حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

یلدا فرخنده باد

یلدا آخرین شب فصل پاییز، طولانی ترین شب سال لقب گرفته و یکی از بزرگترین جشن های ایرانیان است. ایرانیان همواره شیفته شادی و جشن بوده اند و این جشن ها را با روشنایی و نور می آراستند. آیین و جشن شب یلدا  یا شب چله بزرگ، تا به امروز در تمامی سرزمین کهن ایران و در بین همه قشرها و خانواده ها برگزار می شود. یلدا را همچنین می توان جشن و گردهمایی خانوادگی دانست. در شب یلدا خویشاوندان نزدیک معمولا در خانه بزرگ خانواده گرد هم می آیند و با هم به گپ و گفت می نشینند خاطرات شیرین گذشته مرور می شود ٬ شادی و شعف موج می زند و برای آینده برنامه ریزی می شود. در سرمای آغازین زمستان، دور کرسی نشستن و تا نیمه شب میوه و آجیل و غذا خوردن و به فال حافظ گوش کردن از ویژگی های شب یلدا است.

تسلیت

جمعه گذشته اول آذر ماه 1392 در چنین روزی آقای محمد حسین قائینی حصاروئیه فرزند حاجی در سن 83 سالگی دار فانی را وداع کرد و به دیار باقی شتافت.مرحوم محمد حسین از مردان بزرگ روزگار بود که همواره از او به نیکی و شایستگی یاد می شد.مرحوم قائینی سالها بود که به همراه خانواده اش در روستای برفه، از روستاهای مجاور حصاروئیه زندگی می کرد. مردی که همیشه در میان اهالی روستای حصاروئیه و برفه از احترام ویژه ای برخوردار بود و همواره اخلاق و رفتار وی زبانزد عام و خاص بود. او که سالهای سال زحمات زیادی در شغلهای کشاورزی و دامداری کشید، فرزندان موفقی را تحویل جامعه داد و همواره برای فرزندانش و جامعه اسوه اخلاق و رفتار بود.

درگذشت این عزیز از دست رفته را به تمامی فرزندان، خواهران و برادران و همچنین اهالی محترم روستای حصاروئیه تسلیت عرض می نماییم،و برای آمرزش روح این عزیز از دست رفته از درگاه پروردگار متعال طلب مغفرت می نمائیم.

روحش شاد یادش گرامی باد