حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

آینده از آن کیست؟

   

 

                           

اینجا کارخانه ذوب مس خاتون آباد است جایی که روزانه چند ده راس گوسفند به چاله های  انهدام  ریخته می شود ٬جایی که هنوز پول گوسفند های تلف شده دامداران را از سال ۸۷ پرداخت نکرده است. جایی که سالهاست نقل هر مجلس و گفتگویی است بارها و بارها مردم و مسئولین در مورد آن صحبت و گفتگو کرده اند و درباره آلودگی محیط زیستی آن انواع و اقسام صحبتها شنیده شده است. اما هنوز که هنوز است هیچ راه حلی برای این معضل بزرگ اندیشیده نشده است. زندگی اکثر دامداران منطقه شهربابک فلج شده است و از بین رفته است، خشکسالی از یکطرف و آلودگی کارخانه هم از طرف دیگر شده قوز بالای قوز.

اگر سری به بیابانهای اطراف شهر بزنید خواهید دید  که حتی هیچ جانور و خزنده ای دیگر روی زمین نیست. همه آنها از قبیل مار و موش و عقرب و عنکبوت از بین رفته اند. زمانی که آلودگی کارخانه اینگونه بر روی زندگی جانوران تاثیر گذاشته ، آیا بروی زندگی انسانها تاثیر نخواهد گذاشت؟ آیا نسلی که متولد می شوند از لحاظ جسمی و روحی سالم خواهند ماند؟ آیا فرزندان ما و خودمان دیگر  می توانیم اکسیژن تنفس کنیم؟ البته که اینها سوالاتی است که هیچ کس پاسخ آنها را نمی داند و یا نمی خواهد جواب دهد.

با اهالی و دامداران نزدیک کارخانه که صحبت می کردم نگرانی های زیادی در صحبتهایشان بود. وقتی از آنها پرسیدم که مدتی است که روزها ظاهرا میزان دود خروجی کارخانه کم شده است ٬ همه آنها بر این عقیده بودند که میزان کارکرد کارخانه در روز کمتر شده ولی به محض اینکه هوا تاریک می شود تا اوایل صبح میزان دود خروجی چندین برابر می شود. و این یعنی بازی کردن با مردم. این یعنی کلاه گذاشتن سر مردم. این یعنی پشیزی ارزش قائل نشدن  برای انسانهای ساده دل و بی آلایشی که صادقانه و با حداقل درآمد زندگی می کنند.

 امیدوارم که  اگر قرار است خدای ناکرده برای کسی از بابت این موضوع اتفاقی بیافتد اولین کسان همانهایی باشند که بانیان این بلای خانمان سوز هستند ، فرزندان همانهایی باشند که می توانند ، اما کاری از پیش نمی برند ، همانهایی باشند  که میدانند اما سکوت می کنند ، همانهایی باشند که می شنوند اما خود را به کری زده اند. به هر حال امید واریم که همه کرها و لالها و ناتوانها همه شنوا و توانا شوند  و همه دست به دست هم دهند تا این معضل بزرگ رفع شود.

فینال جام نوروزی

   

 

 

    

 

    

 

    

 

 

تقدیر از مسن ترین بازیکن

        

  

 

           

تقدیر از آقای عباس قائینی(درویش) مسن ترین پیشکسوت فوتبال حصاروئیه

سیزده بدر

سیزده بدر  روز آشتی مردم با طبیعت ، آخرین روز از تعطیلات سال جدید را در کنار یکدیگر سپری کردن ، پا گذاشتن به دامن دشت ها ، کوهها ، باغ ها و اماکن تفریحی ، دور ریختن سبزه ها ، اینها بخشی از آیین سیزده بدر در روز 13 فروردین است که باعث نشاط روح و روان می شود. برخی از مردم معتقد هستند با خروج از خانه و همنشینی با طبیعت، نحسی روز 13 و امکان رخداد اتفاقات ناگوار را از خود دور می کنند.  البته عده ای هم هیچ یک از روزهای سال را نحس و بد یمن نشمرده و قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار مسعود و فرخنده دانسته اند.
هفت کوه ، کوه حصاروئیه ، تل سنگ آتش ، پیر قوچان ، چاه قندو  و سرده از جمله مکانهای شلوغ سیزده بدر اهالی روستای حصاروئیه است که مردم آخرین روز تعطیلات  نوروز را سپری می کنند تا بعد از سیزده روز ایام نوروز با روحیه ای دو چندان و با انرژی سال کاری خود را آغاز کنند. فراموش نکنیم که در این روز  طبیعت و محیط زیست خود را تمیز نگاه داریم  و از ریختن آشغال و زباله در  طبیعت خودداری کنیم.

امیدواریم که به یاری خدا سال 89 سالی خوب و خرم و همراه با موفقیت و شادی برای همه ایرانیان  و بخصوص اهالی محترم روستای حصاروئیه باشد.

شنبه سال

        

 

 

     

اخبار نوروز حصاروئیه

به نام خدا 

با عرض سلام و تبریک به مناسبت سال نو ۱۳۸۹ به همه شما بازدید کنندگان عزیز و با عرض پوزش از اینکه در ایام نوروز به دلیل در دسترس نبودن اینترنت نتوانستم اخبار نوروز را به اطلاع شما عزیزان برسانم مختصری از آنچه در نوروز 89اتفاق افتاده است را خدمت شما عزیزان عرض می کنم.  

 

نوروز امسال روستای حصاروئیه نیز همچون سالهای پیش با فراز و نشیب هایی همراه بودجام نوروزی حصاروئیه اگر چه همچون دو سال گذشته به دلیل کمبود وقت و هزینه با تشریفات برگزار نشد اما هرگز نمیتوان آن را کنار گذاشت و در کنار فوتبال رشته های ورزشی دیگری نیز انجام شد که بسیار قابل توجه بود و با استقبال جوانان روستا مواجه شد.  

 

جام نوروزی فوتبال حصاروئیه امسال با حضور 4 تیم  حصاروئیه ، برفه الف ، مهرآباد و برفه ب برگزار شد که ابتدا به صورت دوره ای با هم به رقابت پرداختند. و تیم های برفه الف(6 امتیاز) ، برفه  ب (۴ امتیاز)، حصاروئیه(4 امتیاز)  و مهر آباد(3 امتیاز) به ترتیب  و بر حسب تفاضل گل در مکانهای اول تا چهارم قرار گرفتند و  سپس تیمهای اول و سوم  و دوم و چهارم با هم به رقابت پرداختند که  تیم حصاروئیه پس از تساوی 1-1 در ضربات پنالتی با حساب 5-4 به برتری دست یافت و به فینال رسید در سوی دیگر نیز تیم برفه ب با نتیجه مشابه دیگر تیم فینالیست شد.دیدار فینال این دو تیم  هم دقایقی پیش برگزار شد و پس از ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم به تساوی ۰-۰ دست یافتند که تیم  برفه ب موفق شد در ضربات پنالتی با حساب ۵-۳ تیم حصاروئیه شکست دهد و قهرمان این دوره از رقابتها شود. شایان ذکر است که تیم حصاروئیه از دقیقه ۳۰ در پی اخراج یکی از بازیکنانش ده نفره شد.   

 

همچنین امسال یک دوره مسابقه والیبال بین جوانان روستا برگزار شد.در این مسابقات جوانان روستای حصاروئیه در قالب 4تیم A,B,C,Dبا هم به رقابت پرداختند و در نهایت با قهرمانی تیم Bهمراه شد.این رقابتها در روز سوم فروردین در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.  

 

در رقابتهای تنیس روی میز که یکی دیگر از ورزشهای مفرح امسال  جوانان  بود حدود 12 نفر طی یک روز و یک شب ،چهارم فروردین با هم به رقابت پرداختند و در پایان آقای بهنام الله دینی با غلبه بر آقای مسعود الله دینی به مقام اول این رقابتها دست یافت.گفتنی است این مسابقات تا پاسی از شب (2شب) در فضایی شاد و مفرح در سالن مرحوم رضا ابراهیم در روستای حصاروئیه برگزار شد. همچنین مسابقات شطرنج نیز در برنامه بازیها بود که متاسفانه علیرغم آمادگی تعداد زیادی از جوانان ٬بدلیل عدم حضور آنها این مسابقات برگزار نشد.

 

و سرانجام در هفتم فروردین که همان شنبه سال بود با برگزاری همایش پیاده روی خانواده،المیک ورزشی نوروز حصاروئیه به پایان رسید .این همایش پیاده روی که از مقابل مدرسه قدیم روستای حصاروئیه شروع و تا کوه حصاروئیه ادامه داشت حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید.در پایان این همایش که در هوایی ابری و بهاری  برگزار شد  حدود 200 تا 250 نفر حضور داشتند که همراه با اجرای زنده موسیقی توسط گروه سهیل قربانی و حسن پاریزی نیز بود و فضایی شاد و مفرح برای خانواده ها ایجاد شد.(به زودی تمامی عکسهای مربوط به این مسابقات بر روی وبلاگ قرار خواهد گرفت)

  

در پایان هم از زحمتهای آقای سید حسن فاطمی مقدم که در برگزاری این مسابقات تلاش زیادی کرده اند تشکر می کنیم.