حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

پیاده روی ۴ فروردین

   

 

    

photos by M.ghaeini 

منتظر عکسهای بیشتری باشید.

بهاری سرسبز و پر باران

 

بارش بارانهای بهاری در روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه گذشته حال و هوای دیگری به طبیعت استان کرمان و بویژه شهربابک داد. بارش ۴۸ میلیمتری باران در این ۳ روز در ده سال گذشته در بهار بی سابقه بود.بارش بارنهای بهاری باعث راه افتادن سیلاب و آبگرفتگی کوچه پس کوچه ها شد. این بارانها همه اهالی و بویژه کشاورزان و دامداران را خوشحال نمود. غدیر سلطانی مابین کوه حصاروئیه و هفت کوه آبگیری شد. دامداران منطقه کوه حصاروئیه و هفت کوه تا مدتها دیگر نیاز به فراهم کردن آب ندارند. با توجه به اینکه طبیعت امسال از سرسبزی خوبی برخوردار است انتظار می رود با این بارانها طبیعت بسیار سرسبز و زیبایی داشته باشیم.

پیاده روی٬ سرما٬ تبریک ٬ تسلیت

۱- دیروز و امروز از شلوغ ترین روزهای دید و بازدید اهالی روستای حصاروئیه بود. در این دو روز مردم به دیدن بزرگترهای فامیلشان و مخصوصا کسانی که عزیزی را از دست داده اند٬ رفتند. متاسفانه اواخر سال ۹۱ مادری دلسوز و فداکار و همسری عزیز و گرانقدر از بین اهالی روستا به دیار باقی شتافت و صبحگاه ۲۱ اسفند ۹۱ به خاک سپرده شد. همزمان با خاکسپاری ایشان ابرهای آسمان نیز دقایقی گریستند. مرحومه مریم(حوا) داداللهی همسر خانعلی الله دینی بر اثر بیماری که مدتی گریبانگیر وی بود دار فانی را وداع گفت. یاد و خاطره این عزیز از دست رفته را گرامی می داریم و ضمن عرض تسلیت برای بازماندگان٬ از خداوند منان طلب بخشش و مغفرت ایشان را مسئلت می داریم. روحش شاد یادش گرامی باد. 

  

۲- دیشب یکی از سردترین شبهای بهار ۹۱ بود به طوری بعد از بارانهای اول و دوم فروردین که دو سه ساعتی در مجموع بارید٬ دمای هوا بشدت کاهش پیدا کرد و آب یخ زد. همچنین بارش شدید باران در نواحی هفت کوه و  آغل رضا باعث راه افتادن سیلاب شد 

 

۳- بر طبق بر نامه ریزی های انجام شده قرار بر این است تا فردا یکشنبه چهارم فروردین٬ یک همایش پیاده روی عمومی از پشت مدرسه قدیم حصاروئیه تا کوه حصاروئیه برگزار شود. این همایش ساعت ۸ صبح شروع می شود. این پیاده روی همچنین با وعده صبحانه در دامنه کوه و اهدای جایزه به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه همراه خواهد بود.

 

۴- در شبی که گذشت نیز دو تن از جوانان روستای حصاروئیه به خانه بخت رفتند. آقای وحید قائینی و همسر محترم ایشان سر کار خانم الناز قائینی با شروع سال جدید٬ زندگی جدید خود را آغاز کردند.ضمن عرض تبریک به این عزیزان برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی می کنیم و امیدواریم که همیشه در پناه مولای زمان پیروز و سربلند باشند.

صبح اولین روز سال

صبح اولین روز  سال ۹۲ همه شما عزیزان بخیر  

امروز اول فروردین سال ۱۳۹۲ هجری شمسسی است. امروز صبح زیبا و دل انگیزی را در روستای حصاروئیه شاهد هستیم .آسمان هم اکنون نیمه ابری است. دیشب یکی دو ساعتی بارش باران بر فراز روستای حصاروئیه و مناطق اطراف زمین و آسمان را در شب عید غبار روبی کرد و شستشو داد. 

 

هم اکنون نیز نسیم خنکی می وزد و هوای بهاری بسیار زیبایی را شاهد هستیم. خانواده ها از اول صبح در تکاپوی اولین روز بهار هستند و خود را برای دید و بازدید عید و پذیرایی از مهمانان آماده می کنند. امیدواریم که سال خوب و خوشی همراه با سلامتی و تندرستی را به همراه داشته باشید.