حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

اسفند و خانه تکانی

باز هم به پایان یکی دیگر از سالهای هجری شمسی رسیدیم سال ۱۳۹۰آخرین روزهای خود راسپری می کند و رو پایان است. زمستانی سرد و به یاد ماندنی را پشت سر گذاشتیم. خاطرات زیادی را در این سال به یادگار گذاشتیم. امیدواریم سالی خوب و پر خیر و برکت برای همه شما عزیزان بوده باشد و با شور و شوقی ویژه به استقبال سال نو  بروید. به ماه اسفند که می رسیم تلاش و تکاپوی مردم بیشتر می شود، گویی قرار است اتفاقی بزرگ رخ دهد، بلی چنین نیز هست یکسال را با تمام خوبی و بدیهایش پشت سر می گذاریم و باید برای سال جدید تدارکی ویژه دید.  

 

یکی از رسوم بسیار پسندیده ایرانیان رسم خانه تکانی است که هرساله در اسفند ماه شروع می شود و تا قبل از شروع سال جدید پایان می پذیرد به طوری که مراسم سال نو را گویی در فضائی نو و به دور از گرد و غبار و هر نوع آلودگی بجا می آورند. مردم  روستای حصاروئیه نیز هم اکنون در تدارک امر خانه تکانی هستند .شستن فرش و موکت خانه ها ٬ گرد گیری٬ تمیز کردن خانه و مرتب کردن اسباب و اثاثیه از جمله کارهایی است که این روزها همه را سخت مشغول کرده است تا در شب عید خیالشان راحت باشد. 

 

 امیدواریم با زدودن گرد و غبار از خانه هایمان گرد و غبار دل را نیز بشوییم و با دلی صاف و بدور از هر گونه کدورت و کینه ای نسبت به همنوعان خویش به استقبال سال جدید برویم

نظرات 4 + ارسال نظر
همدم چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 14:58

با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید . هیچ وقت زود نیست چون خیلی زود دیر می شود . بیایید قبل از اینکه خیلی خیلی دیر شود همدیگر را دوست داشته باشیم و با هم یک رنگ و یک دل
همیشه ایام به کامتان بان و پیشاپیش نوروزتان مبارک باد .

محمودی اشکوری سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:41 http://panjerehnow.blogfa.com

با سلام : ما نیز قول شما امیدواریم با زدودن گرد و غبار از خانه هایمان گردو غبار دل را نیز بشوییم و در همسایگی هم با کمال آرامش و آسایش برادر وار زندگی کنیم.
عید نوروز باستانی نیز پیشاپیش به تمام شیر بچه های حصاروئیه علی الخصوص همکلاسی های قدیم ما مبارک
دوست عزیز ما شما را لینک کردیم شما هم اگر دوست داشتید می توانید ما را لینک فرمائید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 21:05

پیشاپیش عید باستانی را به همه دوستان و بچه های فامیل خصوصا. تبریک و تهنیت عرض مکینم امیدوارم در ایام عید بتوانیم در جلسات جوانان با حضور این عزیزان بیشتر مشکلات و برنامه های پیشرو را هموار کنیم به امید عید پر از باران

ناصرقائینی یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 19:48

براستی که چه حال و هوای خوبی است حول و حوش عید نوروز و ایام بعد از ان تا سیزده بدر. انشاءاله که خداوند باز هم باران رحمتش را به همه جای ایران عزیز٬ خصوصا استان پهناور کرمان٬ بلأخص خطه بابک زمین و روستاهای اطراف ان عطا فرماید تا همه هم ولایتی های خوب و عزیزشهربابکی ما خصوصا درروستاها سال خوب و بدون دغدغه از خشکسالی را در پیش رو داشت باشند. هرچند که شاید زود باشد ولی پیشاپیش سال نو و بهار۹۱ را به همه ایرانیان عزیز٬ و همه مردم تاجیکستان٬ افقانستان٬ ازبکستان ودیگر ملتهایی که نوروز را درهمر کجای دیگر از این جهان که جشن مگیرند تبریک و تهنیت مگویم و همانطور که دوست عزیزمان آقای الله دینی یاداورشدند امیدوارم که همه مان بتوانیم همانطورکه خانه تکانی میکنیم خانه دلمان را نیزاز کدورتها بتکانیم وبدون زدن برچسبهای غلط و نادرست به یکدیگرباعث رنجش خاطر یکدیگرنشویم.

نوروزتان سرشار از سلامتی و سرور باد
ناصرقائینی حصاروئیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد