حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

ورود پرندگان مهاجر به روستا

 

مدتی است تعدادی پرنده مهاجر به روستای حصاروئیه کوچ کرده اند. البته جالب اینجاست که با سرد شدن هوا این قضیه اتفاق افتاده هرچند که معمولا با سرد شدن هوا پرندگان به جاهای گرمسیر کوچ می کنند. مهاجرت این پرندگان ناشناس(البته بنده آنها را نمی شناسم) در این موقع از سال باعث تعجب اهالی روستا شده است البته بنده هر چه تلاش کردم نتوانستم از نزدیک از آنها عکسی تهیه کنم شاید شما عزیزان آنها رابشناسید.شما در مورد کوچ پرندگان چه می دانید ؟ شاید شما اطلاعات بیشتری داشته باشید. 

 حتما نظرات خود را با ما  در میان بگذارید.

نظرات 9 + ارسال نظر
باربد چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:21

در پاسخ به رهگذر:
من در این مورد شاید نتوانم به درستی چند نفر از هموندان پاک سرشت آن سامان در این دسته جای می گیرند ولی با شنیده ها و گفته ها بی گمان هستند. و هم از گفته شما پی می بریم که هستند . و خواسته و یا نا خواسته شمار بیشتری در این گزیده جای خواهند گرفت.
من بیش از هر چیز مایل هستم درباره زیست پیرامون بیشتر فرهنگ سازی شود! کاری که شایسته هست هر شهروند و روستا وند در کار خود در نظر گیرد.....

سرگشته سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:39

اجلاس سازمان ملل در خصوص تغیرات آب و هوا با شرکت حدود ۱۰۰ نفر از سران جهان در کپنهاگ، پایتخت دانمارک آغاز به کار کرد.

در این اجلاس که دو هفته به طول خواهد انجامید، نمایندگان ۱۹۲ کشور جهان، شرکت دارند.

سازمان ملل از کشورهای جهان خواسته است که در این نشست بین‌المللی، توافق‌نامه جامعی در زمینه مقابله با گرمایش زمین امضا کنند.
یکی از راهکارها برای جلوگیری از گرم شدن زمین، محدود کردن تصاعد گازهای گلخانه‌ای است.

رهگذر سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:18

سلام
شایدم این پرنده ها مسافر مناطق جنوب و گرمسیر باشن و اینجا برای استراحت موقت چند روزی مونده باشن! خدا میدوونه.
راستی باربد حالا خدایی چند تا از عزیزان اسمعیلی هستن که گوشت خوار نیستن ؟جون مادرت راست بگو؟

باربد شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:55

رسم دیرینه "پرهیز ازگوشت خواری در یکی از روزهای هفته " یک رسم پارسی/ هندی که در بین مردم آن سامان برقرار بوده و یکی از رسم های نیکو ست که هنوز در بین برخی از کهنسالان اسمعیلیان پارسی روستاهای ساراب و حصاروییه و رومنی و اشکور و استبرق... برقرار است.
و این در بین هندوها و هم پارسیان و هم اسمعیلیان پارسی و هم مسیحیان ... یک دید مذهبی هم پیدا کرده است و هواداران این آیین ها همیشه در بین خود پرهیز داری از خوردن گوشت در برخی روزهای هفته و ماه و سال یک رسم نیکو نگاه داشته اند.

امروزه در بین مردم اروپایی هم این اندیشه " پرهیز از گوشت خواری" و یا "پرهیز ازگوشت خواری در یکی از روزهای هفته " رو به گسترش است است و در بین جوانان یکی از بهترین راه ها برای حفاظت ازمحیط زیست حمایت یاد می شود.


آیا جوانهای امروز شهر و روستای ما در راه نگاهبانی از زیست پیرامون پایه هستند که یک روز از هفته را گوشت نخورند؟

باربد شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:15

جای برکه ی آب در روستا خالی است که هم برای میزبانی و نگهداری از این پرندگان در این فصل از سال باشد. و هم زیبایی را به پیرامون روستاها ارمغان آورد.

همدم پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:44

به قول ما حصاروییها شبیه قمرسزو و یا شاید هم چقوتسیوها هستند با قدهایی کشیده تر و چاق تر و به رنگ سیاه و شاید هم خرمایی با نوکهایی شبیه نوک کلاغ ولی کوچکتر

حسن فاطمی پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:08

با درود در برنامه <ایران جهانی در یک مرز>از مجری و برنامه ساز این برنامه آقای اینانلو شنیدم که متاسفانه بعلت گرم شدن کره زمین پرنده ای بنام بلبل خرما که محل زیست انها درمناطق گرمسیر مخصوصا در بندر عباس هست ولی در این چند سال گذشته در ماههای ابان و اذر حتی در اطراف تهران هم پیدا شده اند شاید این پرندها هم دلیل مها جرت شون همین گرم شدن کره زمین باشد.پیروز باشید

گدروگو چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:43

فقط یه کلاکشو کم دارم وگرنه ...

Nasir Allahdini چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:27

تو که اونجا نبودی پس چرا می گی من گرفتم؟؟؟؟؟

آقا نصیر ما عکسهایی را که دیگران می فرستند با ذکر نام خودشان منتشر می کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد