حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

فصل کاشت جو و یونجه

این روزها به صحرا و کشتزار ها که سر می زنی گویی فصلی جدید و تازه ای در دفتر کار کشاورزان شروع شده است. زحمات و تلاش های بی وقفه آنها نشان از روحیه ای بالا و امیدی دو چندان به زندگی دارد.هر ساله اواخر مرداد ماه فصل کاشت جو و یونجه است، که با هم کاشته می شوند.کشاورزان ابتدا زمین های خود را با تراکتور شخم می زنند و ناهمواری های آن را صاف می کنند سپس جوها در زمین می پاشند و آنگاه دستگاه تیلر زمین را شخم می زند و جو ها را به زیر خاک می برد.

سپس با وسیله ای به نام قراب(فتح ق) زمین را به صورت کرد(ضم ک) و بند در میاورند و تا آنجا که می توانند ناهمواری های آن را صاف می کنند. سپس تخم های یونجه را در این کرد ها می پاشند. سپس تعدادی بوته جاز را به بهم می بندند و با گذاشتن سنگی بر روی آن تبدیل که وسیله ای می شود برا به زیر خاک فرستادن تخم های یونجه. با این وسیله که به آن کوله می گویند بر روی زمین می کشند و تخم ها را به زیر خاک میفرستند. سپس زمین را آب میدهند.بزودی و پس از یک هفته جوها و یونج ها سبز می شوند. جوها بعد از حدود سه و نیم تا چها ماه به مرحله  برداشت می رسند و یونجه ها همچنان به رشد ادامه می دهندو سالها چین می دهند.

نظرات 3 + ارسال نظر
ایمان چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 16:46

خسته نباشید

رضا سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 17:12

یادش بخیر چقدر جو و اسبس کاشتیم.چقد زمین بستیم و کوله کشیدیم.دلم تنگ شده دوباره تو صحرا حصارو یه روز کار کنم

ناشناس یکشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 15:43 http://hakan600.blogfa.com

سلام خسته نباشید شخصا علاقه ی خاصی به آشنایی با روستاهای نقاط مختلف کشور عزیزمون دارم و از دیدن تلاش شما عزیزان برای ایجاد وبسایت و وبلاگ برای روستاهای خود بی نهایت خرسند میشم ،موفق باشید .اگر مایل بودین به وبلاگ روستای ماهم سری بزنید ممنون.
www.hakan600.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد