حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

ماه مهر

با شروع فصل مهر مدارس رونق گرفته و این روزها ذوق و شوق مدرسه رفتن برای دانش آموزان و به خصوص کلاس اولی ها مثال زدنی است.دبستان سجاد روستای حصاروئیه سال تحصیلی جدید را تنها با چهار دانش آموز ٬ آنهم ۲ کلاس اولی یک کلاس دومی ٬ یک کلاس چهارمی و فقط یک معلم شروع کرد این در حالی است که دو دانش آموز کلاس دومی نیز امسال به دلیل مهاجرت خانواده هایشان به شهر دیگر در این مدرسه حضور ندارند. کمبود دانش آموز و معلم بدلیل مهاجرت بی رویه خانواده ها به شهرها باعث می شود تا اندک دانش آموزانی هم که می مانند و معلمهایی هم که برای تدریس تعداد معدود دانش آموزی به روستا می ایند رغبتی برای یادگیری و آموزش نداشته نباشند که صدمات جبران ناپذیری را به دانش آموزان و جامعه وارد می کند شما چا راه حلی برای این موضوع می اندیشید. آنهایی که نمی توانند مهاجرت کنند چه کنند؟؟

نظرات 4 + ارسال نظر
همدم دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 16:37

راستی آینده حصارو چه خواهد شد ؟ !

ذوقعلی دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 14:32

با سلام و عر ض ادب خدمت تمامی دوستان
خسته نباشید میگیم خدمت مدیر محترم وبلاگ همیشه محبوب حصاروئیه و خوشحالیم که صندلی خالی ایشون بازم داره گرم میشه همزمان که بحث حصارو بازم به همون داغی قبل برمیگرده.

در مورد مهاجرت و تعداد کم دانش اموزان مدرسه ابتدائی سخن راندید. متاسفانه غم انگیز هست که میبینیم خانواده ها یکی یکی بار مهاجرت به شهر ها رو میبندند و روستای عزیز ما غوغا و شو ر و شعف همیشگی خود رو از دست میده. اما چه میشه کرد. گاهی اوقات روزگار بساط رو کمی غمزده میکنه. بایستی سوخت و ساخت. همین چند روز قبل به همین موضوع فکر میکردم. از خودم سئوال کردم : صد سال قبل حصارو چه وضعی داشته؟ چه رونقی داشته؟ ایندش چه جوری دیده میشه از دیدگاه اونائی که اون زمان میزیستند؟ صد سال دیگه از الان چی ؟ حصارو چه شکلی خواهد داشت؟ حصارو زمانی سر منزل تجار بوده و رونق و بازاری داشته . ایا کسی اومدن کامیونها رو میدیده؟ کار کاروانهای شتر رو یکسر میدیده؟ معدن مس رو در خواب میدیده؟ امروز هم همینه؟ اگه میتونستیم اینده رو یا حتی کسری از اینده رو حدس بزنیم بهتر میتونستیم به این رو ستا کمک کنیم.
یا علی مدد

سعداله داداللهی ساراب دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:34

با سلام
خداوند را هزاران مرتبه شاکرم که دوستی‌ بزرگوار در جهت رفاه حال و آسایش خانواده، فامیل و دوستان شروع به این امر خیر همت نموده و همچنین راه کسب درامدی برای خود، وحید جان خسته نباشی ، خدا قوت رفیق

علیرضا یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 16:50

مدرسه حصاروییه .........

یادش به خیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد