حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

قرمه

 

 

    

 

پاییز است و یکی دیگر از رسوم روستائیان و دامداران قرمه کردن است. قرمه تاریخی بسیار قدیمی دارد یکی از راههایی که روستائیان از زمانهای بسیار قدیم برای نگهداری گوشت و چربی حیوانات بکار می بردند. گوشت را به همراه چربی های خود گوسفند در ظرفی مسی سرخ می کردند و نمک زیادی به آن می زدند و آن را در شکمبه گوسفند نگهداری می کردند و تا اوایل خرداد ماه نگهداری می کردند و البته این بستگی به تعداد گوسفندانی که سر می بریدند و همچنین تعداد اعضای خانوار ها هم داشت. پدیده ای که حالا به دست فراموشی سپرده شده و دیگر اکثر خانواده ها گوشت تازه را در یخچالها نگهداری می کنند و دیگر خبری از آن شکمبه ها و سقدو ها نیست. البته لذتی که در قرمه هست هرگز در گوشت های دیگر نیست.  

برای عکسهای بیشتر از سالهای قبل اینجا مراجعه کنید.

نظرات 5 + ارسال نظر
علی محمودی سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:17 http://panjerehnow.blogfa.com

سلام
با کسب اجازه آقای الاه دینی بزرگوار یک عکس احتاجم بود از وبلاگتان برداشتم

پدنه شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:48

منظور نویسنده عزیز از یخچال فریزر هست!مروزه نسل جدیدی ها که اشکنه و از این جور غذا ها نمیخورن نسل قدیم هم فشار خون و چربی دارن خوبشون نیس از طرفی کسی پول نداره یک گوسفند درسته بخره حالا اگه هوس کردید یکم رو گاز برا خودتون درس کنید که البته آتیشیش نمیشه!

همدم شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:27

به به به به بنظر میرسه هنوز قرمه نزد بعضی خانواده ها دارای جایگاه ویژه خودش می باشد . البته قورمه از دیر باز از غذاهای اصلی و آماده زمستانی این دیار بوده .

بچه پایین ده جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:05

انار ترش در کنار نون چرب فراموش نشود

Ghormeh doost جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:17

Salam doost aziz,
Bah bah, daham aab oftad. Noshe janatan. Khosh basheen enshallah.
ketri va ghori ro dor bar nemibinam, kojan? Chai ateshi ro alam koneen.
bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد