حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

دبستان سجاد همچنان ره می پیماید.

دبستان سجاد روستای حصاروئیه مهر امسال با ۵ دانش آموز و ۲ معلم کار خود را آغاز کرد. چند سالی است که به دلیل مهاجرت اهالی روستا به شهر دیگر دبستان سجاد رونق چندانی ندارد و با همین اندک شاگرد سال تحصیلی را به پایان می برد. سه دانش آموز کلاس سومی و دو کلاس اولی کل شاگردانی هستند که آقای غلامعباس ابراهیمی و خانم صدیقه محمودی آنها را تعلیم و آموزش می دهند. خانم محمودی  که ساکن روستای حصاروئیه است برای اولین بار است که در روستایمان تدریس می کند و شاگردان کلاس سومی را رهبری می کند.این برای اهالی و دانش آموزان روستا بسیار مایه خوشحالی است که بعد از سالها  دوباره یک معلم بومی و دلسوز تدریس می کند و شاید اگر زودتر از اینها به این روستا آمده بود تا کنون شاهد اینهمه مهاجرت ها به شهر نبودیم. برای شاگردان و معلمین روستای عزیزمان آرزوی سلامتی و موفقیت می نماییم.

ابوذر حیدری در دام اشرار

 

آقای ابوذر حیدری فرزند صفر ساکن روستای حصاروییه که دراستان سیستان و بلوچستان به خدمت  سربازی مشغول بوده هنگام امدن به مرخصی در بین راه توسط اشرار منطقه سیستان و بلوچستان به همراه 5 نفر دیگر در محور چابهار - زاهدان به گروگان گرفته شد و بعد از چند روز اسارت در بیست و هفتم شهریور ماه توسط نیروهای سپاه ازاد شد و به آغوش گرم خانواده اش باز گردید. البته  ادامه خدمت سربازی وی بخشیده شد و دیگر به این منطقه بر نمی گردد. ابوذر چند سال پیش خواب می بیند که در نزدیک جاده اصلی نزدیک حصاروییه امامزاده ای وجود دارد بنابراین در شولدر جاده چاهی حفر می کند تا ادعاهایش را ثابت کند اما مسئولین وقت شهرستان مانع از این کار شدند اما وی هنوز هم بر این عقیده پایبند است و این قسمت از جاده را برای خود مکانی مقدس می داند.برای ابوذر و خانواده محترمشان آرزوی سلامتی داریم و بازگشت این قهرمان سرافراز را به ایشان ٬خانواده و اهالی محترم روستای حصاروئیه تبریک عرض می نماییم.