حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

آتش در کاهدان

بنا بر آخرین خبر های رسیده از شهربابک کاهدان محمد قایینی فرزند  اکبر معروف به ممد ایور در روستای حصاروئیه  به دلیل نامعلومی دیروز یکشنبه مورخ ۱۲/۶/۸۵  دچار طعمه حریق شد. متاسفانه این آتش سوزی که ساعاتی ادامه داشت تمامی کاهای موجود در این کاهدان را به تلی از خاکستر تبدیل کرد. تلاش بی وقفه اهالی و همچنین مامورین سازمان آتش نشانی در خاموش کردن آتش بی نتیجه ماند و خسارات مالی زیادی بر جای گذاشت. علت آتش سوزی در دست بررسی می باشد.

یاری مسولین

طرح گاز رسانی

با فرا رسیدن ماه  مهر و شروع فصل پاییز٬ آب و هوای شهرستان شهربابک همچون سایر نقاط کشور دچار تغییر و تحول گردیده و کم کم به  سردی  می گراید. زمستانهای شهربابک بسیار سرد  و  طاقت فرسا می باشد و در اکثر مواقع از سردترین نقاط استان و یا حتی کشور می باشد . روستای حصاروئیه  نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد٬ به طوری که تهیه سوخت٬ گرم نگه داشتن منازل و داشتن آب گرم لازم در تمام فصول سرد از آرزوهای دیرینه مردمان این خطه از دیار عزیزمان ایران اسلامی  می باشد. با اینکه روستای حصاروئیه در طرح گاز رسانی به روستاهای شهرستان شهربابک  قرار دارد٬ اما متاسفانه روند عملیات اجرایی آن به کندی صورت می پذیرد٬ تا هر چه سریعتر مردم از این نعمت الهی بهره مند شوند. لذا از تمامی مسئولین ذی ربط خواهشمندیم تا هر چه سریعتر نسبت به عملی شدن این طرح مهم گام هایی اساسی بر دارند تا یکی دیگر از مشکلات این مردم عزیز حل شود.

لینکدونی عکس

           1- پرورش شتر                   2- تابلو پایان

           3 - پرورش شتر                  4- منازل مسکونی                                   

            5 - گله گوسفند                                                    

                                                                                           

     

پیام تشکر

با سلام خدمت همه بازدید کنندگان محترم

بار دیگر پروردگار متعال الطاف الهی خویش را شامل حال بندگان نیازمندش کرد و آفتاب مهربان را فرصت داد تا پرتوهای طلایی رنگش را از پشت کوههای مشرق زمین بر جهانیان هدیه کند٬ تا حداقل برای یک روز  دیگر ٬مجال ماندن بر روی این دنیای خاکی را تجربه کنند. این لطف الهی را به فال نیک گرفته و عاجزانه وی راسپاسگزاریم.

اینک که  که لطف الهی شامل حال من نیز شده بر ان شدم تا دیار کهن و خطه مردمان شجاع و دلیرمان را  به جهانیان  بیشتر معرفی نمایم. بی شک همکاری و مدد شما عزیزان هم ولایتی و سایر دوستان٬در سایه الطاف الهی٬ اینجانب را بر این خواهد داشت تا انجا که در توان دارم از هیچ کوششی دریغ نورزم٬ و تا  می توانم در هرچه بهتر شدن این وبلاگ تلاش نمایم. تا کنون پیامها و نظرات شما عزیزان باعث دلگرمی این حقیر شده و امیدوارم که ادامه یابد و مرا در انجام این مهم یاری نمایید. جا دارد در اینجا از زحمات و تلاشهای  دوست عزیزم ناصر قایینی که با تمام وجود این جانب را همکاری می نماید تشکر کنم. تمامی عکسهایی که  شما عزیزان مشاهده می کنید را اقای قایینی ارسال کرده اند.

 

 

معرفی کوههای منطقه

کوهها

روستای حصاروئیه با آنکه در منطقه ای گرم و خشک واقع شده ٬اما دارای چندین نقطه کوهستانی می باشد٬که جذابیت خاصی به این منطقه داده است. از جمله کوههای معروف این منطقه می توان به کوه حصاروئیه ٬هفت کوه ٬پیر قوچان و کوه دو سر اشاره کرد که هر ساله در ایام نوروز پذیرای علاقمندان زیادی از گردشگران به این روستا می باشد.هفت کوه طولانی ترین و بلند ترین کوه این روستا است که در میا رشته کوههای آن چاهی به نام چاه قندو وجود دارد که در تمام روزهای سال پر از آب بوده و به خصوص در فصل بهار اگر بارندگی منطقه مناسب باشد آب چاه سر ریز می شود. این قضیه یکی از پدیده های نادر در این حوالی می باشد .   

بزودی عکسهای این نقاط دیدنی در وبلاگ قرار میگیرد هم اکنون به علت عدم داشتن دوربین دیجیتال که از ضروریات وبلاگ نویسان می باشد از همه شما عزیزان بازدید کننده عذر خواهی کرده٬ که فعلا قادر به تماشای این مناطق زیبا نمی باشید.

قسمتی از رشته کوه هفت کوه

photo by; naser ghaeeni 

 

لطفاّ نظرات خود را در مورد عکسها بنویسید 

چاه قندو

photo by: naser ghaeeni

photo by: naser ghaeeni