حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

آب رفته به جوی باز نمی گردد.

      


صرفه جویی هنر است.صرفه جویی کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است. تا می توانید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید. با حذف یارانه ها از روی قبض های آب و برق و یک مدیریت صحیح می توانید براحتی زندگی خود را اداره کنید.اینها جملات و عبارتهایی است که هرروز، بارها و بارها از رادیو و تلویزیون و سایر رسانه ها شنیده ایم و می شنویم. اما خود دولت و مسئولین چقدر به این موضوع اهمیت می دهند ؟ آیا تا آنجا که مربوط به حوزه کاری خودشان می شود رعایت می کنند؟ به نظر شما مردم یک روستا چقدر آب مصرف می کنند؟مردم شهر چطور؟ شبکه آبرسانی کدام گروه پیچیده تر و فرسوده تر است؟ هزینه های مصرفی کدام گروه بیشتر است؟ اینها سوال هایی است که به راحتی می توان آنها را جواب داد. به گفته خود مسئولین آب بهای مصرفی روستائیان کمتر از آب بهای مصرفی در شهر است. البته رسیدگی به وضعیت شبکه آبرسانی هم به طبع کمتر است. 

 

در روستای حصاروئیه تعداد شکستگیهای لوله های آب از تعداد مشترکان این شبکه به مراتب بیشتر است به هر کوچه و پس کوچه ای که قدم می گذاری می بینی دریاچه ای درست شده و مقدار بسیار زیادی آب به هدر می رود به جرات می توان گفت که مقدار آبی که هدر می رود از نصف مقدار آب مصرفی مردم بیشتر است.به گفته تعدادی از اهالی روستا بارها و بارها با مسئولین اداره آب تماس گرفته اند و این موضوع مطرح شده اما هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است علاوه براین مامور قرائت کنتورهای آب نیز هر دو ماه وقتی در روستا جهت قرائت شماره کنتور  سرکشی می کند مطمئنا که این موضوع را دیده است. حتی اگر او هم کمی دلسوز بود این قضیه را انعکاس می داد زیرا این موضوع ماهاست که ادامه دارد. 

 

 علاوه بر هدررفت آب در این سالهای کم آب و رو به خشکسالی اگر از دید بهداشتی هم به این موضوع نگاه کنیم کمی نگران کننده به نظر می رسد.  وقتی مقداری آب در یک جا جمع می شود مطمئنا محل جمع شدن حیوانات و حشرات خواهد شد جایی که محل آبشخور سگها ،گوسفندان ، حشرات و سایر پرندگان و حشرات موذی خواهد شد و براحتی می تواند انواع و اقسام ویروس و میکروب را وارد شبکه های آبرسانی کند و بطور یقین افرادی را که از این آب استفاده می کنند گرفتار خواهد کرد امیدواریم مسئولین کمی به خود بیایند و فقط به فکر این نباشند که قبض های آنچنانی آب و برق را به موقع به درب منزل روستائیان برسانند، بلکه جهت حل مشلات و گرفتاریهای مردم روستاها نیز به موقع وارد عمل شوند تا خدای ناکرده شاهد عواقب جبران نا پذیری نباشیم.حالا آب کجا می رود ما به کجا میرویم؟ اگر آب هدر برود ما مجبوریم هرروز به اداره آب برویم  یا بهشان زنگ بزنیم تا آن را درست کنند. اگر هم هدر نرود٬ما به دنبال کار و زندگیمان می رویم. راستی شما کجا می روید؟ به امید آبادانی روستا های ایران

نظرات 3 + ارسال نظر
همشهری چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 00:20 http://www.babaksara.parsiblog.com

سلام همشهری
خیلی جالب بود که در باره شهر می نویسی هر چند که
هوا بس ناجوان مردانه سرد است و کوچه ها و خیابان ها
هم پر از چاله چوله و مشکل ولی باید امیدوار بود تا کی شو خدا میدونه خداحافظتون شهربابکی ها

جمشید دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:51

متاسفانه شکستگی لوله های آب حصاروییه به دلیل عدم رعایت مسایل فنی ( عمق مناسب لوله ها . خاکریزی مناسب و جنس و اتصال مناسب لوله ها ) در زمان لوله گذاری اولیه بوده است . به عنوان مثال عمق لوله در محلی که محل رفت و آمد وسایل نقلیه می باشد باید ۹۰ حداقل سانتیمتر از روی لوله تا سطح زمین باشد و رو و زیر لوله ها ۳۰ سانتیمتر با خاک نرم پوشانده شود و جنس لوله ها که باید برای یک دوره ۳۰ ساله در طرح منظور شود . و این هدر رفت آب علاوه بر هدر دادن منابع آب در این سالهای کم آبی باعث آلوده شدن آب شرب مصرفی می گردد که تمام این مسایل در نهایت منجر به ضربه به اقتصاد و زندگی مردم می گردد . ( به امید روزهای بهتر )

همدم شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:27

حالا پس از کلی خشکسالی اومدن بهتون یه حالی بدن و چند تا دریاچه درست کردن تا هم شما روستاییان عزیز از نعمت لطافت آب بهرمند بشین و هم اونایی که توی جاده جدید ذوب خاتون آباد موج سواری یاد گرفتن بیان یک کم موج سواری کنن و هم مجبور نباشید برای آب دادن گوسفندان آب از چاه بکشید و هم نسل سومی ها ی روستا معنی حلو و ( به فتح ح و کسره ل ) را بفمند . اینهم کلی فایده از نشت لوله ها . حالا پول برقی که این آبها رو از زمین کشیه و هزینه انتقال اونها بماند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد