حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

کودکان در حسرت حقوق خود در روز جهانی کودک

  

 «احتیاط، شادی و زندگی» شعر امسال روز جهانی کودک 

نمو جسمانی کودک با فراهم ساختن وسایل مادی امکان پذیر است تا از این طریق نیازهای بدنی او اشباع شود. این رشد و نمو با تغذیه، بهداشت کافی، آب و هوا، مسکن، خواب، بازی و امثال آن، به دست می آید.  حرکت و جنبش، اساس هر عمل غریزی و پایه وظایف حیاتی است که زندگی شاداب و سلامت در گرو آن است. وهمچنین انتخاب نام زیبا، نخستین احسان و نیکی پدر به کودک انتخاب نام زیبا و خوشایند برای اوست و این از حقوق لازم کودکان می باشد. 

لزوم توجه به کودک و دوران کودکی سفارش فراوان شده است. تا جایی که حضرت محمد (ص) سجده های خود را طولانی می کرد تا کودکان از پشت او به زیر بیایند. چرا که کودک دارای روح لطیف٬ظریف و حساس می باشد که هر گونه برخوردهای خشن و زننده روح لطیف و همچون لوح سفید وی را از بین می برد و کودکی که آینده ساز جامعه خود می باشد را دچار چالشها و ناهنجاریها می کند.و در این میان عوامل محیطی نیز تاثیر بسیار عمده ای بر روح و روان و سلامتی جسمی کودک دارد. یکی از این عوامل٬ آلودگیهای زیست محیطی می باشند که متاسفانه در چند سال اخیر گریبانگیر کودکان شهرستان شهربابک شده است. هرچند که بزرگترها نیز از اثرات مضر این آلودگی در امان نیستند. 

 کارخانه ذوب مس خاتون آباد که معلوم نیست با کدامین کارخانه در جهان مسابقه تولید آلاینده های صنعتی سمی گذاشته جان هزاران کودک و خردسال را در این منطقه به خطر گذاشته و روز به روز و بدون توجه به اعتراضات عمومی همچنان به دود کردن  و آلوده کردن محیط زیست ادامه می دهد. جای بسی تعجب است که چرا تا کنون مسئولین عزیز و زحمتکش استان و شهرستان هیچ اقدام مثبتی در جهت جلوگیری و یا رفع این معضل خانمان سوز ننموده اند. شاید که فرزندان آنها همانطور که بجای آب شرب لوله کشی ٬آب معدنی مصرف می کنند به جای هوای موجود در فضا هم از هوای معدنی و یا کپسول اکسیژن استفاده می کنند.(به حق چیزای نشنیده). اما در هر صورت این ما بزرگتر ها و مسوولان و تصمیم گیرندگان استانی و شهرستانی هستیم که در آینده مورد لعن و نفرین ابدی نسلی هستیم که امروز در حق آنها ظلم می کنیم و آنها را از طبیعی ترین حقشان که همان تنفس هوای سالم می باشد محروم می کنیم آنهم تنها بدلیل به جیب زدن ثروتهای کلان مادی که معلوم نیست این چند صباحی را که زنده هستیم آیا فرصت خواهیم کرد که از آنها استفاده کنیم یا خیر؟ ما که تا دیروز از همین مردم عادی بودیم و به صاحبان قدرتها می توپیدیم که در فلان قضیه اشتباه می کنید و این به نفع مردم نیست چرا حالا که صندلی قدرت آنان را گرفته ایم زبان در کشیده و خاموش شده ایم درحالی که می دانیم این صندلی به هیچ کس وفا نمی کند و همین امروز فرداست که به دیگری سپرده شود. کاش می شد برای کودکانمان دل سوزاند. ما رفاه و آسایش و آرامش کودکان سایر نقاط جهان را نمی خواهیم. شما را به خدا قسم بگذارید حداقل اکسیژن تنفس کنیم تا زنده بمانیم. 

به امید روزی که کودکانمان به این کوچکترین حق خود برسند٬ مابقی حقوقشان پیشکش.البته هرچند که از این امید آرزوها بارها و بارها در دل داشته و به زبان آورده ایم اما هیچ کدام برآورده نشده. 

نظرات 16 + ارسال نظر
عنایت سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:10

اقا اسماعیل سلام.نظر همونی که قبلا گفتم .درد وبلاشون بخوره تو سر..........

دیده بان محیط زیست چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:11

سلام به دوستان عزیز و ساکنین خوب و دوست داشتنی همسایه قدیمی ـ روستای حصاروئیه
با سپاس از مدیر اندیشمند وبلاگ حصاروئیه محبوب قلبها برای بیان واقعیتهای موجود در پیرامون محیط زندگیمان و همچنین تشکر از تمامی همشهریان خوب و اندیشمند نسبت به ارائه دیدگاههای ارزشمندشان
یک پیشنهاد به مدیر بزرگوار وبلاگ حصاروئیه محبوب قلبها: اطلاع رسانی صحیح، مستند، شفاف و به دور از هر گونه هیاهو و جنجال برای یافتن راهکار مناسب برای مقابله با اثرات سوء این فاجعه، خدمتی بزرگ برای مردم منطقه و حتی نسل بعد خواهد بود پس در صورت امکان همایشی اینترنتی با میزبانی وبلاگ ارزشمند شما برگزار گردد و دوستان در این زمینه راهکارهای خود را ارائه نمایند.
با تشکر

همدم یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 22:51

درود بر شیر بچه ها . دست مریزاد به دیدبان محیط زیست با این اطلاعات مفید از شما بخاطر این اطلاع رسانی متشکریم . ( با وقوف به این علم که برق زیاد هم خوبه و هم بد ) یک سوال دارم از آقای gomnam ( همان گمنام خودمون ) و آن اینکه سود شخصی ما در چیست که شما به این نتیجه گیری رسیدی ؟ فکر کنم شما از آن دست آدمهایی هستید که فقط انتقاد می کنند . لطفا پیشنهاد بده برای بهتر شدن کارها .یک روش آمریکایی این است که می گوید وقتی از کاری ایراد می گیری باید دو تا راه حل هم ارائه کنی و گرنه این ایراد شما به کار وارد نیست ومورد قبول نیست . به قول خودت (سود شخصی ) دارد .

شیرزاد شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 00:26

سلام دوستان گرامی
با تشکر و قدردانی از دوستمان دیده بان محیط زیست خواستم خواهش کنم اگر ممکن هست اطلاعات بیشتری در این مورد ذکر شود. داشتن منابع موثق در چنین مباحثی بسیار الزامی میباشد. خصوصا اگر بخواهیم ادعایمان را به مقامات بالاتر و یا به دادگاه ببریم. از این رو از دوست عزیزمان اقای دیده بان استدعا دارم که منابع این مقاله را هم به خوانندگان عزیز معرفی کرده تا در رسیدن به جمع بندی بهتر دوستان را یاری نماید.
ایا گزارشی از طرف مسئولین محیط زیست استان در این باره منتشر شده است . اگر چنانچه امکان دارد با ذکر منابع و ادرس های الکترونیکی انها ما را در جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر یاری نمایید.
با تشکر فراوان
زنده باد شیر بچ

کوفی جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:02

سلام دوستان
متشکر از بحث زیبایتان. تشکر زیاد از دوست عزیزمان به خاطر اطلاعات مفید ایشان. تشکر مخصوص از دوست عزیمان دیده بان. دست مریضاد میگیم به خاطر مطالب زیبای شما

دیده بان محیط زیست چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 16:25

سلام و درود به اندیشمندان همشهری
در هزاره سوم و در حالی که توجه به سلامت محیط زیست در راس تمامی امور قرار گرفته است متاسفانه در کشور ما و بدبختانه در شهر کوچک ما از خروجی دودکش های کارخانه ذوب مس خاتون آباد به دلیل طراحی نامناسب الکتروفیلترها روزانه چندین تن کنسانتره مس در محیط بیرون منتشر می گردد و این در حالیست که این کنسانتره حاوی مس، مولیبدن، جیوه، آرسنیک و ... می باشد. پاشش کنسانتره به همراه گازهای آلاینده خروجی از جمله دی اکسید گوگرد تاثیر نامطلوبی بر محیط زیست پیرامون این کارخانه گذاشته است. در اولین مرحله خاک و بوته های منطقه آلوده به مواد مذکور گردیده و با اندازه گیری مقدار عناصر ذکر شده در خاک می توان به عمق فاجعه پی برد. در مرحله بعد آبهای زیر زمینی این منطقه و تاسف بار تر اینکه آب آشامیدنی شهربابک و سرچشمه از همین منطقه تامین می شود. هنوز از شروع کار این کارخانه چند سالی نگذشته که اثرات مخرب زیست محیطی آن بر دام های منطقه اثر گذاشته و هر ورز شاهد تلف شدن بعضاً صدها راس دام به دلیل مسمومیت با مس هستیم. یقین بدانید مقصد بعدی این تیر انسانهای منطقه هستند که از گوشت دامها، آب های آلوده زیر زمینی منطقه و هوای ناپاک استفاده می کنند. خوشبختانه و یا بدبختانه خشک سالی های چند سال گذشته تنها منفعتی که برای شهربابکی ها داشته آلوده نشدن آبهای زیر زمینی به مواد خارج شده از دودکشهای ذوب مس خاتون آباد است. نکته قابل توجه دوستان اینکه دوستان چینی که فن آوری این کارخانه را به ما تحمیل کرده اند همزمان با احداث این کارخانه در منطقه خاتون آباد کارخانه مشابهی را در جنوبشرق چین شروع و احداث نموده اند که هم اکنون بیش از هفتصد هزار مس کاتدی در سال تولید می نمایند و ۸/۹۹ درصد گاز خروجی را به اسید سولفوریک تبدیل می نمایند و بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن اسید سولفوریک از خروجی دودکشها تولید می کنند و جالبتر اینکه تمامی فن آوری و قطعات این کارخانه آمریکایی و ژاپنی و بعضاً فنلاندی می باشد و این کارخانه در مجاورت شهر چند میلیونی به نام گوئیشی قرار دارد. میزان تولید کارخانه ذوب مس خاتون آباد هشتاد هزار تن در سال آن هم مس آندی می باشد!. به امید فردایی سبز برای شهربابک

با کاروان سوریه سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 23:56 http://www.persianjk.lifeme.net

اینجا همه حصارویی هستند مزرایی ها (استبرقی ها) رو هم راه میدین؟


ممنون از مطلب به جا و تفکر برانگیزتون

ممنون از اینکه سر زدید. درکلبه اینترنتی حصاروئیه همه صاحب خانه اند. حصاروئیه محبوب قلبهاست و پذیرای قلبهای محبوب.

باربد دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:19

خانه از پای بست ویران است .....خواجه در نقش ایوان است.

باید از دوستی که به نام بوعلی نوشتند بگویم گفته های شما
تصویری جلو من قرار می دهد ! جالبه می شنوم .
دوستان ما می توانیم کم کاری را نشانه بگیریم بوعلی هم اشاره کرده اند. شاید بد نباشه اگر کوشش شود که در همه زمینه ها آگاهی داشته و کار شود! اما به گمان من بی شک ریشه بسیاری عقب ماندگی(از قول شما ) که مردم ما را رنج می دهد هم در نداشتن آگاهی و هویت تاریخی و ملی و فرهنگی است. بله دوست من بوعلی و هموطن بلی این کشور ناسلامتی از ماست ولی آیا سیاست خارجی ما خوب بوده که امروز از این گپ ها بزنیم آیا کارشناسانی که زیر پلان نخستین ایجاد کارخانه ای را امضاء و تایید کارشناسانه می کنند براستی خوب اندیشیده بوده اند؟ آیا این کشور ناسلامتی از آن آنها نبوده؟ خیانت به بشر نیست که محیط زیست را آلوده می کنیم؟ بی شک هر خرد انسانی آوای کم کاری در این مورد را سر می دهد. ولی امروز چه کنیم؟ آیا شما می خواهید دست غرب و شرق رو بزنید قلم کنید؟ من به گفته شما اعتراض دارم . هویت تاریخی و ملی و فرهنگی با هیچ بشری دشمنی نداشته و نخواهد داشت!
یادم می آید وقتی توی دبستان درس می خواندیم ذهن ما بچه ها با نبودن آگهی درست و راستین گونه ای دیگر شکل می گرفت! که برای نمونه من فکر می کردم ابومسلم خراسانی دشمن ایران و ایرانیان بوده ولی وقتی کتابهای تاریخی را ورق زدم دیدم هر گز چنین نبود. و امروز می فهمیم که نبودن آگاهی و نبود خرد و دانش از کم کاری می باشد.
دوستدار فرزندان ایران زمین و رهرو اویسینا :)
پیروز باشید!
پندار نیک - گفتار نیک- رفتار نیک


ابو علی چینا دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12

سلام دوستان.
خوشحالم که میبینم حسابی بحث رو داغ کردید. ممنون و سپاسگزارم از تجزیه و تحلیلهای بسیار زیبا و اموزنده شما. گرچه بنده به خاطر سرو صدا ها از ترس مبادا اینکه رو ح مرحوم بو علی را به حراس بیندازید اسم و رسم خود را اینبار عوض کردم ولی هنوز بر این باورم که تا دست نسوزانیم و نان سوخته نخوریم نان پختن و خودکفائی تقریبا محال خواهد بود. من دوست دارم راجع به نظرات دوستان جواب خود را در این قسمت خدمت شما عزیزان شیربچه ذکر نمایم امیدوارم مفید واقع شود.

اگر قرار باشه تجارب با خسارات بالا را رد کنیم اول از هر چیز بایستی صنایع بزرگتر کشور رو هم زیز سوال ببریم. بر همگان واضح است که شرکت ملی ماشین سازی ایران با ساختن ماشینهای داخلی باعث مرگ و میر بسیار شده است. پس ان را هم بایستی رها کنیم. صنایع هوائی دریائی مهندسی و غیره رو هم اگه کمی بررسی کنیم گاهگاهی میبینیم که انها هم باعث خسارات مالی و جانی شده اند.
از اینکه ما به این باور هستیم که دود کارخانه به چشم ما رفته سودش به جیب دیگران . تا حدودی ظاهر قضیه حکایت از این مینماید . من هم با شما موافقم. این را در قسمتهای دیگر مثل فرمانداری و استانداری و شهرداری هم میتوان یافت. اکثر مقاما ت بالا از مردم خود این شهرها نیستند.
خود همین مملکت مرا بنگرید. چین عزیز که امروزه از شیر مرغ تا جون ادمیزاد تولید میکنه و به شما و دیگران طرفداران محیط زیست و نفس ادمی تقدیم میکنه نیز همین مراحل را طی کرده است و هنوز هم در راه تجربه و کسب مهارت خساراتی مالی و جانی هم به ان وارد میشود. اگر راه دیگری برای پیشرفت میباشد و شما فرزندان بوعلی که خود را صدر عالم بشریت می پندارید و نام افغان و عرب را فحش میشمارید لطفا این راه را هم در مباحثتان مطرح کنید. مطمئنم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

همین روسیه ای که پولهای گزاف دولت انسان دوست عزیزمان را به جیب میکند هم در ابتدا ی انقلاب صنعتی خود که شروع به تحقیق در زمینه های نظامی و هوائی و عیره نموده بود خسارات و قیمتهای جانی و مال بسیاری را پرداخت. انفجار ایستگاه اتمی ان را هنوز هم جهانیان به خاطر دارند. امروز که قول راه اندازی نیروگاه بوشهر شما بوعلی ها را به تعویق میاندازد و از سال دوهزارو شش به هفت و به هشت و به نه واگذار میکند. و ما صبورا به دیدن ان روز نشته ایم و دعای شب میخوانیم. ان کشور هم یک شبه به این اوج نرسیده و مجانی به مقامی دست نیافته است.

چون عیال از رنگ رخ بنده نگران شده اند مجبورم کلام را خاتمه دهم قبل از اینکه با یه لنگه کفش بنده هم به خدمت بو علی دانشمند شما درایم. یا هو

gomnam یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 23:14

bayad begoyam ke hameye shoma nazarhaton ra be khatere sodhaye shakhsi midid va koli negah nemikonid. moteasefam baraye hamaton ke sathe fekri inghadr pain darid.

همدم شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 23:27

سلام بر تمامی برو بچه های حصارو . همدم همتون هستم بخصوص آشنای واقعی و زاده حصارو حرف دل اینجانب رو زدن با خوندن نظر این دو فر هیخته عزیز بر خود می بالم که شیر بچه هایی به این فر هیختگی داریم و دیگر نیازی نمی بینم که جوابی و یا نظری در مورد گفته ابو علی سینا بدهم و از خواندن نظر بوعلی نه تنها آزرده خاطر نشدم بلکه به فکر هم فرو رفتم که چگونه کسی که صنعت آمریکایی کارخانه مس سرچشمه را با صنعت اندوهبار چینی ذوب خاتون آباد مقایسه می کندخود را بو علی می داند و از وی چه انتظاری می توان داشت به قول شاعر :خال مه رویان سیاه و دانه فلفل سیاه . . . . . هر دو جان سوزند اما این کجا و آن کجا ،حال ماییم و نوای بی نوایی کاش هیچ وقت کارخانه ذوب خاتون آباد درست نمی شد ... لطفا نگویید اشتغال زایی کرده من مطمئا هستم این کارخانه برای نابودی منطقه شهربابک و انقراض نسل در این منطقه زده شده و گرنه این کارخانه هم مثل طرحها و کارخانه های نان و آب دار به شهر های دیگری مثل سیرجان و رفسنجان می رسید اگر از ضررهای آن آگاه نیستید به قول دوست عزیزمان یک سری به بیا بانهای ا
طراف کارخانه بزنید و یا از حقوق بگیرانش بپرسید تا به واقعیت تلخ و باور نکردنی معمای کارخانه ذوب خاتون آباد پی ببرید . از مواجب بگیرانش شنیده ام که دودش به چشم مردم شهر بابک می رود و پولش به جیب روسا و مدیران شهرهای رفسنجان و کرمان . (( قابل توجه مردم و مسیو لین شهر بابک )) پول حق برداشت آبهای زیر زمینی به آب منطقه ای ، مالیات ، حق بهره مالکانه معادن و ..... حال بوعلی علیه الرحمه بخورد و بیاشامد !!!؟؟؟؟؟

آشنای واقعی شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:52

با عرض سلام مجدد
خدمت ابو علی سینا علیه الرحمه هم عرض ادب ویژه دارم
اگه اشتباه نکنم این مرحوم تا به حال از کنار کارخانه ذوب خاتون آباد گذری نکرده اند که ببینند بیابان خوشگل اونجا با اون کلورهای زردرنگ زیبا تبدیل به بیابان سیاه و آکنده از زباله شده .من آدم احساساتی نیستم اما چشم و زبانم را بر حقایق نمیتوانم ببندم .خدا رحمتت کنه ابن سینا .ما هم از شنا یاد گرفتن و کردن خوشمان میاد و لذت میبریم ولی اگه قراره شنا یاد بگیریم به بهای غرق شدن من یکی که نیستم خدا خیرت بدهد ما داریم خود رافنا میکنیم که صنعت درپیتی کشورهای جهان سوم را به بهای از دست دادن نسل فعلی و آینده کشور وارد مملکت کنیم که میخوام صد سال سیاه نباشد . بعد هم خدا بیامرزد ت تو که مغز متفکر ایرانیها بودی و میدیدی در چند قرن پیش همگان غبطه ایرانیها را میخوردند حالا کار به جایی رسیده که ما را با افغانها و عراقیها مقایسه میکنی دست ننت درد نکنه با این آقازاده اش!! گل پسر تا چند دهه پیش آمریکاییها (همین شیطون بلا!) و اروپاییها برای اومدن به ایران کلی سرو پا میشکستند . حالا ...و لش کن روز جهانی کودک را هم خراب کردیم . اتل متل توتوله گاو ابو علی سینا چه جوره نه شیر داره نه پستون شیرش بردن افغانستون یک زن عراقی بستون اسمش رو بذار ذلیخا ای بابا دارم میگم پرتپلا
یا حق

زاده حصارو جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 22:18

درود بر شیر بچه ها و دانشمند فرهیخته ابوعلی سینا و همدم عزیزمان که امیدوارم با این برق زیاد همدم چراغ خاموشها باشد . چه می شود کرد دوست عزیز ( بو علی ) . خداوند انسان را با طبایع مختلفی چون بلغم و خون و صفرا و سودا بیافرید و با مزاجهای مختلف سرد و گرم و خشک و تر و با چهارده چیز در جسم که هشتای آن از عالم سفلی و شش تا از عالم بالا و پنج حس و روح بیاراست و هفت سرهنگ بر قلاع شش جهت که جمله ناگویا ولی جهان از سببشان گویاست و هفت رنگ مختلف و هفت سلطان و دوازده برج و سه هزار آلت در کار هر مظهری و هشت قوت و هفت اعضای رئیسه و بر جمیع هر فردی ستاره ای از بخت بنهاد و سپس از روح خود در آن دمید و فرمود : تبارک ا... احسن الخالقین . دوست عزیزم ( بوعلی ) اگر همدم به قول شما برقش زیاده من هم با او موافقم حق را باید گفت تا شاید بتوان کمترین حقوق حقه کودکان روستا یمان را که همانا داشتن معلمین دلسوز و فر هیخته است بدست آورد اگر بخواهیم با تعارف و تکلف سر هم شیره بمالیم هیچ وقت کارمان رونق نخواهد گرفت به قول امام علی (ع) : تر بیت کننده هر طور باشد تربیت شده هم همانطور می شود . اگر شما در روستا برای مسابقات کلی هزینه می کنید و نماد دخانیات را دفن می کنید چطور در مقابل اینکه معلمین مدرسه حصارو اهل .... هستند سکوت می کنی و و قتی کسی انتقاد می کند او را متهم به بی حوصلگی و ... می کنید دوست عزیزم ما باید همگی مثل (همدم ) باشیم و به این موارد اعتراض کنیم تا کارمان و روستایمان رو به بهبودی رود به امید موفقیت طبابت بوعلی و همدم بودن همدم .

بچه دل حصارو و مهاجر جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 16:27

سلام و خسته نباشید
بچه ها هیچ گناهی ندارند. متاسفم

ابو علی سینا پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:23

سلام دوستان
خسته نباشید. بسیار مطلب جالبی رو بیان فرمودید. اما خوبه که تصویر بزرگترش رو هم ببینیم. از عقب ماندگی اجتماعمون که رنجوریم . پیشرفت و سازندگی رو هم که ارزون به ما نمیدهند. به صنعت های پیشرفته غربی هم که حساسیت داریم و به قیمتهای گرونش ابرو بالا میاندازیم. ملاحظه هم که کاسبی ما نیست.

من به تمامی نکات شما باور دارم و احترام میگذارم. اما عزیز من شنا که بخواهیم یاد بگیریم حتما بایستی پاهامون رو خیس کنیم. اگه بخواهیم خودکفا بشیم. دست غرب و شرق رو بزنیم قلم کنیم. بایستی خودمون با کمک این چینیهای زبون بسته دست به کار بشیم و صنایع مختلف رو تجربه کنیم تا کم کم سراز راز موفقیت دیگران در بیاریم و کیفیت کارخانه جاتی همچون مس سرچشمه و ذوب خاتون اباد رو بالا تر برده و طبیعت رو هم حفظ کنیم.
دور و برمون رو نگاه بکن که چه غوغاست. از بدبختی مردم همسایه بایستی درس اموخت. حالا ما که یک قدم جلوتر هستیم و دشمن به در خونمون نمیکوبه بهتره که شمرده گپ بزنیم. اخه این کشور ناسلامتی از ماست و خدا را شکر که دود اتش خودمون توی چشممون میره. اگه یک عراقی یا افغان بودی و امروز اورانیوم ضعیف شده باعث میشد که همه نوزادان ناقض بدنیا بیایند و نسلی معلول و مظلوم میشدند چی میگفتم.

خوبه که مو ضوعات را به میان بیاریم اما احساساتمون رو هم بایستی در کنترل داشته باشیم. خصوصا این دوستما ن اقای همدم کمی برقش زیاده . منظورم از مطلبهای قبلی هست که ایشان خیلی احساساتی شدند.

با ارزوی موفقیت و پیشرفت برای همه ملت بزرگ ایران خصوصا شیر بچه های سختکوش

آشنا ی واقعی پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:22

اول اینکه روز جهانی کودک (۱۷ مهر ماه ) بر همه کودکان نازنین روستا مبارک باد انشاءالله روزی این کودکان افتخار آفرینان ولایت باشند وحق ما و خودشون را از این آدمهای نامهربون این زمونه بگیرن
دوم اینکه به قول شاعر :
آرند یکی و دیگری بربایند بر هیچکس راز همی نگشایند
ما را از قضا جز این قدر ننمایند پیمانه عمر ماست که می پیمایند
عزیزم مگر نمیدانید ما ایرانیها آدمهای سخاوتمند و با محبتی هستیم و حاضریم برای دیگران از جان خود و فرزندانمان بگذریم!!!!!!! بابا این کودکان چینی گناه دارند به فکر شان نباشیم مه جبین ! اونها باید در رفاه کامل باشند چون پدراشون میان ایران برای ما زحمت میکشند کارخونه برامون درست میکنن !!!!؟که ما در آینده!!!! به هیچ کشوری نیازمند نباشیم !!! و پدرای ما رو از تو بیایونها جمع کردن دیگه نیازی نیست شبها همراه گوسفند ها روی سنگ و خار و خاشاک بخوابند الآن تو خونه روی مبل میشینند و ماهواره نگاه میکنند !!!! دیگه آفتاب سیاهشون نمیکنه !!! اون وقت باباهای ما خوشگل و خوشتیپ میشند چونکه همش استراحت میکنند فقط خدا کنه که از بس استراحت میکنند و این برنا مه های مبتذل رو میبینند اضافه وزن پیدا نکنند که ننه های ما غصه بخورند!!!!
از طرف دیگه به قول دولتمردان عزیز قراره خودکفا بشیم !!! تازه انرژی هسته ای هم به کمکشون میخواهیم تولید کنیم تا آمریکا سوزش بگیره .اون موقع مثل الآن دیگه خاموشی برق نداریم !!!! و همه کشورها باید التماس کنند ما محصولاتمان را که از طریق انرژی هسته ای بدست آوردیم !!بهشون بفروشیم اون موقع ما میگیم نه و خوشحال میشیم که خودکفا شده ایم و دوباره شعار میدیم انرژی هسته ا ی حق مسلم ماست !!!!
داشتم میگفتم بالاخره باید هوای این چینی ها رو داشته باشیم مگر اشکالی داره به خاطر کشورمون بچه هامون رو فدا کنیم ؟؟.نه بابا چه اشکالی داره!!! نه بابا چه اشکالی داره !!! نه بابا چه اشکالی داره !!! نه بابا چه اشکالی داره !!!
ای بابا چه قدر حرف میزنی خسته شدم دیگه داره نفسم تنگ میشه نفسم دار ه نفسم داره نفسم داره ........ انا لله و انا الیه راجعون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد