حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

سرما به پیش

این روزها با شروع فصل سرما رفته رفته بخاری ها روشن شده و حال و هوای زمستانی بر منطقه حاکم شده لباس گرم و کلاه و کاپشان و غیره. البته شاید بگید که سرما خیلی وقته شروع شده و تا حالا مگه تو خواب بودی؟ اما باید اینو بگم که این سوسولا هستند که به این هوای عالی میگن سرد. گله داران و گوسفند دارا هم در تدارک درست کردن جا و مکانی گرم و راحت برای گوسفند هایشان می باشند هرچند که عده ای طاقت همین سرمای اندک را هم ندارند و مدتی است که گله شان آغلی شده. خلاصه تا آخر همین ماه همه گله ها آغلی میشن و چوپونا تو آغل گرم حال می کنند. البته یاد قدیما به خیر زمستون و سرماش صفای دیگه ای داشت بارون و برف و اون با هم بودنها حال و هوای دیگه ای داشت تازه اون موقع ها شرکت ذوب مسی هم نبود که زندگی مردم رو تباه کنه حالا دوره زمونه فرق کرده شاید تنفس هوای آلوده به ذرات مس به قول این قرتیها کلاس داره. حالا که خشکسالی و این قوز بالا قوز شرکت مس خاتون آبادو میگم همه شریک گله ها رو از پاشونده و هرکسی برا خودش یه اربابی شده و با سختی زندگیش می سازه. ان شاء الله که دلاتون گرم و با صفا باشه زمستونتون سرد و خونه هاتون گرم. 

نظرات 6 + ارسال نظر
علی ابراهیمی رفسنجانی دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:10

سلام خسته نباشی صد رحمت به شما که اصالت را فراموش نکردی .

همدم سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 15:55

قدیمیها می گفتند سرمای زمستون و دیون دولتی از سر کسی نخواهد گذشت . ولی این دوره زمونه با وجود بخاریهای گازی و برقی و تاسیسات امروزی اکثر مردم سرمای واقعی را حس نمی کنندبه قول شما حتی چوپونهایی که این دوره زمونه بخاطر بعضی مسایل که یکی از اونها الودگی منطقه بخاطر الاینده های زیست محیطی ناشی از دود کارخانه ذوب خاتون آباد می باشد و مسائلی از قبیل خشک سالی های پیا پی که احتما لا ناشی از طغیانگری بشر بخاطر بر هم زدن اکو سیستم طبیعت و همچنین وجود تی وی ها و می وی ها در خانه های امروزی است که از خیر سریالهای تلویزیونی مثل افسانه سه برادران و تیپو سلطان گرفته تا پلنگ صورتی و پسر شجاع نمی توان گذشت و همین طور مسائلی چون ( ( رفتن زیر رخت خواب گرم بهتر از رفتن به کت راه مردون است )) و وجود ..... دیگر سرما هم اگر چه می آید ولی مگر کسانی که به یک بشکه نفت محتاجند آنرا حس کنند .

barbod سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:21

shab Yalda ham dar pish ast , pishapish jashn khobi dashte bashid

تو خود خودشی ! سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:59

خدارا شکر که مدیر وبلاگ ما هم از خواب زمستانی که نه پاییزی بیدار شد و یک خبر گوسفندی حک کرد میترسم زمستون که بگیره خواب عمیق تا بهار اجازه به روزرسانی وب را به شما نده . لطفا پیام را بدون سانسور نمایش بده تا همه بدونن از این که خبری از ولایت به ما نمیرسه ناراحتیم .آی قربون دایی .

hasaroiye دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 21:06

salam bar agha esmail khaste nabashi

یه فوتبال دوست دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 19:19

ازین که پس از مدتی یه مطلب جدید نوشته شد خوشحالم.ولی برای چی دیگه امسال خبری از مسابقات فوتبال نوروزی خبری نیست.پارسال این موقع خیلی خبرا می گفتین.من شنیدم که آقای مهندس قایینی دیگه امسال قصد ندارند که این مسابقات را برنامه ریزی کنند.ولی اگه شایعات درست باشد پس تکلیف افرادی که منتظر این بازی های جذاب هستند چی میشه.به نظرم بهتره یه نگاهی به عکس های پارسال بیاندازیم ببینیم که چه کسایی(منظورم پیرزن و پیر مرد هایی که اگه جلوشون در مورد فوتبال صحبت کنی دعوات میکنن) برای دیدن این بازی ها به سر زمین اومدن و زیر آفتاب داغ نشستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد