حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

تاسوعا و عاشورای حسینی

فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بر شیعیان تسلیت باد.

برف

 

 

 

photo by: Toraj ghaeini

تصاویری از برف

  

photo by: toraj ghaeini

این بار سفید تر از برف

              

                                            برگرفته از وبلاگ موسسه خیریه امام علی (ع)                                                     

دومین برف زمستانی از نیمه شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد زمینها ٬ کوهها و د رختان این بار سفید تر از گذشته و پوشیده از برف می باشند. بارش برف هر چند زندگی روستائیان را با مشکلاتی مواجه کرده است اما باعث خوشحالی آنان شده است چرا که از یکسو نوید بهاری سر سبز و با برکت را می دهد و از سوی دیگر بارش برف یکی از منابع اصلی تامین کننده آب سفره های زیر زمینی می باشد. همانطور که می دانید خشکسالی ها و کم آبی  سالهای گذشته منابع آب زیر زمینی را به شدت کاهش داده است که امید واریم  اندکی از این کم آبی ها جبران شود

سفید مثل برف

در ادامه بارش نزولات آسمانی شب گذشته شاهد بارش برف در منطقه بودیم که باز هم شور و شعفی دو چندان را در بین اهالی منطقه ایجاد کرد. امروز هوای سرد زمستانی و زمین پوشیده از برف که همچون برف سفید پوش بود چهره ای کاملا زمستانی به منطقه داده بود. هم اکنون دمای هوا به شدت کاهش یافته و سرمای شدیدی بر منطقه حاکم است. هرچند زمستان است و سرما لذت خاص خود را دارد اما مشکلات فراوانی را هم برای مردم ایجاد می کند بخصوص برای روستائیان که گرم کردن منازلشان از مهمترین دغدغه های فکری آنان می باشد. تهیه نفت مهمترین ماده سوختی قابل استفاده در منازل روستائی این روزها با مشکلات فراوانی همراه می باشد. امیدواریم مسئولان عزیز شهرمان که این روزها کنار شومینه های گاز سوز خود که فقط متوجه می شوند زمستان آمده است و برف و رنگ سفید آن را می بینند و سوز سرمای آن را حس نمی کنند به فکر روستائیان هم باشند و برای گاز رسانی به روستاهای اطراف نیز قدمی مثبت بردارند تا این عزیزان زحمتکش نیز وقتی که بعد اتمام کارهای روزمره شان که در سوز و سرمای زمستانی انجام می شود به  خانه شان برمی گردند لااقل اینجا مکانی گرم داشته و از این لحاظ مشکلی نداشته باشند. به امید آن روزی که گاز٬ این نعمت خدادادی در اختیار روستائیان و پا برهنگان که همواره حل مشکلان آنان از مهمترین دغدغه های امام خمینی(ره) بوده است٬ نیز قرار گیرد. ان شاء الله.

باران

       

 

به نام خداوند بخشایشگر مهربان٬خداوندی که هیچ گاه بندگانش را نا امید نکرده و همواره آنان را مورد لطف و رحمت خویش قرار داده این بار نیز رحمت خداوند از آسمان  در غالب باران بر بندگانش فرو فرستاده شد. بلی باران یکی از الطاف خداوندی دیروز 14/10/86 از نیمه شب در منطقه شهربابک آغاز شد و تا نزدیکی غروب ادامه داشت تا دل اهالی منطقه و بخصوص روستائیان ،کشاورزان و دامداران را شاد کند. دیروز در بین اهالی روستایمان شور و شوقی خاص بر قرار بود یکی بارانی پوشیده بود تا خیس نشود٬ یکی زیر باران میدوید٬ یکی به روی پشت بام خانشان رفته بود تا به ناودونا سر بزنه که  یه وقت گیر نکرده باشند و  یکی هم  طویله گاواش زیر آب شده بود داشت راهی برای بیرون رفتن آب در می آورد خلاصه همه به طریقی به خاطر بارون مشغول بودند. دامداران هم توی کتوک پای آتیش نشسته بوند و همش آسمان جنوب غرب را نگاه می کردند که مبادا باد پاتیل فروش بیاد و ابرا رو ببره همش منتظر بودند تا ابرا هی نو کهنه کنند و باز هم بارون بباره تا سالی پر آب و  علف و پر از خیر و برکت داشته باشند. به گزارش مصیب حمزه ای از هوا شناسی برفه بارش باران دیروز ۱۴/۱۰/۸۶  بمیزان ۱۴ میلی متر  می باشد.که امیدواریم این میزان تا پایان سال افزایش چشمگیری داشته باشد.ان شاءالله.

عید غدیر

 

رسول خدا(ص) می فرمایند: روز غدیر خم برترین عیدهاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد تا آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، و بعد از من مردم توسط او هدایت‏شوند، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید.