حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

افتتاح بخش نهایی باند دوم شهربابک-سیرجان

   

سرانجام پس از سالها انتظار آخرین قسمت از باند دوم محور سیرجان - شهربابک حد فاصل پلیس راه شهربابک - سیرجان تا روستای حصاروئیه به بهره برداری رسید. بهره برداری از این مسیر دیروز با حضور استاندار  کرمان آقای ده مرده و مسئولین اجرایی شهرستان به بهره برداری رسید. بخشی مهمی که می توانست بسیار زودتر از اینها راه تکمیل و راه اندازی شود تا شاهد بسیاری از اتفاقات تلخ و ناگواری  که در همین چند سال اخیر افتاد نباشیم. این بخش از جاده در مسیر ورودی حداقل چهار روستا قرار دارد که بیشترین میزان رفت و آمد را در بین اهالی روستاها و به شهر دارد. بخشی که می شد بجای درست کردن بخش بیابانی جاده زودتر از اینها آن را درست کرد. البته اگر جان انسانها اهمیت داشت شاید این اتفاقات زودتر می افتاد. اما نکته جالب اینجاست که چرا با تکمیل بخش نهایی این محور٬ این قسمت با تاخیری چند ماهه به بهره برداری رسید. در هر صورت افتتاح آخرین قسمت این محور را به فال نیک می گیریم و به امید اینکه دیگر شاهد حوادث ناگوار نباشیم و به امید گامهای بعدی مسئولین به سمت آبادانی و پیشرفت.

 

  

     

ماه مهر

با شروع فصل مهر مدارس رونق گرفته و این روزها ذوق و شوق مدرسه رفتن برای دانش آموزان و به خصوص کلاس اولی ها مثال زدنی است.دبستان سجاد روستای حصاروئیه سال تحصیلی جدید را تنها با چهار دانش آموز ٬ آنهم ۲ کلاس اولی یک کلاس دومی ٬ یک کلاس چهارمی و فقط یک معلم شروع کرد این در حالی است که دو دانش آموز کلاس دومی نیز امسال به دلیل مهاجرت خانواده هایشان به شهر دیگر در این مدرسه حضور ندارند. کمبود دانش آموز و معلم بدلیل مهاجرت بی رویه خانواده ها به شهرها باعث می شود تا اندک دانش آموزانی هم که می مانند و معلمهایی هم که برای تدریس تعداد معدود دانش آموزی به روستا می ایند رغبتی برای یادگیری و آموزش نداشته نباشند که صدمات جبران ناپذیری را به دانش آموزان و جامعه وارد می کند شما چا راه حلی برای این موضوع می اندیشید. آنهایی که نمی توانند مهاجرت کنند چه کنند؟؟