حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

سیزده بدر

سیزده بدر  روز آشتی مردم با طبیعت ، آخرین روز از تعطیلات سال جدید را در کنار یکدیگر سپری کردن ، پا گذاشتن به دامن دشت ها ، کوهها ، باغ ها و اماکن تفریحی ، دور ریختن سبزه ها ، اینها بخشی از آیین سیزده بدر در روز 13 فروردین است که باعث نشاط روح و روان می شود. برخی از مردم معتقد هستند با خروج از خانه و همنشینی با طبیعت، نحسی روز 13 و امکان رخداد اتفاقات ناگوار را از خود دور می کنند.  البته عده ای هم هیچ یک از روزهای سال را نحس و بد یمن نشمرده و قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار مسعود و فرخنده دانسته اند.
هفت کوه ، کوه حصاروئیه ، تل سنگ آتش ، پیر قوچان ، چاه قندو  و سرده از جمله مکانهای شلوغ سیزده بدر اهالی روستای حصاروئیه است که مردم آخرین روز تعطیلات  نوروز را سپری می کنند تا بعد از سیزده روز ایام نوروز با روحیه ای دو چندان و با انرژی سال کاری خود را آغاز کنند. فراموش نکنیم که در این روز  طبیعت و محیط زیست خود را تمیز نگاه داریم  و از ریختن آشغال و زباله در  طبیعت خودداری کنیم.

امیدواریم که به یاری خدا سال 89 سالی خوب و خرم و همراه با موفقیت و شادی برای همه ایرانیان  و بخصوص اهالی محترم روستای حصاروئیه باشد.
نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:36

با درود امیدوارم خوب و خوش باشید ازاینکه میبینم اینقدر فعال هستید واقعا لذت میبرم با امید به اینکه سال جدید برنامه های بهتری داشته باشید.

سرده زاده شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:33

جاتون خالی بود سرده ! واقعا" سیزده بدر خوبی بود . لااقل یک سایه و چند تا خاطره داشت .

فرزند طبیعت شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 22:17

از کی مردم با طبیعت قهر بودنند که حالا اشتی کردند؟؟؟ کسی از مادر خودش که قهر نمیکند. !! شاید بهتر بود میگفتیم روز دیدار انسان با مادر خود!!!
د...

hafte koh شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:38

حصاروئیه محبوب قلبها saraye man ast

دهخداا جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 14:47

از سوی ما ها هم سبزه ها را گره بزنید.
امید که تا سالهای آینده همه مردم ما خرم باشند. بویزه در بینش!

به گفته مولوی از نزدیک شدن سبزه ها با آدمی دلخوشی و بی غمی و خرمی بیرون آید و از نزدیک شدن خرمی با جان ما خوبی و نیکی ما زاییده شود.

وز قران سبزه ها با آدمی دلخوشی و بی غمی و خرمی
وز قران خرمی با جان ما می بزاید خوبی و احسان ما

بخت مان سبز، سفره هامان رنگارنگ ، آگاهی درونیمان از زندگی انسان و دانش و خرد انسان روشن بماند ، به درک خویش از در یافته ها یمان ببالیم و بر خود ببالیم که روشن مانده ایم و سر افراز باشیم و مردمان ایران زمین را بتوانیم از دست نادانان روزگار آزاد کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد