حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

ماه گرفتگی

photo by ali allahdini

صدای حصاروئیه

وبلاگ صدای حصاروئیه یکی دیگر از وبلاگهای فرزندان بابک زمین و روستای حصاروئیه  است که به صورت گفتار اخبار و رویدادهای حصاروئیه را انعکاس می دهد. زحمت گردآوری و ادیت فایهای صوتی این وبلاگ را آقای مهدی قائینی از استرالیا بر عهده دارند که برای ایشان و همه جوانان بابک زمین آرزوی موفقیت می نمائیم 

جوانان حصاروئیه به طبیعتی سبز در دل کوه می اندیشند.

جمعی از جوانان روستای حصاروئیه با مدیریت سیروس نجفی (دهیار روستا) و دانیال قائینی تصمیم دارند در یک اقدام جالب و بی سابقه و به منظور حفظ جاذبه گردشگری چاه قندو٬ تعدادی درخت را در این مکان بنشانند. اما متاسفانه بدلیل خشکسالیهای اخیر دسترسی به آب از چاه قندو بسیار مشکل شده. اما تصمیم جوانان روستای حصاروئیه بر این است تا با ایجاد یک حوض سر پوشیده و تامین آب مورد نیاز آن از طریق تانکر این مشکل را حل نموده تا همچنان چاه قندو یکی از مکان های زیبای گردشگری اهالی حصاروئیه و روستاهای اطراف در ایام نوروز و فصل بهار باقی بماند. در راستای کمک به این عزیزان نیز تعداد زیادی از اهالی و جوانان با کمکهای مالی و انسانی خود این گروه را تا کنون همراهی کرده اند و کار احداث حوض حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. چاه قندو در دل هفت کوه واقع شده و در سالهایی که بارندگی ها مناسب باشد همیشه پر از آب است و در فصل بهار طبیعت این منطقه را زیبا می سازد. اینک منتظر نظرات٬راهنمایی ها و کمکهای سبز شما هستیم تا با بهره گیری از آنها جوانان بلند همت روستایمان را در رسیدن به این هدف مهم که حفظ محیط زیست و افزایش جاذبه های هفت کوه و چاه قندو می باشد کمک کنیم.

 

دزد ناشی به کاهدان می زند!!

از قدیم گفته اند که دزد ناشی به کاهدان میزند. واقعا عجب ضرب المثلیه. چند روز پیش هم چند تا از این دزدهای ناشی که ظاهرا شبانه وارد صحرای روستای حصاروئیه شدند و از اونجایی که بیده های پیر مرد ممسین حاجی سر لرد(با فتح لام) بودند یه ۲۰۰ تا ۳۰۰ منی بیده رو می برند.حالا یقه کی باید گرفت و چه کسی مقصره ؟خدا می داند و بس. ظاهرا از روستای کناری هم (حیدر آباد) یه چنتا خوره کاه بردن البته این روزا با این اوضاع بد خشکسالی بردن کاه و بیده هم چیز کمی نیست. معلومه این روزا کاه و بیده قیمت پیدا کرده و ما خبر نداریم. البته واقعا قیمت پیدا کرده کاه سه کیلو ۵۵۰ تومان و بیده سه کیلو ۱۰۰۰تومان چیز کمی نیست. بیچاره کشاورزا کلی زحمت بکشن و پول برق و کارگر و نفقه بدن٬ اونوقت اینم از حاصل دسترنجشون!!!!!!

خرمنکوبی و .....

 

 

 

photo by: hossein allahdini

اخبار حصاروئیه

با سلام خدمت شما بازدیدکنندگان عزیز و ارجمند.هفته ای که گذشت حصاروئیه شاهد اخبار و اتفاقات زیادی بود.

 

نخست اینکه کد شماره تلفن های روستا برداشته شد و زین پس روستائیان عزیز براحتی و با هزینه کمتر می توانند با شهر ارتباط برقرار کنند و دیگر نیازی به گرفتن ۰۳۹۲ نمی باشد. همچنین بر روی گوشی های caller ID شماره تماس گیرنده حک خواهد شد که این سرویس از مزاحمتهای تلفنی جلوگیری خواهد کرد. همچنین دسترسی جوانان روستابرای ارتباط با دنیای مجازی بسیار راحتتر و کم هزینه تر خواهد شد و دیگر آن همه قطع و وصل واعصاب خوردی نخواهند داشت.

 

خبر دوم اینکه هفته گذشته چهار نفر از نوجوانان حصاروئیه که امسال کنکوری بودند حائز رتبه های عالی در کنکور سراسری گردیدند. آقای علی قائینی حصاروئیه فرزند نورالدین ساکن در شهر سیرجان در کنکور سراسری تجربی موفق به کسب رتبه 67شد و همچنین آقای سعید قائینی فرزند اکبر ساکن شهربابک در کنکور سراسری رشته ریاضی موفق به کسب رتبه 628 گردید.و آقای نعیم قائینی فرزند عباس ساکن شهربابک در کنکور سراسری رشته ریاضی موفق به کسب رتبه۱۵۰۰و همچنین آقای فرزاد رادفر فرزند عباس نیز با رتبه 600 یکی دیگر از قبول شده گان می باشد.برای این نوجوانان عزیز و سایر جوانان و نوجوانان روستای حصاروئیه آرزوی موفقیت و سربلندی نموده. در ضمن اگر نام عزیزی که جزء رتبه های بالا بوده از قلم افتاده عذر خواهی نموده.و میتوانید در قسمت نظرات بنده را مطلع فرمائید.

 

و آخرین خبر اینکه هفته ای که گذشت همراه با جشن و شادمانی برای اهالی روستا و به خصوص برای خانواده های فاطمی مقدم بود. آقایان سید علی و سید ایمان فاطمی مقدم در این هفته مراسم جشن ازدواج خود را برگزار کردند که ضمن تبریک به این عزیزان برای خود و خانوادهایشان آرزوی سلامتی،طول عمر و موفقیت نموده. امیدواریم که در تمامی مراحل زندگیشان پیروز باشند.

عکسهای جدید از آسمان حصاروئیه

 

عکاس: بهرام الله دینی و معین قائینی