حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

یلدا فرخنده باد

یلدا آخرین شب فصل پاییز، طولانی ترین شب سال لقب گرفته و یکی از بزرگترین جشن های ایرانیان است. ایرانیان همواره شیفته شادی و جشن بوده اند و این جشن ها را با روشنایی و نور می آراستند. آیین و جشن شب یلدا  یا شب چله بزرگ، تا به امروز در تمامی سرزمین کهن ایران و در بین همه قشرها و خانواده ها برگزار می شود. یلدا را همچنین می توان جشن و گردهمایی خانوادگی دانست. در شب یلدا خویشاوندان نزدیک معمولا در خانه بزرگ خانواده گرد هم می آیند و با هم به گپ و گفت می نشینند خاطرات شیرین گذشته مرور می شود ٬ شادی و شعف موج می زند و برای آینده برنامه ریزی می شود. در سرمای آغازین زمستان، دور کرسی نشستن و تا نیمه شب میوه و آجیل و غذا خوردن و به فال حافظ گوش کردن از ویژگی های شب یلدا است.

نظرات 3 + ارسال نظر
همدم شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:02

ایرانیان باستان به مناسبت هر واقعه یا آغاز تغییر و تحولی مراسم شادی و شکرگزاری بر پا می کردند و با همین شکر گزاریها بود که همیشه شاد بودند و نعمتهاشان فزون بود .

e.sh چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 http://my-village-abdar.blogfa.com

salam hamshahry
khoshhal misham b web man ham sar bzany
age mayel b tabadol link hastyd khabar bdid
piroooz bashid

علی محمودی شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:53 http://panjerehnow.blogfa.com

با سلام
هندوانه ی رویاهاتان شیرین ، انار موفقیت هایتان پر دانه ، پسته ی خاطراتتان خندان ، قصه ی زندگیتان خوش و عمرتان چون شب یلدا طولانی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد