حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

این گرگ سالهاست که با گله آشناست

با فرا رسیدن هوای سرد پاییزی در شهربابک دامداران گوسفندان خود را دیگر بیرون نگه نمی دارند و آنها را در آغل های زمستانی نگه می دارند. اما هنوز بعضی افراد گوسفند های پرواری خود را در آغل های بهاری نگه می دارند٬ و از آنجایی که از گوشت این گوسفندان بهره برداری می شود٬ اعتقاد دامدار بر این است که اگر جای گوسفند عوض شود باعث لاغر شدن آن می شود و این هوای بیرون هنوز برای او خنک تر است. اما از آنجایی که خیلی توجهی به امن بودن جای آنها نمی شود٬ خطراتی آنهم در این هوای سرد آنها را تهدید می کند.  

 

مدت هاست گرگهای گرسنه بیابان به طمع بدست آوردن غذایی به آغل گوسفندان در روستاها حمله می کنند. اهالی روستای حصاروئیه نیز از خسارات حمله گرگها در امان نبوده اند و متاسفانه تعداد افراد زیادی متحمل خسارت شده اند. حسین محمد فرج٬ خانواده علی اکبر٬محمد رضا حاج علی ٬ علیرضا محمد قنبر٬ محمد امر الله٬ خانم صغرا نادعلی از جمه کسانی بوده اند که در این یک ماه اخیر دچار خسارت شده اند و حداقل از هر کدام یک گوسفند توسط گرگ دریده شده است. 

 

 امیدواریم با رعایت کامل نکات ایمنی جلوی اتفاقات بعدی گرفته شود تا روستائیان بیچاره بیش از این ضرر و زیان نکنند. به گفته اهالی این گرگ ها آنقدر خیره سر شده اند که دیگر از روشنایی روستا ترسی ندارند و بی محابا شبانه به گوسفندان ده حمله می کنند. 

 

منبع خبر:حسین الله دینی

نظرات 2 + ارسال نظر
asghar سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 22:14

اینجا در دنیای من گرگ ها هم افسردگی مفرط گرفته اند*
*دیگر گوسفند نمی درند*
*به نی چوپان دل می سپارند و گریه می کنند...*
* *

گرگعلی شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:05


گرگ :
این گوشتخوار که بسیار شبیه به سگ است به خانواده گرگ‌ها، شغال‌ها و روباه‌ها تعلق دارد. گرگ مزرعه در گروه‌های خانوادگی کوچک زندگی می‌کند که هر کدام تعدادی عضو خانوادگی ویژه خود دارند. گاهی به تنهایی شکار می‌کنند و با نزدیک شدن به طعمه او را شکار می‌کنند. خرگوش‌ها و جوندگان از نمونه جانوران کوچکی هستند که توسط این شکارچی خورده می‌شوند. آن‌ها همچنین به طور دسته جمعی شکار می‌کنند و در آن صورت به حیوانات بزرگ‌تر مانند گله گاوها یا گوزن‌ها حمله می‌کنند.

گرگ‌های مزرعه بیشتر گروهی حرکت می‌کنند ولی این دسته از گرگ‌ها به هنگام حمله تک می‌شوند. گفته شده که گرگ‌ها حیواناتی بسیار خسیس می‌باشند و هنگام حمله به گله تا آنجایی که می‌تواند حیوانات را میدرند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد