حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

برای نوروز امسال چه برنامه ای دارید؟؟؟؟

     

 

  

جام نوروزی روستای حصاروئیه در دو سال گذشته با تشریفاتی خاص و متفاوت تر از گذشته و به لطف خدا و همکاری همه دوستان و جوانان روستا و با همکاری جوانان روستاهای دیگر به خوبی و خوشی برگزار شد . هرچند که همواره برگزاری چنین بازیهایی با ایده های نو و جدید همواره نارضایتی عده ای معدود را نیز به همراه دارد. اما تا نوروز ۸۹ زمان زیادی باقی نمانده و هنوز اخبار دقیقی از برگزاری جام نوروزی ۸۹ در دست نیست اما از گوشه کنارها حرفهای متفاوتی به گوش می رسد مثلا شنیده شده جام نوروزی امسال با توجه به هزینه های بالای آن و کم لطفی دوستان درسالهای گذشته نسبت به کمک های مالی برگزار نخواهد شد از گوشه ای دیگر هم خبر رسیده که با قوت تمام این مسابقات همچون سالهای گذشته برگزار خواهد شد و آخرین خبر هم اینکه تنها برای حفظ این سنت قدیمی به همان روش گذشته و تنها با حضور ۴ تیم این بازیها برگزار خواهد شد. اما حالا که حرکتی نوین در این دو سال اجرا شده به نظر نمی رسد که برگزار نکردن این جام کاری درست باشد بلکه بایستی با همکاری و وحدت و یکدلی جوانان کمر همت را بست تا باز هم برگ زرین دیگری را به افتخارات روستایمان اضافه کنیم تا آنهایی را که به قول معروف پشت دیوار نشسته و منتظر ناکامی ما هستند را مایوس کنیم و نشان دهیم که باز هم ما میتوانیم. 

 

منتظر نظرات سبز شما برای زمین سبز فوتبال در نوروز ۸۹ هستیم.

نظرات 22 + ارسال نظر
bahar شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:09

فقط خاتون آباد رو عشقه

شریک اباد پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 21:55

امیدواریم که یکی از تیم های جام نوروزی شریک اباد باشد .
ولی قانون درستی نیست برای بازی چهار تیم در جام نوروزی.
پیشنهاد میکنم جام را با تک حذفی شروع کنید که همه تیم ها و دوستان بتوانند در این جام شرکت کنند
با تشکر
از طرف تیم فوتبال شریک اباد
نظری-اله دینی

iman شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 17:13

salam
chera har sal team hasaro bayad akharin team varede zamain beshe?
na salamati ma mizban hastim
omidvarm ke dige tekrar nasheh

هم ولایتی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 17:49

امسال هم یا ذوقعلی و یا روستا نشین و یا لین همه هم ولایتی یکی سکان و بدست بگیره و قال قضیه رو بکنه خسته شدیم از این همه بگو مگو

Nasir Allahdini چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:24

بابا جان همه موارد قبول که در گذشته داشتیم.
حالا برای امسال چه دارید؟
خبری هست یا نیست؟
امسال و پارسال نیست هرسال است
اگر هستیم مستیم اگر مستیم پستیم اگر پستیم باز هم هستیم.

هم ولایتی سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 21:26

من تا حدودی با نظرات بچه پایین موافقم ولی چون خودم خیلی فوتبالی نیستم و فقط قضایا رو از دور و نزدیک دنبال می کنم تقریبا گفته های بچه پایین ده باید به واقعیت نزدیک باشه چون ما مردم توی کارهای گروهی به قول معروف دست گرم نیستیم مگر بخواهیم خودی نشون بدیم یا به قول معروف کلاهی از ...برای خودمون ببافیم و الا چون تحمل بهتر از خودمون رو نداریم و بخاطر خودخواهی های بیجاو با تفکر اینکه ((کسی بهتر از من نیست)) نمی تونیم کارها ی گرو هی رو تا آخرش با هم باشیم , و در مورد هزینه های مالی جام تا جایی که من خبر دارم با گذشت حدود 9 ماه از برگزاری جام هنوز افراد طلبکاری هستند که مبالغی رو هزینه کرده و هنوز دریافت نکرده اند ! البته صحت و سقم این مطالب رو باید از مسئول برگزاری جام گذشته و یا مسئول امور مالی جویا شویم ( خوب به شایعاتی از این جور حرفای من گوش ندین ).

باربد سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 18:02

گفته های آقای گرامی پایین ده را درک می کنم! این نابسامانی شوربختانه در بیشتر کارهای گروهی ما ایرانیان وجود دارد.

بنا براین بایستی که کوشش شود مسوولیت سنگینی تنها بر دوش شماری کم و تنها چند تا از دوستان نیفتد. در یک چنین بر نامه ریزیهایی بایستی از همان نخستین گامهای آغاز برنامه ریزی پاسخگو(مسوول) برای هرخویشکاری (وظیفه) ذر نظر گرفته شود. و نام فرد پاسخگو به آگاهی همه سرپرستان تیمها و یا برگزارکنندگان برسد.......

بچه پایین ده دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:17

مثبت اندیش عزیز و ورزش دوستان گرامی
می شه لطف کنید چندتا ازون توجهات خاص و ویژه ی مسئولین رو به دلیل برگزاری جام نوروزی به روستامون نام ببرید ؟؟؟
در همین 2 سال اخیر ما با آقایان فرماندار و رئیس تربیت بدنی همکاری کردیم و ازشون قول گرفتیم که نوروز دیگه حمایت ویژه ای از ما داشته باشن ولی در هر دو سال با تغییر فرماندار و رئیس تربیت بدنی مواجه شدیم و ...
ایام 13 روزه ی نوروز زمان کافی برای برگزاری جامی با این فشردگی نیست تنهادهن همه ی افراد از همه جا بیخبر رو باز می کنه که چرا اینجاش اینجوریه اونجاش اونجوریه .
100 نفر آدم به اسم بازیکن و مربی دور خودمون جمع می کنیم که در آخر کار می شن 200 تا طلبکار .

جام نوروزی در 2 سال اخیر اینگونه بر گزار گردید :
3 ماه قبل از عید - 20 نفر با هم متحد می شوند که جامی خوب برگزار کنند
1 ماه قبل از عید 10 نفر همچنان سر قول خود هستند
5 روز قبل از عید 5 نفر آمادگی خود را اعلام میدارند
شب عید 2 نفر برنامه ریزی می کنند
روز افتتاحیه 50 نفر برای کمک رسانی و همکاری حاضر می شوند
روز دوم 1 نفر در کنار زمین برای اجرای امور حاضر است روز 3-4 -5-6-7-8-9-10-11 ---1ویا 2 نفر تمامی امور جام را سر و سامان می دهند روز 12 و اختتامیه 50 نفر برای کمک در برگزاری مراسم جمع می شوند 10 دقیقه بعد از پایان مراسم 3 نفر برای جمع آوری صندلیها و ابزار و وسایل حضور دارند روز بعد از اختتامیه تنها 1 نفر مانده و یک کیف پر از فاکتور و 10 نفر طلبکار که تا 4 ماه آینده هر روز باید صدای آنها را از گوشی موبایلش بشنود .
حالا خودتون قضاوت کنید

باربد دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 18:30

گسترش مرکزی برای کارهای اجتماعی در یک روستا می تواند ایده نیکویی باشد ولی پر هزینه هم است. شما همون مراکز جمع شدن در روستا را هم شاید بتوانید در نخستین مرحله بهره برداری کنید.
ولی به گمان من تا اندازه ای روشن است که مشکل تنها سرمایه گذاری پولی نیست. بلکه شاید سرمایه گذاشتن در وقت و وقت گذاشتن برای انجام و مدیریت و سرپرستی گروهی برای کارهای نیکی اینچنینی که از روی افتخار انجام شود هم کار مهمی است. البته من فکر می کنم که باید بیشتر کوشش شود که نامی که ذوقعلی پیش نهاد داده را در روستاهای دیگر هم پا برجا کرد. اگر چنین نکنید جامعه روستا نشینان یک شهر با هم رشد نمی کند.
شما در نظر بگیرید که مرکز گسترش در تنها یک روستا برقرار شد آیا همه نابسامانیها کم می شود و یا چه اندازه از آن!
فرض بگیرید برای نمونه اگر بچه های نیک تنها در حصارو باشند مشکلات همه حل خواهند شد؟
اگر گوسفند های عوض را بچه های ده ندزدیده اند آیا احتمال نمی دهید که از یک طرف دیگه چند تا بیایند و گوسفند ها را ببرند؟؟
از سوی دیگر من بر این باورم که بسیاری از نابسامانیها را می توان با امکانات موجود هم سامان داد. داشتن یک اطاق 3*4 که بشود نام آن را سالن سینمای روستا می تواند یک نقش در جمع کردن دوستان برای دیدن و آموختن زندگی مردم سراسر کشور باشد.یک تلویزیون و یک اطاق از سید هدایت قرض گرفتن....و یک یا دو نفر پاسخگوی اطاق سینما!
فعال کردن کتابخانه روستا و چند تا عکس گرفتن و فرستادن به هم روستاییان چه قدر خرج دارد؟
داشتن یک سالن کوچک به نام ورزش و برای اجتماعات دیگر هم یک آرزو :)
رفتن و بازدید کردن گروهی از کتابخانه ای در شهر چی!!
آیا اندیشیده اید که هنوز خیلی کارها هست که می شود انجام داد و فکر بچه ها باز شود و تفریح و سرگرمی را هم سالم تر کند؟ شما شاید یک چند تا کار در اندیشه تان آید!!!
به نظر من زمینه سازی در این کارهای فرهنگی نخستین گام است و می تواند ارزشمند باشد. به فکر همه روستا ها بودن یک ارزش هست که در دراز مدت اثری خوشایند در بین همه روستا نشینان خواهد داشت و با دیدن چنین کارهای کوچک می توان آینده را هم در دست همین نوآموزان امروز داد....

بهنام دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:56

اینم نظر بدی نیست میشه یه رایزنی کرد شاید ...
ولی اینا اگه میخواستن پول بدن
پول همین گوسفند دار هارو که باعث مرگ مال هاشون شدن رو میدادن و اینقدر قول نمیدادن که شنبه یا سر ماه و یا وسط ماه و ...
آقا نصیر بعضی ها فقط بغل زمین سر و صدا دارن ولی وقتی به عمل میرسه چه از بازی کردن چه از مدیریت کردن هیچی در چنته ندارن.
دیگه چه برسه به اونایی که پاشون رو هم بغل زمین نذاشتن و ادعا میکنن که چرا اینجوری بازی کردن چرا اینجوری شد و هزار چرای دیگه.

باربد دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:24

نصیر جان!!
هدف را هم فراموش نکنیم. هدف را برد و باخت نگیریم. اینجا ورزش فیزیکی یک کوشندگی می باشد که برای تندرستی جان و تن آدمی مفید است و بردن و باختن از ارزش کمتری برخوردار می باشد. بنابراین شایسته است که با هدف گردهمایی و همراهی برای بالا بردن تندرستی جامعه کوشید.
ما همه می دانیم که اگر جامعه پیرامون خود( بویزه روستاییان خودمان) را رشد دهیم که همه بهتر و دوستانه تر با اندیشه و خرد کارهای اجتماع خویش را پیش برند گامهایی درست برداشته ایم تا زندگی به نیکویی پیش رود.
و لی پافشاری بیخردانه که به دین نموداری( تعصب دینی) و خویشاوند نموداری و......کشیده شود چه سود دارد؟

Zoghali دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:25

YAM. just refering to Barid's comments, i would like to just mention that a few months back, I thought it was a good idea to organize contact amongst our Hesarooyee folks who live abroad. there are around 22 people from hesaru living overseas at current time. therefore , i listed every name and country they are settled and emailed it to a few contacts that i had. to my surprise there was no response back. the idea is to establish a "Development Fund" for hesaru where every individual outside hesaru can contribute to this fund and we could then use this to improve the situation in the village. some of us, including the author spent thousands in dollar to visit our homeland every year , its quite nice of us if we pay a couple of hundreds of that toward a better life and environment for the few family left in the village. so, once again, i would like to use this media and invite every one interested to join me in this effort to create "Hesaru's development Center" . i hope i manage to get a few people at least thinking about the idea. Long Live Shir Bach

Nasir Allahdini یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:00

با سلام.
متاسفانه بعد از باخت سنگین حصاروئیه آن هم در بازی افتتاحیه یادمان نخواهد رفت بعضی ها چه کردند و چه گفتند.............

ن.م یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:26

درود
من فکر کنم یه متنی رو در مورد کارخانه خاتون آباد و ضرری که به روستای حصاروئیه می زنه همین جا خوندم
چرا از خاتون اباد کمک نمی گیرید چرا باید فقط آلودگی و ضرر از این کارخانه به روستای شما برسه
حداقل می تونه به تلافی ضرری که می زنه یه کمکی هم ..............

باربد شنبه 7 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 14:26

آیا بهتر نیست که خود شما به همراه یکی و دو تا از دوستان در آن یکی سایت ورزشی امور ورزش را پیگیری کنید. و دوستان کوشش کنند که بنویسند و نظر بدهند تا ورزش را همچون گذشته سامان دهیم.
همه کوشش کنیم که در کارهای گروهی هنر خود را به نمایش بگذاریم. شرکت کردن در یک فعالیت اجتماعی خود نشانی مهم از خواست پیشرفت هست. و از این فرصت ها به خوبی بهره بریم و تمرین کنیم تا در یک چنین فعالیت های دوستانه که برای تندرستی و شادی همه دوستان روستاها در نظر گرفته شده است به افراد دیگر تا می توانیم مهر ورزیم و فرهنگ همیشگی مان که بدور از تعصب( قومی - مذهبی- فامیلی....) و بر اساس خرد و دانش انسان بوده است را باز تمرین کنیم. آنچه نیاز هست را برای شادی و تندرستی انسان و پیرامونش به ارمغان آوریم.
شاید در نظر برخی دوستان این چنین خواستهایی در جامعه کنونی ما زیاده خواهی باشد و شاید در برخی موارد یک خیال و یا یک آرزو! ولی براستی چنانچه بیشتر بیندیشیم راههای برون رفت از بحران های پیش رو را در آگاهی همه قشرهای جامعه و آموزش و گستردن و تمرین عملی همین گونه فعالیتها در اجتماع می یابیم. وقتی نابسامانیها بدرستی شناسانده می شوند بدنبال زدودن ان نابسامانیها باید آموخت که زودتر به جواب برسیم. تمرین گروهی برای داشتن شبکه ای از دوستان که پیشرفت های ورزشی بچه های روستا ها را می خواهند یک روش عملی است و نیاز امروز است. اگر هرچه یهتر پیوندهای ناگسستنی و قویتری ساخته شود هیچ زلزله آنرا فرو نخواهد ریخت.
اگر مایل باشید می توانیم در برنامه ریزیها با هم همفکری کنیم.
برای نخستین پیشنهاد جالب هم هست اگر بشود در همین روزها هر روستا یک نماینده ویزه خبر رسانی رخدادهای ورزشی آن روستا در سالی که گذشت را بیابیم و برنامه های آینده گروه ورزشی شان را هم در وب سایت ورزشی ج.ن.حصارو ییه بگذارید.تا ببینیم و بشنویم حرف دل همگان را!

خونه تون آباد!

نظاره گر ماجرا شنبه 7 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:50

ملتی که بی سواد و ناآگاه باشد هرگز از زیر بار استبداد بیرون نمی آید. دهخدا

سرخوش دیلمی شنبه 7 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:05

ای توپ چرا گرد و گرونی هر عید
در مرکز افکار همگونی هر عید

من از تو هزار من شکایت دارم
از بس بدرون گل مائی هر عید

حقا که تو را معرفتی در بر نیست
اخر ای خالی دل ما میزبانیم هر عید

سیدا برخیزو بیا مهدی این ملت شو
make sure کن که نسازی خبری هر عید

مثبت اندیش جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 22:13

پایین دهی عزیز
خوب معلومه وقتی چهار نفر مثل شما پیدا میشن و به جای حمایت و کمک ازین افکار بیهوده بدن دیگه جایی واسه کارهای سازنده نیست.
فکر نکنم شما ازون 2 - 3 نفری که زحمت ها به دوششون میفته باشی چون اگه بودی این عقیده رو نداشتی.
استفاده بیشتر از چهار تیم هم اصلا احمقانه نیست چون باعث شده که نظر خیلی ها رو حتی در سطح شهرستان به روستای حصاروئیه جلب کند و باعث چاره اندیشی مسئولین برای پر کردن اوقات فراقت جوانان در ایام نوروز شود.
متاسفم برای شما با این افکار تان

بهنام جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 16:26

ابن جوری که به نظر میرسه و از گفتار عزیزانی که قبلا دست اندرکار بودن برداشت میشه هیچ کس علاقه ای به برگزاری دوباره این جام نداره.

به نظر من بهتره یه نگاهی به عکس های پارسال و دوسال پیش بندازیم و ببنیم که مردم چه از مرد و زنِ جوون و پیر و چه بچه محتاج به پوشک و شیر میومدن سر زمین و از این بازیها و هیجانش لذت می بردن بندازیم.
درسته پارسال به علت فوت عزیزانمون و یک سری کاهلی ها در جوایز که به علت کمبود بودجه بود تو ذوق همه خورد. اما نباید این باعث بشه که دیگه رغبتی واسه برگزاری این جام نباشد.

انشاالله که دوستان یه فکری بردارن و امسال هم بهتر از همیشه این جام رو برگزار کنن.(البته این چنین کار ها به حمایت مالی حسابی نیاز داره)

بچه پایین ده جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:19

جام حصارو همیشه با سر و صدا شروع میشه با تلاش و زحمت 2-3 نفر اجرا میشه و به کام بعضی افراد تموم میشه.
طی تجربیات 2 سال اخیر برگزاری جام با بیش از 4 تیم در بیش از 4 روز کاری اشتباه و احمقانه است .
تمام
لطفا دوباره از اونسر دنیا پیغوم پسغوم نفرستین که اتحاد همدلی دوستی اینا همش کشکه اگه خیلی تمایل دارین خودتون بلندشین بیایین ببینین اینطرف چه خبره.

gkeeper_boy دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 16:30

salam,az in ke shenidam 2 bare jame amsale , ba haman zoqe va shoqe hamieshegi mikhad dobare shoro she khili khili khoshalam, be omid didane .in bazie haye ,khobe va dooset dashetanie hesam

Nasir Allahdini دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 14:26

باسلام
امیدوارم که امسال هم مثل سال گذشته مسابقات به خوبی خوب برگزار بشه.
ولی چه فایده که نیستم ببینم حصاروئیه چه خواهد کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد