حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

روز تربیت بدنی و ورزش گرامی باد

 

حداقل برای در امان ماندن از اثرات بسیار زیان بخش کارخانه ذوب مس خاتون آباد ورزش کنید. کسی که به فکر شما نیست لااقل خودتان به فکر سلامتی خودتان باشید البته اگر می توانید در چنین محیطی بدون توجه به اتفاقات و مسایل جاری زندگی کنید.البته ورزش کردن و دود خوردن و یا گوشت و سبزی و مواد غذایی آلوده خوردن شاید کمی با هم جور در نیایند. البته اینها دلیلی بر این نیست که شما ورزش را ترک کنید.ورزش کنید تا سالم بمانید.  

۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش گرامی باد.

 

نظرات فراموش نشود.

نظرات 11 + ارسال نظر
باوفا دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:54

چنین گغت رستم به اسفندیار که من گشنمه نو ن سنگک بیار

باربد جمعه 10 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:02

از ماست که برماست!
اما نه !
کاش زبان را یاری می بود که می سرودم:

از ما نیست و بر ما نیست! بر ما روا نخواهد بود!

چگونه توانیم با این همه بی خیالی دست اندرکاران یک و یا چند سازمان و چگونه می توان یاری خواست ؟ از چه کسی؟ از کجا؟ و .......
خرد فرمان نمی دهد به زبانم .شاید دستم در اینجا فرمان برد که به شما می نویسم چه بس گفتی ها را در سینه اندوخته ایم ! براستی دمی تازه می خواهد !
هر روزه در جایی از سرزمین مان ایران (شهربابک و روستا های اطراف) مردمان بجای نسیم انرژی بخش و شادی بخش ؛ دود سمی در دم و جان خود فرو می برند اما نا خواسته ! چگونه می شود که چنین سکوت کنیم! من امروز می نویسم و چشم براه نسخه های پسین هنگام شما خواهم بود.
« دود کارخانه سمی است! »
شاید چشم داشت مردم از روزنامه شهر و روزنامه های مرکز این باشد که که مقالات و نوشته های همشهریان ما را با این عنوان درشت بنویسند تا اینکه یک روز از آدمهایی که چشم دل بینا دارند درد و آه مردم ما را ببینند و بشنوند!.
از رادیو و تلویزیون تهران دعوت کنند که به میان سرزده به میان مردم و دانشگاهیان شهر ما بیایند و از ایشان بشنوند.
نامه ها و مقالات و روزنامه های که در باره ی رفع مشکل به انسانهای درست و حسابی که اگر وجود دارند و می شناسید فرستاده شود!
..........
ادامه دارد





باربد پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:38


آنچه شنیده ایم!

فیروزان (ابولولو) کیست؟
ابو لولو به معنای پدر مروارید است
آرامگاه ابولولو آرامگاه سرباز گمنام یا به نامی است که برای نجات ایران با اعراب مهاجم جنگید

نمایندگان کشورهای عربی در گردهم آیی ها درخواست ویرانی این اثر تاریخی و ملی ما را داشته اند. [البته در مرام ما ها ..داشتن آرامگاه زیاد هم مهم نیست. اسم حسن صباح زنده است . آرامگاه صد سال هم نباشه مهم نیست]
در واقع آرامگاه ابولولو همانند یک سرباز گمنام یا به نامی است که اهمیتی خاص برای همه دارد و سمبل مقاومت مردم ایران در مقابل اعراب مهاجم است. و حالا این سمبل قرار است به ویران شود.
تاریخ و فرهنگ ایران در دوران انتقال از عضر ساسانی به عصر اسلامی آنگونه که در کتابها گفته شده فیروز نهاوندی یا ابو لولو یکی از ایرانیان در دوره اولیه ورود اعراب به ایران بوده است.
او کسی بود که گمان می شد عمر بن خطاب خلیفه مسلمین و کسی را که به ایران لشکر کشید را به قتل رسانیده است فیروزدختری داشت که گویا مروارید نام داشت و از آنجا که در زبان عربی به مروارید لولو می گویند به فیروز پدر لولو یا پدرمروارید گفته می شد.
عبیدالله پسر عمر پس از قتل پدرش فیروزان را که متهم به قتل او بود همراه با مروارید دختر فیروزان و هرمزان سردار معروف ایرانی و یک مسیحی ایرانی به نام حفینه را که در جنگ های علیه مهاجمین اعراب همراه هرمزان بود به قتل رساند . دبیر اتحادیه جهانی علمای مسلمان در (asriran.com) به گزارش عصرایران در گفت و گو با سایت خبری شبکه العربیه اظهار داشت : " .......ابولوءلوء فرد مجرمی بوده بود است. برخی نیز او را یکی از بزرگان شیعه و نیزبه نام مغیره بن شعبه او را خریده و به عنوان برده با خود به مدینه برده است.احتمال زیاد می رود که فیروزان زرتشتی بوده است و برخی ها حتی او را یک روحانی زرتشتی دانستند. ایرانیان به هنگام حمله اعراب در قرن هفتم میلادی اکثرا زرتشتی بودند.

ورزشکار دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:57

سلام بر اهل ورزش
پیشنهاد آقا جمشید بسیار جالب و سازنده هست اگه خاطر عزیزان باشد در مراسم افتتاحیه جام نوروزی 87 یا به عبارت دیگر جام طلایی آقای بخشدار قول مساعد برای ساخت سالن ورزشی در حصارو را دادند و بهتر است عزیزانی که در شهربابک ساکن هستند پیگیر این موضوع باشند مطمئن باشید با اعتباراتی که برای عمران روستاها اختصاص مییا بد و همکاری خوب دولتمردان محترم و اهالی روستا این آرزو (ساخت سالن ورزشی ) دور از دسترس نیست فقط همت میخواهد و مردانگی . به خدا قسم هر کس قدم خیری برای این جماعت بردارد خدا چند برابر به او میدهد ، کنار گذاشتن حساسیت ها و تحمل کردن یکدیگر تنها راه حل این مسئله هست . و این را هم بدانیم همه آنهایی که به جایی رسیده اند با آب و خاک همین روستا مرد شده اند و دین بزرگی نسبت به آن دارند . و این سخن گهربار را هم آویزه گوشمان باشد و خیلی دل به مطاع دنیا بستن پسندیده نیست .
تو نیکی کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز .

بچه حصارو یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 22:35

سلام به همه دوستان . با نظر آقای مهندس جمشید موافقم و برای ایشان و همه بچه های حصارو آرزوی موفقیت می کنم . اگر بخواهیم می توانیم زیرا خواستن توانستن است . ما هم به سهم خودمان هستیم .

باستانی کار یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 14:05

گویا جوانان حصارو هم ورزش باستانی انجام می دهند . دمتون گرم .

همدم یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 14:03

زنیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی زایدو کاستی
ورزش کردن برای سلامتی مفید است اگر به طور مداوم و از روی اصول و با بر نامه ریزی باشد سالم باشید و ورزشکار .

جمشید شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 20:44

درود بر ورزشکاران و ورزش دوستان حصارو و بر شما که قلبهاتان برای سربلندی حصارو می تپد . وقتی نام حصارو و ورزش در کنار هم می آیند اولین جرقه آن فکر و جلوه مسابقات نوروزی است که در ذهن تداعی می شود که در همین جا برای پیشکسوتان و پایه گذاران فوتبال حصارو آرزوی تندرستی و برای پویندگان این ورزش در حصاروییه آرزوی قهرمانی و سربلندی دارم . مسابقاتی که هر سال جهت تحکیم دوستی های قدیم و بوجود آمدن دوستی های جدید در بین جوانان روستاهای هم جوار و شهر می شودبرگزار می گردد . پیشنهاد می کنم بیایید برای دیار سر بلندمان حصارو یک با شگاه فرهنگی ورزشی ایجاد کنیم تا جوانانی که در رشته های دیگر مثل والیبال ، پینگ پنگ ، شطرنج ، فوتسال و . . . . مستعد می باشند بتوانند در طول سال مرتبا و با انگیزه بیشتری ورزش کنند و البته برای این منظور ساخت یک سالن سرپوشیده الزامی است که با همت بلند شما ورزش دوستان و بودجه ورزشی که به دهیاری تعلق میگیرد دور از دسترس نیست . البته اگر سالن داشته باشیم خانمها هم می توانند از آن به نحو مطلوب استفاده کنندو هم می توان از آن جهت رختکن برای مسابقات نوروزی استفاده کرد . به امید موفقیت شما دوست عزیز ورزشکار و ورزش دوست . ( می توانیم آقای سیروس نجفی را که دارای توانایی بالقوه بالایی می باشد و در شهر بابک ساکن است مسئول پیگیری بگذاریم و همه ما با تمام توان با وی همکاری نماییم )

ورزشکار شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:22

زنیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی زاید و کاستی
خسته نباشید .خواستم سئوال کنم از مسابقات جام نوروزی فوتبال در حصارو چه خبر ؟ عید گذشته که دست اندرکاران شاهکار به خرج دادند و نام روستا را بلند آوازه کردند ای ول .اما امسال تا به حال هیچ خبری نیست ؟لطفا خبری به اهل ورزش بدهید .

بچه دل حصارو و مهاجر جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 21:01

سلام و خسته نباشید
با درود وسلام به ورزشکاران و ورزش دوستان روستای حصاروییه. عقل سالم در بدن سالم .شاد باشید.

چنین گفت رستم به اسفندیار جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:10

سلام به همگی دوستان خصوصا ورزشکاران و ورزشدوستان گرامی

ورزش نه تنها ایجاد سلامتی جسمی و روحی در ورزشکاران مینماید بلکه درافزایش دوستی ها و همکاریهای تیمی و اجتماعی هم تاثیر مثبت دارد. افراد ورزشکار معمولا دارای صبر و حوصله بهتر و معمولا از وضعیت روحی و روانی بهتری برخوردار هستند. امید است که با برنامه ریزیهای بیشتر مسئولین و استقبال بهتر همولایتی ها ورزش را یک گوشه ای از فرهنگ ماندگار روستا بسازیم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد