حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

حصاروئیه محبوب قلبها

حصاروئیه از توابع شهرستان شهربابک در استان کرمان میباشد. allahdini1981@gmail.com آماده دریافت مطالب و نظرات ارسالی شما میباشد.

مسابقات نوروزی حصاروئیه ٬ جام طلایی

    

     

  

  

  

   

   

  

نظرات 17 + ارسال نظر
سبحان سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:51

باسلام
با توجه به تصاویر به جرات می توان گفت این مراسم یک مراسم بی نظیر و بیادماندنی برای مردم بوده است. کاش قبل از مراسم مطلع شده بودم حتماْ‌شرکت می کردم.
موفق باشید همشهری

جمشید یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 20:18

سلام به همه بچه های حصارو و ورزش دوستانی که با شور و شوق فراوان همه به نوعی در برگزاری این مسابقات سهیم بودن و مخصوصا آقا تورج و اسماعیل که درگیری بیشتری داشتن من هم با بچه ده پایین موافقم و هم چنین به اون دوست عزیزمون که از شلوار لی و کردی و ... نام برده یک مقداری بی انصافی کرده وگر نه اگر به خودش یک کم زحمت می داد و عکسهای سالهای پیش غیر از سال ۸۶ رو یک نگاه می کرد انوقت با نظر بچه ده پایین و آقای سید حسن فاطمی مقدم که ستاره بی چون و چرای فوتبال حصارو بوده و هیچ شکی هم نیست مگر به .... این قدر بی انصافانه قضاوت نمی کرد من هم اعتقاد راسخ دارم که نام این جام (( جام نوروزی حصاروییه )) می باشد و لا غیر البته با تمام ارادتی که به
آقایان مهندس تورج قایینی و آقای اسماعیل الله دینی و ... دارم و امسال از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزی این عزیزان بودم و همین جا هم لازم می دونم که برای چندمین بار از زحماتشون تشکر کنیم . این جام اگر چه امسال با طرحی بسیار جدید تر برگزار شد ولی پایه و بنیانی دیرین دارد و برای اولین بار نبود بلکه تکراری بود که از ۲۹ سال پیش پایه گذاری و از سیزده سال پیش به صورت مسابقات نوروزی و از امسال به صورت جشنواره در آمده همگی موفق باشید یا هو .

معز پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:29 http://lovefall.blogfa.com

به نظر من اصلا مقایسه جام نوروزی حصاروئیه با سایر جام ها کار درستی نیست. جام باشگاه های کشور هرسال به یک دلیل خاصی اسمش عوض میشه که مناسبتی توی اون سال بوده. جام نوروزی حصاروئیه هم به این اسم نامگذاری شده چونکه هر سال در ایام نوروز و در روستای حصاروئیه برگزار می شه و بهترین نام برای رساندن این مفهوم هست. از طرف دیگه شما فرض کنید که یک بچه دارید که کلی این ور و اون ور زدین و یه اسم قشنگ برای بچه تون انتخاب کردین. حالا هر کس که از راه برسه بچه شما رو به یک اسم دیگه صدا بزنه. اون وقت شما چه حسی پیدا می کنین؟؟؟

علیرضا چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:57

با سلام خدمت همه دوستان
به نظر من هم داشتن یک اسم واحد برای این جام و پرهیز از اسامی متعدد خیلی بهتر است که البته انتخاب نام با دوستان و دست اندرکاران است که جام نوروزی حصاروییه به نظر من بهتر است .

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:01

Ba salam be hame dostan

Jameh Nowrozi Hassaroyeh kar va zahemt tamam javanan hassaroyeh bode hast va behatear bargozarshodean on dar emsal neshaneh Danesh Etehad, hamdeli, va tajrobeh Salhayeh gozashteh bodeh keh hameh dast be dast havm dadan ta hamegi betavannand khaterat khoshi ra az nowrozi 1387 dashtebashand

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 20:49

چشمها را باید سشت جور دیگر باید دید

باربد سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:05

درود !

بر ما روشن است که همه خردورزان آن سامان در یک سو و یک هدف نگاه می کنند. واژه فرهنگ آنقدر گسترده تر بوده (که از آنچه در دیکشنری به ما کال معنی می کنند) در انجام کار گروهی تنها راهی باز است تا از دروازه فرهنگ وارد شویم و بیاموزیم بررسی کنیم و بیازماییم .

تخمی که در زمین مناسب کشت ریخته شود ، فراورده خوبی می دهد ، که اگر پرستاری( مراقبت) فراوردن با مهر کشاورز همراه باشد.
براستی آیا کشاورز از خود نمی پرسیده :
تخم را کی در زمین بکاریم؟ و کجا بکاریم؟ کی آب بدهیم؟ و کی بدرویم؟
و با پرسش و پاسخ می توانسته دایره دانش خود را در زمینه کشاورزی بیافزاید و با همه پرسی با خرد خود و دانش دیگران (که آنهم فرآیند خرد تک تک کشاورزان) و دریافته ای آنان بوده است .
در تاریخ هم آورده اند که نخستین انسانها که در بخدمت گرفتن خرد و دانش برای کشاورزی و دامداری ، از کدام ملت و با کدام فرهنگ بوده است که به نو آوری در تمدن بشری دست زدند. آری در همین سرزمین ایران بود که بهترین آموزه های اخلاق بشری و حقوق بشر شکل گرفتند و مدرنترین دانش در دست ایرانی بود . اما امروز گوی بازی در دست کسان دیگرانی است که از روزگار و نمدنها بهترین ها را بر چیده و بکار می برند.
اما چرا ما نتوانستم فرهنگ لطیف گفتگو و
همپرسی ( انگلیسیش میشه دیالوگ) را نیرو بخشیم ؟
هراس داریم که با نام گپ زنیم . چرا ؟
چرا هراس داریم که کار گروهیمان به نام فرهنگ ایران باشد؟
فرهنگی باشد.

فرهنگ نو آوری و شکوفایی ، که خرد و اندیشه را هم در بر داشته باشد. چه تفاوت می کند در کجا باشد و از زبان که برآید.

مهم رویش دانه و تخم در زمین وجود انسان خردمند است تا با دانایی شهر خرد بسازیم و البته با بینش و پندار نیک خود ، تا بلکه آنچه از دست رفته دوباره باز یابیم. و بباموزیم که زیستن و انهم همزیستی با هم پرسی همگانی خوش است.گروهی بر گروهی دیگر برتری نیست.

بهترین ها!

حسن فاطمی سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:08

با درود بنده بعنوان عضوء کوچکی از خانواده ورزش حصاروئیه با نظر بچه ی بایین ده موافقم از کاربرد دیگر نامها ی دیگر خوداری شود از مدیران وبلاگهای حصاروئیه( آقایان ناصر؛ اسما عیل ؛ابوالقاسم)خواهشمندم فقط از واژه {جام نوروز حصاروئیه}استفاده شودچون این جام تاریخ داره.همینطور که شاهد بودیدسیزدههین دوره ان با مدیریت مهندس تورج و همت کمیته برگزای جام به خوبی برگزار شد.در جواب دوستان نویسنده بدون نام و تازه وارد عرض کنم بنده زمانی که مسئولیت این جام را به عهده داشتم از شلوار کردی شلواره لی نه از جنگ دعواء خبری بود و اگر لیگ فوتبال ایران صد بار دیگر هم نامش عوض جام نوروزی عوض نمیشود. سر بلند باشید

بچه ی پایین ده دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 18:31

سلامی دوباره از اینکه وقت گذاشتید و عرایض بنده را خواندید و نظر دادید ممنونم .
دوست عزیزم که بدون نام پیامی فرستاده اند بسیار خوب و کامل همه چیز را بیان کردند که از نظر اهداف و دستاوردهای بازیها چه در گذشته و حال با آنچه که من مد نظر داشتم تفاوتی ندارد تنها می ماند نام که از نظر ایشان فرقی ندارد چه بگوییم علی محمد چه محمد علی اگر بگوییم پدرام یا اشکان باکلاستر هم می شود.
دوست تازه واردمون هم همون طور که از اسمشون پیداست تازه واردند و زیاد در جریان کار نیستند ولی از اطلاعات تاریخی که نوشتند ممنونم.
باربد عزیزمون هم که مثل همیشه نظرات جدید و قابل تاملی فرستادند ما همه از پیشنهاد برگزاری مسابقات دیگر ورزشها در دیگر روستاها استقبال کرده ایم هرچند که توانایی برگزاری دیگر ورزشها از شنا تا کوهنوردی و سوارکاری و دومیدانی و ... را در حصارو داریم .
با تشکر از مدیر وبلاگ که اجازه دادتا از تریبون ایشان برای تبادل نظرات استفاده کنیم.

بیطرف دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 17:02

البته به نظر بچه ی پایین ده هم باید احترام گذاشته شود .قبول کنیم که ممکن بعضی ها از این حرکت فرهنگی ورزشی انجام شده به نفع خودشان بهره برداری کنندّ. چرا بهتون بر خورده.

اجل معلق دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 13:06

باربد جان سلام
خدا رحمت کند نوروز را چندین سال است که مرده !!!.

عاشق حصاروئیه دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:48

بایستی خدمت دوستان عرض کنم که رقابتهای که امسال برگزار شد اگر چه متفاوت تر از سالهای دیگر بود اما اسم آن همان جام نوروزی حصاروئیه بود که سالهای سال است برگزار می شود و هرساله تحت عنوان جام نوروزی حصاروئیه بوده است و ان شاءالله سالهای آینده نیز به همت جوانان روستای حصاروئیه برگزار خواهد شد.

باربد دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:41

نخست باید بگویم که هر ناهماهنگی که بو جود می آید یک ریشه ایی داره. خوب!
هنگامیکه شما کمیته ورزشی دارید نباید بپذیرید که خارج از چارچوب آن کمیته تصمیم گیری شود. هرکس هم پیشنهادی می داد شما بایستی بگویید پیشنهاد شما را در نخستین نشست کمیته ورزشی مورد گفتگو و پرسش می گذاریم.

پس از آن شما شاید پیشنهاد دهید اگر شما حضرات به فکر ورزش روستاها هستید پس ورزشهای دیگری( والیبال بسکتبال. تنیس .گلف و...هزارتای دیگه) را در زمانی به اجرا بگذارید ما با شما همراهیم.

دلیل هرج و مرج دخالت دادن نمادهایی است که ربطی به ورزش ندارد.

دوستان دیگری زحمت می کشند مجبورند به نام کسان و .. دیگر شود که پس از سالها ورزش را فراموش کرده.وفقط چوب در دست داشته که درمانده ها را از دیگران جدا و به کناری وانهد و برسرشان کوبد.


جام نوروزی فو تبال حصاروئیه در حصاروئیه برگزار خواهد شد.

در این زمان که حصاروئیه امکانات دیگر ورزشها را ندارد. می توان جام نوروزی والیبال و بسکتبال شاید در اشکور برگزار شود!! امکاناتش هم فراهم!
چرا بهره نبریم؟!!
تنیس هم در رومنی ......

می شود خواست از هر روستا که به زمینه دلخواه خود که امکانات برگزاری دارند راه بیاندازند!

تازه وارد بیچاره!!! دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:10

قابل توجه بچه پایین ده محترم :
لیگ فوتبال حرفه ای ایران از قبل از انقلاب تا به حال چندین تغییر نام داده که براتون مینویسم :
1- جام تخت جمشید 1357-1350
2-جام شهید اسپندی 1359- 1357
3-جام باشگاههای تهران 1370-1359
4-جام آزادگان 1380-1370
5-جام خلیج فارس 1380 تا کنون
حالا آیا با تغییر نام جام حصاروئیه به جشنواره فرهنگی ورزشی حصاروئیه یا هر اسم دیگر هویت ما زیر سئوال میرود؟!!! الله
اعلم. خدایا از دست آدمهای خرده گیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

باربد دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:38

نوروز پیروز است.

[ بدون نام ] دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:14

با سلام ،خدمت این بچه پایین ده عرض کنم که اگر یک کم هم بالا دهی فکر کنند بد نیست چرا که اولا: هدف از ورزش تندرستی و ایجاد همدلی و برقراری ارتباط بیشتر بین جوانان و سایر مردم ایران زمین و دنیااست نه درست کردن اسم و رسم برای مکان یا شخص خاصی . ثانیا : نوشتند که 20 سال هست که بازیها دارد برگزار میشود (ا13 سال نه 20 سال )چه برگزاری که حتی داخل حصارو هم کسانی بودند که اصلا خبردار نمیشدند و اتفاقاتی که گفقنش جالب نیست رخ میداد و به جای این که درس اخلاق بدهیم جنگهای تن به تن به یکدیگر آموزش میدادیم .اما امسال سوای از فوتبال اخلاق نیکو،قانونمندی ،انظباط ،وقت شناسی، احترام متقابل ، دور نمودن جوانان از دخانیات و مواد مخدر و اهمیت به حضور زنان در رخدادهای ورزشی که برای اولین بار بود و ... از اهداف این مسابقات بود نه فقط فوتبال بازی کردن با پای برهنه !!و باشلوا کردی!! یا شلوار لی!! و یا ... پس با این اوصاف اگه اسم جشنواره فرهنگی و ورزشی روی آن گذاشته شود کار اشتباهی هست؟!!!!!!!!!!!!! و با ید این رو هم این دوست عزیز بداند که کار بزرگ اسم بزرگ میخواد . بعد هم مگر جام جهانی هر سال در یک کشور برگزار میشود که این مسابقات حتما باید در حصاروئیه برگزار شود پس بهتر است به نتیجه کار فکر کنیم نه به ابتدا و ظاهر کار .

بچه ی پایین ده یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 22:59

تا حالا فکر کردین که چرا ما ایرانیها اینقدر رو اسم خلیج فارس حساس شدیم ؟ یکی از دلایلش اینه که بعضی از همسایه هامون با تغییر نام خلیج فارس که معرف سالها تاریخ و قدمت برای مملکت و مردم ماست قصد دارن اول اسمش رو بعد خودش رو به نام خودشون کنن و این وسط تاریخ و هویت ماست که از خاطره ها فراموش خواهد شد و ...
حالا مقصود من از این بحث چی بود ؟ از سالها پیش شاید نزدیک به ۲۰ سال و به طور منظم حدود ۱۷ سال روزهای ابتدایی هر سال شاهد برگزاری مسابقات فوتبالی در روستای حصاروئیه بودیم که همهمون اون رو با نام جام نوروزی حصاروئیه می شناختیم و هر سال با ضعف و قوتهای زیادی و با کمبود ها و مشکلات فراوانی این مسابقات رو برگزار کردیم.
تا اینکه امسال تصمصم بر این شد تا با همت چند تا از جوونای روستا جام نوروزی رو با شورو شوق بیشتری و با برنامه ریزی دقیقتری انجام بدیم . خوب تا اینجای مسئله رو فکر کنم با من موافق باشین.
اما بنا به بعضی دلایل نا معلوم که از بعضی نا هماهنگیها سرچشمه میگیره امسال جام نوروزی حصاروئیه با نامهای جدیدی مثل جام طلایی حصاروئیه مسابقات طلایی یا حتی اولین دوره ی مسابقات طلایی حصاروئیه و ... معرفی شد و این تا حدی پیش رفت که هفته نامه ی محترم بابک زمین در این آشفته بازار اطلاع رسانی در خبری که از این مسابقات چاپ کرد آن را با عنوان جشنواره ی فرهنگی و ورزشی روستایی خواند.
البته که هیچ کدام از این نامهای جدید نازیبا نیستند و بلکه بار معنایی بیشتری در نگاه اول دارند.
اما اینجا چند چیز مهم فراموش شده اول اینکه این مسابقات برای خود نام و مشخصاتی داشته و دارد مثل(( جام جهانی فوتبال ))که نه باید کلمه ای به آن افزود و نه کم کرد که در صورت این چنین کاری تاریخ این مسابقات و تلاشهایی که در سالهای گذشته برای برگزاری آن کشیده شده فراموش می شود.
و هر تازه واردی گمان می کند که امسال اولین بار است که ما تیمی تشکیل داده ایم و مسابقاتی برگزار کرده ایم .
شاید این حرف کمی غیر ممکن به نظر بیاید ولی از نظر من امکانش خیلی خیلی زیاد تر از آن است که فکرش را بکنید و آن این است که سال آینده از دور و نزدیک بیایندو برای خودشان ببرند و بدوزند که مثلا بنا به دستور فلان اداره جشنواره ی فرهنگی ورزشی طلایی از سال آینده به طور دوره ای در روستاهای دیگر برگزار میشود تکلیف چیست ؟ ۲ حالت پیش می آید یا تیم حصارو در دومین جشنواره ی طلایی به میزبانی مثلا برفه شرکت خواهد کرد یا نه اگر شرکت کنیم پس جام نوروزی حصاروئیه تعطیل خواهد شد اگر شرکت نکنیم باز هم جام نوروزی حصاروئیه تعطیل خواهد شد .
و دستمان به هیچ چیزو هیچ کس بند نیست که این جام ماست نه جام شما و میشه داستان اون فیله تو شهر قصه( فیل اومد آب بخوره افتاد و دندونش شکست )
من از همه ی مسئولین و دست اندر کاران عاجزانه تمنا می کنم که از این به بعد نام (( جام نوروزی حصاروئیه )) را به طور کامل نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر بیان کنند و مثل دفاع از نام زیبای خلیج فارس در برابر هرگونه تحریف نام (( جام نوروزی حصاروئیه )) از بکار بردن نامهای مجعول خودداری کنند. منتظر نظرات همه ی هم ولایتیها هستم... یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد