حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

کجایند خادمان مردم ببینید و بیاندیشید؟؟؟؟

  

         

               

  

اوایل آبان ۸۸ گامی برای آبادانی در حال برداشتن بود چند روز کار و تلاش جهت گاز رسانی به روستا. با سرعت چند روز متوالی تعدادی از کوچه های روستا خاک برداری شد٬ همگان بر این گمان بودند که  زودتر از آنچه انتظار دارند کار خاک برداری و لوله گذاری جهت گاز رسانی به اتمام می رسد اما   هرگز گمان نمی کردند که امروز اینگونه با کوچه پس کوچه های ناهموار و پر چاله چوله روبرو شوند آنهم در زمستان که اندک بارانی سبب یخ زدگی و مزاحمت رفت و آمدی برای روستائیان خواهد شد. 


مسولین ذی ربط چه می کنند؟ آیا یک شرکت پیمانکار  هر کار دلش خواست می تواند انجام دهد؟ چرا هیچ کسی جوابگو نیست؟ اگر درب خانه خودشان هم بود اینگونه رهایش می کردند و می رفتند؟ هنوز لوله های آبی که بر اثر خاک برداری ترکیده درست نشده. قدم که به کوچه های ده می گذاری گویی اینجا را تخریب کرده اند و با لودر خاکبرداری کرده اند و به سنگر های میدان جنگ تبدیل شده. شاید هم این حق انسانهای ساده و بی آلایش هست که به جای خدمت رسانی و کمک به آنها اینگونه به سرشان بیاوریم٬ زورمان به هر کس نرسد به ضعفا می رسد.

نظرات 21 + ارسال نظر
ذوقعلی یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:48

با سلام.
اقای پارسی بنده فقط خواستم برای دوستان شرحی داده باشم از ان بی سواد مردانی که به دیگران توهین خود فروشی و وطن فروشی و غیره میزنند. خواستم گفته باشم دوستان زور که به دنده ایشان میاید حرف بی ربط نزنند. بنده خیلی خوب واقفم که کدام حرف صحیح و کدام نا صحیح است اما فقط دوستان را یاد اور شدم که حرف بد و بیراه را هم مانند حرف خوب و روا بلدیم. و اگر تند رفتن مجاز شود چنان سودی به کسی ندارد.

پارسی یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:27

ذوقعلی !! مگر دانش نمی تواند به زبان پارسی و از تلویزیون پار سی یاد گرفته شود ای غرب زده تا زه به دوران رسیده؟؟ شما بهتر بود اول کمی ادب وادبییات یاد میگرفتی و کمی تاریخ ایران را میخواندی و سپس خود را صاحب نظر میدانستی. تو فرنگ رفتی ولی هنوز فرهنگ تخت جمشید رانفهمیدی !!؟ و هنوز هم مثل اونهای که طرفدارشون هستی مردم رو به لاک پشت تشبیه کردی؟؟؟ اگر باسواد بودی میتوانستی مثال بهتری بکار ببری!!. تو اگر در غرب زندگی میکنی لا اقل کمی هم از غربی ها یاد بگیر و انتقاد پذیر باش.خیلی ها غرب رفتند که زندگی راحت تر و بهتر داشته با شند که حتما دارند. شاید در س نخوانده باشند ولی باعث پیشرفت خیلی ها از جمله خانواده خود شدند. و شایسته نیست لاک پشت نامیده شوند ...
پارسی و ادبیات پارسی را پاس بدار.. زنده باد زبان پارسی

همدم شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 15:57

درود برهمه دوستان . به نظر من نوشتن مشکلات در این وبلاگ بسیار خوبه چون همین قدر که ما علاقه داریم از وجود مشکلات با خبر باشیم یک عده هم هستن که برای اینکه خیلی ( سه
) نکنن می رن بعضی مشکلات رو حل می کنن . یادتون هست در مورد تابلوهای جاده ؛ بعد از چند روز از درج مشکل همه تابلوهای قبلی جمع آوری شد و همچنین ورودی روستا رو با تیغ گریدر تا اندکی بهتر شده ولی کافی نیست .

ذوقعلی شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:25

با عرض ادب
ناجی جان اگر دیگران چهار کلمه یاد گرفتند همان هم هنر است. نرفته اند در غرب بنشینند و تلویزیون های فارسی را تماشا کنند و ادعای اموختن دانش بنمایند. اگر در غرب زندگی میکنی داستان شما با یک نفر که در ایران زندگی میکند و اینگونه مینویسد کاملا متفاوت میباشد. بعضی از دوستان متاسفانه از روی بیسوادی محض سخن میرانند. اگر واقعا حرفی برای گفتن دارید بدون حمله به دیگران بیان بفرمائید تا همه بشنویم. اگر ایده دانشگاه رفته ها با عده ای که هنوز (باز هم تکرار میکنم از بیزبانی هنوز تلویزیون فارسی در دنیای غرب مببینند) فرق میکند این کاملا امری طبیعی میباشد. بنابر این به جای اینکه اقرار کنند که کسی که تحصیل کرده است از وضع اقتصادی بهتری برخوردار است انها را به گرفتن رشوه و امثال ان متهم میکنند. لا مصیبت اشد من الجهل.

چنانچه از توالت فرنگی بیزاری و علاقه بی حد به سنگ و کلوخ داری به شما توصیه مشود که شما راه خود را ادامه بده و لکن مواظب باش ( شوخی).

به امید موفقیت و سلامتی کامل برای شما دوست عزیز

ذوقعلی جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:02

با سلام
خوشحالم که تعبیر بدتری از پیام قبلی ما در مورد فرنگی ها نشد. بسیار خوشحالترم که کسی خود را عضو دسته اول فرنگی ها نمیدونه و جونای ما همه ما شا الله به شکر خدا تحصیل کرده و فعال هستند.

و اما ملا جان: فشار خونت بالا نره عزیز دل. ما نه به کسی توهین کردیم نه از کسی طرفداری. ما حقیقت رو از چشم خودمون میگیم. اگه تو ایران موندی و انگلیسی یاد گرفتی احسنت میگیم بهت. خسته نباشی و انشا الله حالش رو ببری.

و اما اگر غرب اومدی و ضد حال خوردی. توش موندی. و دلت جوش رفتن وطن و مثل بعضی ها گشتن داره و نمیتونی. بایست بگم برات عزیزم که کسی از جیب کسی نمیخوره. زحمت بکش شما هم موفق میشی.

و اما اگر از دست فرنگ برگشته ها ناراحتی و کم توقعی میکنی که چرا همه اونا انیشتن برنمیگردند. گاهی بر بعضی عقاید پرخاش میکنند. از نظر من اشتباه است. ادب از که اموختی از بی ادبان ( چون میبینم شعر زیاد میگی این یکی رو هم ما نثار احوالت میکنیم) شما نکن. شما نگو. شما نشو.

اگر چنانچه توضیحات بیشتر احتباج داری کلاهت رو بردار ازتو تاریکی بیا بیرون تا ببینیم کی هستی . دردت از کجاست شاید مرهمی در چنته ما فقیران باشد تا از زحمت شما بکاهد.

یا حق

ناجی پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 16:10

سلام بر همه.همگان خوب میدانند که بیشتر کسانی که از ولایت خودمان مهاجرت کردند نه مارکوپلو بودند ونه در پی تحصیل علم در دانشگاهای معتبرغرب.بلکه از بیکاری ویا تقلید از کسانی که قبلا با دست خالی بدون هیچ هدفی رفتن اونا هم بار سفر بستن.پاکستان چند سال پیش که حتما یادتان هست.بعضی ها را عرض میکنم بعد از چند سال زندگی خارج هنر کردن به خیال خودشان 4کلمه انگلیسی یاد گرفتن و شکل ظاهری شون اسپرت شده فکر میکنند شده اند فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد وآلندولن شدن و میتونند درهر ضمینه خودشون را صاحب منسب معرفی کنند.نه داداش الان فرق کرده عصر ارتباطاته و مثل قبل نیست که مردم سالی یکبار برن چاقندو گردش و از مله بالا هم جلوتر نرفته باشن.درسته غرب نرفتن ولی فرهنگ غرب را شاید بهتر از شما بدونند هر کی ندونه فکر میکنه شما این چند سالی که رفتین اونجا دارین در مورد فرهنگ غرب مقاله وتحقیق ارائه میکنید. دوستانی که اظهار نظر اینچنینی میکنند یا از سر بی اطلاعی است یادر فرنگ سهام عدالت به یورو دریافت میکنند.فرنگی جون ما هر جای دنیا هم که بریم ایرانی هستیم و فرهنگمان ایرانی است غیر از کسانی که از طفولیت فرنگ بودن.پس بهتر از فرنگ تجربیات و مشکلات و خوبیاش را به ارمغان بیاریم نه استفاده از تولت فرنگی را.به امید فردائی بهتر

حسن فاطمی چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:54

با درودی دو باره اگر دوستان به یاد داشته باشند در اذز ماه ۱۳۶۵در شهربابک سیل ویران گری را شا هد بودیم و از جمله حصارو در ان زمان اقای حامدی (خدابخش)رئیس شورا بودن و سیل داشت روستای ما را هم فرا می گرفت مردم از خدابش خواستند که به شهر بابک برود و تقاضای کمک کند خلاصه این بنده خدا در ان باران شدید با موتور رفت و سریع بر گشت مردم سوال کردند اقای حامدی چی شد رفتی شهر بابک گفتی؟ او گفت مگر شهربابکی مانده بود که من بگم(سیل کل شهر را تعطیل کرده بود)حالا دوستان مگر خادمی هست؟ مگر مسئو ل و مسولیئت پذیری هست که دست کمک دراز کردیم مسئو لین یا خودشون پیمانکارند یا پسر عمه یا خاله یا پیمانکار این قدر گردن کلفت هست که مسئولین را تحویل نمی گیرد نمونه اش جاده سیرجان شهربابک تا ده پانزده نفر را نکشتند این دو کیلو متر جاده درست نشد.متا سفانه این وبلاگ شده بنگاه شعار پروری مگر مشکل ورودی و خروجی روستا را حل کردیم که حالا نو بت کوچه ها شد؟امیدوارم بجای حرف زدن کمی عمل هم بکنیم. مو ضوع دیگر در مورد بنده خدایی هست که به عنوان فرنگ رفته از او باد می شود اگر این شخص همان کسی هست که من حدس می زنم نه دوستان این وصله ها به او نمی چسبد این فرد یکی از بهترین دوستان نزدیک من هست و کامل با خوصیات ایشان اشنا یی دارم در بعضی موارد ادم تندی هست و من هم با بعضی نظرات او مخالفم ولی این شرط انصاف نیست با اسم مستعار هر چی دلمان خواست بگیم این شخص بسیار مرد با احساس و خیری هست حداقل برای من یکی ثابت شد و اگر حرفی در مورد عمران ابادی می زند از روی دلسوزی هست نه چیز دیگر و اگر منظورتان شخص دیگری هست از ان من خبر ندارم . بدرود تا درودی دیگر

با سلام
آقای فاطمی این وبلاگ فقط وظیفه اطلاع رسانی دارد نه حل مشکلات روستا اگر همین ها هم انعکاس داده نشود کسی نمیداند که به سر مردم چه می آید حتی اگر این مشکلات حل نشود

ملا چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:11

ای ذوغعلی جان ملا شدن چه اسون آدم شدن......
اگر از فرنگ امدی و به مردم احترام گذاشتی.. مردم خودشان می فهمند که چیزی شدی اگر هم دوباره دعوا و کتک کاری.. خوب مردم هم می گن اگر صد سال بر مشکت کنند ماست همون دوغی همون دوغی همون دوغی!!
فکر نکنین خیلی هو شیارید و از جوانان داخل ایران بیشتر میفهمید!؟ اگر بودید توی همین ایران تحصیلات عالیه میکردی نه از امکانات غرب ا ستفاده کنید و مخالف غرب لا اقل نمک را میخورید نمکدون را نشکنید. هر چند وقتی میاید حالی میکنید و با حرفهای تازه بدوران رسیدنتون نمک روی دل جوانان تحصیل کرده و بیکار بی پول و ارزو دار می ریزید و دلیل نا موفق بودن جوانان را تقصیر امریکا و ... میدانید..
اکر شما حالا درس خواندی و انگلیسی میفهمی تو ی ایران خیلی ها بدون خارج رفتن این راهها رو رفتن و همیشه هم طرف مردم بودن نه طرف پول.
مرد باش و با تحصیل سرت را پایین بیار نه غرور.

ناجی سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 17:53

ا سلام بر همه .دوستانی که داخل کشور زندگی میکنند شاید گذرشان به ادارات و سازمانها جهت کار اداری افتاده باشد.متاسفانه رابطه پارتی پول و پیگیری مستمر در ادارات حرف اول و اخر را میزند .اگه بخواهیم بشینیم و منتظر باشیم که حالا کی میایند وکی میخواد بیاد چاله ها را پر کنه و گاز برامون بکشه نمیشه.باید مرتب پیگیری کرد به ادارات مربوطه مراجعه کرد و در صورت نتیجه نگرفتن به مقامات بالاتر مراجعه کرد . متاسفانه چاره ای جز این نیست هر کس فیل خواهد جور هندوستان باید کشد.به امید فردائی بهتر

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 15:29

بیدق خود را به فرزینش مده بوریای خود به قالینش مده

یکی از همین دیپلمه های خودمون می ارزه به صدتا ی این جور درس خونده خارجی راستی از کدوم سهمیه استفاده کرده ؟

باربد سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 15:15

نخست این شعر زیبای علامه اقبال لاهوری را برای دوستی که از باختر به ایران سفر کرده است می آورم:

غربیان را زیرکی ساز حیات
شرقیان را عشق راز کائنات
عشق گر با زیرکی همبر شود
نقش بند عالم دیگر شود
قوت مغرب نه از چنگ و رباب
نی ز رقص دختران بی حجاب
نی ز عریان ساق و نی از قطع مو
نی ز سحر دختران لاله رو
قوت مغرب نه از لا دینی است
نی فروغش از خط لاتینی است
قوت مغرب از علم و فن است
از همین آتش چراغش روشن است

به نظر این گونه که برخی از دوستان نوشته اند دوست به اصطلاح فرنگ رفته تنها می خواهند برای مدت کوتاهی در ایران زندگی کنند و بی شک نمی توانند درک کنند که مردم با چه دشواریهایی دست و پنجه نرم می کنند. این دوست با دلار به کشور شما و برای مهمانی آمده است و روشن است که برای ایشان خوش می گذرد چون دلاری خدا تومنه الان!!!

شاید هم در این سفرها که به ایران داشته است یک و یا چند تا دستی به سرش کشیده اند و سرش را چرب کرده باشند ولی دور از ذهن است اگر سبیلش هم چرب شده باشد من که به سادگی باورم نمیشه! اگر چنین است بهتر است که این دوست خودش را بیشتر تابلو نکند و واقع بین باشد.
جای بسی افسوس دارد اگر یک نفر از مردم راستین اسیر حیله و فریب گرگ صفتان شده باشد!
و سفارش می کنم هرگز آلوده به پذیرفتن پیشنهاد و همکاری با نهادی که دوستی اش به معنای پذیرفتن دشمنی با اصل زندگی انسان است را نباشید.

ولی بی شک این دوست در همان کشور حق شهروندی دارد
خواهش می کنم این دوست خودش را بگذارد جای نزدیکان آن فردی که.....
یا که نه می خواهی ساده تر و لطیف تر بنویسم خودش را بگذارد جای یک انسان که می خواهد سالها در ایران زندگی کند و یک کارگر باشد.
خودش را بگذارد جای یک جوان که آرزو داشته باشد آموزگار مدرسه ابندایی باشه و پذیرفته نشود چون ...................

خودش را بگذارد جای آن جوانانی و دخترانی که لیسانس روانشناسی دارند و بیکار هستند و چند تاشون هم سالهای پیش می خواستند یک مهد کودک در همین شهر خودشون باز کنند نگذاشتند چون ...............
جای آن جوانانی که کار ندارند.
جای آن فرزندی که پدرش معتاده و می خواهد بره درس بخونه باید دستش پیش این و آن دراز باشه!
جای آنهایی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند چراکه نمی توانند فقر و فحشا و دزدی و دروغ و بی عدالتی را ببینند !
و .......
اگر آدم خوب نگاه بکند خیلی چیزها را می بیند:
در پایان از بخشی از شعر پیر سعدی شیرازی که پیامی جهانی است را می آورم :

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش زیک گوهرند
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

به امید بهروزی و سربلندی همه نیک اندیشان

ذوقعلی سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:30

با عرض ادب
خوبست یاداور شویم که دوستان فرنگ رفته دو گروه میباشند. اندسته که فقط به مانند لاکپشت توی رنگ مالیده شده فقط سر پوزه انها رنگ فرنگ گرفته و هنوز در لاک قدیمی خود میلولند نه زبانی اموخته اند و نه دانشی. فقط خود را غربی خوانده و در دنیای خود ولی به اسم غرب روزگار سپری میکنند.

دسته دیگر معدود افرادی هستند که در فرنگ زبان اموخته و تحصیلات عالیه گذرانده و به شیوه و فرهنگ غرب نه تنها اشنائی یافته بلکه سعی در دیدن مسائل به شیوه غربی ها و به طریقه پیشرفته هستند و به راه حل ها همچون غربی ها می اندیشند .

اگر کسی به فرنگ رفته و در انجا چندین سال زندگی کرده و تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه های غربی انجام داده و با خوی و رسم مردم غرب اشنائی دارد و اکنون ادعائی دارد بایستی بدان توجه شود. دوستانی که هنوز از زبان های غربی فقط هلو و هو اریو را یاد دارند خوبست که زود نتیجه گیری نکنند.

با ارزوی ساعتی خوش برای همه

farangiya FRANK سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:18

iin aghe farnge rafte khod dasti dar karhayi be hamin kar peymankari darad!!!!!!!! maa jensash fargh mikonad!! sar akhr hame sar dar ya akhor daran va ba ham mikhoran faght ta zamin ke sare akhor haye az jolo haam nakashan bisiyar have hame ra daran ya be ghole digaran farangiyan bera ham ( Cover mikonan)!!!!!!!!!!!!!

ازماست که بر ماست.... سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:04

باربد جان خوب شروع کردی ولی در توضیح پیمانکار فراموش کردی که این افراد نا شنوا هستند.
برای من درد انجاست که می شنوم ۵ میلیارد دلار درامد عربستان از حجاج ایرانی در یک سال است. و تمام فقر و بیکاری ....را در سرتا سر ... میبینیم. چرا؟ چرا ما ایرانیان به مولوی و سعدی ...افتخار میکنیم ولی بگفتار انها اهمیتی قائل نیستیم؟چرا این قوم به حج رفته نمیفهمد که میتوانند خدا یشان را در چهره شاد هموتنش و ابادی میهنش ببیند نه در ...؟
میدانم که میدانی و نا ننوشته می خوانی...
دوستدار همگی شما داود ...

بی خبر ولی واقعیت گرا دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:44

آری فریب هایی است که امثال فرنگ رفته از سفر برگشته بهانه می کنند تا برای خود نان و نوایی دست و پا کنند این جور ادمها از همین راهها دارن نون می خورن مگه قیمت همه مردم چنده کسی که روز تا پسین ول و انگار می گرده و شیک می پوشه و خوب می خوره از کجا بیاره ؟ باید مراقب باشن تا پشم کلاشو باد نبره شاید اینها به نظر خیلی ها بی معنی و شاید هم به مذاق یک عده ای خوش نیاد ولی مردم دیگه همه اینقدر هوشیار هستن تا خوب رو از بد تشخیص بدن

روستازاده یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:43

ای بابا این چاله چوله های جدید الاحداث اگر برای ما گاز نداشت برای یک عده ای نون داشت .

نظاره گر ماجرا شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 18:55

http://aftabnews.ir/vdcaiano.49nem15kk4.html

شاید پروزه گاز رسانی با این خبر که در سایت (با لینک بالا) آورده شده بی ارتباط هم نباشد و در شرایط کنونی به پیمانکار پول داده نشده و یا سنگی افتاده پیش پای بیچاره! همینطور یک تنه به قاضی نمی شه رفت ! تحقیق لازمه!!

گزیده ای از نوشته های این گزارش خبری خدمت شما :
.....
درحالی است که ایران بعد از روسیه دارای بزرگترین منابع گازی جهان است. اما به دلیل عدم تدوین سیاست‌های درست درردیف واردکنندگان گاز وبعد از روسیه وآمریکا پرمصرف ترین کشور دراستفاده از گاز است. با این همه ایران کماکان قادرنبوده درحوزه گاز به ویژه دربخش هایی که با دیگر کشورها مانند پروژه پارس جنوبی که با قطرشریک و دارای منافع مشترک است اقدام جامعی را به سرانجام برساند.
.....
ولی ایران به دلیل سیاست خارجی تنش‌زای موجود، که منجر به صدورسه قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شد ، وبه دلیل شدت تحریم ها، اکنون از صنعت نفت وگاز ضعیفی برخورداراست.....

مرکز پژوهش های مجلس شورای حکومت به صراحت تاکید کرده که حداقل تا ده سال آینده ، گاز مازاد برای صادرات وجود ندارد.
شما می دانید که صادرات برخی موارد مهم تر است دیگه پس چونه بی چونه! هه هه....

بچه پایین ده شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 18:29

چند روز قبل پیش یکی از همین دوستان تازه از فرنگ برگشته بودم تا به قول خودم کمی دوستانه درد دل کنم و طبق معمول از زمستان گرم و بی بارن و خشکسالی گفتم و از اینکه کوچه ها را به بهانه ی گاز کنندند و رفتند و هیچچچچچچچچچچچ.!!!!!!!

که ناگهان این دوست نازنین بانگ بر آورد که هاییییییی هووووی چه می گویید این همه حرف بیهوده نگو و نکند حرفی در مورد این دولت عدالت محور مردم مدار گویی .
این خود ما هستیم که روستایمان را خراب کرده ایم دولت که ما را خیلی دوست دارد مگه همین چند ماه پیش برامون پول سهام عدالت نداد . پس مرگ بر تو ای نادان ای عجنبی ای فریب کار که بر مدیران این دولت مردم دوست خورده می گیری.
من بیچاره هم که فکر می کردم به قول خودم دارم درد دل می کنم حرفی برای گفتن نداشتم یعنی جرعتی برای گفتن نداشتم که لابد اینها که فرنگ رفته اند لابد راست و درست می گویند من که بچه ی این پایین ده هستم و راه دورم بالای ده است چه می دانم ... !!!!!!!

باربد شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 17:20

خانه از پای بست ویران است .... ببخشید که من اینقدر رک باید حرفهایم را بنویسم. براستی اگر رفتاری غیر از این می بود می بایست برای ما شگفت انگیز باشد. اینهمه سال مردم روستاها خواسته شده که مصرفی تشریف داشته باشند. یک کم به طرح هایی که به نامهایی به روستاها هدیه و ارزانی داده شده است فکر کنیم!!! آیا کمک رسانی به این شیوه ها توانسته نابسامانی در روستاها را به کناری بزند و آیا روستاییان نتوانسته باشند دست کم از حق مساوی برخوردار باشند که دیگر مردم شهرهای کوچک دارند و نمی خواهم وارد ریز موارد بشویم و از این هم می گذریم.....

ولی هر خواننده ای که هم اکنون پشت میزش توی اداره نشسته و دارد این پیام و نوشته های من و شما ها را می خواند بی شک با خودش می اندیشد و می فهمد که چه قدر دردسر هست زمانیکه آدم می بینه این کم کاریها هست و هیچ کاری هم نمی توان انجام داد!
نخستین چیزی که خواننده شاید بخواهد بداند اینست که کار تا چه مرحله ای پیش رفته است. که اگر پیمانکار نمی تواند کارش را انجام دهد و مشکلی هست ازشان خواهش کنید که به حالت پیش از آغاز کار پیمانکار (همون کوچه و خیابانهای پیشین) بر گردانده شود. و اگر تا یک مهلت انجام نشد خود مردم از دهیاری بخواهند که به طور قانونی این چاله ها پر شود. اگر مردم این سیستم کار پیمانکار را نخواهند چه کسی براستی پاسخگو هست؟
در ضمن کاری که می شه انجام داد یک مصاحبه حضوری و یا تلفنی با شورای ده انجام داد و نظر ایشان را بشنویم و ببینیم که تا کنون چه کارهایی انجام گرفته است؟




به هر راه امیدواریم که در این موارد هم پاسخگویی باشد که این نابسامانی زودتر برای روستای حصارو به سامان شود.


الدار ثم الدار ثم الدار شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 15:30

با سلام
مسئولین ما فقط به فکر جیب خودشون فقط خودشون وخودشون و ..... هزار بار خودشون هستند بعد به فکر پیمانکارشان و پیمانکارشان هستند فرصت ندارند به فکر مردم باشند اونها چاله را هم چاه می کنند پیش پای مردم چه انتظاری میرود از این مسئولین ؟؟؟؟!!!!!!!!

هم ولایتی شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 13:34

سلام به تمام هم شهریان در هرکجا که هستند . شاید نگاهی اجمالی به نظرات در (( گامی برای آبادانی )) بد نباشد . در آنجا جوانان دور اندیش و دلسوز روستا مشکلات پیش رو را بازگو کردند ولی برای حل مشکلات هیچ پیشنهادی داده نشد . پیگیری این جور کارها در درجه اول همت دهیار و در حمایت از آن پیگیری شورا را می طلبد که نماینده قانونی مردم هستند از یک مشت پیرمرد و پیر زن که کاری بر نمی آید ؛ جوانان هم که اکثرا در شهر زندگی میکنند و برای بعضی شان هم مهم نیست که در ده چه می گذرد در این جور مواقع باید شخص دهیار که حقوق هم می گیرد به وظیفه قانونی خویش عمل نماید که آنهم بنا به عدم آگاهی از وظیفه قانونی و عدم مسئولیت پذیری از انجام وظیفه سر باز می زنند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد