حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

همدلی

آقای سید حسین فاطمی مقدم ٬یکی از هم ولایتی های عزیزمان که هم اکنون در کشور فنلاند مشغول به تحصیل می باشند در خصوص اتفاقات پیش آمده در بازی فوتبال مطالب زیبائی را برایمان ارسال کرده اند که خواندن آن خالی از لطف نمی باشد.

 

با سلام به همه بازدید کنندگان عزیز

بنده قصد دارم که با توجه به مسائل پیش آماده به تفسیر این مشکل بپردازم تا شاید بتوانیم با هم فکری و هم دلی و دادن نظرات سازنده راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم.

اتحاد،هم دلی و صمیمیت همواره رمز موفقیت مردمان در طول تاریخ بوده و هست،انسانها برای داشتن اتحاد نیازمند به داشتن مسائل مشترک هستند،مثل هم وطن بودن یا هم زبان بودن و غیره...

ما ساکن یک محل هستیم،هم وطن هستیم،هم زبان هستیم،با هم خویشاوند و دوست و رفیق هستیم،خیلی چیزهای مشترکی داریم که می توانند هر کدام حتی به تنهایی موجب اتحاد و صمیمیت ما باشند، اما شوربختانه می بینم که با داشتن این همه وجه مشترک ما از یکی بودن و با هم بودم تا حدودی فاصله داریم و گاهی اوقات در بعضی اموراتمان مسائلی یش می آید که زیاد خوشایند نمی باشد. هر چند به نظر می آید که باز هم نسبت به بعضی جاها و مناطق اطراف بسیار همدل و صمیمی هستیم.

بعضی اوقات که گروهی کاری را انجام می دهیم به مشکل بر می خوریم،فکر می کنم که ما کارهای  گروهی زیادی در روستایمان انجام داده ایم مثلا در دامداری٬ در کشاورزی ٬درلوله کشی آب ٬در برگزاریِ مراسم و در ورزش،در همه این مسائل ما هر از گاهی و به ندرت به مشکل بر می خوریم،و این مشکل چیزی نیست به جز نبودنِ صمیمیت و یک دلی در جمعِ ما.براستی چرا؟ 

از این اتفاقات چندین و چند بار در روستای ما افتاده، اما ما چه کرده ایم؟ کاری نکردایم جز اینکه صورت مسأله را دائم بال و پر داده ایم و به حاشیه پردازی پرداخته ایم و با تکیه بر احساسات به جانب داری از طرفی بر علیه طرفی دیگر  پرداخته ایم و بعد از مدتی هم کلِ موضوع را فراموش کرده ایم.

آیا تا به حال با خود اندیشیده ایم که چرا،آیا اندیشیده ایم که چه کنیم که این مسائل تکرار نشود؟آیا اندیشیده ایم که اصلِ مشکل کجاست؟ معمولا در این مواقع به جوّ سازی پرداخته ایم و مشکل را بدتر کرده ایم و آیا اینکه در سهم خود برای بهبود اوضاع قدمی برداشته ایم یا خیر؟ به نظرِ من هر کدام از ما می توانیم در بهبود وضع قدم برداریم اگر بخواهیم. اگر بخواهیم می توانیم نگاه خود به موضوع را عوض کنیم و با چشمی دیگر به مشکلات نگاه کنیم،من و شما نگویم بلکه بگویم ما !!از قدیم گفته اند که هر کس که از ماست با ماست و هر کس که از ما نیست بر ماست. اما ما اینگونه نگوییم،ما  بگویم  هر کس که از ماست با ماست و هر کس که با ما نیست را از خود کنیم.

به نظرِ من ما باید جوّ را عوض کنیم،به جای بر هم تازیدن با هم بسازیم،به جای دوری از هم به هم نزدیک شویم،انتقاد پذیر باشیم وقتی که انتقاد سازنده هست،به هم دیگر احترام متقابل بذاریم و از محبت کردن به یک دیگر دریغ نورزیم،اگر مشکلی پیش میاد مشکل را از خودمان بدانیم،با هر کسی بر طبق اخلاقش رفتار کنیم.سعی کنیم یک دیگر را درک کنیم،غرور خود را بعضی اوقات زیرِ پا بذاریم و چه خوب است که گاهی اوقات کوتاه بیایم و.به یکدیگر کمک کنیم و از هم زود دلخور نشویم.

این اولین باری نبود که مشکلی پیش میاد اما می توانند آخرین بار باشد،همه چیز به طرزِ فکرشخص بستگی دارد.امیدوارم که بعد از این شاهد صفا و صمیمیت و اتحاد کامل در بین مردمان و مخصوصأ جوانان روستایمان باشیم.

 

در این مورد چند بیت شعر هم تقدیم شما میکنم:

 

          بیا   تا    جامی   از    دوستی  بسازیم   ....    اتحاد کنیم و هرگز هیچگاه  نبازیم

          بیا با هم دهیم  دست  دوستی و مودت  ....    بریزیم دور  همه  بغض  و   کدورت

          ننشین   و    نگو    آخر    به   من   چه  ....    همه هستیم  حصارویی و شیربچه

 

در پایان منتظر نظرت و پیشنهادات همه عزیزان هستیم.

نظرات 20 + ارسال نظر
Babak شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 20:01

Salam man babak hastam az fanland. aghaye fatemimoghaddam eyvall baba eyvall. aali bood. matneton harf nadash. dustan man in aghaye fatemimoghaddam ra kheili khub mishnasam. hamdigaro sali chand bar mibinim. ensane kheili khubi. bahal va darajeye yek. man kollan kheili dusesh daram. be aghaye fatemimoghaddam areezoye movaffaghiyat mikonam. salem va tandorost bashi DASH HOSEIN.

پسر دایی شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:37

حسین جان قبل از هر چیز در گذشت مادر عزیزتان را به شما تسلیت میگم و برای شادی روحش دعا میکنم و تشکر دارم از مطلب بسیار زیبایی که نوشتی که نشان از در ک بالا و احساسات لطیف شما نسبت به هم نوع است باشد که همه جوانان با چندین بار خواندن این مطلب تفکرات منفی درون خود را بیرون بریزند و برای همیشه دفن کنند.انشاالله.

حامی جمعه 23 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:35

درباره ورزش بانوان هم که از سالها پیش برقرار بوده هم لطفا بنویسید. تنیس و والیبال ...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 13:30

Ba salam va tashakor az shoma azizan!
Man ahle rostaye Hasaroieh nistam vali gahgahi az saite shoma didan mikonam va khayli baraye man jaleb hast ke rostaye shoma saite be in khobi dare ke hameh ahali hata onayi ke kharej az keshvar hastand mitonand az masaele dakhele rosta agahi dashteh bashand va nazarateshono bedand.va in ra bayad madyone modire sait bashid.Emroz neveshteh zibaye aghaye fatemi az Fanland ro khondam.khayli ziba va mosbat neveshtand, vali in moshkeli hast ke taghriban dar hame jaye Iran hast.va omidvaram ke ham ahalieh in rosta va ham baghieh mardome ma az in neveshteha va matalebe arzandeh estefadeh konand va mosbat fekr konand.Vali fekr mikonam ke in khodesh neshoneh inne ke hanoz samimiat va hamdeli dar in rosta hast ke hameh ahali hata onhayi ke kharej az keshvar zendegi mikonand ham bitafavot az masael va mardom in rosta nistand.Aghaye fatemi neveshteha ro az samime ghalb neveshtand va in neshoneh eshgh va samimiat be in rostast.Moafagh bashid.
Negar az Norway

امید رضاحسینی سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:48 http://oteb.blogfa.com

با سلام و تشکر از مطالب زیبای شما
دوست عزیز بدینوسیله از شما دعوت می شود تا با بازدید از وبلاگ OTEB
علاوه بر مطالعه مطالب علمی-پزشکی و دوستانه ما را از نظرات سازنده خود بهره مند نموده و این وبلاگ را در لیست پیوندهای وبلاگ خود قرار دهید.
با تشکر
امید رضاحسینی-دانشجوی پزشکی.
http://www.oteb.blogfa.com

Ariya سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:45

Seyed hosseine Aziz Ey val hal kardam Asasi dastet tala avalin bare mibinam hamchin matni to in sait neveshte mishe estefade kardim ye tereili eradat darim khedmatet.

migrated bird(parande mohajer) سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:09

salam be tamam dostan aziz.mikhastam dar morde nazariyati ke onvare abiya minavisand ya hata chand nafari ke az iran minavisand. lotf konid matalebo be zabane farsi benavisid chon ke in metaleb bera farsi zabanan haam valayati khodeton hast. shayd intori nazariyat behtar dark beshan va hame betonan azash estefada konan. har chand ham ke ma invar keyboard farsi navesi nadarin vali aga saey besha farsi benevisid behtare. ba tashkor.

parande mohajer

گدرو گو سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 22:44

سام علیک
خواستم بر عکس نظر دوست عزیزم از همولایتیهای خارج از کشور خواهش کنم حتما به انگلیسی بنویسند تا ۲کلوم انگلیسی یاد بگیریم .چرا که باید از هر لحظه ای برای یادگیری انگلیسی استفاده کرد . این انگلیسی نوشتن اصلا به حساب کلاس گذاشتن نیست چون من خبر دارم خیلی از این دوستان کی بورد فارسی ندارن و به زبان فارسینگلیش هم تصلت ندارن .
و ناچارا و خوشبختانه متناشون رو به انگلیسی می نویسند .
در ضمن از همه ی دوستان دعوت می کنم به وب لاگ حصارو که به زبان انگلیسی توسط آقا ناصر بر ا شده سر بزنن که خیلی مفید و پر باره.
اینا که گفتم گدرو نبود قول می دم دفه ی بد حتما گدرو بگم.

تورج سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:24

با سلام خدمت همه همولایتی های عزیزم
ضمن تقدیر و تشکر از همه دوستان و عزیزانی که برای برگزاری این مسابقه زحمات زیادی متقبل شدند به خصوص آنهائیکه در صبح روز مسابقه برای آماده نمودن زمین با تلاش و جدیت هر چه تمام تر بیل به دست شدند و در آن گرمای روز در کوتاهترین زمان ممکن زمین بازی را آماده نمودند از همه کسانیکه سنگ صبور بقیه بودند و برای آرامش بازی سعه صدر به خرج دادند جدا سپاسگزاری میکنم ،باید بگویم شاید همین حساسیتها و تعصبات شدید در بین بازیکنان در هنگام یک مسابقه فوتبال( حتی در یک بازی دوستانه )این ورزش را در دنیا محبوب ساخته پس جای هیچ نگرانی نیست و باید امیدوار بود و گام بعدی را محکم تر برداشت شاعر میگه :
بیا به نیک و بد روز خنده زنیم به نقش بندی ناپایدار خنده زنیم
کنون که ماهمه بازیچگان تقدیریم بیا به نیک و بد روزگار خنده زنیم
چاره ما ساز که بی یاوریم گر تو برانی به که روی آوریم
از پی توست این همه امید وبیم هم تو ببخشای و ببخش ای کریم .
کمیته برگزاری مسابقات

بچه ی پایین ده دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:21

از طرف خودم و حصارویی های وبلاگمون درگذشت مادر سید حسین عزیز رو بهش تسلیت می گم .

امید رضاحسینی دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:21 http://oteb.blogfa.com

مدیر محترم وبلاگ
با عرض سلام
خواهشمندم جهت استفاده همشهریان و دوستان محترم از مطالب پزشکی و علمی و پیوندهای مفید وبلاگ OTEB این وبلاگ را در لیست پیوندهای وبلاگ خود قرار دهید.لازم به ذکر است که علاوه بر مطالب ترجمه و گردآوری شده به زبان فارسی،آخرین اخبار پزشکی جهان به زبان انگلیسی به صورت خودکار در قسمت پائین این وبلاگ بارگذاری میشود.
با تشکر
امید رضاحسینی-دانشجوی پزشکی http://oteb.blogfa.com

هم ولایتی دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 22:58

با سلام به برو بچه های خوب حصاروییه خصوصا اونایی که از ما هستند نه بر ما ( به قول سید حسین که همین جا سلام مخصوص تقدیمشان میکنم ) ما هم امید واریم که روزی بیاید که همه همدل و هم زبان باشیم ولی ذکر این نکته خالی از لطف نیست که جامعه پویا یعنی جامعه ای که در آن اختلاف نظر وجود دارد و این اختلاف نظر ها هستند که باعث بوجود آمدن راه حلهای جدید میشوند و اگر همه ما از یک فکر و ایده پیروی کنیم فقط در جا خواهیم زد ولی متاسفانه ما بجای راه حل دنبال تحمیل کردن عقاید خود بر دیگران هستیم . (((خارجی های مقیم کانادا لطفا بی خیال کلاس بشن و فارسی بنویسن .)))

نصیر دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 20:42

وقتی دو تا کبوتر عاشق می شن با هم تفاهم دارن ولی وقتی دو تا آدم با هم همدل می شن تفاوت ها رو کنار می گذارن.

حسن فاطمی دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:24 http://http://hasaroiye.blogsky.com/Comments.bs?PostID=333

درود بر سید حسین منتظر مطالب بیشتر ایشان هستیم

نظریه جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:15

آفرین بر شما چه خوب است به حرف های شما فکر و عمل شود

سعید پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:41

سلام. با تشکر از وبلاگ و عرض خسته نباشید. کاش یک کم بیشتر به مشکلات روستا میرسیدین تا فوتبال. من ساکن حصاروئیه نیستم. ولی چند شب که اونجا بودم ی چیز جالب تعداد سگهای اونجا بود. نمیدونم ولگرد بودن یا صاحب داشتن. ولی خیلی زیاد بودن که نذاشتن بخوابیم. کاش مشکلات رو هم ببینین. موفق باشین.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:17

En Mogaleh Hossain Fatemi har khannandehi ra tekan midahad va mogeb eftekhar har shirbachei hast ke chi afrad basavad va fahmideiy darim ke mitavannand besyar sazandeh bashand
Bateshakor faravan as in azizeh fahmideh omidvarin keh digaran ham befahmand.

گدرو گو چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:15

بعد از سالی یه گدرو براتون نوشتم چرا گدروهای منرو نزاشتی بقیه بخونن اگه نزاریشون رو صفحه دیگه براتون گدرو نمی گم

باربد سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 17:21

صدها آفرین بر شما.
با پیشکش بهترین درودهای برخاسته از دل به شما گرامیان.

گفته های ایشان مرا خرسند نمود. از اینکه می بینم همدلی در رگ و پوست و خون و .. هست خوشنودم.

براستی بجا و اموزنده بود. یادم اید ز گفته پیر سعدی شاعر گرانقدر: بنی ادم اعضای یکدیگرند که.....

باشد که همیشه همدل و همزبان مانیم.

شاد و پیروز باشید.


Hamvelayeti سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 17:01

Dear Hussain,
ّThank you for your well written article on the recent incident that had happened in the friendly Soccer Match in Hesarooyeh. I read your article and I enjoyed it a lot. I am proud that we have well educated young people like you. As you have said in your article we should all respect each other and work together towards a common goal, in this case, to creat healthy entertainment for our youngesters. We all know that soccer is a very emotional game and in all games no matter small or big, usually therer are some disagreements. We have to, as you said it too, to respect each other and try to see what the real problem is and try to overcome it. I ask each and everyone of us be nice to each other and respect each other so there is no future incident like this. Again, thank you so much for your well written article. I wish u luck and more success. bye now. Toronto, Canada

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد