حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

باز هم احشوم به پا شد

   

 

           

عکسها آرشیو می باشد. 

به لطف بارانهای بسیار خوب زمستان پارسال و بارانهای بهاری امسال و با رویش گیاهان و علفهای بیابان که موجی از شادی را در دل مردم به وجود آورد بار دیگر بعد از چندین سال بساط احشوم را به راه افتاد. ماست و مسکه و دوغ و کشک و روغن زرد٬ یادش به خیر چند سالی میشد که حتی اسمشو هم نشنیده بودیم. باز هم خدا را شاکریم که با ریزش باران و نزولات آسمانی دل همه ماها را شاد کرد البته امیدواریم دامداران امسال کشک و روغن هاشونو به قیمت مناسب بدن که یه وقت خدا قهرش نیاد دوباره شاهد خشکسالی باشیم که همین هم گیرمون نیاد. البته ازطرفی هم زحمتی که این قشر از جامعه میکشن هیچ کس نمیکشه هر چی بفروشن حقشونه خدا خودش میدونه.  

 

به هر حال امیدواریم باز هم در سالهای آتی شاهد بارانهای خوبی باشیم تا ازین نعمت های خوب بی بهره نباشیم. البته یادش به خیر احشوم های زمان قدیم صفای دیگه ای داشت. آب با خر می بردیم و کلی خاطره داشت همین آب بردن ها . مشک زدن هم حالا تغییر کرده و به جای هیزم گاز و کپسول اومده ٬دیگه خبری از آون آب خنک مشک نیست و بجاش یخ یخچال اومده٬ یه جورایی میشه گفت احشوم یعنی بر پایی زندگی مدرن در دل بیابان. البته اینم راحتی و اسایش خودشو داره. به امید سلامتی و شادکامی همه این عزیزان. 

منتظر نظرات گرم و خواندنی شما هستیم

نظرات 8 + ارسال نظر
با وفا پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:24

سلام هم ولایتی عزیز حضرت علی (ع) می فرمایند کاخی بنا
نشده که کوخها بهای ان خراب نشده باشد یا باید قسم حضرت عباس را قبول کرد یا دم خروس را

هم ولایتی پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 13:33

سلام به دوستان عزیز همدم و باوفا
من با نظر دوست عزیز همدم موافقم . با وفا جان می شود میلیاردر بود و قلب رئوف هم داشت . می توان مرد خدا بود و درآمد راحت و فراوان هم داشت .
با وفا جان شما گفتی صداقت و با هم کار کردن خوبه . من هم موافقم . ولی خدایی توی این ایلیاتهای حصارو چهار نفر که همدیگر رو احترام بذارن و با هم کار کنن هست ؟ اگه دیدی سلام برسون ما بچه همین ایلیاتهای حصاروییم و با ماشین تا همین محله پایین و یا محله بالا هم نمی ریم تا برسه به دستشویی . عزیزم دیگه دوره شعار دادن و بچه گول زدن ( که خودمون باشیم ) گذشته . قربونت . نقداْ خدافظ !!هم ولایتی

حسن عباسی جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:12

با سلام . لطفا از درخت تایی که در قبرستانهای روستای آبدر فراوان است گزارش تهیه نمایید تا این درخت زیبا و مقاوم و کم اب به شهرداری شهرمان شناسانده شود جهت زیباسازی شهرمان که مصرف اب خیلی کمی دارد البته نام علمی ان را نمی دانم

باوفا دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:52

مدینه گفتی و کردی کبابم متاسفانه بعضی از فامیل جو زده که دستشویی با ماشین میرن فقط جنبه مادی کار را در نظر می گیرن اما کمک همکاری تلاش یکرنگی و صداقتی که در این جور کار ها هست یا نمی بینند یا نمی دانند به هر حال باید این را هم مد نظر داشت که افرادی ارزوی یک روز در دامن دشت وطبیعت را دارند و بعضی با هزینه های گزاف می توانند از این موهبت الهی بهره مند شوند خوشا انان که قلبشان چون زندگیشان ساده وبی ریاست و دستشان چون بار گناهشان خالی

همدم شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:43

متاسفانه هنوز توی این قرن که مردم از توی خونه هاشون و با اینترنت میلیاردر می شن ما مردم هنوز به این زحمتهای بی ارزش افتخار می کنیم افسوس !!
یک زمانی پداران ما چراغ موشو نداشتند و حیرون یک خر بودند ولی توی آلمان و آمریکا هواپیما بوده . حالا که اینهمه تکنولوژی هست . کو خرد ؟؟

بره چران شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:07

من سالها سر احشوم بودم و کلی گوسفند گردوندم تو تلگرد و شیر داغ خوردم و کره و مسکه خدایی کلی حال میده

سرخوش پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:08

خدارا شاکر یم که گاهی اوقات نیم نگاهی هم به مردمان سخت کوش ایلیات کرده و روحی تازه به مشکها و دبه های روغن زرد مینوازد. امیدواریم که همیشه سفره ها گرم از مسکه و ماست و دوغیچ و خمره ها مملو از کشک و ترف باشد.

بیابان گرد چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:40

احشوم خوبه ولی بوه زحمتش نمیارزه . ضمننا همیشه که نباید توعصر حجر زندگی کرد با ید از تکنولوژی روز در زندگی استفاده کنیم و اینها برای راحتی مردم اخترع شدند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد