حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

مرغها و خروسها بیراهه رفتند

باخبر شدیم چند روزی است که مرغ و خروسهای روستای حصاروئیه به دلیل نا معلومی می میرند و متاسفانه تعداد آنها هم زیاد است طبق خبر های واصله تا به امروز ۵۰مرغ از عباس قایینی ۲۰ مرغ  از اسفندیار الله دینی ۷ مرغ از هدایت فاطمی وتعدادی از رضا قائینی و علی رضا نصرالدینی مرده اند. علت آن کماکان در دست بررسی است و هنوز دلیل آن بدرستی مشخص نشده. بقیه هم از ترس مردن مرغهایشان هر شب مرغ می خورند(به شوخی) اگر شما خبر های بیشتری از این موضوع دارید منتظر نظرات شما هستیم البته از روستاهای اطراف خبری در دست نیست که آنجا چه اتفاقی افتاده است؟(با تشکر از سید احسان فاطمی مقدم)  

 

نظرات 13 + ارسال نظر
باربد چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 18:46

این گونه که از گفته ها بر می آید پیداست نابسامانی های زیست پیرامون حصارو هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
افسوس و صد افسوس!

همانگونه که آشنا آورده است که « ضمن تماس با اداره دامپزشکی تا کنون هیچ اقدامی نشده!.....» .
این یعنی هشدار ! این یعنی کم کاری مسئول (پاسخگو) مربوظه!
این یعنی بی اندیشگی فرد ی که می بایست پاسخگو باشد و اکنون نیست! چرا؟
چون این فرد در جای خودش ننشسته است و لیاقت ندارد که سر این کار باشد اگر پاسخ درستی نداده . روشن است که اگر چنین باشد این به افرادی سمت داده شده که هیچ به فکر نابسامانیهایی که رخ می دهد نیستند.

فرد پاسخگو بایستی همیشه آماده باش می بود تا به داد مردم و کارهای مردم رسیدگی می کرد.

پیشنهاد:
آماده کردن یک نامه به دامپزشکی شهر ستان و پیگیری تا یک مهلت می تواند کار ساز باشد و فرد پاسخگو را آگاه کند که مردم پیگیر این نابسامانی هستند می تواند کار ساز باشد. خسته نباید شد و حق خود را خواست. حق هر شهروند هست که پاسخ شایسته دریافت کند. از این حق نباید گذشت.

در نامه چه خوب که آورده شود که مردم حصارو به طور جدی خواهان پیدا کردن علت مرگ و میر دامها و ماکیان هستند. و....

و فوری یک ارتباط هم با مدیر همایش بیماری های مشترک دام و انسان داشته باشید بد نیست شاید پیشنهادی داشته باشدو باید مردم همه آگاه باشند که دام آلوده موجب بیماری ها می شود. در روزنامه هم نوشته خواهد شد.

این همایش همانطور که در سایت بابک زمین آورده شده بنا است در 15 بهمن ماه برگزار شود (همین روزهاست!) شتاب نیاز هست .چون در این گونه همایش ها شاید بشود صدا را به گوش 4 تا آدم همدل رسانید.
خواهشمند است پیگیری کنید و از این هشدارهای زیست پیرامون نگذریم.

پیروز باشید

مهربانی چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:23

با سپاس از باربد
بله دوست عزیز من هم همین دانش و باور را از زبان استاد هومر آبرامین شنیدم و جهان بینی من هم به همان سوی گرایش دارد.
و سپاسی بیشتر برای مطلب پژوهشی شما
پیروز باشید
داود

اشنا سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 20:57

متاسفانه تاکنون حدود ۲۰۰ مرغ و خروس نابود شده تعداد زیادی از آنها نیز در حال مرگ هستند. ضمن تماس با اداره دامپزشکی تا کنون هیچ اقدامی نشده!گوسفندا که مردند حالا نوبت مرغهاست .این هم عاقبت روستا

باربد سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:18

داود جان! دوستان خطه خراسان بزرگ( افغانستان کنونی+ خراسان ایران) برای تخم مرغ تنها " تخم " می گویند و وقتی نخستین بار در یک فروشگاه این خراسانی اهل افغانستان خواستم پول بپردازم برای تنخواهایی خرید کرده بودم. وی داشت می گفت شما یک شانه تخم داشتید و یک کیسه برنج و .... یک آن کمی به فکر فرو رفتم چرا می گوید تخم؟
فروشنده رو به من کرد و گفت من می دانم ما افغانها به تخم مرغ می گوییم تخم و ایرانیها ریشخندی می کنند ...
و من گفتم فرقی نمی کنه هر دو تاش تخم هستند. و رفتم خونه و پای اینترنت درحالیکه یک وازه نویی یافته بودم که می بایست درباره اش پزوهش می کردم و بدنبال می گشتم تا این که در اینترنت بن نوشته ی نگرش یک پژوهش گر ایرانی‌ برخورد کردم.

بر باور این پژوهش گر‌، فرهنگ ایرانی " تخم " را بن پیدایش هرچیزی میدانسته است. برای نمونه انسان و جهان و موجودات آن.
هر یک از موجودات انرژی نهفته ای در همین تخم دارد که میتواند بارور شده و نو شود. تخم و بن انسانی‌ هم در تاریکی‌ آغاز میشود و سپس پرورش می‌یابد، و در روشنایی زاده شده و پدیدار میگردد.
از تاریکی‌ به روشنایی = از جستجو به بینش.

به نظر وی واژه تخم را این چنین یافته است که در زیر می‌‌آورم که شاید نیاز باشد متن اصلی را خود جستجو کرده و مطالعه کنید و نقد و بررسی نمایید:

" تخم و تاریکی یک واژه هستند. ولی از واژه دوم dumm در آلمانی (احمق) و دوم در انگلیسی doom (محکوم و ملعون) میتوان زشت سازی تاریکی و پیدایش از تاریکی را دید. .."

http://moraghebeh.com/site/node/537

http://www.topiranian.com/maghalat/archives/003515.html

مطالبی برای پزوهش بیشتر :
http://www.aftabgardan-cc.com/modules.php?name=News&file=article&sid=739
جریان عید پاک و تخم مرغ رنگی این روز در چیست؟ و از کجا سرچشمه می گیرد؟

واقع بینی تا ....؟! سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:35

نظری که شما گذاشتی نه طنز و نه واقعیت . حالا اگه این واقعیت باشه که این مرغها شنیدن همین چند وقت آینده یکی از این تحصیل کرده های انشتینی میاد و از روشهای جدیدی که همانا پختن مرغ در حالی که مرغ قادر به گذاشتن تخم باشد و توسط همین انشتینها کشف شده و اونوقت مرغها از ذوق شهرت جهانی شدنشون دق کرده باشن چی ؟

مرغ شناس سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:21


با درود
در جواب خروس باز
اول تخم مرغ امد چرا ؟
چون اگر به علم فلسفه و منطق باور داشته باشی آینده تخم مرغ مرغ است و اینده مرغ جوجه کباب و گذشته جو جه کباب مرغ است و گذشته مرغ تخم مرغ . از این روی هر موجودی از تخم به وجود امده با این فرق که یا تخم در شکم مادر پرورش یافته مانند پستان داران و یا جدا از مادر مانند پرندگان.
امید وارم قابل قبول باشد. خوش باشید
داود

khoros baz یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 14:34

RAVAYAT BODE AVAL MORGH BODA YA TOHKME MORGH????

یار خاطر یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 14:33

شاید این مرغان از دوستانشان توقع داشتن که هم دم و هم راه انان باشند در راه بدست اوردن حقوق مرغی شان. وحال میبینند که ایشان بار خاطر هستند نه یار خاطر.
به امید روزگاری بهتر برای هر جنبنده ای.

خوشه چین شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:57

ای بابا با اجرای طرح یارانه ها تا چند روز دیگه اینقدر کبکمون خروس بخونه که صد تای این خروسها رو حریف باشه ! حالا مردن چند تا خروس و مرغ که اینقدر سرو صدا نداره ! داره ؟ هزاران راس گوسفند تلف شد خم به ابروی کی آمد ؟ مرغها جای خود دارند . با این آلودگی های صنعتی نوبت انسانها کی خواهد آمد ؟

دوست نایاب شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:59

امان از رفیق بد (( ناباب ))

ذوقعلی شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:08

با سلام و عرض ادب

مریضی مرغها میتواند به دو علت باشد. یک دلیل میتواند از رنج اینکه نمیتوانند با مرغان ازاد خارجی رقابت کنند و تن و روح خود را از اجاره ارواح درارند دست به عملیات نهائی زده اند.

دوم اینکه شاید از اندسته ریاستی ها بوده و جدا برسر قدرت و مقام همچون دنیای ادمیان ما سعی در از میدان بدر کردن همدیگر دارند و به گونه ای بلای جان دیگران شده اند.

خواب کشکم به مثال خردانش سبک و بی بار است ره من جوی عزیزم که ریاست بود ان منظر من
مینویسم یک دو خطی ز عراجیف حصار قوم و خویشان همه رقصند بدین مطرب من



خوشه چی شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:41

بستگی دارد که درکدام خوشه باشند ( البته صاحبانشان ) ؛ شاید از سر ذوق خوشه بندی بوده . آخه وقتی طبقه مرفه و مشاغل آزادی که دارن پول پارو می کنن توی خوشه یک قرار گرفتن ؛ قرار گرفتن یک معلم بازنشسته و یک روستایی ساده زیست دیگر با چند سر عائله توی خوشه دوم باعث ذوق مرغها شده و دق کردن ؛ فکرشو بکن که اگه توی خوشه سوم قرار می گرفتن مرغها چه کار که نمی کردن .

درمانگاه ماکیان پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 20:36

سلام بر همه.احتمال بروز آنفولانزای مرغی شاید باشد.ضمن جدا ساختن مرغهای مریض از سالم و ضد عفونی مرغدانی ها با آهک می توان درصد تلفات را کم کرد در ضمن از کپسول آمانتادین که در داروخانه ها موجود است نیز می توان در ظرف آب مرغداری ریخت پودر داخل هر ۱۰کپسول برای ۲۰تا مرغ .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد