حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

خانه تکانی همراه با باران


photo by Hossein Allahdini
دیشب آسمان حصاروئیه ابری و بارانی بود تا همزمان با خانه تکانی این روزهای مردم روستای حصاروئیه، غبار بیرون خانه ها ، هوا و دشت و بیابان نیز زدوده شود و در آستانه سال نو همه چیزمان تمیز و نو شده باشد.این روزها اهالی روستای حصاروئیه نیز همچون سایر مردمان ایران زمین مشغول خانه تکانی و رفت و روب هستند. سنتی قدیمی که همچنان این روزها بازاری داغ دارد. شست شوی فرش ها و گردگیری اتاق ها و تمیز کردن خانه ها از جمله کارهایی است که مردم سخت مشغول انجام آنها هستند. امیدواریم که در آستانه سال جدید گرد و غبار دلها را نیز بزداییم،بغض و کینه ها را کنار بگذاریم و با دلی آکنده از مهر و محبت نسبت به همه اطرافیان و بخصوص اهل خانه و فامیل به استقبال سال جدید برویم.


دیشب یکی دو ساعتی بارش شدید باران به زمین تشنه حالی دیگر داد و دل همه مردم را شاد کرد، بخصوص کشاورزان و دامداران که این روزها بی صبرانه منتظر بارش باران بودند. شکر خدا بارش های به موقع و مداوم امسال نوید بهاری سرسبز می دهد که امیدواریم با سلامتی و خیر و برکت نیز همراه باشد.

دانش آموزان سجاد و روز درختکاری

    

Photos by Hossein Allahdini

به مناسبت روز درختکاری دانش آموزان روستای حصاروئیه تعدادی نهال درخت در نزدیکی مدرسه خود نشاندند. حالا اندک دانش آموزان روستای حصاروئیه با امید به آینده و داشتن هوایی پاک و سالم، اقدام به کاشت چندین نهال درخت کردند. کاشت این چندین نهال درخت در فضایی شاد و مفرح صورت گرفت و چند ساعتی را دانش آموزان همراه با شادی و نشاط گذراندند.

اما تنها نگرانی دانش آموزان نگهداری از این درختانی می باشد که با کلی زحمت کاشته اند. ظاهرا حیوانات اهلی که گاهی گداری از اطراف مدرسه عبور میکنند باعث نگرانی این عزیزان شده است. امیدواریم که اهالی محترم نیز در این زمینه همکاری نمایند تا آنچه که به دست امید های فردا کاشته شده است بتوانند رشد کنند و درختانی تنومند شوند.

موتور سرده در آستانه برقی شدن

  

 photos by Hossein Allahdini

این روزها با وجود مشکلاتی از قبیل تهیه گازوئیل و روشن کردن موتور گازوئیلی صحرای سرده ،اهالی برآن شدند تا تصمیمی بگیرند که به نفع همه باشد. از مهمترین مشکلاتی که پیش روی کشاورزان بود روشن کردن موتور در روزهای سرد زمستان بود که باستی چندین نفر نیرو را با خود ببری و بعد از کلی هندل زدن، تازه آنهم اگر مصدوم نشی شاید روشن شود. همچنین با توجه به سهمیه بندی سوخت و ناکافی بودن سهمیه اختصاص یافته ،تهیه گازوئیل یکی دیگر از دغدغه های کشاورزان بود که حالا با برقی شدن این موتور عمده این مشکلات حل می شود. گفتنی است موتور صحرای اسفند الله دینی نیز به تازگی با توجه به همین مشکلاتی که ذکر شد برقی شده است.  

اطلاعات تکمیلی در خصوص برقی شدن موتور سرده بزودی منتشر خواهد شد

 

 به امید صحراهایی با درآمدهای بیشتر و آبادتر