حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

نون کرنون

       

نظرات 11 + ارسال نظر
خورسندی یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:37 http://helateliye.com

سلام
به به چه وبلاگ خوشمزه ای دارین

شو خی با نون کرنون چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:22

این نون مو قعی که گرم تازه است یکی از بهترین خوراکیهای دنیا هست سه چهار روزی که گذشت برای قورت دادن آن آب دیگر جواب نمی دهد باید از تیرنون استفاده کرد یک هفته که گذشت اگر ان را توی سر سگ بزنی سگ سقط میشود. با پوزش حسن فاطمی

باوفا دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:56

میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا اسمان است
نون کرنون با ارد سبوس دار محلی با اتش و هیزم کجا نون کرنون
با ارد ذرت وبوی گازوییل کجا ولی باز هم کاچی به از هیچی

عکاس باشی یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 13:11

قابل توجه همه ی دوست داران حصاروئیه از این پس می توانید شاهد بسیاری از عکسهای روستا و مناظر اطراف آن همچنین کوهها و دشتهای منطقه در نرم افزار گوگل ارت باشید از همه ی کسانی که فرصتی دارند و امکانش را خواهشمندیم با گرفتن عکسهای دیدنی و گوناگون از تمام روستا و مناظر آن و قرار دادن آن در گوگل ارت برای بازدید عموم به این گنجینه ی ارزشمند بیفزایند .

بچه پایین ده یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:41

تا چند سال پیش نون کرنون هم داشت به خاطره ها می پیوست که خوشبختانه چند تا از همشهریهای خوبمون دوباره شروع به پخت این نون سنتی کردند و هم کسب و کار جدیدی ایجاد شد و هم بسیاری از شهربابکیها دوباره تونشتن آبگوشتشون را با نون کرنون بخورن و مهمتر اینکه شهرببک هم به طور رسمی دارای یک سوغات شد که هرکسی از هرجا که میاد و به هرجا که میره میتونی به راحتی از این سوغات بخره .
البته که این نونهای کرنون صنعتی که من بهشون میگم کرنون چینی مثل نون کرنونی که با هیزم و آرد محلی پخته شده نمیشه ولی بازم خیلی ارزشمنده . دست همهی نانوا های شهرمون بخصوص خانمهایی که هنوز نوی توی کرنون میذارن درد نکنه

همدم شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:39

این یارانه ها هم به دولت نون رسوند و هم به مردم اونهم از نوع کرنون << یکی از فواید هدفمند کردن یارانه ها روی آوردن مردم به نون کرنون هست >> .

شادی جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:05

نون کرنون عاشقشم.

خوش به سعادتتون. با آبگوشت هم حسابی می چسبه! ما هر وقت میایم اون ورا، از شهربابک می خریم ولی اصلا مزه سنتیشو نداره، فقط مزه یه تیکه خمیر میده!

تابستون های سالهای پیش که واسه تعطیلات تابستون میومدیم اونجا، نون کرنونای کوچولو واسه ما بچه ها درست می کردند اسمش فکر کنم "کلو" بود خیلی بامزه بود یادش بخیر. دهنم آب افتاد، جای مارو حسابی خالی کنید، خیلی دلم خواست.

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:15

عالی . فکر کنم کمی هلکو شدند یا زیاد تو کرنو مودتد. نوش جانتان

کشک چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:07

البته یادش بخیر قدیما هر هفته نون کرنون می پختن. یه مدتی تنور گازی اومد و نون نونوایی. البته الان دوباره با این یارانه ها و قیمت سرسام آور نون ٬دوباره مردم رو پختن نون کرنون اوردن

نگهبان سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:16

نون داغ با اسپار و یا کله جوش هم خیلی خوشمزه است . اون قدیما وقتی نون گرم از کرنو در میاوردن حتما کله جوش درست میکردند . عجب نونای باحالی البته کار همه کس پخت این نونا نیست .

سرخوش سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:14

نون گرم و ..... اه درست حدس زدید. نون گرم و روغن زرد جون میده برای یک چکمال باحال. انشاالله که ایلیاتها بتونند امسال دبه های روغن زرد رو حالی داده شاید ما هم یک وعده چکمال با نون گرم عایدمون بشه.
ویوا نون کرنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد