حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

تسلیت

 فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم

  حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم

 وشهادت حضرت امام حسن مجتبی

  علیه السلام  بر جهان اسلام بخصوص 

  شیعیان راستین  تسلیت باد

 

جام نوروز

سلام

مدیریت وبلاگ حصاروئیه به اطلاع عزیزان علاقه مند به ورزش و خبرهای ورزشی می رساند که پیرو مذاکرات صورت گرفته با آقای سید محسن فاطمی مقدم  از مسئولین برگزاری مسابقات فوتبال جام نوروز در روستای حصاروئیه٬ امسال نیز همچون ادوار گذشته  برگزاری مسابقات فوتبال به قوت خود باقیست. هم اکنون مسئولین برگزاری مسابقات در حال رایزنی با روستاهای اطراف جهت شرکت در این مسابقات هستند. گفته می شود امسال روستای حصاروئیه با دو تیم الف و ب در این مسابقات شرکت خواهد کرد که این نشان از علاقه و اهمیت جوانان روستا به ورزش و به خصوص به برگزاری جام نوروز می باشد. البته هنوز صحت و سقم این مطلب تائید نشده اما در هر صورت برگزاری این  مسابقات تحت عنوان جام نوروز سنت دیرینه ایست که باید آن را حفظ نمود. امیدواریم که این مسابقات امسال نیز در محیطی آرام و به دور از هرگونه آشوب و تنش برگزار شود. خاطر نشان می شود که نتایج و اخبار حواشی مسابقات از طریق این وبلاگ به اطلاع عزیزان علاقه مند و بازدید کننگان گرامی می رسد. 

انتظار٬انتظار٬انتظار

با عرض سلام خدمت همه بازدید کنندگان گرامی

پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را خدمت یکایک شما عزیزان تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان آرزوی سعادت و سلامت تمامی شما عزیزان را در هر کجایی که از این کره خاکی هستید دارم. 

همانطور که قبلاّ خدمت شما بادیدکنندگان عزیز و گرامی نوشته بودم در روستای حصاروئیه کاری بزرگ صورت گرفت و آنهم اقدام به خاکریزی در روستا ، جهت آسفالت شدن کوچه ها بود. اگر اشتباه نکنم انجام این کار را بنیاد مسکن شهرستان شهربابک بر عهده گرفته بود. بسیار ممنون و سپسگزاریم از این عزیزان پر تلاش و سختکوش. اما چند هفته ای گذشت تا اینکه مرحله دوم عملیات آسفالت، یعنی کار قیر پاشی نیز انجام شد معمولا دو تا سه روز  بعد از قیر پاشی کار آسفالت انجام می گیرد. اما هم اکنون چند هفته گذشته و هنوز اهالی روستای حصاروئیه منتظرند و چشم براه. اهالی روستای حصاروئیه منتظرند تا عیدی خود را بگیرند و با رسیدن سال نو روستایمان هم رنگ و بوی تازگی به خود بگیرد. به منظور بررسی دلایل تاخیر در این کار گفتگوهایی با دهیار روستای حصاروئیه ، آقای سید محسن فاطمی مقدم صورت گرفت. ایشان عنوان کردند در ملاقاتی که با آقای شیوانی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان شهربابک داشته اند، آقای شیوانی قول مساعد داده اند که قبل از سال نو عملیات آسفالت کوچه های حصاروئیه انجام شود. ما هم امیدواریم که این وعده آقای شیوانی به تحقق بپیوندد و با شروع سال جدید همچنان که  افراد سعی در تغییر افکار و رفتار خود دارند،روستای حصاروئیه نیز دچار تغییر و تحول شود. به امید فردایی بهتر و آبادتر

 

 نظرات فراموش نشود.   

خانه تکانی

با سلام خدمت شما بازدید کنندگان عزیز و گرامی

همانطور که همه شماها می دانید سال 1385 آخرین روزهای عمر خود راسپری می کند و رو پایان است امیدواریم سالی خوب و پر خیر و برکت برای همه شما عزیزان بوده باشد و با شور و شوقی ویژه به استقبال سال نو را بروید. اما همینکه به اواسط ماه اسفند می رسیم تلاش و تکاپوی مردم بیشتر می شود، گویی قرار است اتفاقی بزرگ رخ دهد، بلی چنین نیز هست یکسال را با تمام خوبی و بدیهایش پشت سر می گذاریم و باید برای سال جدید تدارکی ویژه دید. یکی از رسوم بسیار پسندیده ایرانیان رسم خانه تکانی است که هرساله در اسفند ماه شروع می شود و تا قبل از شروع سال جدید پایان می پذیرد به طوری که مراسم سال نو را گویی در فضائی نو و به دور از گرد و غبار و هر نوع آلودگی بجا می آورند. مردم  روستای حصاروئیه نیز هم اکنون در تدارک امر خانه تکانی هستند .عده ای منتظرند تا بچه های آنها از شهرستانهای دور و نزدیک بیایند و کمکشان بدهند، عده ای کارهای آسانتر و ساده خود را انجام می دهند تا نیروهای کمکی برسند، بعضی ها هم که کسی نیست تا کمکشان کند خلاصه از همین حالا سخت مشغولند تا در شب عید خیالشان راحت باشد. حال شما بگوئید چه اتفاقاتی این روزها در شرف وقوع می باشد؟ با خانه تکانی چیکار کرده اید؟

منتظر نظرات زیبای شما هستم.

طوفان

خدای تعالی می فرماید: « اوست خدایی که بادها را پیشاپیش رحمتش ، به عنوان بشارت دهنده فرستاد و ما از آسمان آب پاک کننده فرو فرستادیم ».


بارندگی ها ی فصل پائیز و اوایل فصل زمستان  امسال در شهرستان شهربابک نوید بهاری سر سبز و سالی پر خیر و برکت را میداد که اگر چند ساعتی باران٬ این رحمت الهی بر بیابانهای تشنه مناطق حصاروئیه ببارد هر چند اندک٬ امید کشاورزان و دامداران به پشت سر گذاشتن خشکسالی های چند سال اخیر فزونی می یافت و باز هم بساط احشوم و ماست میش و مسکه و دوغ راه می افتد. هر چند که از لذت روغن زرد و کشک نیز  نباید غافل شد.


اما وزش طوفانهای شدید یکی دو روز گذشته آنچنان ساکنان اهالی منطقه حصاروئیه را نگران کرده است که تنها عطا و بخشش پروردگار است که می تواند دوباره آمالهای بر باد رفته روستائیان را به آنها برگرداند.متاسفانه وزش طوفانهای شن در این چند روز اخیر نه تنها زندگی روزمره را بر مردم سخت کرد بلکه زمین٬ رویشگاه گیاهان را که دلش به اندک رطوبتی خوش بود نقره داغ کرد و گیاهان و علفهای کوچکی که بر روی زمین روئیده بودند و تشنه لب٬ آن چنان پژمرده شدند که امید به ادامه حیات در آنان خشکید. دست به دعا بر می داریم و عاجزانه از خداوند می خواهیم که رحمتش را از بندگان همیشه محتاج به درگاهش دریغ نکند که اگر لطف و عنایت پروردگار شامل حال انسان نشود موجودی بس بیچاره و ذلیل است. به امید وزش بادهای باران زا  و روزهای بارانی و فردایی امیدوارتر.

نظرات فراموش نشود

پیگیری یک خبر

با وجود گذشت حدود ۱۰ روز از فاجعه اسف بار روستای حصاروئیه که منجر به دزدیده شدن گوسفندان عوض قائینی شد٬ متاسفانه هیچ سر نخی از گوسفندان و سارقین به دست نیامده است و همچنان رعب و وحشت سراسر روستا را فرا گرفته و آرامش اهالی سلب شده است که مبادا یکبار دیگر از خدا بی خبران دودمانشان را برباد  و زحمت چندین و چند ساله آنان را هدر دهند. اما از طرفی اهالی روستای حصاروئیه امیدوارند که نیروی انتظامی شهرستان همچنان پیگیرهایش را  تا دستگیری سارقین ادامه دهد. اینجانب از تمامی کسانی که در روستای حصاروئیه زندگی می کنند و یا عزیزانی که خبرهای وبلاگ حصاروئیه را دنبال میکنند خواهشمندم در صورتی که با رفتار های مشکوک بعضی افراد در روستا برخورد می کنید و یا احیانا در گوشه و کناری در مورد سرقت گوسفندان عوض قائینی صحبتهای غیر طبیعی می شنوید و یا اگر به شخص و یا کسانی مشکوک هستید که در این سرقت دست داشته باشند، مالباخته را در جریان قرار دهید تا با پیگیریها لازم بتواند گرهی از کارش بگشاید تا شاید فرجی حاصل شود. و آرامش و امنیت به روستا برگردد.

با تشکر مدیریت وبلاگ حصاروئیه محبوب قلبها