حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

گرگ به گله زد

شب گذشته و در حالی که اکثر اهالی حصاروئیه در خواب بودند،گرگ به گوسفندان آقای حاجی مهدوی حمله می کند و متاسفانه یکی از گوسفندان وی را می درد. با شروع فصل پاییز معمولا شبهای حصاروئیه تا حدودی سرد است که باعث می شود افراد روستا شبها را در درون خانه بخوابند، در حالی که دام های اهالی در فضایی باز نگهداری می شوند. از سویی هم گرسنگی گرگها را مجبور می کند تا به روستا بیایند و غذای خود را تامین کنند. این چندمین باری است که گرگ ها به گوسفندان در ده حمله می کنند و باعث خسارتهای مالی به دامداران می شوند. امیدواریم که اهالی روستا با درست کردن مکانهایی امن و مناسب گوسفندان خود را به چنگال گرگها نسپارند.

نظرات 6 + ارسال نظر
باران شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:10

هم ولایتی.روزی گرگه!ان شا الله نسیب گوسفندانتون بشه.بعد میگی روزی گرگه بود

هم ولایتی چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 14:51

یعنی یه دونه گوسفند هم روزی این گرگ بدبخت نیست؟؟!!!
من که می گم نوش جونش بخوره پی بشه به تنش
رمستون بتونه تحمل کنه حیوونی

زهرا سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:57

خیلی خوب بود تشکر می کنم موفق باشید

حصاروئیه جمعه 25 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 00:52

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%87

گرگعلی یکشنبه 20 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:42

گُرگِ خاکِستَری (نام علمی: 'Canis lupus') که گاهی بطور خلاصه گرگ نامیده می‌شود یکی از پستانداران گوشتخوار و گونه‌ای از سگ‌سانان است.

گرگ سگسانی است بزرگ شبیه به سگ با دم افتاده. رنگ گرگ متغیر است ولی بطور کلی خاکستری و زرد یا قهوه‌ای مخلوط با موهای سیاه می‌باشد. بصورت یک خانواده یا گله‌ای که از چند خانواده تشکیل شده دیده می‌شود. معمولاً در روز شکار می‌کند، بویژه صبح زود به گله گوسفندان حمله می‌کند، و گاهی هم شبها به آغل گوسفندان حمله می‌کند.

گرگها معمولاً زیر ریشه و تَنهِ درختان افتاده و یا حفرهایی که بوسیله جانوران دیگر ساخته شده بسر می‌برند، احیاناً در سوراخ کوه‌ها نیز آشیانه می‌گیرند، گرگها در جلگه‌ها و جنگلها و مناطق کوهستانی دیده می‌شوند. گرگ حیوانی بسیار خطرناک است.

گرگ‌ها در قدیم در همه جهان پراکنده بودند ولی امروزه تنها در خاورمیانه، اوراسیا و آمریکای شمالی دیده می‌شوند. به دلیل شکار غیر قانونی این جانوران و نیز کم شدن طعمه‌های طبیعی شان تعداد آن‌ها در جهان رو به کاهش گذارده است. برای نمونه، در سال ۲۰۱۰ میلادی تنها ۲۰۰ گرگ در کشور سوئد شمارش شدند که بیشترین تعداد از این رده در منطقه اسکاندیناوی اروپا بوده‌اند.[۳]
برگرفته شده از ویکی‌پدیا،

سگ گرگ شنبه 19 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:42

چه گرگ پررویی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد