حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

چای آتشی و ........

   

چای خوشرنگ و با مزه که شاید هنوز مزه آن زیر دندان بسیاری از شماها باشد. بیابان و دشت٬ فلاسک و قوری و سماور نمی شناسد و یا به قولی از این سوسول بازیها خوشش نمیاد. کتری را پر از آب کرده بر روی یک اجاق شامل سه تیکه سنگ گذاشته و زیر آن آتش روشن نموده. هیزم مورد استفاده چای آتشی کندلو(به ضم ک) و اسکمبیل(به کسر الف) و شوره و جاز می باشد.مقداری چای خشک را درون کتری ریخته و تا به جوش آمدن آن آتش کردن را ادامه می دهند. به محضی که آب بخواهد بجوشد کتری را بر داشته و مقداری آتش بیرون کشیده و آن را کنار آتش گذاشته تا دم بکشد. و آنگاه آن را میل می کنند. چه می چسبه این چای آتشی!!!

     

نظرات 7 + ارسال نظر
عمو جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 20:16

سلام دنبال یه کتری سیاه وچای آتشی می گشتم تو وب اینجا رسیدم یه چند روزی کتری ساهو رو دست من میدی؟ ببرم کلبه ی عمو amuamu پرشن بلگ!

همدم چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 23:33

به آشنای شاعر خرده گیرم تا که از این چای ننوشد شعر نگوید وگر نه دودمان شاعران بر باد دهد شعر خوبی نوشته ای ولی اگر مصرع دوم بیت دوم را این طور اصلاح کنی ( از فرط رنج سر نبرم زیر بال خویش ) چه بسا که به شاگردی اولاد سعدی در آیی که با با لا و پایین شدن نقطه ای محرمی مجرم شود : چای نوشت باد .

معز چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 00:43 http://lovefall.blogfa.com

اگه یه خورده آلاله یا آویشن هم بریزیم توشون بد نمیشه ها!

حسنعلی بقال دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:56

اسماعیل خان صبر کن آب جوش بیاد بعد چای بریز چایی بوی کرکی نمیگیره
ولی در کل گل گفتی

آشنا دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:31

روزی نمیشود که به یاد گذشته ها
در ظلمت ملال نگریم به حال خویش
یک دم نمیشود که به یاد جوانی ام
از فرط رنج سر ببرم زیر بال خویش
یادآوری دوران گذشته برای هر کس بسیارخوش است چون آدمی همیشه با خاطرات زندگی میکند دیدن محیطی پاک و بی آلایش و به دور از ریا ،حسادت ، انواع آلودگیهای صوتی ،هیاهوی تورم و گرانی ، غم نداشتن اتومبیل مدل بالا ، منزل با آشپزخانه اپن ،لباسهای گران قیمت و مد روز ،خوردن پیتزا وهات داگ و...... برای یک لحظه هم که شده خستگی را از تن به در میکند .درود و دو صد بدرود .

ناشناس یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 14:11

به به این چای که آدم می بینه به سرش میزنه بره تو بیابون چای

آتشی درست کنه.

باربد یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 14:05

درود
درباره چای دوست نازنین امید
چنین نوشته علمی و مفید.

http://oteb.blogfa.com/post-225.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد