجان، شهربابک، زرند و انار شرکت کردند.

مجتبی ایزدی با اشاره به اینکه این مسابقات به مدت دو روز در شهرستان زرند برگزار شد، گفت: پس ازبرگزاری حدود 30 دیدار، درپایان تیم والیبال نشسته جانبازان و معلولان شهربابک قهرمان این دوره از رقابت‎ها شد و به مسابقات قهرمانی کشوری راه یافت و تیم‌های کرمان و رفسنجان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این مسابقات نیز جام اخلاق این دوره از رقابت‎ها به تیم شهرستان زرند اهدا شد.

فرمانده پایگاه صاحب الزمان شهربابک: طرح صالحین یک حرکت مقدس و حساب شده است

فرمانده پایگاه صاحب الزمان(عج)  گفت: طرح صالحین یک حرکت مقدس و حساب شده است که این طرح در پایگاه صاحب الزمان(عج) به نحو احسن انجام می شود.

احمد طالبیان فرمانده پایگاه مقاومت صاحب الزمان(عج) از سوی سپاه ثارالله استان در جشنواره مالک اشتر به عنوان یکی از فرمانده هان نمونه پایگاه های بسیج معرفی شده است و لوح تقدیر خود را از دست سردار نوری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دریافت کرده است.

جهت آشنایی بیشتر با فرمانده نمونه استان گفتگویی کوتاه داشتیم که در ذیل از نظرتان می گذرد.

با عرض سلام و خسته نباشید به شما که یکی از افسران جنگ نرم هستید ودر راه شهدا و ارمانهای امام راحل و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بر میدارید و به افتخار فرمانده نمونه پایگاهای مقاومت بسیج استان انتخاب شده اید.

-به عنوان اولین سوال خودتان را معرفی کنید

اینجانب احمد طالبیان ۳۴ ساله،متاهل دارای دو فرزند ، فوق لیسانس  مدیریت و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت صاحب الزمان(عج) شهربابک می باشم

- اقای طالبیان با تشکر از وقتی که به این مصاحبه اختصاص دادید،لطفا گزارشی از فعالیتهای این پایگاه بفرمایید ؟

گفتن تلاشهای یک جمع جوان و بسیجی و مخلص در چند خط بسیار مشکل است، اما اهم فعالیتهای این پایگاه در شش محور فرهنگی،رزمی، بصیرت سیاسی ،اقتصادی ،علمی و ورزشی انجام میشود ، همچنین کار مهم دیگر پایگاه در خصوص طرح صالحین است، طرح صالحین طرحی است که بنا دارد برای انقلاب و آینده مملکت کادرسازی نماید و در مقابله با جنگ نرم دشمن ، نیروهای ارزشی را از حالت تدافعی به حالت تهاجمی درآورد ،طرح صالحین یک حرکت مقدس و حساب شده است و ما در پایگاه در این خصوص موفقیتها و طرحهای زیادی را اجرا کرده ایم که جای بحث و بررسی آن در این مجال نیست.

- لطفا به طور خلاصه از فعالیتهای شخصی خودتان بگویید؟

بنده در درجه اول  فرمانده پایگاه بسیجم و خادم بسیجیان  ، در خصوص نویسندگی هم دستی بر آتش دارم و یک وبلاگ حقیرانه دارم با عنوان انعکاس، که از سوی سایت حرف تو(مرجع نخبگان وبلاگ نویسی کشور) به عنوان وبلاگ برتر استان  انتخاب شده ،عضو انجمن ورزشی شهرستان و داستان نویسی نیز هستم

- دلیل موفقیت خود را در جهت کسب فرمانده پایگاه نمونه چه میدانید؟

هر چند که معتقدم افراد دیگری شایسته تر از من هم بوده اند که از قلم افتاده اند اما شاید این موفقیت به دلیل عوامل زیر به دست آمده است:

لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به ویژه امام زمان(عج) و دعای شهدا  و دوم جمع بسیار مخلص و متعهد و تلاشگری که بنده توفیق همکاری با آنها را دارم جمعی که اگر بخواهم نام یک یک آنها را ببرم بسیار زیادند اما جا دارد از همراهانی مثل جناب دکتر شهاب الدینی ، جناب آقای دشتبانی، رضا ابراهیمی و منصور ابراهیمی که همواره در کارهای ریز و درشت پایگاه همکاری می نماید و در راستای ساماندهی امور پایگاه تلاش فراوان می کنند ،تشکر کنم. همچنین ما در مسجد صاحب الزمان(عج) میراث خور جمع های مختلف بسیجی و هیاتی هستیم که سالهای قبل  محیط مسجد را با کارهای فرهنگی گرم نگه داشته اند و زمینه ساز موفقیت امروز ما شدند و البته نباید از نقش فرمانده محترم سپاه جناب سرهنگ اسدی و نیز فرمانده حوزه یک شهری بدر جناب سروان طهماسبی به سادگی گذشت که حمایت زیادی از این مجموعه نموده اند.

-آقای طالبیان فعالیتهای شاخص سال ۹۲  و یا  ابتکارات این پایگاه کدامند؟

تاسیس صندوق قرض الحسنه ویژه اعضای صالحین ؛ برگزاری مسابقه زوج برتر که با نگاه آموزش خانواده ها، سبک زندگی اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری ؛ برگزاری مسابقه لیگ علمی با هدف جذب نخبه ها به بسیج؛ برگزاری سه لیگ ورزشی در سه رده  سنی نوجوان و جوان و آزاد ؛ برگزاری دوره آموزشی عادی به فعال ،  دعوت از یک مولوی سنی تازه شیعه شده برای سخنرانی در حقانیت شیعه ؛برگزاری مراسم تجلیل از جانبازان و برگزاری باشکوه اعیاد شعبانیه از مهمترین فعالیت ها و ابتکارات پایگاه صاحب الزمان (عج) در سال۹۲ است.

-لطفا از افتخارات بسیجیان این پایگاه نیز گوشه ای را بیان نمایید:

بدون اغراق در پایگاه صاحب الزمان افراد نخبه زیادی فعالیت می کنند ، از این پایگاه در طول سالیان ۹ طلبه موفق بیرون آمده است که یک طلبه آن با نام حاج آقا اشتری به عنوان طلبه نمونه کشوری انتخاب و به دست مقام معظم رهبری معمم گردید، دو مخترع که یکی از آنها موفق به کسب مدال نقره جشنواره اختراعات مسکو شده است، رتبه های بسیار خوب کنکور و المپیاد و نویسندگی و ورزشی

-لطفا از مشکلات و چالشهای خود و پایگاه تحت فرماندهی خود نیز بگویید

مشکل اول ظرفیتهای شهرستان است که بعضی از این ظرفیتها مناسب طرح بزرگ صالحین نیستند  مشکل دوم حمایت مادی است :من تعجب میکنم در کشور ما برای کوچکترین کار میلیونی پول خرج می شود اما به کار فرهنگی که می رسد دست و پاها می لرزد(لطفا پول خرج کردن پای ساختمان مسجد و قالی خریدن برای حسینیه را پای کار فرهنگی ننویسید!!)

چطور برای ساختن یک خانه ۸۰ متری صد میلیون تومان  پول لازم است برای ساختن یک انسان تراز انقلاب این مبلغ لازم نیست؟؟هر چند من معتقد نیستم با پول همه چیز حل می شود، اما نباید در دنیای امروز نقش توان و قدرت مالی را در فرهنگ صفر انگاشت ، متاسفانه ما جبهه مقدم جنگ نرم را گم کرده ایم و مهمات را جای دیگری می فرستیم و آنوقت از خودمان می پرسیم پس چرا این گلوله ها  و مهمات به هدف اصابت نمی کنند؟؟

مشکل سوم آماری برخورد کردن با مسائل فرهنگی است: کاش روزی برسد که ما به جای پرسیدن (چند) از (چون)بپرسیم هر چند کمیت مهم است اما نباید کیفیت را فدای کمیت کرد ،ما نباید فراموش کنیم که جنگ هشت ساله ما را امثال همتها پیش بردند که در عدد یک بودن و در معنا هزار هزار

-ضمن تشکر از شما که وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادید ، در پایان اگر  صحبتی دارید بفرمایید؟

از همه جوانان و نوجوانان ارزشی و انقلابی میخواهم که همواره در صحنه حاضر  باشند و عرصه های انقلاب را خالی نگذارند. یکی از مهمترین این عرصه ها بسیج است، همه ما باید بدانیم وقت بسیار تنگ است و فرصتی برای استراحت نداریم ، فرصتی برای بهانه و توقع نداریم ، باید خودمان را بسازیم و دائما دشمنان را رصد کنیم تا خدای نکرده چشم وا نکنیم و دشمن را پشت درب خانه های گرم و نرممان ببینیم که آنوقت برای همه چیز دیر است .

از صف سبد کالای مردم تا صف «شاسی‌‌بلند»های منزل خانم اصلاح‌طلب

روز گذشته یکی از روزنامه های جدیدالتاسیس، گزارشی درباره فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران منتشر کرد که در آن مطلب مهمی درباره مسائل و مشکلات شهر و مردم تهران یا راهکارهای این خانم نماینده برای حل این مسائل به چشم نمی خورد و بخش عمده گزارش به زندگی شخصی و بویژه مانور ویژه بر ثروت و سبک زندگی اشرافی وی و خانواده اش اختصاص یافته بود.

شاید اگر این گزارش به فرد دیگری اختصاص داشت یا خانم دانشور عنوان نمایندگی مردم تهران در شورای شهر را یدک نمی کشید،حساسیت چندانی در جامعه برنمی انگیخت اما داشتن  وکالت مردم بویژه در نظام جمهوری اسلامی که اساس آن بر عدالت و دوری مسئولین از تجمل گرایی و تاکید بر ساده زیستی است، ایجاب می کند تا یک مقام مسئول حداقل اگر مثل الگوهای انقلابی عمل نمی کند، حداقل «تجمل گرایی» خود را برای مردمی که به دلیل شرایط ویژه کشور امکان بهره گیری از  امکانات رفاهی تجملاتی نظیر خانم دانشور را ندارند و همین چند هفته پیش بر سر موضوع «سبد کالا» ماجراها داشتند، به رخ نکشد.

رواج تجمل گرایی و کاخ نشینی برخی از مسئولان آسیبی است که بزرگان نظام باید به آن توجه داشته باشند و رسانه ای شدن این تفکر توسط خانم اصلاح طلب عضو شورای شهر تهران می‌تواند زنگ خطری برای دور شدن از آرمان‌ها و رسالت انقلاب اسلامی باشد که در دهه چهارم انقلاب باید به آن توجه بیشتری کرد.

اینکه در جامعه تجمل گرایی و فخرفروشی جایگزین ارزش‌هایی چون ساده زیستی و درک طبقات زیرین جامعه شود آن هم از سوی منتخب مردمی که در میان شان کمتر از 5 درصد دارای چنین امکانات و زندگی هستند جای تامل است.

قطعاً دارایی و ثروت هر فردی که از راه مشروع بدان دست یافته مورد مذمت نبوده و مخالفتی به صورت عقلی با آن نیست ولی بیان علنی آن همراه با فخر فروشی امری تقبیح شده و مورد انتقاد است.

بخشی از گزارش روزنامه آسمان درباره خانم دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران  در ادامه آمده است:

« دانشور در تمامی روزهای ثبت‌نام، رقابت، تبلیغات و معارفه، فرزند چهارمش را باردار بود و به همین دلیلی پس از انجام وظیفه تشکیلاتی در رای به «محسن هاشمی» برای شهرداری تهران و انتقادهای شدید علیه راستگو، پنج جلسه غیبت داشت، ولی اکنون به صحن علنی برگشته است.

گروه چهار + 2

«اولی اسم‌اش روژبن است. هفت سال دارد. بازیگوشی می‌کند. پسرهای دو ساله‌ام شبیه هم نیستند. نوزادم هم که چهار ماه دارد و شیرخشک می‌خورد. مادر بودن برای این چهار تا بچه در کنار کارهای اتاق بازرگانی تهران و شورای شهر خیلی سخت است اما چون از اول برنامه‌ریزی کرده بودم که فقط در شرایط تمکن مالی فرزندآوری کنم، با یک مقدار برنامه‌ریزی و گرفتن دو پرستار شبانه‌روزی، الان حس می‌کنم زیاد هم سختی ندارد»

 او در آستانه چهل سالگی علاوه بر داشتن فرزندان قد و نیم قد و همسر، در خانه‌اش با چهار زن سی‌ساله زندگی می‌کند، آشپز، کارگر و دو پرستار که محل زندگی‌شان در باغ خانه دانشور است. پرستار دوقلوها مهماندار هواپیماست. پرستار روژبن لیسانس حقوق دارد، کارگر خانه تا مقطع کارشناسی در رشته امور تربیتی درس خوانده و کسی که برای اهالی این منزل پر سروصدا، خورد و خوراک درست می‌کند، فوق دیپلم معماری است. این زنان به گفته دانشور بزرگ‌ترین مشوق‌های او برای فرزندآوری هستند. «آنها به من می‌‌گویند، شما که پولش را دارید، بچه بیاورید تا برای بقیه زن‌ها اشتغال‌زایی شود.»

چهار زن همراه دانشور ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرند، البته مشکل اجاره خانه هم ندارند.

مردها همیشه غر می‌زنند

خانه 500 متری کوچه دنج آن‌ها در نیاوران، حیاط را که با درخت‌های سربه فلک کشیده و انواع درختچه‌ها و گل‌های هرس شده پشت سر می‌گذاری، همه وسیله‌های زندگی و تزئینی، رنگ‌های شاد و تند دارد. از یخچال گرفته تا کفپوش‌ها و دیوارهای اتاق کودکان. صبح که خانم از خانه می‌رود، بساط اسباب‌بازی بچه‌ها پهن می‌شود و تا غروب که او با پوشه‌ها و نامه‌های شهروندان برگردد، همه چیز برای بودن بچه‌ها در کنار مادر فراهم است. آیلین شیر خشک‌اش را خورده، خوب خوابیده و منتظر آغوش گرفتن مادر است، روژبن نقاشی‌هایش را کشیده و با عجله می‌برد تا نشان دهد و آرتین و رادین، دوقلوهای موبور و مومشکی، با جدیدترین هواپیماهایشان گوشه‌ای به بقیه نگاه می‌کنند تا نوبت آن‌ها شود.»

هزینه داشتن چهار تا بچه در ماه تقریبا 3 میلیون تومان می‌شود و این جدا از هزینه پرستارهاست. بچه داشتن واقعا بیش از هر چیزی به پول خیلی زیادی نیاز دارد. نوزاد دارو می‌خواهد، شیرخشک می خواهد، داروها الان خیلی گران شده‌اند و اگر نتوانی یک کدام را هم تهیه کنی به بچه آسیب می‌رسد و گاهی ممکن است از بین برود. من فکر می‌کنم فرزندآوری برنامه‌ریزی می‌خواهد. مسلما من اگر این قدر پول نداشتم برای داشتن 4 بچه برنامه‌ریزی نمی‌کردم. الان هم با این شرایطی نگهداری بچه‌ها و کار بسیار زیادم در موسسه خیریه‌ای که دارم و شرکتی که بیشترین درآمدم از آن است، وقتی به خانه برمی‌گردم، کمی اضطراب دارم. چون به هرحال مردهای ایرانی همیشه غر می‌زنند. باز هم هر کاری بکنی، یک جا باید غر بزنند، چرا برای بچه‌ها وقت بیشتری نمی‌گذاری؟ چرا دیرتر آمدی؟ چرا به مسافرت کاری می‌روی؟

من و روپوش‌های رنگی

همسر دانشور رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان سنگ آهن و تاجر بزرگی است که در شرایط سخت روزهای نخست شورا که هنوز بحث‌های سنگین برای انتخاب شهردار حاکم بود، با ماشین او به شورا می‌رفت. «همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد. هم بنز دارد، هم لکسوس و پرادو اما خب من به ماشین‌های زمخت و بزرگ علاقه ندارم. جلسه‌های اول شورا به خاطر شرایطیم و چون محل کارمان نزدیک بود، با او می‌رفتم و خب صدایش در آمد که من با لکسوس سرکار می‌روم. خودم یک رنو فلورانس قرمز دارم و ترجیح می‌دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشند.»

صداقت و تمایل نداشتن به اظهار ساده‌زیستی در رفتارهای این عضوشورا بسیار دیده می‌شود. برخلاف اسلافش که همیشه دم از زندگی بسیار ساده می‌زدند و برای هر رای و نظرداشت در شورا، به باورهای اغراق‌شده متوسل می‌شدند. من قبل از شورا در اتاق بازرگانی، سال‌هاست که فعال و رئیس یکی از 18 کمیسیون اصلی هستم. آنجا همیشه پوش‌ام مانتو بود. من را بسیاری از اعضا قبل از ورود به شورا هم می‌شناختند. همان‌طور وارد این نهاد شدم که قبلا بودم. گرچه در روز اول و حتی تا سه چهار جلسه، همچنان نگاه سنگین بقیه را حس می‌کردم؛ اما الان دیگر همه اعضا و مراجعان شورا به لباس‌های رنگی‌ام عادت کرده‌اند و جالب است که از زمان ورود من، کارمندهای شورا هم بیشتر با لباس روشن حاضر می‌شوند.

حقوق شورایی

حقوق ماهانه شورای شهر حتی کفاف شیرخشک، لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکانش را هم نمی‌دهد.»

فرماندار شهربابک: بیمارستان ۹۵ تختخوابی شهربابک هنوز احداث نشده است

سیف الله امینی‌زاده درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهربابک، اظهارکرد: احداث بیمارستان 95 تخت خوابه از ‌مصوبات دولت نهم بوده که به سبب شرایط خاص مالی کشور و تحریم‌ها هنوز عملیاتی نشده است‌.

وی افزود: با توجه به جمعیت شهربابک، احداث بیمارستان جدید بسیار ضروری است.

فرماندار شهرستان شهربابک، بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قطعه زمینی برای احداث این بیمارستان اختصاص داده شده که منتظر رفع موانع مالی برای آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

وی تصریح‌کرد: شهرستان شهربابک هر ساله قبول‌شدگان بسیاری در رشته‌های مختلف به ‌ویژه پزشکی دارد.

امینی‌زاده،خاطرنشان‌کرد: با وجود نیروهای متخصص پزشکی در این شهرستان،احداث بیمارستان کمک خوبی به جذب این نیروها می‌کند.

کشف ۳۰۰ راس احشام قاچاق در شهربابک

سرهنگ غلامرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهربابک، اظهارکرد: ماموران پلیس روز گذشته در دو عملیات هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور شهربابک به انار به دو دستگاه کامیون بنز مشکوک و آنان را متوقف کردند.

وی بیان‌ کرد: در بازرسی از این وسایل نقلیه 24 راس احشام قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

جانشین انتظامی شهربابک تصریح‌کرد: در این عملیات دو قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

اسدی افزود: در عملیات دیگری پس از اعلام یک مورد واژگونی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بلافاصله ماموران کلانتری جوزم به محل حادثه اعزام که مشاهده کردند، کامیونی حامل 85 راس از احشام بوده که از این تعداد 25 راس تلف شده و راننده نیز مصدوم و روانه بیمارستان شد.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده پلیس مشخص شد احشام قاچاق و فاقد مجوز گمرکی است که در این رابطه 2قاچاقچی که قصد داشتند این محموله را وارد یکی از استان‌های جنوبی کشور کنند، دستگیر و به همراه احشام قاچاق به کلانتری جوزم منتقل شدند.

عمارت موسی‌خانی، بنای به جامانده از زمان قاجاریه

شاید بتوان یکی از دلایل اهمیت بنای زیبای موسی‌خانی را تزئینات آن دانست که به صورت گچ‌بری و سیم در بخش‌های مختلف نمای ساختمان اجرا شده‌اند.

عمارت موسی‌خانی یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری شهرستان شهربابک است که از نظر موقعیت مکانی در خیابان شریعتی و در محله سفلای(محله پایین) این شهر قرار دارد.

از این مکان تاریخی در گذشته به عنوان ساختمان فرمانداری استفاده می‌شد، اما اکنون ساختمان میراث فرهنگی و موزه مردم‌شناسی است، این بنا از جمله ابنیه مسکونی اعیانی و حاکم‌نشین شهربابک بوده که از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده و به صورت حیاط مرکزی است.

ورود به اندرونی بنا از جبهه جنوبی امکانپذیر است، بدین نحو که در پشت سردرب هشتی واقع شده که با ۹۰ درجه زاویه و گذشتن از دالانی طولانی به حیاط خانه راه می‌یابیم.

در ضلع شمالی حیاط مرکزی، ایوان در محور باریکه‌ها و سه دری‌ها در طرفین آن به صورت قرینه واقع شده‌اند در ضلع جنوبی بنا با توجه به موقعیت زمین صرفا طاق‌نمایی ایجاد شده است و در ضلع شرقی و غربی نیز پنج دری و در طرفین آن راهروها و سه دری به صورت قرینه قرار دارند.

در بخش میانی حیاط مرکزی فضای اندرونی حوض بزرگ مستطیل شکلی وجود دارد که پیرامون آن را باغچه‌ها در برگرفته‌اند در منتهی‌الیه ضلع غربی بنا و در پشت پنج دری ایوان، فضای بیرونی قرار دارد، این بخش از بنا نیز فضای مستطیل شکل مجزایی است که در اضلاع شمالی جنوبی و غربی آن در امتداد دیوار، طاق نماهایی در ارتفاع پایین‌تر ایجاد شده است.

در جلوی این بخش از بنا حوض بزرگ دیگری وجود دارد، ورود به این بخش از بنا نیز در ضلع شمالی حیاط و از میان طاق‌نماها امکانپذیر است، بنای باعظمت عمارت موسی‌خانی از جمله بناهای دوران قاجار است که توسط موسی‌خان پسر شیخ‌الله ساخته شده است.


شاید بتوان یکی از دلایل اهمیت بنای زیبای موسی‌خانی را تزئینات آن دانست که به صورت گچ‌بری و سیم در بخش‌های مختلف نمای ساختمان اجرا شده‌اند.

از مهم‌ترین تزئینات گچ‌بری اجرا شده در این بنا می‌توان به نقوش حیوانی «کبوتر»، نقوش گیاهی «سرو، گل و بوته» و نقوش هندسی «شمشه و قاب‌بندی» اشاره کرد.

این عمارت سال ۱۳۷۲ توسط فرمانداری و برنامه پیشنهادی و نظارت میراث فرهنگی مورد مرمت قرار گرفت، طی این اقدام عملیات پی‌چینی، کف‌سازی، آجرکاری، برق‌کشی و مرمت تزئینات انجام .

نمای بیرونی عمارت موسی خانی سال گذشته نیز مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت، اما متآسفانه در حال حاضر آن بازسازی در حال تخریب است.حال چه کسی پاسخگوست؟ چه کسی مسئولیت این امر را به عهده دارد؟آیا واقعا از سوی میراث فرهنگی شهرستان نظارتی بر کار پیمانکار شده است ؟

عمارت موسی‌خانی از بناهای تاریخی زمان قاجاریه در شهر بابک از شهرهای استان کرمان جنوب شرق ایران واقع است و تاریخ احداث آن ۱۲۶۵-۱۲۷۰ هجری قمری است، مساحت بنا ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که شامل ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع زیر بنا و ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع باغ عمارت می‌شود.

پس از حاج محمدعلی ملقب به «حاج آقا» فرزندش در شهربابک به حکومت رسید، دوران حکومت او همزمان با سلطنت محمد شاه و ناصرالدین شاه قاجار بود و موقوفات بسیاری داشته است.

وی نزدیک ۳۰ سال حکومت کرد و عمارت بزرگی ساخت که به «عمارت موسی‌خان» معروف است و امروزه سازمان میراث فرهنگی از آن محافظت می‌کند.

بنای با عظمت عمارت موسی‌خانی از جمله بناهای دوران قاجار است که توسط موسی‌خان پسر شیخ‌الله ساخته شده است، بنای زیبای موسی‌خانی تزیینات آن به صورت گچ‌بری و سیم در بخش‌های مختلف نمای ساختمان اجرا شده‌اند.

مصالح به کار رفته در بنا خشت خام و گل رس، کاه، آهک، گچ، سنگ، چوب و شیشه است، نوع چوب‌های به کار رفته در درها و پنجره‌ها و ارسی‌ها از چوب گردو و تمام ستون‌ها و حایل‌ها از چوب درخت توت است.

بنا در دو طبقه و در سه ضلع اصلی ساخته شده است و ضلع شمالی یا زمستانی که به صورت دوبلکس ساخته شده، دارای یک بادگیر دوقلو بوده که برای استفاده در بهار کاربرد داشته است، بادگیرها در زمان فرج‌الله‌خان نوه موسی‌خان به برج نگهبانی تبدیل شده‌اند و این قسمت در حال حاضر به عنوان موزه مردم‌شناسی استفاده می‌شود.

ضلع غربی یا تابستانی که کاربرد این ضلع در تابستان بوده است در این ضلع یک بادگیر بزرگ و بلند قرار دارد که تاج آن در سیل سال ۱۳۶۵ خورشیدی تخریب شده است.

ضلع جنوبی یا بهارنشین که تمام اتاق‌ها و ایوان اصلی آن به باغ بزرگ عمارت و حیات داخلی آن مشرف است، طرف جنوبی ضلع بهارنشین که رو به باغ عمارت است از دو ایوان دو طبقه به صورت متقارن و یک ایوان اصلی در وسط تشکیل شده است.

در تقاطع ضلع شمالی و غربی، انبار غله وجود دارد، که به خاطر نوع طراحی خاص آن همیشه دمایی کمتر از بقیه قسمت‌های عمارت دارد در تقاطع ضلع جنوبی و غربی برج اصلی عمارت است که بر رودخانه و قسمت غرب و جنوب بنا اشراف کامل دارد.

امروزه در قرن ۲۱ که  همه جهانیان به دنبال حفاظت از  میراث فرهنگی کشورشان هستند،میراثی که باید به دست آیندگان برسد این بنای با عظمت همچون بقیه میراث فرهنگی شهرستان مورد بی مهری مسوولان قرار گرفته است.

«میمند» مجموعه‌ای از طبیعت، معماری و سنت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، روستای دست‌کند «میمند» هزاران سال پیش توسط ساکنان محلی در دل کوه حفر شده است و هنوز هم اهالی این روستا درون خانه‌هایی زندگی می‌کنند که پنجره و دودکش ندارد.

دیوارهای این خانه‌ها سیاهی دود اجاق را سال‌هاست که بر تن خود حس می‌کنند، شاید باور‌ آن مشکل باشد در روزگاری که آسمان خراش‌‌ها هر روز سر به فلک می‌کشند، هنوز هم مردمانی در میان صخره‌ها و حفره‌های کوه زندگی می‌کنند.

حفره‌هایی‌ 12 هزار ساله که جای تیشه‌های سازندگان آن پس از سال‌ها باز هم قابل رویت است.

ساکنان‌ روستای تاریخی میمند دارای آداب و رسوم خاص هستند و در زبان و گویش آنها هنوز کلمات پهلوی ساسانی دیده می‌شود، این روستا در منطقه ویژه از نظر طبیعی جای گرفته است. 

«میمند» نه تنها یک میراث چند هزار ساله را در خود‌ حفظ کرده است، بلکه مجموعه‌ای از همزیستی بین طبیعت، معماری، سنت، تاریخ، فرهنگ و نحوه زیست مردم را به لحاظ میراث تاریخی و فرهنگی‌ به یادگار گذاشته است.

به هر تقدیر چند هزار سال پیش از این، انسان‌هایی با تیشه عشق و همت و با اراده و عزمی‌ راسخ، فرهادگونه دل سنگ‌ها را شکافتند و یادگاری را به جا گذاشتند که امروزه پس از گذشت سال‌ها همچنان نماد عزم و اراده و اقتدار اجداد ایرانی به ‌شمار می‌رود.

هنوز کسی واقف نیست که این مجموعه به دست چه کسانی به وجود آمده و انگیزه این مردمان از احداث چنین بناهایی چه بوده است، اما انگیزه مردمان آن زمان بسیار مورد اهمیت قرار دارد، زیرا در آن زمان و با آن وسایل ابتدایی، آفرینش چنین مجموعه با‌عظمتی و با معماری بی‌نظیر قابل تحسین است.

‌«میمند» به دلیل استحکام دفاعی در طول تاریخ کمتر دستخوش تحولات کالبدی و اجتماعی شده است و بیشترین تغییر در آن مربوط به چند دهه اخیر است.

این تمدن در ابتدا برگرفته از آیین‌ مهرپرستی و بعد از آن آیین‌ زرتشت بوده‌ است.

در زمان ساسانیان «شهربابک» به عنوان زادگاه بابک، سرسلسله ساسانی، مورد توجه خاص آنها بوده‌ است و پس از ظهور اسلام و ورود آن به ایران، مردم میمند که به آیین‌ زرتشتی معتقد بودند به اسلام گرویده و مذهب شیعه را پذیرا شدند.

خانه‌های روستای میمند به علت شیب دره میمند به صورت آپارتمان‌هایی چهار یا پنج طبقه هستند، آپارتمانی که از داخل آن هیچ راه پله‌ای به خانه بالا و پایین راه ندارد و برای رفتن به خانه‌های دیگر باید از «کیچه» خارج و از راه پله خارجی به «کیچه» دیگر یا حفره دیگر وارد شد.

ساختن خانه‌ها در میمند با نوع زندگی دامداری و ایلیاتی روستاییان در گذشته و امروز ارتباط تنگاتنگ دارد، این حفره‌ها ساکنان روستا را از سرما، غارت و حمله حیوانات درنده حفاظت می‌کنند.

ساکنان امروز روستای تاریخی میمند، زندگی ‌درون این حفره‌ها را که یادآور زندگی گذشتگان است، دوست دارند و ویژگی بزرگ این روستای تاریخی که آن را در مقابل روستاهای دیگر صخره‌ای دنیا منحصر به فرد می‌کند، وجود جریان حیات در میان صخره‌ها و کیچه‌های آن از هزاران سال پیش تاکنون است.

شغل اصلی ساکنان روستای میمند دامداری است، آنها در چهار ماه اول سال به دشت‌ها و منطقه می‌روند و در آنجا به دامداری می‌پردازند، چهار ماه دوم سال به باغداری مشغول می‌شوند و بالاخره در چهار ماه پایانی سال که هوا بسیار سرد است به روستا و درون کیچه‌ها باز می‌گردند‌.

در اصل میمند روستایی زمستانی است که چند ماه از سال خالی از سکنه می‌شود.

ساکنان این روستا دارای آداب و رسوم خاص هستند و در زبان و گویش آنها هنوز از کلمات پهلوی ساسانی استفاده می‌شود.

روستای 12 هزار ساله میمند تنها روستای تاریخی در جهان است که هنوز روابط سنتی زندگی در آن جریان دارد و می‌توان تعامل انسان و طبیعت در هزار دوم میلادی را به خوبی در آن دید.

این روستا هفتمین منظر فرهنگی، طبیعی و تاریخی جهان بود که جایزه ‌ملینا مرکوری را دریافت کرد.

این جایزه از سوی دولت یونان و با همکاری مجامع فرهنگی بین‌المللی مانند یونسکو و ایکوموس، ‌شورای حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی، به آثاری اهدا می‌شود که دارای شرایط و ضوابط فرهنگی، طبیعی و تاریخی منحصر به فرد باشد.

روستای‌ میمند در مرز مشترک دشت و کوهستان قرار دارد و در گذشته پوشیده از درختان‌ پسته و بادام‌ وحشی بوده‌ است که در حال حاضر محدود به دشت‌های اطراف روستای میمند می‌شود.

کمی نزدیکتر به روستای‌ میمند نیز درختان توت و شاه‌توت به وفور یافت می‌شود، دشت میمند همچنین زیستگاه جانوران بیابانی همچون مار، سوسمار، جوجه تیغی، لاک‌پشت، خرگوش و ... است.

در کوهستان‌های‌ میمند نیز حیوانات ‌وحشی مختلفی همچون آهو، پلنگ، گرگ، روباه، بزکوهی، کبک و پرندگان شکاری یافت ‌می‌شود.

چند‌ رودخانه فصلی و تعدادی قنات به علاوه چند چشمه در میمند و اطراف آن وجود دارد که موجب رونق کشاورزی در این منطقه شده ‌است.

کشاورزی در میمند همچون سایر آثار طبیعی جلوه ویژه‌ای به این روستا می‌دهد‌ و در فصل بهار میمند زیباترین چهره را به خود می‌گیرد.

طراوت، شادابی و سرسبزی دشت میمند و آب و هوای مطلوب آن انبوهی از جمعیت شهرها و روستاه‌های اطراف را به سمت خود کشیده و مردم اوقات فراغت خود را در این روستا و یا در کنار چشمه‌ها، قنات‌ها و رودخانه میمند می‌گذرانند.

میمند در لغت و اصطلاح به تعابیر مردمانش و آنچه صاحبنظران در پیرامون آن نقل می‌کنند، تعابیر متفاوتی دارد.

‌عده‌ای معتقد هستند اصطلاح و لغت میمند، مأخذ از میمنت و مبارکی بوده است.

عده‌ای نیز بر این باور هستند که مردمان این نواحی از میمند فارس مهاجرت کرده و چون در این ناحیه اقامت گزیده‌اند، آن را میمند نام نهاده‌اند.

‌برخی معتقد‌اند، نام میمند از «می بند» به معنای گلاب‌گیری گرفته شده است، گویا در گذشته در این منطقه گلاب‌گیری انجام می‌شده است.

نجف غلامی بخشدار مرکزی شهربابک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهربابک گفت: روستای میمند تنها روستای دست‌کند جهان است که هم اکنون زندگی مردم در آن ادامه دارد.

وی افزود: میمند هم اکنون در لیست فهرست آثار ثبت جهانی یونسکو قرار دارد که امیدوارم به زودی به ثبت این سازمان برسد.

...............................

گزارش از وحید فتوحیان

...............................

توسط سرمايه گذار بخش خصوصي راه اندازي مي شود: بازارچه صنايع دستي شهرستان شهربابك

بازارچه صنايع دستي شهرستان شهربابك  در مساحتي بالغ بر5 هزار متر راه اندازي مي شود.

 

"علي زاهديان" معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان كرمان در حاشيه بازديد از اين پروژه ، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، گفت: بازارچه صنايع دستي شهرستان شهربابك در زميني به مساحت 5 هزار متر راه اندازي مي شود.

 

وي با اشاره به اينكه اين پروژه توسط سرمايه گذار بخش خصوصي ،آقاي عبدالعلي عسكري فر به اجرا در آمده است،افزود: تا كنون اين بازارچه 15 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

 

زاهديان اظهار کرد: در اين پروژه موزه ، كارگاههاي توليد صنايع دستي، محلي براي فروش و عرضه صنايع دستي بومي و محلي اين شهرستان ديده شده است.

 

وي همچنين از برگزاري نمايشگاه صنايع دستي توسط بسيج هنرمندان اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: اين نمايشگاه تا تاريخ 2 اسفندماه جاري در محل حوزه فرهنگي و هنري شهرستان شهربابك ادامه دارد.

 

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان كرمان  خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه آثار معرق ، مشبك ،قلم زني ،سراجي سنتي و گليم شيريكي پيچ به نمايش در آمده است

رئیس دادگستری شهربابک: مشاوره‌های قبل از ازدواج موجب کاهش طلاق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، با توجه به بیان مطالبی مبنی بر بالا رفتن آمار طلاق در شهربابک بر آن شدیم تا گفت‌وگویی با محمود عسکری رئیس دادگستری این شهرستان داشته باشیم تا این موضوع را ازدیدگاه حقوقی جویا شویم.

فارس: ارزیابی شما در زمینه مقایسه آماری طلاق با میزان ازدواج چیست؟

توجه به اصول اخلاقی و رعایت قانون و شناخت حقوق متقابل زن و شوهر باید همواره در ازدواج مدنظر باشد و در مباحث خانواده به آن اهمیت داده شود.

اما در زمینه ارائه آمار با توجه به پرونده‌های وارده و رسیدگی شده از ابتدای سال 92 تاکنون، 770 ازدواج و 150 پرونده طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است به طوری که این آمار به صورت ماهانه برابر 70 فقره ازدواج و 13 مورد دادخواست طلاق است.

فارس: چه تعداد از این پرونده‌ها در شهرستان به طلاق منجر شده است؟

از ابتدای سال جاری حدود 180 تا 190 درخواست طلاق در این شهرستان صورت گرفته است که از این تعداد حدود 20 فقره آن زوج‌ها منصرف و یا با صلح‌اندیشی دادگاه و خانواده منجر به صلح و سازش بین آنها شده است.

فارس: بیشترین طلاق‌ها بعد از چه مدت از زندگی مشترک اتفاق می‌افتد و چرا؟

اکثر طلاق‌ها در بدو ازدواج و در دوره عقد و آن هم به صورت توافقی انجام می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده کوتاهی خانواده‌ها و زوج‌ها در شناخت همدیگر قبل از ازدواج است.

فارس: آیا آمار طلاق در سال‌های گذشته افزایش داشته و این افزایش یا کاهش به چه میزان بوده است؟

بله، آمار طلاق نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده به طوری که طی دو سال گذشته در زمینه طلاق توافقی حدود 52 درصد، در مورد دادخواست طلاق از سوی زوج حدود 6 درصد و دادخواست طلاق از سوی زوجه دو درصد افزایش را شاهد هستیم، البته در مجموع دادخواست‌های زوجه بیشتر است.

فارس: تحلیل شما از این آمار چیست؟

آمار طلاق در شهربابک با توجه به جمعیت و با توجه به اینکه شهربابک شهری مذهبی و فرهنگی بوده بالا است و علل آن بیشتر ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و فقر مالی است، البته در قدیم یا سال‌های قبل اعتیاد کمتر و یا سازگاری با فقر مادی بیشتر بوده است.

در بعضی پرونده‌های طلاق شاهد کوتاهی‌هایی از جانب خانواده‌ها هستیم به این صورت که باید قبل از ازدواج تحقیقات کافی و مشاوره خانواده صورت گیرد و این اقدام انجام نمی‌شود و این کوتاهی سبب می‌شود که زوج‌ها در همان دوره عقد به صورت توافقی از یکدیگر جدا می‌شوند.

در قدیم طلاق را بد می‌دانستند و به زندگی مشترک ادامه می‌دادند و سعی می‌کردند مشکلات را درون خانواده برطرف کنند تا کانون خانواده از هم نپاشد، اما امروزه چشم و هم‌چشمی‌ها سبب شده که با کوچک‌ترین مشکلی با نگاه به اطرافیانی که طلاق گرفته‌اند، اقدام به طلاق کرده و دیگر طلاق قباحت خود را ندارد.

فارس: از نظر شما آمار طلاق شهربابک چه وضعیتی در استان کرمان دارد؟

آمار طلاق در شهربابک با توجه به جمعیت و اعتقادات مذهبی مردم تقریبا بالا است که باید راهکارهایی برای طلاق صورت گیرد، البته شهرستان از این حیث وضعیت بهتری نسبت برخی شهرستان‌های استان کرمان دارد.

فارس: آیا زندگی مدرن امروزی در افزایش آمار طلاق نقشی داشته است یا خیر؟

زندگی مدرن و ماهواره‌ها تا حدودی در تقاضای طلاق بی‌تاثیر نبوده و گاها بعضی از طلاق‌ها ناشی از همین موضوع است.

فارس: عامل اصلی طلاق در شهربابک چیست؟

عوامل متعددی در بروز طلاق دخالت دارند، اما اصلی‌ترین آنها اعتیاد، فقر مالی و موارد جنبی مربوط به این دو است.

فارس: راهکارهای شما برای کاهش این آمار چیست؟

راهکار اصلی در مرحله اول خود خانواده و زوج‌ها هستند که باید راه صحیح و درست ازدواج و انتخاب همسر را پیش گرفته و مرد و زن به مشاوره خانواده اهمیت داده و به این موضوع که از حیث اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و مالی و ... به یکدیگر نزدیک باشند، توجه کافی داشته باشند.

از حیث سن و سال زوج‌ها باید با یکدیگر متناسب باشند و حداقل چهار تا پنج سال و حتی بیشتر مرد از زن بزرگتر باشد و نه برعکس و در تعیین مهریه هم دقت کافی داشته باشند که البته مهریه‌های سنگین را رد می‌کنیم.

مسئله بسیار مهم دیگر شناخت خانواده از همدیگر قبل از ازدواج است، خانواده‌ها باید قبل از ازدواج با یکدیگر رفت و آمد داشته باشند تا بتوانند شناخت کافی از اخلاق و رفتار همدیگر پیدا کنند و در این راستا مسافرت را توصیه می‌کنیم.

...........................

گفت‌گو از: وحید فتوحیان

...........................

افتتاح روگذر دوراهی میمند در خرداد ماه سال آینده

رئیس اداره راه و شهرسازی شهربابک با اعلام این خبر که ادامه احداث باند دوم محور شهربابک -هرات آغاز شده است گفت: احداث این باند در صورت تامین اعتبار لازم در سال ۹۴ افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس حسینی تصریح کرد: با اشاره به وضعیت نامناسب محور شهربابک – هرات اعتبار احداث باند دوم محور شهربابک -هرات در لایحه بودجه سال ۹۳ کشور قرار گرفته است.

وی افزود : از زمانی که اعتبارات سال آینده ابلاغ شوند قطعا یک سال بعد باند دوم این محور احداث می شود.

وی اعتباراولیه برای بهسازی ، خاکریزی و تعریض جاده کنونی شهربابک -هرات را قریب ۲۰۰میلیارد ریال برآورد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شهربابک: قاچاقچیان سوخت در شهربابک دستگیر شدند

غلامرضا اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاقچیان سوخت و کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی اقدام به حمل سوخت غیر‌مجاز در محورهای مواصلاتی شهرستان می‌کنند‌، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود‌: مأموران پلیس آگاهی و یگان امداد با کارهای اطلاعاتی گسترده و هماهنگی با مقام قضایی، روز گذشته حین انجام ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان به دو دستگاه کامیون مشکوک شدند و آنان را توقیف کردند.

اسدی گفت: ماموران در بازرسی از این دو کامیون مقدار 45 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند و در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.‌

بازدید فرماندار و نماینده شهرستان شهربابک از گاوداری های سطح شهرستان

روز گذشته امینی زاده فرماندار شهربابک به همراهسردار فتاحی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی از مجتمع های گاوداری سطح شهرستان بازدید و از نزدیک به مشکلات آنها رسیدگی کردند.

 در ادامه فرماندار و نماینده شهرستان به همراه برخی از مسئولین ادارات با حضور در اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی در خصوص راه اندازی و مشکلات طرح های اشتغال زایی در حوزه کارگری شهرستان را بررسی و حل و فصل کردند.

فرماندار شهربابک: روستای تاریخی میمند تیرماه ۹۳ ثبت جهانی می‌شود

سیف‌الله‌ امینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهربابک، اظهارکرد: مشکلی که در این پروژه برای ثبت جهانی وجود دارد،کابل‌های برق هستند که باید از سیستم کابل هوایی به زمینی جابه‌جا شوند.

وی با اشاره به اینکه بررسی و رفع مشکل برق در دست اقدام است، تصریح‌کرد: مسائل جزئی نیز در این پروژه وجود داشت که همه آنها در حال برطرف شدن هستند.

فرماندار شهربابک خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به روستای تاریخی میمند، توافق شد برای رفع نقص این پروژه، 50 درصد بودجه توسط میراث فرهنگی و50 درصد توسط استانداری کرمان اختصاص یابد.

امینی‌‌زاده افزود: امیدواریم با توجه به تغییر مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور تعهدی که در قبال این پروژه داده شده، عملی شود.

وی از سفر استاندار کرمان به شهربابک خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با حضور علی مهاجری به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، نیازهای حوزه میراث فرهنگی این شهرستان و دیگر نقاط استان حل و فصل  شود.

فرماندار شهربابک بیان‌کرد: در حال حاضر بیمارستان 95 تخت‌خوابی شهربابک که از مصوبات دولت نهم است، بدون هیچ اقدامی رها شده است.

امینی‌زاده با اشاره به کمبود بودجه برای احداث این بیمارستان، تصریح‌کرد: اقداماتی برای خریداری زمین توسط فرمانداری شهربابک انجام شده و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان به زمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قول همکاری برای احداث بیمارستان جدید در شهربابک را داده است،خاطرنشان کرد:در حال حاضر بیمارستان فعلی شهربابک با بودجه‌های محدود مجهز شده و از بخش‌های" آی‌سی‌یو" و "سی‌سی‌یو" برخوردار است.

امام جمعه شهربابک خواستار شد :احداث مرکز نگهداری معلولان در شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهربابک با اشاره به کسب روزی حلال، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید مردم بیش از پیش برای خرید در بازار حضور پیدا می‌کنند، لذا بازاریان باید در کار خود صداقت داشته و در راستای کسب روزی حلال کار کنند.

خطیب جمعه شهربابک اظهار داشت: نظام استکباری که در دنیا بر برخی حکومت می‌کنند، دائما به دنبال زیاده‌خواهی‌های خود هستند و نمی‌خواهند که ملت‌ها استقلال داشته باشند.

وی بیان داشت: نظام استکبار اصلی‌ترین دشمن خود را کسی می‌داند که نه تنها مستقل است و مستقل عمل می‌کند، بلکه دیگران را به استقلال فرا می‌خواند.

منتظری با اشاره به حضور میلیونی و حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن، خاطر نشان کرد: ملت ایران هیچ‌گاه از گزینه‌های روی میز آمریکا و سایر دشمنان نظام هراسی ندارد.

 وی بر حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد و ابراز داشت: شعار اصلی ملت ایران در 22 بهمن «می‌جنگیم، می میریم و سازش نمی‌پذیریم» به گوش جهانیان رسید.

منتظری با اشاره به روز اول اسفند سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس تصریح کرد: روحانیت شهرستان شهربابک در راستای پیشبرد اهداف نظام تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.

امام جمعه شهربابک در پایان خواستار احداث یک مرکز برای نگهداری معلولان شد و گفت: در حال حاضر زمین این مرکز آماده است، اما ساخت این مرکز نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی مردم است.

فتاحی: گزینه روی میز ملت ایران 22 بهمن است

حسین فتاحی صبح امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن در شهربابک با اشاره به نقش ولایت‌‌فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نخستین عامل پیروزی انقلاب اسلامی تبعیت مردم‌ از ولایت‌فقیه است.

وی افزود: حمایت مردم از رهبری نیز یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

فتاحی وحدت و همدلی را رمز نجات و پیروزی مردم در انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: اگر مردم در جنگ تحمیلی و دوران انقلاب وحدت نداشتند، قطعا این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید. 

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه علمی گفت: گزینه‌های مورد نظر آمریکا 36 سال است که روی میز است، اما طی این مدت هیچ‌گاه جرات نکردند که کوچکترین تعرضی به نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

فتاحی‌ با اشاره به رشادت‌های ملت ایران در دوران شاهنشاهی و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گزینه روی میز ملت ایران یوم‌الله 22 بهمن است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه هسته‌ای عنوان کرد: اگر لازم باشد، غنی‌سازی 60 درصد هسته‌ای را نیز انجام می‌دهیم.

حاشیه‌ای بر روایت سینمای روشنفکری از فتنه ۸۸ به قلم وحید جلیلی

وحید جلیلی*

 

کارگردان "قصه ها" را فقط یک بار از نزدیک دیده ام، در روزی که خاطره اش را همان چهار سال پیش بعضی سایت ها با تیتر "مغزپسته ای " منتشر کرده اند :" روز قدس سال فتنه "

کارگردان محترمه و اعضای خانواده اش به دعوت دلسوزان انگلیسی و آمریکایی طوبی و نوبر به خیابان آمده بودند .

در یکی از  فرعی های خیابان طالقانی ؛ رخشان بی اعتماد به مردم را دیدم .

رخشان بی فروغ و مایوس، اعتمادش را به مردم و احترامش را به انتخاب آنها از دست داده بود و کلافه و عصبانی شاید از اینکه چرا حتی یک دهم از آنان که در تهران به موسوی رای داده بودند دیگر حاضر به همراهی با جنبش اشراف نیستند، داشت از نماز جمعه ای که نیمه کاره رهایش کرده بود بر می گشت  و می رفت سوار احتمالا پیکان زرد قناری اش ! شود و همراه خانواده کلافه اش به خانه ای در ایالات متحده تهران شمالی برگردد .

ما هم با خیل مردمی که شورش اشراف را با نگاهی تلخ و صبور می نگریستند به خانه هایمان در کوچه هایی بر گشتیم که بر خلاف نیاوران و شهرک غرب شبهایی آرام داشت .

کوچه هایی که سکوت شبهایش را فریادهای اکبر الله ، اکبر الله ، نمی شکست و روزهایش را زوزه‌ی گرگان گرسنه ی دریدن صندوق های رای نمی آلود.

 

***

 

جالب است که اصلی ترین شعار و مهم ترین مطالبه جنبش سبز در روایت سینمای روشنفکری از ماجراهای سال 88 سانسور می شود!

و نه تنها  اسمی از تقلب به میان نمی آید که حتی اشاره ای هم به آن نمی شود!

همین که حتی  در شرایطی که آزاد اند هر دروغی را ببافند ؛ میل به  تکرار بزرگترین دروغ تاریخ ایران:" تقلب در انتخابات 88 " ؛ را ندارند نشان می دهد که رفقای روشنفکر  چه وحشتی از   ثبت این وقاحت عظیم در حافظه تاریخی ایرانیان دارند و نگران و مضطرب به میدان آمده اند تا مگر با دروغ ؛ دروغ را بشویند و از خاطره ها بزدایند.

 

*****

دروغ جدید این است: جنبش سبز برآمده از طبقات محروم بود  و دغدغه عدالت داشت و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض!

کارگردان فهیم قصه ها به درستی خود را در محکمه افکار عمومی می بیند وبرای فرار از اتهامات؛ به قصه سر هم کردن روی آورده است . مجرم زیر نگاه سنگین طبقه فرودست _که چهار سال پیش کارگردان  برای غصب رایشان به خیابان آمده بود _ به داستان سرایی و قصه بافی روی کرده است .

مغز پسته ای ها و مراد از دماغ فیل افتاده اشان؛ وقتی با قاعده بسیار ساده ریاضی 13<24  روبرو شدند برآشفتند و سینه تنگشان طاقت تحمل رای مردم را نیافت و فریاد " تقلب . تقلب" شان در بی بی سی و "وی او ای" پیچید.

ملکه جنبش سبز در بی بی سی ؛ منطق درخشان جنبش را با ابداع گزاره  " مگر می شود لرها به دامادشان رای نداده باشند "!! در تاریخ عقلانیت جهان ثبت کرد و به دنبال آن ندیمه های فرهیخته و هنرمندش _ از جمله کارگردان محترمه_ را به خیابان های تهرانجلس و لس آنجلس گسیل کرد تا رای شوهر مظلوم و ستم دیده اش را از توده های پاپتی و بیسوات های جوات موات پس بگیرند .

اما در نهایت شورش اشراف بر جمهوریت دینی جامعه ایرانی _به رغم حمایت  دوستان ملت ایران در کاخ های باکینگهام و الیزه و سفید و سیاه _شکست خورد و هشت ماه تلاش و تکاپویشان؛  در جنبش مردم در 9 دی به گل نشست.

 

***

البته از زاویه ای  دیگر و با نگاهی خوش بینانه  ,"شرم" خانم بنی اعتماد از واقعیت شورش کور اشرافیت   که امروز با چنین قصه بافی ها و داستان پردازیهایی سعی در پنهان کردنش دارد قابل تحسین است .

هشت سال پیش در حاشیه فیلم گیلانه ایشان نوشته بودم: "خدا، خانم بنی‌اعتماد را حفظ کند و دعای جانبازهای قطع‌نخاعی بدرقه راه فیلم بعدی‌اش باشد. راجع به «ننه گیلانه» باید به همین سادگی نقد نوشت. اگرچه به نظر، کمی دهاتی و زیادی عوامانه بیاید. درست مثل خود فیلم.... البته می‌شود پرسید که: حالا چرا؟ و «حالا که من افتاده‌ام از پا, چرا» که نمی‌پرسیم و می‌گذریم. با این تذکر که تمام آن سالها که بهترین دغدغه نسلی از فیلم‌سازان طبقه متوسط، ازدواج مجدد خانمهای روشنفکر یا  پیرمردهای سنتی  و یا جشن تولدهای شهرک غرب یا دعواهای سیاسی بر سر حقوق زنان و جوانان و... بود زنانی مثل «گیلانه» و پسرانشان مثل اسماعیل، چشم به راه نه اگر حمایت که لااقل همدلی‌ای، از سوی اهل هنر بودند"

انگار باز هم باید این اختلاف فاز و عقب ماندگی از  جامعه را به یاد ایشان آورد.

 

اسید پاشی و ماه عسل با برلین بلنده !

 

وقتی جشنواره های بلوند اروپایی این چنین  برای فیلمهای سیاه چرده  و بداخلاق ؛ناز و کرشمه می کنند انتظار دارید جوان فیلمساز ما  دل از دست ندهد ؟

ماه عسل با کن قشنگه و ونیز سفیده و برلین  بلنده و بقیه مانکن های غربی فقط با یک فیلم. هرچه سیاه تر تو دل برو تر . هر چه هتاک تر و دروغگوترخواستنی تر.

 

****

"عصبانی نیستم"  هم همان قدر راست است که " تقلب شده است " !

اگر چه گوینده؛ یکی را امسال و دیگری را چهار سال پیش سر داده باشد .

یادمان باشد:هیچ دروغی از کسی که سابقه ی" تقلب  تقلب ابطال انتخابات  "! را در کارنامه دارد بعید نیست .

فیلم ساختن برای غرق شدن در آن توهم شیرین و آن نفرت نمکین  آسان ترین درمان و بهترین قرص  است ؛خصوصا که پیشاپیش جشنواره های بلوند اروپایی خاطرخواهی شان را ابراز کرده باشند.

"عصبانی ..."هم یکی دیگر از میخ هایی است که توسط خود مغزپسته ای ها بر تابوت جنبش سبز کوبیده می شود. ماهیت جنبش سبز  آن چنان اشمئزاز آور است که امروز حتی  هوادارانش هم تاب یادآوری آن را ندارند و تلاش می کنند با ادوکلن تحریف ؛جنازه "ادعای اصلی خود: تقلب "؛  را  گند زدایی کنند.

ادوکلن هایی که به زودی برند های آلمانی و فرانسوی مشهورشان خواهد کرد.

بزرگترین دروغ تاریخ ایران را سر دادند ، واقعیت24 میلیون هم وطن را منکر شدند و دم از واقعیت  زدند !

از چنان رکاکت و وقاحتی البته عجیب نیست که چهار سال بعد با روایتی این چنین وارونه از شورش اشراف به میدان بیاید و جنبش مغز پسته ای را آن چنان که در "عصبانی..." می بینیم  برآمده از طبقه فرودست ( که البته در شعار های  آن روز جنبش سبز جوات موات بودند و بیسوات و... ) و منادی آرمان عدالت ! بنمایاند !

در این میان نمی دانم گناه  شریعتی و مصدق چیست که باید اینچنین به اسارت جریانی در بیایند که سرسپردگی و وفاداریش را به فرنگی ها جار زده است.

مصدق خوب است به شرط آن که کودتای آمریکایی –انگلیسی  و شعبان بی مخ ها و پری بلنده هایش را به یادها نیاورد و شریعتی خوب است به شرط آن که  از دکتر و مهندس ها و فیلمساز های  فرنگ رفته  وطن فروش حرفی نزند.

حتی امیرالمومنین را هم قبول داریم به شرط آن که هزاران فتنه گر جامعه مسلمانان  را  در جمل و صفین و نهروان از دم تیغ نگذرانده باشد.

چه می کند عشق "برلین بلنده" با فیلمساز خوش استعداد ما. بر چهره  وطن اسید بپاش و به شهری نو و مدرن  بگریز.ماه عسل با برلین بلنده خوش بگذرد.

اما خیال غرب جمع باشد این بار با برلین بلنده ها و کن قشنگه ها و ونیز سفیده ها و هواداران شهرنو و مدرن اش  در ایران نخواهد توانست کودتا کند. این گوی و این میدان.

 

مدیر مسئول نشریه راه

فرمانده انتظامی‌ شهربابک: محموله یک میلیارد ریالی‌ قاچاق کالا در شهربابک متوقف شد‌

علی زمانی فرمانده انتظامی‌ شهربابک اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی این شهرستان، در اجرای طرح مبارزه با ورود کالای قاچاق و برخورد با مخلان نظم اقتصادی کشور‌ به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون 8 هزار و 933 قوطی انواع آبمیوه و رانی، یک هزار و 716 بسته چای‌، 34 هزار و 66 عدد انواع آدامس و فاقد هر‌گونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

زمانی با اشاره به اینکه کارشناسان‌، ارزش ریالی محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند،گفت: در این رابطه یک  متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

طرح‌های خدمات درمانی در شهربابک افتتاح شد

علی پوراحمدی رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهربابک ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح چند پروژه خدمات درمانی در شهربابک اظهار داشت: دستگاه سونوگرافی با هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال راه‌اندازی شد.

وی بیان داشت: همچنین دو دستگاه آزمایشگاهی دیگر با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون ریال توسط مجتمع مس شهربابک در این شهرستان خریداری، نصب و راه‌اندازی شد.

پوراحمدی تصریح کرد: ساختمان نمازخانه بیمارستان شهربابک توسط یک خیر با هزینه‌ای بالغ بر 68 میلیون تومان ساخته شده است که تجهیز این ساختمان نیز توسط خیران صورت گرفته است.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهربابک با تقدیر از حمایت‌های مالی و معنوی مجتمع مس شهربابک گفت: امید است، این مجتمع مس با حمایت‌های خود در راستای ارتقا و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی یاری‌گر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشد.

افتتاح نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی کانون بسیج هنرمندان شهرستان شهربابک

در نهمین روز از دهه مبارک فجر دومین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی کانون بسیج هنرمندان شهرستان شهربابک با حضور امام جمعه، فرماندار  و سایر مسئولین شهربابک در مجتمع فرهنگی و هنری شهداء افتتاح گردید.

نمایشگاه از 20 تا 28 بهمن ماه از ساعت 9صبح الی 13 و 16 بعد ظهر تا 20 دایر می باشد.

همچنین امروز در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولین و کارکنان بیمارستان حضرت ولی عصر از دستگاه همودیالیز که توسط خیر محترم حاج آقا محمودی به مبلغ 57 میلیون تومان و دستگاه سونوگرافی به مبلغ 170 میلیون تومان ، دستگاه سدیم پتاسیم به مبلغ 12 میلیون و هفصد هزار تومان و همچنین از دستگاه آب مقطر گیری به مبلغ 5 میلیون تومان که توسط شرکت مس اهدا شده بود، رونمایی شد.

در ادامه سالن نماز خانه شهدای آزاده بیمارستان ولی عصر که توسط حاج آقا عباس زاده اهداء شده است، افتتاح گردید.

همچنین در عصر روز پنج شنبه 17 بهمن ماه به مناسبت ششمین روز از دهه مبارک فجر مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور كلیه مسئولین ادارات و خانواده های محترم شهدا در محل گلزار شهدای شهربابک برگزار گردید.

کالباس با طعم سیم ظرفشویی

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، خبرهای زیادی مبنی بر پیدا شدن اجسام غیرخوراکی درون سوسیس و کالباس تاکنون منتشر شده است و این‌بار در شهرستان زرند سیم ظرفشویی از داخل یک رول کالباس بیرون آورده شد.

بیژن جعفری یکی از شهروندان شهرستان زرند به خبرنگار فارس اظهار کرد: برای خرید کالباس به یکی از مغازه‌های عرضه مواد غذایی در خیابان مصلای شهر زرند مراجعه کردم و پس از خریداری یک رول کالباس به منزل باز‌گشتم و سر سفره هنگامی که قصد استفاده از آن را داشتیم، یک عدد سیم ظرفشویی در ‌آن پیدا کردیم.

وی ابراز داشت: چرا مسئولان از کارخانه‌های تولید مواد غذایی نظارت دقیقی به عمل نمی‌آورند.

حسن سعیدی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این کالباس با نام تجاری «صنوبر» در کارخانه اصفهان صنوبر تولید شده‌ و دارای پروانه بهداشتی ساخت به‌ تاریخ 16 دی ماه امسال است.

وی پس از بررسی و بریدن قسمت بیشتری از کالباس و مشاهدات خود افزود: ضرورت دارد تا مسئولان‌ اینگونه کارخانجات دقت بیشتری را در نظارت در هنگام تولید و بسته‌بندی مواد‌غذایی داشته باشند.

سعیدی عنوان کرد: احتمال می‌رود که سیم ظرفشویی برای تمیز کردن در کارخانه استفاده می‌شده که به دلایلی با کالباس آغشته و بسته‌بندی شده است‌.

وی با بیان اینکه ماموران مرکز بهداشت زرند با بازدیدهای خود از مراکز فروش مواد‌غذایی به تاریخ تولید، انقضا و پروانه ساخت آن توجه می‌کنند، گفت:‌‌ قرار گرفتن‌ سیم ظرفشویی داخل کالباس مربوط به کارخانه است.

سعیدی ابراز داشت: رول کالباس برای انجام مراحل قانونی به معاونت بهداشتی و درمانی استان ارسال شده است‌.

تلاش برای یافتن جوان مفقود شده شهربابکی ادامه دارد

منصور مرتضی‌زاده از مفقود شدن یک جوان شهربابکی در برف و بوران هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: در پی مفقود شدن پسر 18 ساله روستای گز در  80 کیلومتری شهربابک، تیمی متشکل از داوطلبان و امدادگران هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان گفت: تیم مذکور متشکل از سه نفر از جمعیت هلال احمر استان به همراه 10 نفر امداگر است که به محض اطلاع از مفقودی جوان یاد شده، به منطقه اعزام شدند.

مرتضی‌زاده تصریح کرد: تاکنون پنج روز است که امدادگران جمعیت هلال احمر در جستجوی فرد گمشده هستند، اما این جوان هنوز پیدا نشده و جستجو برای یافتن وی همچنان ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش امدادگران هلال احمر، هر چه سریعتر این جوان پیدا شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شهربابک خاطرنشان کرد: امدادگران هلال احمر با استفاده از همه امکانات برای یافتن این فرد تلاش می‌کنند و لحظه‌ای دست از تلاش برنمی‌دارند

امام جمعه شهربابک: آمریکا جواب یاوه‌گویی‌هایش را در راهپیمایی 22 بهمن می‌گیرد

حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه روز 22 بهمن را از ایام‌الله دانست و گفت: 22 بهمن روز بلوغ فکری ملت ایران بود که تنها راه آزادی و استقلال و دینداری را در مبارزه با طاغوتیان و مستکبران عالم دیدند.

وی ملت ایران را ملتی فداکار در راه دین دانست و ادامه داد: جوهره ملت ایران دینداری و فداکاری در راه دین است که همین عامل سبب پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم 35 ساله آن شده است.

امام جمعه شهربابک با گرامیداشت ولادت امام حسن عسکری (ع) و تسلیت وفات حضرت معصومه (س) گفت: حضرت معصومه (س) کریمه اهل‌بیت (ع) است که از نظر علمی و تقوایی سرآمد بانوان زمان خود بود.

منتظری ضمن محکوم کردن یاوه‌گویی‌های سران کاخ سفید افزود: از دیدگاه ملت ایران، آمریکا شیطان بزرگ است و جواب یاوه‌‌گویی‌های خود را در راهپیمایی 22 بهمن از ملت ایران می‌گیرد.

وی خواهان برخورد قاطع دولت در قبال اهانت‌های مکرر آمریکایی‌ها شد و تصریح کرد: گرچه ملت ایران پاسخ قاطع و کوبنده خود را به آمریکایی‌ها اعلام می‌کند اما انتظار ملت ایران از مسئولان نظام دفاع شرافتمندانه از حقوق مسلم ملت ایران و حفظ عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران است.

نامه نمایندگان مجلس به ضرغامی/ برای منتقدان ژنو هم فرصتی فراهم کنید

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به عزت‌الله ضرغامی خواستار این شدند که فرصتی نیز برای منتقدان توافقنامه ژنو در صدا و سیما در نظر گرفته شود تا سخنان خود را مطرح کنند.

امضاءکنندگان این نامه تصریح کردند که درخواست مذکور به دلیل «بی‌سواد خواندن » منتقدان ژنو توسط رئیس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌های زنده تلویزیونی، صورت گرفته است.

متن کامل نامه نمایندگان مجلس به ضرغامی بدین‌ شرح است:

جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

با سلام

نظر به اینکه رئیس جمهور محترم در جمع اساتید دانشگاه نه تنها اساتید محترم دانشگاه را به جهت دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم نموده است بلکه منتقدان این توافقنامه را نیز با ادبیات نامناسبی کم‌سواد خطاب کرده است. و این سخنان از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده است، مقتضی است فرصتی فراهم آوردیم تا منتقدان این توافقنامه که قطعاً حقوق مسلم مردم را مخدوش کرده است، با حضور موافقان به بحث و بررسی آن بپردازند.

با تشکر

اوج گیری انتقاد اصلاح طلبان از دولت روحانی/ پورنجاتی: هنر مشاوران روحانی گفتن «به به قربان عالی بود»

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، اصلاح طلبان سعی داشتند با ایجاد فضا سازی رسانه ای خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری نشان دهند.

در این میان خواسته های خاص این جریان از دولت روحانی مانند تلاش برای رفع حصر سران فتنه و آزادی برخی محکومان فتنه 88 و بکارگیری عناصر منصوب به جریان اصلاحات در پست های مهم و حیاتی کشور، همواره از طریق رسانه های وابسته به این جریان و به شیوه های خاص مطرح بود.

اما با گذشت چندما از آغاز به کار دولت یازدهم و عدم تحقق خواسته های مورد نظر این طیف،‌ حمله های گاه و بیگاه و کنایه های اصلاح طلبان به دولت یازدهم به دلیل برخی تصمیمات و اقدامات اطرفیان دولت، شدت بیشتری یافته است.

در همین راستا احمدی پورنجاتی عضو حزب منحله مشارکت در مطلبی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد به انتقاد از عملکرد رئیس جمهور و اطرافیانش پرداخت.

پورنجاتی در این مطلب نوشت:  «چه خوب می شد،اگر مقاماتی که برای رسیدن به منصب و قدرت،نیازمند رای مستقیم شهروندان هستند،به ویژه رییس جمهوری که می بایست خود را در گستره ی ملی در معرض انتخاب مردم قرار دهد،آرشیو محرمانه ای را از تصویر جلسه ها و دیدارهایی که در دوره ی " رایزنی و جلب نظر و مددجویی و مشورت خواهی و ...التماس دعا" با چهره ای گشاده و منت پذیر و سپاسگزار، با صغیر و کبیر برگزار کرده در گنجه ی خانه اش نگهداری می کردند.

برای چه؟!

برای این که پس از استقرار بر عرش کبریایی مسؤولیت ، هر از گاهی، دور از چشم" اهل بیت و دیوانخانه ی پر از مشاور و دستیاران ویژه و غیر ویژه" که همه ی هنرشان "به به ،قربان عالی بود . خسته نباشید!" گفتن است، به تماشای آن صحنه های سراسر " استمداد و نمایش وسعت نظر و احساس و ابراز نیاز به مشورت دیگران و قربان صدقه رفتن برای حتی کوچک ترین پیشنهاد یک شهروند معمولی " بنشینند . تا به خاطر آورند که اگر برای جلب افکار عمومی و رای گرفتن از مردم ، نیاز به فهم و درک واقعیت های زندگی و مطالبات آنان و مشورت و نظر خواهی و ارتباط مستقیم با مردم و به ویژه صاحبان ایده و اندیشه و تجربه است،

در برهه ی برنامه ریزی و اقدام عملی ، بسی لازم تر و مؤثر تر است!

البته بی اطلاع نیستم که برخی از اعضای دولت آقای روحانی که دچار " کسالت خود ذوالفنون پنداری" نیستند، هوشمندانه به این شیوه ی خردمندانه ی بهره گیری از " عقل جمعی " به ویژه رجوع فروتنانه به نهادهای غیر دولتی و صنفی و اجتماعی توجه کرده اند و البته بهره اش گوارای وجود شهروندان و خود این مدیران!

اما، انگاری در قلمروی اصلی دولت ، یعنی حوزه ی ریاست جمهوری و حتی شخص جناب روحانی ، از چنین سازوکاری نشان نمی بینم!

آقای روحانی عزیز!

شما را موفق می خواهیم. لطفا گهگاه به آن آرشیو تصاویر که گفتم نگاه کنید!»

این عضو حزب منحله مشارکت طی چند روز گذشته در مطلب دیگری در صفحه فیس بوک خود با تاکید بر اینکه رئیس دولت یازدهم پایگاه اجتماعی ندارد نوشته بود: درست است که روحانی با تابلوی اعتدال و نوعی دولت فراجناحی به میدان رقابت‌ها آمد اما بی‌هیچ تردیدی او به عنوان شخص خودش از هیچ پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی اختصاصی برخوردار نبود.

وی در مطلب خود، پایگاه اجتماعی روحانی را متعلق به عملگرایان وفادار به هاشمی و  اصلاح طلبان وفادار به خاتمی دانسته بود.

بنابر این گزارش؛ ظاهرا با توجه به تبلیغات وسیع جریان اصلاح طلب درباره پیروزی این جریان در انتخابات با سرکار آمدن دولت روحانی، چنین انتقادهای ناشی از عدم تامین خواسته های جریان مذکور است.

تفهیم 5 اتهام به صادق زیبا کلام/ آزادی با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی

صادق زیبا کلام با شکایت مدعی العموم به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و با قرار 50 میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ارسال نامه دوم صادق زیبا کلام به حسین شریعتمداری و مسائلی که در آن درخصوص رسیدگی به پرونده سه هزار میلیاردی و هسته ای مطرح شده بود، دادستان عمومی و انقلاب تهران به عنوان مدعی العموم علیه این استاد دانشگاه اعلام جرم کرد و صبح امروز صادق زیباکلام در شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد.

زیباکلام پس از خروج از دادسرا به خبرنگار مهر گفت: 10 روز قبل نامه ای سرگشاده به حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان نوشتم که وی به آن پاسخ داد. من در ادامه نامه دوم را نوشتم که دادستان در دو مورد نسبت به این نامه اعلام جرم کرده است.

وی افزود: بنده در این نامه مسائلی را درباره پرونده سه هزار میلیاردی و پرونده هسته ای اعلام کرده که مبنی شکایت دادستان تهران بود. امروز ساعت 8 و 30 دقیقه صبح در شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدم که جلسه تحقیق تا ساعت یک بعدازظهر به طول انجامید.

این استاد دانشگاه با اشاره به تفهیم پنج اتهام به وی گفت: تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی، توهین به قوه قضائیه، افترا و تضعیف نظام اتهاماتی بود که امروز به من تفهیم شد.پس از این جلسه بازپرس برای من قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر کرد که یکی از دوستان دانشگاهی این وثیقه را سپرد و من از دادسرا خارج شدم.

وی در پایان گفت: در جلسه امروز رفتار معاون دادستان و بازپرس پرونده با من خوب و محترمانه بود اما با ایم وجود اتهامات بر سر جای خود باقیست.