حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

دومین برف زمستانی

گویی قرار است زمستان امسال شهربابکی ها حسابی از بارش برف لذت ببرند.حالا پس 13 روز دوباره اهالی شهرستان شهربابک شاهد ریزش برف هستند. بارش برف که از حوالی ساعت سه چهار بعد از ظهر آغاز شده همچنان ادامه دارد.در دقایقی از این ساعات بارش از شدت بالایی برخوردار بود بطوری که کودکان و جوانتر ها را حسابی هیجان زده کرده بود. حدود پنج شش سالی می شود که برف نباریده است و همه مشتاق دیدن برف هستند و حالا حسابی کیف می کنند.

هرچند این روزها دامداران روزهای سختی را می گذرانند و با سرما دست و پنجه نرم می کنند و انجام کارهای روزمره و رسیدگی به دامهایشان در هوایی سرد و برفی و بارانی دشواری های فراوانی دارد.اما زمستان است و اگر نبارد به قول معروف بی مایه فتیر است و آنوقت دیگر در بهار خبری از علف و گیاه نیست و در نتیجه کشک و روغن پر می زند.همین امید به آینده هست که سختیهای کنونی را تا حدودی آسان می کند.
در هر صورت برای همگان آرزوی سلامتی و دلی خوش داریم و همچنان سر خوش از بارش برف و باران هستیم.

همچنان می بارد

     



   

photos by Hosein Allahdini

حصاروئیه در برف

پس از سالها حصاروئیه سفید پوش شد و اهالی شاهد بارش برف بودند.گفته می شود حدود 32 سانتیمتر برف در شهربابک باریده است. هم اکنون نیز بارش برف ادامه دارد.
این عکسها صبح امروز توسط آقای حسین الله دینی گرفته شده است.با سپاس از زحمات ایشان
       


     


    
photos by Hosein Allahdini
       

برف در حصاروئیه به روایت تصویر

تصاویر مربوط به دیروز 16.10.92 می باشد. این در حالیست که از ساعت هشت دیشب بارش باران و برف هنوز ادامه دارد.


      


      

 

photos by Hosein Allahdini

هم اکنون برفی است

امروز 16 دی ماه 1392 آسمان شهربابک پوشیده از ابر است و بارش برف از سپیده دم صبح آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.سرانجام تحمل این همه سوز و سرمای چند روز گذشته با بارش برف امروز به فراموشی سپرده شده و موجی از شادی در میان اهالی شهرستان شهربابک بوجود آورده است. طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این بارشها تا یکی دو روز آینده نیز ادامه دارد. 

 

کوه حصاروئیه که نماد ایستادگی و مقاومت اهالی حصاروئیه در مقابل سختی ها و مشکلات است هم اکنون پوشیده از برف می باشد و همچون دماوند خودنمایی می کند، دامداران گوسفندان خود را امروز در آغل نگه داشتند و روز را در خانه سپری می کنند. به محض اینکه بارش اندکی سبک تر شود دام های خود را جیره خواهند داد. هر چند امروز آنها سختی هایی را تحمل می کنند اما ته دلشان گرم است و به آینده امیدوارند. امیدواریم که این بارشها ادامه داشته باشند و همه در صحت و سلامت باشند تا با دلی خوش به استقبال بهاری سرسبز برویم.

به سردی دی

چند روزی است که هوای سردی بر شهرستان شهربابک حاکم شده  و سرما بیداد میکند.این روزها همه شکایت از شدت سرما می کنند.گفته می شود دمای هوا به 10 تا 12 درجه زیر صفر می رسد. آب حوض خانه ها و شیرهای حیاط خانه ها به شدت یخ می زند. بطوری که شیرهای حیاط خانه ها تا نزدیک ظهر باز نمی شود آنهم بایستی با آب جوش و گرم کردن آنها بتوان آب تهیه کرد. بسیاری از دامداران صبح ها از یخ زدن دستگاههای شیر دوش دام هایشان شکایت دارند که تا حدود زیادی امر دوشیدن شیر را مختل می کند و یا به تاخیر می اندازد. هر چند در پاییز بارش بارانهای پاییزی دلها را امیدوار نگه داشت اما این روزها سرمای خشک و طاقت فرسا و نبودن خبری از ابر وباران تا حدودی اهالی را نگران کرده است. اما امیدواریم در ادامه با بارش نزولات اسمانی تحمل این سرمای طاقت فرسا آسان تر شود.



به امید روزهای برفی و بارانی