حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

بلوار حصاروئیه

    

photo by H.allahdini 

 ماه ها از گذشت خاک ریزی و زیر سازی ورودی حصاروئیه که ظاهرا قرار است بلوار شود٬ می گذرد. حالا عده ای مشغول جدول کشی این بلوار می باشند. هرچند که چند ماه قبل یک بار قسمتهایی از آن جدول کشی شد اما به دلایل نامعلومی دوباره تخریب شد. گویی اشتباهتی صورت گرفته بود و طرح آن عوض شد. هرچند که باز هم معلوم نیست اینبار چه اتفاقی بیافتد. اما در هر صورت امیدواریم که با تلاش و پیگیری شورا و همچنین دهیاری محترم روستا تسریع بیشتری در این کار صورت پذیرد و شاهد آسفالت شدن این بلوار باشیم تا حداقل روستایمان ورودی زیبایی داشته باشد.البته این کش و قوس ها اگرچه برای اهالی آب ندارد اما شاید برای بعضی ها نان داشته باشد.

چغندر ۱۰ کیلویی

      

برداشت چغندر های ۱۰ کیلویی در زمین های کشاورزی حسین آباد خانعلی معروف به سرده. حبیب اله الله دینی امسال در زمینهای کشاورزی خود موفق به برداشت چغندرهایی به وزن ۱۰ کیلوگرم شد. گفتنی با توجه به اینکه آب و زمین شور این منطقه٬ سازگار با کاشت و برداشت چنین محصولاتی می باشد. در گذشته هم زردک و چغندرهایی با وزنی نزدیک به ۱۰ کیلو از این زمینها برداشت شده است.

۱۰ درجه زیر صفر

بالاخره آن زمستانی را که منتظرش بودیم از راه رسید. حالا هوا بشدت سرد شده و آب با تمام وجود یخ می زند. دمای هوا در سردترین زمانهای شب به ۱۰ درجه زیر صفر رسید.لوله های آب بقدری یخ زده که در بعضی جاها حتی تا غروب هم باز نشد. دستگاه شیر دوشی بعضی خانه ها هم یخ زد و برای دوشیدن گاوها روشن نشد و عده ای مجبور شدند با دست گاوها را بدوشند. حالا بعد از یک هفته از شروع زمستان ٬ اثرات زمستان واقعی نمایان شده است. البته امیدواریم که این سرما و یخبندان باعث گرفتاری جدی در زندگی روستائیان نشود.هرچند که شکر خدا روستائیان با بر خورداری از نعمت گاز دیگر مشکلات تهیه سوخت و گرم کردن خانه ها را ندارند.

پاییز و زمستانی گرم و بهاری اما بارانی

 

photo:H.allahdini

  دیروز نیز شهربابک و مناطق اطراف شاهد بارش باران بود. هوای لطیف بهاری در فصل زمستان همراه با بارش باران اهالی را تا حدودی به تعجب وا داشته است. گویی تجربه چنین هوایی را در این چند سال٬ آنهم در این موقع از سال نداشته اند ٬ چیزی که به ندرت اتفاق می افتد. 

با اینکه حدود ۱۰۰ روز از شروع پاییز می گذرد و یک هفته ای هست که زمستان را پشت سر گذاشته ایم اما هوایی گرم و بهاری را می گذرانیم به گفته اهالی روستا و بخصوص مسن تر ها امسال هوا دمایی متعادل تر نسبت به سالهای گذشته داشته است. به گفته آنها هرساله از اوایل آبان ماه آب یخ میزده و هوا نیز سردتر بود که امسال نه تنها آب یخ نزده بلکه سرمای هوا نیز متعادل بوده است.با این حال پاییز و زمستان امسال شاهد بارشهای بسیار خوبی بودیم  و امید می رود که تا پایان زمستان نیز از نزولات آسمانی برخوردار باشیم. 

 

به امید بهاری سبز

پیاده روی بانوان

از آنجایی که ورزش کردن یکی از رموز سلامتی می باشد و تاکید زیادی بر آن شده ٬ تقریبا همه به نحوی سعی می کنند خود را با ورزش بیگانه ندانند و تا جایی که برایشان امکان دارد حداقل هفته ای چند ساعت و یا حتی چند دقیقه به ورزش بپردازند. هر چند که عده ای هم به صورت حرفه ای و مداوم ورزش می کنند و این امر برایشان عادت شده است. 

 

اهالی حصاروئیه هم از این قاعده استثنا نیستند هر چند گرفتاری ها و مشغله های فراوان روستا وقت زیادی برایشان نمی گذارد اما باز هم از همین اندک فرصت ها استفاده می کنند. والیبال و فوتبال از جمله سرگرمی های جوانان روستاست . به تازگی هم بانوان روستا ورزش پیاده روی را انتخاب کرده اند و این نشان می دهد که آنها نیز برای سلامتی خود ارزش قائل هستند. حدود ده تا دوازده نفر از بانوان روستا بعد از ظهرها ساعت ۱۳ تا ۱۴ مسیر حصاروئیه تا سرده را به صورت رفت و برگشت پیاده روی می کنند که علاوه بر تندرستی جویای احوالات یکدیگر نیز می شوند و با هم گپ و گفتی نیز دارند. امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد. تا افرادی سالم و با نشاط در جامعه داشته باشیم. 

 

به امید داشتن جامعه ای سالم ٬ با نشاط و شاداب