حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

دامداری

 با سلام

با توجه به آنچه تا کنون گفته شده و ما بر آن واقفیم این است که اقتصاد روستای حصاروئیه همچون سایر روستاهای کشور عزیزمان٬ ایران اسلامی بر پایه کشاورزی و دامداری استوار می باشد٬ دو مقوله ای که هر یک مکمل دیگری می باشد و به شدت به یکدیگر وابسته هستند. روستای حصاروئیه با تولید روزانه حدود ۹۰۰ کیلو گرم شیر  سهم بسزایی در اقتصاد مردمان زحمتکش این روستا دارد. بطوری که حدود ۸۰٪ درامد اهالی روستا از فروش شیر می باشد.اما ......                             

                                  

 اما آیا می دانید  تا به فروش رسیدن شیر این ماده مهم غذایی که سرشار از انواع ویتامینها  می باشد و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است٬ ساکنان روستا با چه مشکلات و گرفتاریهایی دست به گریبان می شوند؟

تامین آذوقه دامها  امروزه یکی از گرفتاریهای اساسی مردم می باشد. به گفته غلامعلی الله دینی که مسئول جمع آوری شیر در روستا می باشد٬ روزانه حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم شیر در این روستا تولید و به قیمت هر کیلو ۲۴۰ تومان از دامداران خریداری می شود.حال اگر خانواده ای روزانه ۲۰ کیلو گرم شیر تولید کند درآمد ماهانه وی حدود ۱۴۵ هزار تومان می باشد که شاید در بدو قضاوتمان برای یک خانوار روستایی مناسب باشد ٬ اما اگر مقدار غذای روزانه دامها را بطور متوسط حساب کنیم (هر کیلو سبوس ۱۶۰ تومان و هر کیلو آرد ۱۵۰ تومان) اگر غذای هر گاو به طور متوسط در روز ۱۰ کیلو سبوس و ۵ کیلو آرد باشد ٬حداقل هزینه دو گاو در ماه چیزی معادل ۱۴۰۰۰۰تومان می باشد(بدون احتساب کاه و علوفه خشک شده مورد نیاز دام) که متاسفانه جوابگوی نیازهای روستائیان نمی باشد. لذا این بار مسئولیت اعضای شورای روستا را بیشتر می کنیم تا توجه بیشتری در این مورد نموده و با رایزنی های بیشتر با بخشها و ادارات مربوطه امکان تهیه آذوغه دامها را آسانتر و با قیمتی متعادلتر فراهم کرده تا این عزیزان زحمتکش بتوانند مایحتاج زندگی روزمره شان را آسانتر فراهم کنند.

نظر یادتون نره

 

نظرات 7 + ارسال نظر
پای بید برفه شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 15:18

ای کایو ای گسفندا امسال خیلی مریض میشن حالا ته میگی مال چیه؟ملونی مال ای کارخونه ذوب نبید؟ ور گمونم مال همی لا مصب باشه

خراسانی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 15:11 http://hasroiye.blogsky.com

سلام و با تشکر از تلاش شما لطفا از اصطلاحات و واجهای حصارویی نیز استفاده کنید

واحد پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 13:53

از شما متشکریم از گسفندهای پاچه هوا شده هم بنویس

جگر ما را خون کردن

واحد

شورا پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 07:14

سلام.
دوست عزیز اولا که ۱۰ کیلو سبوس رو یه گاو با ۵ کیلو ارد نمی خوره تازه ارد دادن به گاو غیر مجاز است بعد ش هم دیگه دیگه

jalal جمعه 12 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 22:18

salam. bad nabod bishtar talash kon

یک دوست جمعه 12 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 21:15

ممنون

moez سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:47

salam, mersi agha esmail, dastet dard nakone. khoda ghovat

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد