حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

شب یلدا

شب یلدا، درازترین شب سال و یکی از بزرگترین جشن های ایرانیان است. ایرانیان همواره شیفته شادی و جشن بوده اند و این جشن ها را با روشنایی و نور می آراستند. آیین و جشن شب یلدا یا شب چله بزرگ، تا به امروز در تمامی سرزمین کهن ایران و در بین همه قشرها و خانواده ها برگزار می شود. یلدا را همچنین می توان جشن و گردهمایی خانوادگی دانست. در شب یلدا خویشاوندان نزدیک معمولا در خانه بزرگ خانواده گرد هم می آیند و با هم به گپ و گفت می نشینند و خاطرات شیرین گذشته مرور می شود.در این شب شادی و شعف موج می زند و در سرمای آغازین زمستان، دور کرسی نشستن و تا نیمه شب میوه و آجیل و غذا خوردن و به فال حافظ گوش کردن از ویژگی های شب یلدا است.

افتتاح طرحی با خطر مرگ


thanks to Abolqasem fatemi
چند روزی است که لاین دوم بلوار ورودی روستای حصاروئیه اسفالت شده است. هرچند که حالا بعد از گذشت سالها و با فرسوده شدن آسفالت لاین اول زیبایی تقارن این بلوار بهم خورده است اما نکاتی بس قابل تامل در آن وجود دارد که زیبایی را از چشم ها می رباید. سالها پیش با انتقال گاز به این روستا اسفالت کوچه ها کنده و پاره شد و هرگز ترمیم نشد  تا چاله چوله های بیشتری در مسیر اهالی روستا که اغلب افراد مسن هستند قرار بگیرد. درماههای گذشته نیز با اجرای طرح تعویض لوله های آب آشامیدنی ،کوچه پس کوچه های حصاروئیه بسان مناطق جنگ زده ای شد که گویی سالها به تصرف دشمن در آمده هرچند که با پایان عملیات لوله گذاری ،مسطح کردن آنها به درستی انجام نشده است و همان اندک زیبایی نسبی نیز از کوچه های حصاروئیه رخت بر بست.

اما حالا باافتتاح لاین دوم  ورودی روستا نکته ای بس قابل تامل در آن وجود دارد که گویی آنچه برای مسئولین پر تلاش کشورمان اهمیت ندارد جان مردم است.وجود تیر های برق درست در وسط بلوار آنهم با یک تابلو هشدار که با اندک بادی فرو میریزد یک از مهمترین عوامل حادثه آفرین این بلوار است .گویی این روزها با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مجلس، مسئولین و  خدمتگزاران مردم ،برای رای جمع کردن آنقدر عجله دارند که  فقط به ماست مالی کردن طرح هایشان  می اندیشند.با هیچ عقل سلیمی جور در نمیآید که خیابانی که وسط آن یک تیر برق است با افتخار افتتاح شود و  مورد استفاد قرار بگیرد،در حالی که به راحتی می تواند جان افراد را به خطر بیاندازد.در هر حال امیدواریم خود مردم تا جابجایی تیرهای برق ازین باند استفاده نکنند، بخصوص در شب که خدای ناکرده باعث حوادث جبران ناپذیری نشود.

پاییز به روایت تصویر

   


      


             

Thanks to Mohammadreza ghaeini