حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

دزدی های زنجیره ای

تابستان بود و گرمای سوزان بیداد می کرد دزدان به گله زدند و غارت کردند٬ پاییز بود و خزان و خش خش برگها گاوها و گوسفندان ربوده شدند و به سرقت رفتند٬ زمستان بود و سورت سرمای دی بیداد می کرد برف و بوران و سوز سرما هر جنبنده ای را در سر جایش میخکوب می کرد اما باز هم عده ای در پی دزدیدن مال و اموال مردم کمین کرده بودند و دزدیدند و بردند و بالاخره دیشب شبی بهاری بود و آسمان بی ابر٬ ماه و ستارگان میدرخشیدند٬باز هم تعدادی گوسفند به یغما رفت. وای که چه دزدانی!! آه خدای من این چه روزگاری است که نه در بهار و تابستانش و نه در پاییز و زمستانش مردم آسایش و آرامش ندارند.

دیشب عده ای دزد از خدا و انسانیت بی خبر به گوسفندان مرتضی قربانی دستبرد زدند و تعدادی گوسفند را به سرقت بردند.آمار دقیقی از تعداد گوسفندان ربوده شده در دست نیست اما حداقل هفت هشت گوسفند بی زبان به سرقت رفته و حق کارگر زحمت کشی همچون مرتضی قربانی ضایع شد و مطمئنا هیچ اثر و آثاری هم از دزدان به دست نخواهد آمد همانطور از دزدان سابق به دست نیامد و این معما هرگز حل نخواهد شد. نوروز قائینی٬خانعلی الله دینی٬ علی الله دینی(مرتضی)٬سید محمد فاطمی مقدم٬ حبیب اله الله دینی٬ سبزعلی الله دینی(فغان علی)و ... دیگر کسانی که قربانی این دزدی های زنجیره ای شدند. 

 

کارگران و کشاورزانی که دستان پینه بسته شان دل هر سنگ دلی را به رحم می آورد اینگونه یک شبه زحمتشان به باد می رود و مال و دارایشان که همین چند عدد گوسفند می باشد به هدر می رود و بارها به نیروی انتظامی شکایت بردند و هیچ نتیجه ای نگرفتند. آیا واقعا نمی توان در یک روستا به این کوچکی چهار تا دزد بی سر و پا را دستگیر کرد ؟شاید نیروی انتظامی از عهده این کار بر نمی آید؟ چه کسی باید جوابگوی این همه دزدی و نا امنی در بین مردم باشد؟ شاید این بار کسی وجدان بیدار داشته باشد و بتواند دستی از سارقان کثیف رو کند. هر چند که همه ما می دانیم این کار شدنی است البته اگر بخواهند.

روز معلم

  

هنوز از سالهای دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان زمان زیادی نگذشته و هنوز خاطرات شیرین دوران دبستان در جلوی چشمانم نقش بسته است گویی همین دیروز بود. هنوز سیلی که از معلم کلاس سوم دبستان خوردم جایش می سوزد. هنوز فلک دوم دبستان را یادم نرفته بخاطر آن شیطنت ها و بازی گوشیهای سر کلاس.در جمله اسرائیل به مردم فلسطین ظلم میکند بجای اسرائیل نوشتم اسماعیل و یادم رفت که پاکش کنم و آن را درست بنویسم و فردای آن روز بخاطر این موضوع کلی سرزنش شدم و کتک خوردم.اولین کلماتی را که از معلم کلاس اولم یاد گرفتم آب بود و بابا. چقدر خوشحال بودم از اینکه چند کلمه ای یاد گرفته ام و میتوانم بخوانم و بنویسم. آری اینها همه نتایج زحمات و تلاشهای معلمان عزیز و دلسوزی که سالها وقت و تلاش خود را برای اموزش افرادی چون ما سپری کرده اند.  

 

جا دارد که که در اینجا از همه زحمت های این عزیزان تشکر کنیم و این روز را به همه آنها تبریک بگوییم. همچنین نیکو ست که نامی هم از معلمان عزیز و زحمتکش روستای حصاروئیه بیاوریم که با تلاش و کوششهای آنها چه بسا جوانها و افراد تحصیل کرده و موفقی داریم که در دبستان سجاد و زیر دست همین عزیزان علم آموخته اند. آقایان خدا بخش حامدی٬ صدر الدین الله دینی٬ تاج الدین الله دینی٬ مجید قائینی ٬حمید قائینی٬ درویش قائینی٬ محمدرضا پور کریمی٬غلامعباس ابراهیمی٬علی رضایی٬ آقای مهدوی و پور اسماعیلی و خانمها فرشته پور یوسفیان٬ شهربانو قائینی و خانم محمودی و سایر عزیزانی که بنده نام انها را بخاطر نمی آورم و امیدوارم شما عزیزان نام این بزرگواران را برای ما بنویسد. به امید سلامتی و موفقیت همه معلمان دلسوز و پر تلاش.