حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

گامی برای آبادانی

     

   

 

 چند روزیست که صداهایی گوش خراش در کوچه پس کوچه های روستای حصاروئیه خانه ها را می لرزاند گویی زلزله آمده است اما اگر قدم به کوچه بگذارید متوجه می شوید که این تنها صدای دستگاهی است که کوچه های سنگی روستا را جهت عملیات گاز رسانی می کند گامی دیگر برای آبادانی این روستا و روستاهای دیگر ٬هر چند که این مسئله دیر صورت می گیرد و روستاها اکثرا خالی از سکنه شده اند اما باز هم خدمتی به جماعت روستا نشین است که زمستان های سخت را با آرامش خاطر سپری کنند و دغدغه تهیه سوخت و گرم کردن خانه شان را نداشته باشند امید واریم که هر چه سریعتر این امر صورت بپذیرد و اهالی روستا از این نعمت خدادادی  برخوردار شوند.

نظرات 28 + ارسال نظر
روستا نشین سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 17:30

قربون قد و بالاتون این حرفا چیه بنیاد توی روستا کدومه این مردم یک تعاونی تشکیل دادن که ۶۵ تا عضو داره اونوقت نصفشون میرن از شهر خریدشون رو میکنن تورو خدا این مردم یک جورایی بد فکر می کنن من نمی دونم چرا ؟ در حالی که اگر این تعاونی هر چی از فروش اجناس سود کنه بین همین اعضا تقسیم می شه .

باربد پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:25

ذوقعلی جان! پایه گذاری(به گفته شما "تاسیس ") یک بنیاد کوچک بسیار نیک است و برای مردم آن دیار بسیار روا و برازنده است!
ولی باز هم برمی گردیم به همان چرخه ای که هوادارانی مانند شما دارد.
کاش چند روزی می شد که با بزرگان و پیشکسوتان امور مردم روستا ها و ج.... همراه می شدید و می دیدید که چه می گذرد.
همشهری من ! باید با همه نشست و برخاست داشته باشی و پرس و جو کنیم تا بفهمیم که چه اندازه مشکلات گریبان گیر شان برای برپا کردن شاید یک گردهمایی کوچک وجود داشته است....ولی در اندیشه باشید که از آنچه موجود هست و زبربنای آن سالها پیش به عشق شما مریدان ریخته شده ! در شرایط بحرانی کنونی هم بهره برداری کرد.
باز هم پافشاری می کنم که ایده شما این ایده یی بسیار نیکو هست ولی هم اکنون با نبودن پهلوانان( به گفته شما شیر بچه ها) در میدان فعالیت های اجتماعی سرفرازانه و انساندوستانه بسیار دشوار می نماید. گرچه همفکری و هم اندیشی در این زمینه ها برای آینده هم مفید است و هم یک نیاز!

و البته که شما آزاد هستی که همان که خود راست و درست می بینی برگزینی

همولایتی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 17:53

ذوقعلی جون ما نون کرنون گیرمون نمیاد اونوقت تو دار ی دلار می آری روستا بنیاد روستا رو تشکیل بدی

رفیق ذوقعلی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:41

بسیار خوب است و دلپذیر
این گوی و این میدان
ما هم همینجا اعلام می کنیم از هرگونه برنامه ای در جهت بالا بردن سظح رفاه روستاییان مقیم حصارو و آنها که دور از دیار هستند آماده ایم .
ساز و کار و آیین نامشو تایین خظ مشی با شما .

ذوقعلی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:27

زنده باشی رفیق جان . این رو که بد نگفتی اوگرمو و کشکله جوش خون ما بد جوری ته کشیده. انشا الله به زودی پیرت کمک کنه و فرصتی بشه بیام هم محفل بشیم و با هم یک اب گرمو زیر اتشی بزنیم تا شاید این حال اشفته ما هم سامون بگیره. میدونم چی میگی عزیز. درد دلت رو (فکر کنم )میفهمم. به هر حال موضوع اینه که اگر خود ما حرکتی نکنیم کسی برای ما دلسوزی نمیکنه. در گذشته هم من این نکته رو خدمت شما و دوستان گفتم . اینکه فرماندار و بخشدار مسئله از خودشون بسیار دارند. ما اگر خودمون دور هم بیام و دوستانه موضوعات را بررسی کنیم مطمئنا (به عقیده بنده) میتونیم مقداری از مشکلات روستا رو حل کنیم. همچنان که عرض کردم ما حدود ۲۲ نفر از همولایتی ها رو در خارج داریم و خدا را شکر همه درامد دلاری دارند. تازه به غیر این معدود بسیاری از دوستان همه مهندس و دکتر هستند. بنابر این اگه دوستان هماهنگی کنند در اسرع وقت میتونیم یک بنیاد کوچکی رو تاسیس کنیم که بتونه اول مسئله مالی پروزه های کوچک رو تامین کنه و در اینده بتونیم برنامه های بهتری رو برای خودمون داشته باشیم.

رفیق دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:31

ذوقعلی عزیزم
عمو بشم والا بعضی وقتا اینقده شما خارج رفته ها بحثاتون فلسفی و عرفانی میشه که به عقل ما دهاتیا قد نمیده .
عزیز برادر بحث در این باره بود که اومدن کوچه های روستارو کندن و به دلیل سو مسئولیت آقایون ول کردن رفتن حالا روستایی بیچاره مونده با کلی خاک و سنگ و چاله چوله که خدارو شکر دیروز باروون هم اومد شده نور علا نور .
نمیدونم شنیدی 20 سال پیش خدا بیامرز اسدالله قایینیان پیرمرد تو یکی از همین جور کانالهایی که برای آبرسانی کنده بودن افتاد و زمین گیر شد و به ماه نرسید که فوت شد .
مگه بخاط همین دعوا های آقایون مملکت نبود که آسفالت 10 کیلومتر جاده 10 سال طول کشید و 20 نفر از مردم روستا های حصارو برفه سارا و اشکور جان خودشون رو از دست دادن ؟؟؟ که ازین میون فکر کنم 5 نفر سهم حصارو بود .

شما از ما خورده نگیر وقتی بیای اینجا کنار ما بشینی یادت میاد که قدیما همینجوری فکر می کردی .
اینا از اسرات خوردن مک دونالد و کوکاکولاست اووگرموی خونت کم شده که یادت بیاد اینطرف چه خبر بوده که باعث شده غربت رو به وطن ترجیح بدی.
هرجا هستی شاد و خوش و خرم باشی.

ذوقعلی جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 23:37

با سلام
جرف بیربطی هم نگفتی رفیق جان. ممکنه بنده زیاده روی میکنم . به نظرم تنور ه یخ نون نمیگیره. بزار تنور شما هم به سلامتی همچون دل ما گرم بشه. بعد بازم وقت هست. محفلی میکنیم. انشا الله که زنده باشی و موفق. ما خوشحالیم که حداقل یک عده ای خط مار و میخونن هنوز. به قول شما هنوز ما میتونیم زنگ بزنیم تو ایران رییس جمهور تعیین کنیم!.! خودمون هم فراموش کرده بودیم که این همه قدرت رو نبایستی حیف و میل کرد!.

رفیق جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:10

ذوقعلی عزیز شما به فرنگ رفته ها حرفاتون همیشه از روی شکم سیری بوده و نفستون از جای گرم بلند شده . و اون گرسنگیها و دربدریها زود یادت رفته که نشستی واسه ما تو ایران نسخه می پیچی که به کی رای بدیم با هم دوست باشیم انتقاد بپذیریم با هم همکاری کنیم ، به به هوا چه خوبه چه گلی چه بلبلی ... عمو جمع کن این بساط رو بزار تو این گندو کثافتی که به دنیا اومدیم زندگی کنیم تو که فرار کردی رفتی بقیش به خودمون ربط داره که چی به سرمون میاد .

ذوقعلی یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:29

با سلامی مجدد. بحث دونفره شده اما امیدوارم که دوستان بنده رو ببخشند که مطالب رو همچنان ادامه میدهم.

همدم جان بازم ممنون به خاطر مطالب شما. دوست عزیز من هم با شما موافقم که مشکلات زیاد هستند. اما همین که هست. ما بایستی راه حل ها را ارائه داده و سرنوشت خود را خود به دست بگیریم و از همه چیز فقط انتقاد نکنیم. بنده سال ۹۴ در دانشگاه همین عقاد شما را به استادانم با اجازه شما بلقور میکردم و همچون شما دوست عزیز از احوال مملکت و همولاتی ها ناخوش بودم. اکنون بعد از یک دهه به این نتیجه رسیدم که انتقاد به تنهائی مشکلی را حل نخواهد کرد. با ارائه راه حل ها بایستی به بهتر کردن موقعیت کمک کرد. مسئولینی که در امور کار قرار دارند هم به گونه ای خواستار تغییر هستند ولی راه بهتری نمیدانند. وقتی تیمی در حال باختن هست نظریات زیادند و همه مربی میشوند. اما ایا کسی عقیده ای برای برد دارد؟ بنده بازیکن خوبی نبودم و همیشه کارم عربده زدن در کنار زمین بود. فقط یک بار به من فرصت داده شد که من هم به میدان رفتم و خواستم انجه باور داشتم به عمل تبدیل کنم. دریافتم که اسان نیست. این را گفتم که مثالی باشد به دوستانی که در کنار زمین هیاهو میکنند و غیر از برد نتیجه ای را قبول ندارند. مسائل کشور ما مسائلی عمقی هستند. همان قوم و خویش بازی متاسفانه ریشه در فرهنگ ما مردم دارد. و تغییر یک فرهنگ کار اسانی نیست. یکی از بزرگان گفته اند: تنها کسانی اشتباه نمیکنند که کاری نمیکنند.

همدم پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:51

گاهی وقتها باید به قول معروف کلاه خود را قاضی کنیم و حرفهای گفته یا ناگفته ( نیت ها ) مان را مرور کنیم ؛ این ذوقعلی عزیز هم از اون دست آدمهایی است که گاهی اوقات مثل من فقط خودش رو می بینه آخه مرد حسابی من کی گفتم توی دنیای شما ( که حالا فهمیدیم خارج هست ) مشکلات نیست ؟ ولی آیا واقعا" توی دنیای شما همه برادران و خواهران وپسر خاله هاو خاله خان باجی ها و نوه نبیره های شهردارو فرماندارو . . . . . همه در راس امور هستند ؟ آیا همه اونایی که کارهای کلیدی و اجرایی شهر ها دستشونه از این دست افرادن ؟ من گفتم درد ما اینهاست و اگر گفتم شما شهر ما رو درک نکردی بخاطر این گفتم که شما گفتی ما برای حل مشکلاتمون از دولتمردان توقع نداشته باشیم ؟ پس اونا برای چی دارن حقوق می گیرن ؟ حقوق می گیرن که ببینن کجا می شه یک کار پیمانکاری رو برا خودشون بردارن ؟ یا کی میشه به بهانه ماموریت اداری و کاری برن دنبال کارای شخصی شون ؟ و..... بودجه هایی که برای عمران روستا ها می آد دست من و شما که نیست ؛ دست همین مسئولین شهر هست اونوقت ما از چوپونا و پیر زن پیر مردها که نمیشه توقع داشته باشیم ! اگه چارتا جوون هم بودن مثل شما یا فرنگی شدن و یا باربد و ... که همشون می گن لنگش کن ؟/

معین رضایی یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:55

سلام تشکر میکنم از وب سایت زیبایتان
باتوجه به اینکه تیم برق استبرق(مزرا)پرستاره ترین تیم مسابقات حصارویه بود تیمی که با داشتن فوتبالیست های بزرگی همچن علی ریسی مهدی قربانی محسن رضایی علی شمسی و.....سطح فنی ان خیلی فراتر از این مسابقات بود کم لطفی بود که حداقل یک عکس از این تیم در وب سایت شما نبشد

سلام دوست عزیز شما خوب می بینی که این عکسها مربوط به امسال نیست مربوط به نوروز ۸۷ است خبرها و نظر های نوروز ۸۸ را وبلاگ جام نوروزی حصاروئیه دنبال می کرد.jnh.blogsky.com

ذوقعلی جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:36

با سلام دیگر
همدم جان عزیز خوشحالم که میشنوم که شما شهر عزیز شهربابک را به قول خودتان خوب درک کردید. عزیز جان به عرض انور شما برسانیم که اگر خواب سوبسید به حضور منورتان نائل شده است خیر باشد.(متشکریم از لطف شما)
خوب بود که در دنباله مطالب خود انصاف و جوانمردی را محروم نگذاشته و همچنین اضافه مینمودید که شاید این ذوقعلی با دیدن دو روی سکه حرفی برای گفتن داشته باشد. بد نبود که اضافه میکردید که ممکن است این ذوقعلی حصاروئی ما با تجربه زندگی در ایران و خارج از ایران به نتایجی رسیده باشد. خارج از انصاف نبود که عرض میکردید این ذوقعلی پر حرف حصاروئی ممکن است با اندک تحصیل خود در ایران و خارج از ایران اشتبا ها به تصویری جدیدتر از دنیای امروز برخورده باشد.

بنده نظر خود را مینگارم اگر با باور شما تفاوتی دارد شما نادید بگیرید و به بزرگواری خود ما را ببخشد. به قول بعضی از دوستان ممکن است ما از جمع خردمندان دور مانده و در گمراهی خود کور کورانه میلولیم.

روستایی جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:57

من با نظر آقای ذوقعلی در مورد وجود مشکلات وقتی موافقم که میدان اظهار نظر و اجازه فعالیت برای همگان داده شود و با نظر همدم هم که گفته پارتی بازی و باند بازی در شهر ما بیداد می کند موافقم و هم می گوییم این یک معضل فرهنگی است در کشور ما که نه تنها شهر ما بلکه ۹۹ درصد جامعه ایران دچار این بدبختی (( رانت و رشوه و پارتی بازی )) می باشد و البته که آنهایی که در راس کارهای اجرایی شهر هایی مثل شهر بابک هستند به دلیل عدم نظارت کافی و محکم و به دلیل وجود خلا ء های قانونی قبل از اینکه به فکر مردم بینوا باشند به فکر پر کردن جیبهای مبارکشان هستند تا خدای ناکرده اگر چهار سال دیگه نبودن فیضی از ناحق برده باشند و برادر یا خواهر بزرگوار(( ذوقعلی جان )) شما هم ذوقت رو بزن و این رو بدون که همه توی ایندوره زمونه اینقدر فراست دارن که بدونن چی راست و چی دروغ !! راستی طبق اطلاعات واصله تا امروز حدود هشت روز هست که کوچه های حصارو کنده شده ولی هنوز پر نشده و رفت و آمد مردم با مشکلات بسیار زیاد انجام می شه تا جایی که امکان تردد توی بعضی کوچه های وسط ده هم امکان پذیر نیست و این از همون دست مشکلات پیمانکاری هست که به دلیل عدم کفایت توانایی انجام کار را ندارد و فقط بخاطر آشنایی با ........ این کار را بهش دادن (( می گی دروغ می گم تحقیق کن )).

باربد جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:48

قدیمها روی دفترچه های که کمیته 15 خرداد میداد مطلبی جالب از حضرت خمینی (ر ه)می نوشتند:
" امیدواریم روزی بشر به رشدی برسد که مسلسل ها به قلم تبدیل شوند."

به گمان من اگر براستی تنها این گفته دست کم در کشور ما رخ می داد درسی می بود برای تمام کشورها که یاد بگیرند و گفته های خودشان را آزادانه بنویسند تا فرهنگ انسانی داشته باشیم.
ولی شوربختانه این روز به روز به سمتی دیگر رفت .
و امروز در بین شما برخی از دوستان نگران هستند که امروز آمریکا و کشورهای غربی مسلسل را کنار بگذارند و قلم دست بگیرند و وب سایت بزنند.

به گمان من این جای خوشبختی است که هم روزنامه کیهان تو ایران می تواند بنویسد و هم روزنامه های دیگر در جای جای دنیا !! به قول قدیمی های شهربابکی شنونده و خوانند باید عاقل باشد

همانگونه شما نوشته اید که : "همه دوستان میدانید هر کسی میتواند امروز نظر خود را بر روی نت بیان کند"

چه خوب که این را شما نوشتید که من بدانم و به شما هم بگویم که من و شما با همین علم و تکنولوزی غربیها داریم مطالبمون را می نویسیم و شما چیزهای نو پیدا می کنی تو همین اینترنت و به من و دیگران هم می رسانید. هر روز یاد می گیربم.

براستی باید برای آقای ذوقعلی برادر روستا دوست که در دور دست نشسته اند پیام مردم روستاها را زودتر می رساندیم و هم اکنون رسید بچه ها حرفهاشون را از روی واقعیت زدند.

این حرفها و گفته ها نه از روی کین و نه از روی لجاجت است. این برای این هست که صدای مردم روستا بدون واسطه به شما و یا شاید کسی که نماینده و بر گزیده ملتی نام گرفته است برسد.

آیا فکر نمی کنید در مورد رسانه ها سستی از رسانه های خودمونی(شاید به گفته شما: غیر بیگانه) باشد که مطالب و واقعیت ها را بد جلوه می دهند و گاهی مطالب را سانسور و حذف می کنند!! و آنچه براستی داره را بدرستی نمی نویسند!! که چرا امروز اگر مردم به رسانه های دیگری(به گفته شما: بیگانه) روی می آورند و چرا های دیگر که نمی نویسم....شما خود انسان هستید و انسان قادر به اندیشیدن است.
براستی آقای ذوقعلی هنوز فکر می کنید بچه ها مسائل را سطحی نگاه می کنند؟


ذوقعلی پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:49

با سلامی مجدد
مشکلات در هر جامعه ای وجود دارد. اما در جامعه های پیشرفته تر شاید برنامه ریزی و بررسی های بهتری انجام شده و میشود. اگر نگاهی به جوامع غربی برای مثال بیندازید میبینید انها هم همین مشکلات ما را داشته اند و حتی بعضی از انها هنوز دارند. پس مشکلات تنها در ایران نیستند. جمعیت ایران طی سی سال دوبرابر شده است ایجاد کار با این سرعت برای هر کشوری مشکل خواهد بود. اعتیاد بعضی اوقات هم تنها از بیکاری نیست. فاکتورهای دیگری هم در این زمینه فعال هستند. خوب است نیمه نگاهی به یکی دو تای معتاد بکنیم . بیکاری انها را به اعتیاد نکشیده است. ساده بینانه است اگر مسائل را سطحی ببینیم. بایستی وقتی کلامی گفته میشود با ارائه گواهی بیان شود. منظورم از گواهی یک وب سایت نیست. همه دوستان میدانید هر کسی میتواند امروز نظر خود را بر روی نت بیان کند. ناگفته نماند کسانی با نیت دشمنی سرمایه گذاری کرده و وب سایتهای مخربی ایجاد میکنند و متاسفانه حتی اگر درصد کمی از مردم نوشته های ایشان را باور کنند انها خوشحال خواهند بود.

رادیو صدای امریکا. رادیو فردا . رادیو بی بی سی . رادیو های بیگانه مجانی برای ما برنامه پخش نمیکنند. سرمایه گذاری های بزرگی انجام شده تا نظر عمومی را در مورد کشور و مسئولین و مذهب عوض کنند. تنها کسانی که دیدی کوتاه دارند این رسانه ها را گواهی قرار میدهند.
برای من بسیار جای تعجب است که مسئله گاز رسانی به روستا ها که بسیار حرکت مثبتی میباشد میتواند احساسات منفی در افراد ایجاد کند. ایا این افراد نبایستی سر دوربینهای خود را برای لحظه ای هم که شده سوی خود بچرخانند و نگاه عمیقی به طرز فکر خود بکنند!

همدم پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:45

ذوقعلی جان و آقای روستا دوست؛ از گفته های شما پیداست که از آن دست افرادی هستید که یا از مشکلات مردم چیزی نمی دانید (( شاید بخاطر دوری از این دست مشکلات )) و یا خود را به قول معروف به کوچه علی چپ زده اید و راستی شاید شما از همین حالا دارید ماهی چند میلیون سوبسید می گیرید ؟!! آخه مرد نازنین حساب کن ببین پول (( تلفن + برق + آب + موبایل + گاز + مالیات + عوارض شهرداری + نوسازی + و .. . )) یک شهر کوچکی مثل شهربابک فقط توی یک سال چقد ر میشه و همه این ادارات روی هم چند تا کارمند دارن و یا چقدر خرج قانونی دارن ؟ خوب بقیه پولها کجا میره ؟ کجا خرج میشه ؟ شهربابک رو فقط دیدی اما درکش نکردی !! شهر ما شیر بی یال و سر اشکم است نه بخاطر مردم بی آلایشش ! بلکه بخاطر مسئولین بی سواد و بی مسئولیتش ! اگه شک داری یک سر به هر اداره ای یا در مانگاهی که خواستی بزن و برو تو عمق مسائل !!!! ببین فساد باند و پارتی و کلاه برداری و کلاه گذاری چه کار که نکرده

تماشاگر سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:13

نخست در باره این نوشتها که نظاره گر ماجرا نوشتند و از یک سایت گرفته شده و آدرسش هم داده شده اگر میتونید این گزارش را اونجا بخونید که درباره دولتی نوشته شده که همینی هست که میبینیم! و آزادی نوشتن را هم می بینیم که چطور داده می شود. آزادی های دیگر هم پیش از بیان هست ولی پس از آن نمی دانم شما بگویید هست یا نیست؟! اگر هست انوقت من و شما چقدر راه حل هایی برای معظلات اجتماعی ارائه بدهیم که شما می پرسید :
چقدر راه حل برای معظلات اجتماعی ارائه میدهید تا نیمی از انها را هم از دولتمردان متوقع شویم؟
دیگران همه با شما هم عقیده هستند که ریشه کردن مشکلات اجتماعی وقت می گیرد ولی شدنی است!
در حالیکه روش حل مشکلات اجتماعی طوری برنامه ریزی می شود متاسفانه که دست ها بسته می ماند.

با تکیه بر مذهب و خرافات در دنیای امروز نمی شود مشکلی را حل کرد. و رشد اندیشه ها تنها در جامعه انجام می گیرد که مردم بتوانند آزادانه به تبادل اندیشه بپردازند و لی در جامعه ای که به سختی بتوان آزادانه نظر داد امکان دارد و شایسته هم است که مردم همگی ‌ چشم و گوش باز باشند و مطالعه داشته باشند و ما همه باید ببینیم که کی‌ چی‌ میگه، فرهنگی را در سالها تمرین کرده ایم باز هم گسترش می دهیم. فرهنگی بر پایه خرد و دانش !

در همین جامعه که فردوسی و سعدی و ناصر خسرو و
رود کی ها را .... پرورش داد و درسهای فرهنگ و اخلاق و .... داده اند و همه به ما به زبان خود رسانده اند که چه گذشته است. تاریخ را بدانیم و بدانیم که دوباره تکرار نکنیم اشتباهات گذشته را!

خرد و دانش دارد که این دو ابزاری هستند که سالها پیش شاید ۳۰۰۰ سال پیش مو جب شد که ۴ تا آدم حسابی‌ داشته باشیم.

این بدبختیها که دامن گیر ما شده و هر روز شاهد از دست دادن عزیزانی هستیم ریشه در چه چیزی دارد؟

ما میبینیم فرزندان ما در گیر بی‌ خردی هستند، چرا نپذیریم که بعضیها در انالیز کردن کمترین چیزها ناتوان هستند و باید بیشتر دقت کرد که حرف را از روی آمار و ارقام و علمی زد (بر پایه خرد و دانش).

در ضمن که کسی به کسی توهین نکرده است. خیلی خوب واضح است که چه کسانی به مردم دیگر توهین می کنند. همانهایی که تاب و تحمل شنیدن حرف دیگری را ندارند.......

با این همه دوستان گرامی!!
خوشحالیم که همه فهمیدیم به ضرورت مطالعه و بررسی ریشه ای مشکلات نیاز داریم.

ادامه دارد.....

ذوقعلی دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:49

با سلام و خسته نباشید. ببخشید من دیر رسیدم و شما کاسه و کوزه را سر " روستا دوست" خورد کردید. مطمئنم که "نظاره گر ماجرا " اکنون دنبال نفس کش میگردند!

به هر حال جای خوشحالی است که میبینیم بعضی ها بهتر میبینند و خوب میفهمند ولی متاسفانه به دلایلی کار فهماندن دیگران را زیاد جدی نمیگیرند. من هم تا حدودی با "روستا دوست " هم عقیده ام و بدون شک در این محفل جزو نفهمیده ها قرار خواهم گرفت. زیرا من هنوز هم نمیدانم که چرا افرادی فقط مشکلات را به رخ میکشند و از افشای را ه حل ها و مشکل گشا ها ناتوان هستند. چرا توقع ایشان از دولتمردان بالاست در حالی که خود مسئولیتی قبول نمیکنند. ما سیاستمدارانمان را کرایه که نکرده و از سرزمینهای دور که نیاورده ایم. انها هم در همین کلاسها و در دست همان استادهایی که شما از ایشان درس اموختید نشسته اند و اموخته اند. شما چقدر راه حل برای معظلات اجتماعی ارائه میدهید تا نیمی از انها را هم از دولتمردان متوقع شویم؟
شما از خود توقعی نداری و همه مشکلات را از جانب دیگران میدانی؟
شکی نیست که مواد مخدر خانمانسوز است و اعتیاد مشکل بزرگی برای کشور ایران و بسیاری از کشورهای دیگر میباشد. اما حقیقت موضوع اینست که در اروپا و امریکا و سایر کشورها هم اعتیاد مشکل اجتماعی بوده و دولتها را نگران دارد. ایران متاسفانه در همسایگی بزرگترین تولید کنندگان این مواد میباشد و تحت تاثیر شدید و مخرب این مواد میباشد. شما از حقایق چشم نپوش و هم مانند همیشه فقط انگشت به سوی دیگران دراز نکن عزیز جان .
شکی نیست که دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران از حداکثر توان خود استفاده میکند تا مشکل اعتیاد را ریشه کن کند. اما همانند ریشه کن کردن نفهمی بنده این کار کار اسانی نیست و احتیاج به برنامه ریزی و سرمایه گذاری و کمک مردمی خواهد داشت.
گذشته از اینها احتیاج به وقت دارد. تا اجتماعات ما دیدگاه خود را در باره اعتیاد و معتاد به گونه ای سازنده تغییر دهند. برای مثال تیم فوتبال ما در سال گذشته از همه باخت. به جای نفهم حساب کردن دست اندرکاران و توهین کردن خوبست راه حل ها را ارائه داده و عقاید خود را اظهار کرده و دوباره سعی کنیم. این کار در سطح اجتماعی و سیاسی هم همین گونه متواند موثر باشد.

من برم یک کلاه اهنی سر کنم که الان کفش و کلوخ سرم خواهد بارید
یا
حق

هموطن آقای احمدی نژاد دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:24

امیدوارم که لینک زیر فیلتر نباشد و بتوانید یک چند تا از واقعیات را به دوست روستا دوست گرامی نشان بدهیم و اگر هم فیلتر باشد سرانجام به دستش می رسه و تلنگوری به کله مبارکش می خوره. ببینید

http://moniroravanipor.com/index.php?option=com_content&task=view&id=514&Itemid=298

[ بدون نام ] شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 21:24

دوستان زیاد سخت نگیرید این اقای روستا دوست حداقل ده پانزده سال افکارش از جامعه امروز عقب هست با چنین افرادی بحث کردن ندارد . اگر روستا دوست بودی توی همان روستا میماندی . کدام روستا ؟ روستایی که زمانی از گوشت نان گرفته بهترین فراوردهای لبنی و محصوالات را تولید میکرد حا باید دستش به قول <علیرضا>۱پیش پیر بزهای افغانی و......دراز باشه تمام دامداری کشاورزی را از بین بردن اقا دلش خوش گاز کشی شده

نظاره گر ماجرا شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 15:34

دلیلی برای دلیل های آقای روستا دوست ظاهر بین!

سازمان ملل اعلام کرده است که مصرف نیمی از مواد مخدر جهان در ایران، روسیه و اروپا است. این سازمان طی گزارشی در روز چهارشنبه بیست و نهم اکتبر اعلام کرد که در سال 2008 چهارده تن هروئین و حدود 450 تن تریاک تولید شده در کشور همسایه ایران یعنی افغانستان در ایران مصرف شده است که این کشور را به همراه چند کشور دیگر از جمله روسیه در فهرست بزرگترین مصرف کنندگان مواد مخدر در جهان قرار می‌دهد.
این سازمان با اشاره به این که کشور ایران یکی از بزرگترین کشورها است که با مسئله مواد مخدر و مصرف آن روبرو است ادامه داده که یکی از دلایل عمده ی همه گیر شدن بیماری ایدز در این کشورها از جمله آسیای مرکزی و میانه علتش مصرف مواد مخدر است .
این گزارش ادامه می‌دهد که بازار 65 ملیارد دلاری مواد مخدرکه بخش عمده ای از آن در کشور افغانستان و پاکستان تولید می شود 15 ملیون نفر را در جهان معتاد کرده است که نیمی از این افراد در ایران، روسیه و اروپا هستند.
مسائل سی سال اخیر در ایران یعنی بی ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن شرایط اجتماعی به لحاظ سیاسی و خیلی مهم تر به لحاظ اقتصادی یعنی این که حتا نمی شود پیش بینی کرد که فردا شرایط اقتصادی چه قدر بدتر خواهد بود از دلایل افزایش مصرف مواد مخدر است. وقتی که بی ثباتی وجود دارد انسان به عنوان یک موجود زنده نمی تواند ساز و کار های روانی‌اش را برای تطابق به کار بگیرد. وقتی که نتواند ساز و کار های روانی و فیزیکی اش را برای تطابق به کار بگیرد یک تئوری هست به نام درماندگی یا ناامیدی که تئوری پایه ی افسردگی است.

http://zamaaneh.com/ardavan/2009/11/post_321.html

سیاستمداران و حکومتمداران باید به این مسائل توجه داشته باشند، یعنی شرایطی را به وجود بیاورند که ناامیدی و احساس درماندگی خیلی کمتر بشود و آدم ها به آینده خوشبین تر باشند و بتوانند برای خودشان آینده ی بهتری برنامه ریزی بکنند و شرایط اجتماعی سالم تری داشته باشند. این ها خیلی مسائل مهمی است. اگر این اتفاقات نیفتد مسلم است که جامعه ی جوان و نسل جوان یک سیر قهقرایی دارد.......
......من فکر می کنم یکی از آسان ترین چیزهایی که در ایران می توان به دست آورد مواد مخدر است. یعنی دسترسی به مواد مخدر در ایران بسیار آسان است. شما در هر محلی که هستین، حتا منی که الان معتاد نیستم و کسی را نمی شناسم، اگر بخواهم نهایت امر در عرض یک ربع الی نیم ساعت برایتان تهیه می کنم.
....نباید فراموش کرد که در ایران مصرف مواد مخدر رو به افزایش است. اگر چه برخی به خاطر فشارهای روانی و برخی مشکلاتی مانند ناامیدی و عدم امید به آینده و برخی دیگر دلایل بسیاری را برای این افزایش در نظر می گیرند اما آن چه که نباید فراموش کرد این است که این قطار با سرعت زیاد در ایران رو به حرکت است و هر روز سن مصرف مواد مخدر در ایران کاهش پیدا می کند.

همدم شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:20

اهمیت آموزش استفاده از گاز و وسایل گاز سوز امر مهمی است و باید توسط شوراها و یا دهداری از مسئولین شرکت گاز خواسته شود تا در زمینه آموزش به روستاییان فکراساسی و از همین حالا اقدام شود

علیرضا شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:24

نمی دانم جناب روستا دوست از کجا فهمیده اند که همه مردم از دولت احمدی نژاد حمایت کرده اند ،‌درحالیکه همین ۱۳ آبان هم شاهد تظاهرات مردم معترض و دانشجویان در شهرهای بزرگ بودیم!!
و نمی دانم چطور ایشان دولتی را که با سیاست های غلط و واردات بی رویه و بی سابقه محصولات کشاورزی و دامی در ۴ سال اخیر ( از سیب و پرتقال و شکر و برنج و بگیر تا پیر گاوهای پاکستانی و پیربزهای افغانی و...) کمر کشاورزان و دامداران داخلی را شکسته ،‌کمک و حامی روستاها می داند !!

ا شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:50

این آقا که نام خودش را روستا دوست گذاشته هیچ وقت نخواهد فهمید.
تو اگر مو بینی کسانی هستند که پیچش مو را هم می بینند.

آخه آدم حسابی به چه قیمتی! رفتی آنور دنیا نشستی و می گی لنگش کن! این گاز هم قیمتی داره و مردم این روستا هم پول را در آینده به خزانه خواهند ریخت! یعنی خدمتی هم اگر به این روستاها بشه همین جور که گفتی خیلی هم کاری شایسته است ولی همچین کار ه شاقی هم نکرده اند. یایستی از این کارها بکنند تا همه چرخها بچرخه !!
در عوض در این سالها که گذشته خیلی چیزها از مردم همین روستاها گرفته شده: کار و شغل خیلی چیزها هم بدون هیچ زحمتی بدست آمده : و شما اگر زرنگی کاری بکن که جوانها از این وسایل گاز برای مصرف مواد بهره برداری نکنند. ....
این خیلی وقت می گیره تا بعضی ها این چیزها را خوب بفهمند.

علیرضا پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:06

البته که گاز کشی خیلی خوب است
اما مهمتر از گاز برای یک روستا آب است
نه مثل سالهای گذشته ، که برای روستاها حمام و مدرسه و ...ساختند و فکری برای آب نکردند و روستاییان به خاطر کم آبی مجبور شدند روستاهای حمام و مدرسه دار را رها کنند و به شهرها بروند و...

روستا دوست پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:18

بی‌ دلیل نیست که همه مردم، خصوصا، مردم روستاها از دولت آقای احمدی نژاد حمایت کردند. چرا که این دولت در کمک به روستاها دریغ نکرده و نخواهد کرد. ممنون از دولت عدالت طلب آقای احمدی نژاد. اگر روستا نباشد، شهر هم نخواهد توانست ادامه زندگی‌ بدهد.

ا سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:59

آموزش هم در زمینه های گاز و گاز رسانی از همین روزها بهتر است آغاز گردد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 20:02

بازم خوش به حا لشون الان خیلی ازشهراهستن که گازکشی نیستن بازم خوش به حالشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد