حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

ورزشی

  گروهی از بازدیدکنندگان  پرو پا قرص وبلاگ "حصاروئیه محبوب قلبها" که در آن سوی مرزها زندگی می کنند پی گیر برگزاری مسابقات  فوتبالی  هستند که هر ساله در ایام عید تحت عنوان جام نوروز و با شرکت چند تیم از روستاهای اطراف در زمین فوتبال روستای حصاروئیه برگزار می شود. مدیریت وبلاگ به اطلاع این دسته از عزیزان و سایر بازدید کنندگان گرامی می رساند که طبق گفتگوهای انجام شده با مسئولین برگزاری مسابقات٬ اعلام شده است که تصمیمات نهایی درخصوص برگزاری این بازیها اواخر اسفند ماه گرفته خواهد شد و اطلاعات لازم در مورد نحوه بازیها٬ تعداد تیمهای شرکت کننده٬ دستورالعمل ها و مقررات جدید جهت حضور تیمها برای شرکت در این بازیها از طریق همین وب سایت به اطلاع عزیزان علاقه مند خواهد رسید.



این بازیها که صرفا جهت صلح و دوستی ٬ اتحاد و آشنایی بین جوانان روستاهای شهرستان شهربابک انجام می پذیرد و جنبه برد و باخت آن زیاد مهم نیست متاسفانه با مشکلات و چالشهای فراوانی روبروست. نبود امکانات کافی٬ و بی توجهی به امر ورزش روستاها باعث می شود تا علاقه جوانان به شرکت در این مسابقات کاهش یابد. در حالیکه ورزش علاوه بر تندرستی و نشاط روحی روانی موجبات دوری از هرنوع انحراف را فراهم می کند که امیدواریم مسئولان ورزش با همکاری شورای روستای حصاروئیه و با انجام رایزنیهای مناسب در  جهت  تهیه لوازم مورد نیاز ورزش فوتبال از قبیل توپ و تور و تخصیص بودجه لازم جهت تهیه جوایز برای تیمهای شرکت کننده و تشویق جوانان به امر ورزش٬ به برگزاری این مسابقات شور و هیجان خاصی ببخشند. 

فاجعه

متاسفانه با خبر  شدیم که در تاریخ ۲۳/۱۱ /۸۵دو شنبه شب  دزدان بی مروت و بی شرف به آغل گوسفندان عوض قائینی حصاروئیه  دستبرد زدند  و تعداد زیادی گوسفند (حدود۳۸ راس) را به سرقت بردند. و این پیرمرد زحمتکش را مغموم کردند چرا که گوسفندان این روستایی زحمتکش تنها منبع درآمد خانواده اش می باشند. عوض قائینی مردی  که سالهای جوانی و پیری عمرش را همراه گوسفندان سپری کرده با سختیها و مشکلات ٬ سرما و گرما جنگیده تا بتواند مایحتاج زندگی اش را تامین کند و چندین سر عائله را نان بدهد و شرمنده زن و فرزندش نباشد. اما اکنون اینگونه و براحتی٬ تمام دارائی اش  بر باد می رود و روزگارش تیره و تار می گردد. حال کیست که جوابگوی زیان و خسارت  وی باشد ؟ امنیت کجاست آنهم در روستا ؟ این اولین باری نیست که در روستایی به این کوچکی چنین اتفاق رخ می دهد. حد اقل تا کنون ۱۰ مورد سرقت و دزدی در این روستا رخ داده است که هیچ سر نخی توسط ماموران آگاهی و امنیتی شهرستان به دست نیامده و هیچ کدام از این سارقین به چنگال قانون گیر نیافتاده ند. امیدواریم مسئولین امنیتی فکری بیاندیشند که دیگر شاهد ای چنین  اتفاقاتی نباشیم و این زنجیره دزدی ها پایان یابد و برهم زنندگان آسایش و امنیت مردم دستگیر شوند. چرا که ممکن است قربانی بعدی یکی دیگر از اهالی زحمتکش و بینوای این روستا باشد. به امید فردائی امن و محیطی سالم.   

تفکر

به نام خداوندی که انسان را آفرید تا  رحمت خاص خودش را  نصیب  او نماید . و برای دعوت آنان به رستگاری و سعادت،  پیامبرانی فرستاد تا راه روسم زندگی کردن را به آنان بیاموزند.و درختان بی شاخ و برگ فصل زمستان را مثال زد. آنچنان که ما درختان مرده زمستان را در فصل بهار زنده می گردانیم آگاه باشید که شما را نیز پس از ممات، حیاتی می باشد وما اینگونه شما را زنده می گردانیم وای بر هر مشرک طعنه زنی. آنجاست که نامه اعمال دنیوی شما به دستتان سپرده می شود و بایستی جوابگوی کارهای خود باشید، پس در انجام امورات مادی آگاه باشید و همواره در انجام امور خیر از دیگران پیشی بگیرید، خداوند را بسیار یاد کنید، به والدین خود نیکی کنید، یاریگر مظلومان باشید و یاور ستمدیده گان، همسایگان خود را اکرام کنید، زمین را از عدل و داد پر کنید  و حق را بگوئید هرچند شما را دچار زیان و خسران نماید، باشد که رستگار شوید.  

موفقیت

با سلام خدمت همه بازدید کنندگان گرامی

از اینکه مدتی است نتونستم وبلاگ حصاروئیه را up date کنم از شما عزیزان عذر خواهی می کنم اما تازگی خبری به دستمان رسید که باعث خوشحالی ما شد و دوست داریم تا شما هم از آن اطلاع پیدا کنید. باز هم جوانان روستای حصاروئیه در عرصه علمی خودی نشان دادند و گویی از همین حالا قصد دارند تا پایه پله های موفقیت را به گونه ای محکم سازند که به قول معروف مو  لای درزش نره.

 آقای نصیر اله دینی حصاروئیه  فرزند صدرالدین دانش آموز سال دوم دبیرستان که به تازگی در آزمون آزمایشی گزینه دو شرکت کرده است با موفقیتی بزرگ روبرو و موفق به کسب مقام اول استان شد و در کشور نیز به مقام چهارمی بسنده کرد. هر چند کــــــــه شرکت کنندگان این آزمون حدود ۲۵۰۰ نفر بیشتر نبودند اما نگاهی به کارنامه آقای نصیر اله دینی آمادگی بالای علمی وی را نشان می دهد که حتی اگر شرکت کنندگان چندین برابر ایت تعداد هم بودند وی باز مقامش حفظ می شد . اما آنچه مهم و حائز اهمیت است اینکه  آینده روشن این دانش آموز  پرتلاش و سختکوش است که امید واریم بزودی شاهـــد موفقیت های بزرگ وی در عرصه های مختلف علمی در استـــــــــــــان و کشور باشیم تا باز هم افتخاری دیگر برای این خطه از دیار عزیزمان ،ایران اسلامی رقم بخورد. این موفقیت وی را به ایشان و خانواده گرامیشان تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.